20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Har disse noen gang lurt oss?  (Lest 5455 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Har disse noen gang lurt oss?
« Svar #15 på: 14. Juni 2006, 14:22 »
Ikke nødvendigvis,Hauge kunne jo ha fått et mye mindre honorar,slik at klubben kunne delt deler av de 100 millionene seg i mellom og, i tillegg til de nevnte 900 mill. Ikke at Hauge ikke fortjener et rødt øre for jobben,men hundre millioner kroner?Det er jo helt sjukt.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Dag Riise

  • Scouser
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Har disse noen gang lurt oss?
« Svar #16 på: 14. Juni 2006, 14:22 »
Sitat fra: "Journalisten"
Du skrev at det ikke var til tippeligaklubbenes beste at Hauge fikk 100 mill.
Det er da vel til tippeligalagenes beste når de får 900 mill! Jeg gir meg ikke før du innrømmer at det du sa der var feil. For det var det.


Det er ikke til tippeligaklubbenes beste at Hauge får 100 millioner. Det er til tippeligaens beste at Hauge setter i stand avtalene men ikke at han tjener 100 millioner. Summen Hauge tjener er alt for høy.

TV-avtalen med Hauge som pådriver:

1 milliard

Klubbene: 999 millioner
Rune Hauges selskap: 1 million

Tallene var tilfeldige. Avtalen trenger ikke ser akkurat sånn ut men jeg håper jeg fikk frem budskapet. Den avtalen var mer til klubbenes beste.

Jeg gjentar meg en gang til: Hauge tjener for mye men han er nødvendig for NFF og tippeligaklubbene.
iverpool FC

Journalisten

  • Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1221
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Har disse noen gang lurt oss?
« Svar #17 på: 14. Juni 2006, 14:28 »
Hjelpe, hjelpe meg...

Poenget er jo at klubbene hadde ikke kunnet fått de 900 millionene uten at Hauge fikk sine 100 mill! Klubbene hadde aldri fått i nærheten av de 900 uten Hauge, og derfor fortjener han god belønning. Selv om det er altfor mye. Og den avtalen du skisserer er så urealistisk, at det ikke er vits i å nevne den.

Og du gjentar til stadighet at Rune Hauge er til nødvendighet for NFF og tippeligaklubbene. Kan du utdype det? For akkurat det forstår jeg ikke helt. Han er jo en privat forretningsmann uten noen formelle bånd til driften av norsk fotball.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

  • Scouser
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Har disse noen gang lurt oss?
« Svar #18 på: 14. Juni 2006, 14:31 »
Som jeg sa var tallene tilfeldig valgt og ikke noe å legge seg oppi. Jeg prøvde å hinte til at han fikk alt for mye.

Hauge er nødvendig for å sette i stand disse avtalene.

Hvorfor må Hauge få 100 millioner for at Tippeligaklubbene skal få 900?
iverpool FC

Journalisten

  • Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1221
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Har disse noen gang lurt oss?
« Svar #19 på: 14. Juni 2006, 14:33 »
På grunn av at han krever et visst honorar for sine tjenester. Han sikret seg 10 % av avtalen, og dermed får han 100 mill. Det er det reneste kunststykket han har klart ved å skaffe klubbene så mye penger. Og uten ham hadde aldri lagene fått 900 mill. Det er det som er poenget.

Og kan du utdype hvorfor du mener Rune Hauge er en nødvendighet for norsk fotball?
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

DanMan

  • Gjest
Har disse noen gang lurt oss?
« Svar #20 på: 14. Juni 2006, 14:35 »
NFF skulle selvsagt satt et øvre tak på honoraret til Hauge. Dette ble da også innrømmet i ettertid. 100 millioner er altfor mye, men det er klart at Hage fortjener noe for en slik jobb. Ingen hadde jo forventet en avtale med slike summer.

Dag Riise

  • Scouser
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Har disse noen gang lurt oss?
« Svar #21 på: 14. Juni 2006, 17:45 »
Rune Hauge er nødvendig for Norsk fotball fordi han bidrar med å sette sammen fantastiske avtaler for klubbene. Men han fortjener ikke 100 millioner for jobben han gjør. Der har du mitt poeng, forøvrig det eneste. Jeg sier ikke noen andre villle gjort det bedre men at avtalen burde vært gjort litt annerledels.
iverpool FC

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Har disse noen gang lurt oss?
« Svar #22 på: 15. Juni 2006, 11:48 »
Det er altså utelukkende Rune Hauge som kan gjøre de avtalene?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Har disse noen gang lurt oss?
« Svar #23 på: 16. Juni 2006, 02:27 »
hadde ikke tv2 bydd 1 mrd hvis ikke hauge hadde satt opp avtalen?