20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00  (Lest 14979 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #60 på: 21. Des. 2013, 17:57 »
(....) og fire totalt. I fjor klarte vi to på hele sesongen.

5. CP, Man Utd, Spurs, Cardiff og Villa.

-
Nydeleg kamp av gutane. Hadde ballen meir i dag enn Pulis har hatt med sine lag på 15 år.

Når det gjelder innlegget mitt du siterte, glemte jeg å legge til et par viktige ord. ;)

"Lurer på om vi noensinne får se Newcastle score mer enn 3 mål i en kamp der vi slipper inn maksimum 1 under Pardew."

Gratulerer!  :wub:


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #61 på: 21. Des. 2013, 17:57 »
Prøver meg på en liten spillerbørs:

Newcastle United  8

Skal være en "programmessig seier" dersom vi ønsker leke med de store gutta, men vi veit alle at det ikke nødvendigvis er tilfelle for oss. 
Derfor var denne kampen så ekstremt tilfredsstillende på så mange mulige måter. Vi prøver ikke tilpasse oss CP med å starte med Shola på topp for å spille direkte. Vi stoler på egne ferdigheter og evne til å spille ut CP langs bakken. Og vi gjør det. Stort sett gjennom 90 minutter + tillegg. Akkurat slik jeg vil se det mot slike lag i PL. Vi fortsetter angripe når vi leder. Helt greit at vi ikke gasser på når stillinga er 2-0, men vi blir ikke overpassive og inviterer CP inn i kampen igjen. Og med litt mer nøyaktighet og marginer vår vei kunne det blitt enda større seier. Det er nevnt en stund nå, men spillere som har levert bare sporadisk, eller knapt overhodet begynner å få ut potensialet sitt. Det er herlig å se på. Smerter meg selvfølgelig å se Ben Arfa på benk, men vanskelig å justifisere at noen fortjener å bli vraket til fordel for han. Fint å se at han stadig kommer på og gjør gode innhopp da. Fenomenalt innhopp i dag. Håper han kommer og blir en sentral del når vi pusher mot Europa i vår ;)

Nei, deilig seier. Deilig gjennomført kamp! Skål!

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

StP

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 74
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #62 på: 21. Des. 2013, 18:00 »
Noen ønsker om neste trådstarter?  ;D

Sett igang!!!  :) :)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #63 på: 21. Des. 2013, 18:01 »


Debuchy ga bort drakta si til en supporter som stormet banen.
Nei.

TimKnut

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 364
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #64 på: 21. Des. 2013, 18:14 »
Endelig ein engelsk mål for Newcastle United  :wink:

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #65 på: 21. Des. 2013, 20:05 »
Synes forresten at Cabaye hadde sin beste kamp på veldig lenge nå, og han spilte, ikke overraskende, i en litt offensiv rolle.
Nei.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #66 på: 21. Des. 2013, 20:09 »
Endelig ein engelsk mål for Newcastle United  :wink:

Waliser Gabbidon også.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #67 på: 21. Des. 2013, 21:17 »
Skal ikke bli storforlangende, britisk holder ;)
Dessuten er vel Dummet ekte geordie med walisisk far. Så vi har da absolutt en engelskmann på scoringslista!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #68 på: 21. Des. 2013, 22:38 »
Sett kampen i opptak nå, veldig overbevisende seier i dag..
Og Ben Arfa, for en herlig spiller han er!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7622
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #69 på: 22. Des. 2013, 00:08 »
(....) og fire totalt. I fjor klarte vi to på hele sesongen.

5. CP, Man Utd, Spurs, Cardiff og Villa.

-
Nydeleg kamp av gutane. Hadde ballen meir i dag enn Pulis har hatt med sine lag på 15 år.

Når det gjelder innlegget mitt du siterte, glemte jeg å legge til et par viktige ord. ;)

"Lurer på om vi noensinne får se Newcastle score mer enn 3 mål i en kamp der vi slipper inn maksimum 1 under Pardew."

Gratulerer!  :wub:

MER enn 3. ;)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #70 på: 22. Des. 2013, 00:28 »
Litt av et rotasjonssystem vi kjører. Er jo umulig å spille seg inn på  laget. Hadde faktisk håpet på noen endringer før vi går inn i et knallhardt juleprogram.

Når det er sagt så er jeg ikke så misfornøyd med laget, synes kanskje bare Ben Arfa snart kunne fått en kamp fra start. Får håpe han starter neste hjemmekamp mot Stoke i det minste.

Noen må vel først "spille seg ut av laget" før noen kan "spille seg inn på det". I mellomtiden får spillere som Ben Arfa, S. Taylor, Mbiwa, osv vise seg frem når de får muligheten.
Pr nå ser jeg ingen grunn til å bytte noe særlig på dette laget som for øyeblikket fremstår som et av de 5-6 beste lagene i PL. Tror de fleste er enig i at S. Taylor er en bedre spiller enn Williamson og at Ben Arfa er en bedre spillere enn Ameobi og Gouffran, men nå er det slik at nettopp Williamson og Gouffran ofrer det som er utpå banen og fremstår som noen skikkelige beist og som noen fabelaktige lagspillere.  Så jeg synes ikke vi skal begynne å bytte ut formspillerne våres bare for å gjøre plass til noen andre.

Et arbeidsuhell hjemme mot Hull, en bommert på åpent mål fra 3 meter på overtid hjemme mot West Ham, og en litt svak 2. omgang hjemme mot Southampton, hindrer NUFC fra å ligge enda nærmere toppen.

Igjen herlig å se Cabaye briljere i en offensiv midtbanerolle. Det er vel også i denne posisjonen han har spilt sine beste kamper for NUFC. Et lite stikk til de som vil se han i en dypere rolle.


Pardew og co er 2 hjemmekamper fra å ha gjort en fantastisk førstehalvdel av sesongen. Vinner vi de 2 siste kampene i 2013 (hjemme mot Stoke og Arsenal) vil det poengmessig være en av de beste førstehalvdelene av sesongen som er gjort i klubben. Ett par signeringer i januar så har jeg trua på at dette kan holde til langt utpå vårparten. Viktig å ikke miste noen spillere i januar da.


Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #71 på: 22. Des. 2013, 02:43 »
Bra innlegg, Frode! Enig i alt.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Andreas Thoring

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 236
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #72 på: 22. Des. 2013, 09:28 »
Nydelig gjennomført kamp. Deilig å vise at det skal være nivåforskjell mellom oss og CP. Anita ass! Diggbar spiller.
Som flere her allerede har påpekt var det moro å se at gutta var "på" og fortsatte og angripe når vi ledet både 1 og 2-0.

God jul! :toon:

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #73 på: 22. Des. 2013, 10:46 »
Igjen herlig å se Cabaye briljere i en offensiv midtbanerolle. Det er vel også i denne posisjonen han har spilt sine beste kamper for NUFC. Et lite stikk til de som vil se han i en dypere rolle.

I går spilte vi med to klassiske indreløpere. Ganske brede til tider også. Det vil si at Cabaye vandra litt etter der rommene var. Vil ikke si han hadde en offensiv rolle, men en boks-boks rolle. Så han ofte nede ved Tiote også, for å få litt balltouch.
Som indreløper i en klassisk 4-3-3 fungerer han, men spiller vi med 4-2-3-1 vil jeg ha han blant de to dype defensivt mens han fungerer som boks til boks offensivt. Tiote ligger alltid igjen.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Crystal Palace - Newcastle United 21/12, lørdag kl. 16:00
« Svar #74 på: 22. Des. 2013, 15:16 »
Cabaye har jo også selv uttalt at han trives i akkurat en slik rolle. En dyptliggende playmaker som jobber fra boks til boks.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒