Newcastle United > Spillere og ledere

Disse kan Big Sam selge eller sparke

<< < (2/6) > >>

Frode:
Skjønner tegninga til bråkebøtta, og ingen av de han vil selge er på noen som helst måte uerstattelige! Men det innebærer jo selvfølgelig at vi får inn gode erstattere! Det er ytterst få av disse nevnte spillerne som holder HØY PL standard, og skal vi oppover på tabellen kreves det bedre fotballspillere i klubben!

Jeg var også en av dem som irriterte meg grensløst over de dårlige innleggene og dødballene til Milner! Greit han hadde et par fine målgivende, men det skulle bare mangle når man ser på antall kamper han spilte! Men det betyr ikke ar jeg absolutt vil selge han, for Milner er jo fremdeles ung og kan selvfølgelig forbedre seg på alle områder!?

Men det er så absolutt spillere på listen til Bråkebøtta jeg ikke vil savne om/hvis de skulle forlate klubben, men det er noen stykker der jeg helst ser blir værende!

geordie-olav:
Jeg er enig med Bråkebøtta når det gjelder Duff, men ellers er jeg uenig i alt.

Harper er såpass lojal mot klubben, og det har han alltid vært. En god reservekeeper. Krul er nok ikke erfaren nok enda.

Vi burde ikke kvitte oss med flere i forsvaret riktig enda. Akkurat på dette tidspunktet eier vi så vidt forsvar, så om vi kvitter oss med Carr og Ramage er det ikke mye igjen, for å si det slik. Og jeg syntes ikke Carr er så dårlig som mange skal ha det til.

Og som Frode var jeg også irritert over de elendige innleggene til Milner, men ting har forandret seg, og nå er han en av våre aller, aller, aller beste. Dyer kan vi kanskje selge, men han er også såpass lojal, og til tider viser han seg å være et fotballgeni, selv om hans karriere er skadeskutt.

Å selge Emre er også bare tull. Et av våre viktigste offensive våpen, og som garantert vil få masse spilletid under Sam Allardyce, uten at det plager meg så altfor mye.

Å selge våre to giftigste angrepsvåpen Martins og Owen burde vi selvfølgelig heller ikke, selv om jeg også mister tålmodigheten til Martins. Men vi trenger ham. Eventuelt kjøp av en ny god spiss (f.eks Gudjohnson), noe jeg tror vil skje, burde føre til salg av Martins. Han er blitt uspiselig og oppfører seg uproffesjonelt. Så kan vi få en del penger på ham også. Owen har vært lenge skadet, og trenger tid. Fra første spark på ball scoret han i debutten i en treningskamp, og fikk deretter et uheldig annulert mål og en kjempesjanse i neste kamp han spilte. Han er dødelig foran mål som få!

Ameobi kan vi gjerne kvitte oss med om vi får inn en erstatter for ham.

Solano er en god backup. Han leser spillet bedre enn de fleste fotballspillere jeg vet om, har en god pasningsfot, massevis av rutine og har noen gode taktiske driblerier. Dessverre er han blitt for treig.

Men allikevel var ikke tankene helt idiotiske, med tanke på å bygge opp et nytt lag. Men å beholde spillere som Milner, Owen og Emre er et must!

bråkebøtta:
Skulle ha skrevet følgende i første meldingen min:

Dette er spillere jeg syntes vi kan kvitte oss med uten at jeg vil savne dem, men selvfølgelig skal ikke alle sammen forsvinne samtidig. Det vil være umulig å skaffe seg et helt nytt lag, men Sam trenger å få bygge sitt lag og ikke bare ta over restene etter Souness og Roeder. Vi ser jo hvilke glimrende resultater de to sjelene har brakt klubben...

Mange spillere viser ikke den lojaliteten vi fans krever av spillere som tjener store summer på å sparke ball et par timer hver dag. Når spillere nekter å stille opp i kamper er min grense nådd og da er det over og ut for dem.
Hvis de ikke er 100% motiverte til å spille for Newcastle bør de finne seg noe annet å gjøre... Endrer de innstilling, skal jeg gjøre det samme!
Spillere som bryter ned resten av spillergruppa er det verste man kan ha i et lag...Men Sam er garantert mannen som kan hindre at så skjer...

Og det er unødvendig å kalle noen en tulling bare fordi man har andre synspunkter enn seg selv!!

Øyvinden:
Eg er faktisk einig i det meste, ingen av dei med unntak av Milner bør være freda. Ellers er det spelarar som nokon kan og nokon til nøden kan selgast.

EDIT: Einig i det meste er vel kanskje å ta litt hardt i, men dei fleste spelarane som blir nevnt kan selgast. Men eg ser helst at dei fleste blir, men Dyer, Carr, Ramage og Ameobi har eg ikkje så veldig sansen for.

Joakim:
At Dyer, Martins og enkelte andre kanskje ikke har gjort all verden for å fortjene å få bli i Newcastle er så sin sak. Men samtidig mener jeg alle fortjener en sjanse til å vise at de kan forandre seg, og at de er villig til å gi 100% under en ny manager.

Når det gjelder Duff så skal vi selvsagt stille forventninger til ham. Og de forventningene ble på langt nær innfridd forrige sesong. Men med tusen skader på verdens verste skadesesong, og med en og annen lovende kamp i løpet av sesongen, hvorfor skal ikke han få en ny sjanse? Hvorfor skal ikke en så god spiller få sjansen til å holde seg skadefri og blomstre under en ny manager, som har en klart definert spillestil, og som ønsker å få det beste ut av hver enkelt spiller?
Bare fordi han gjorde en elendig første sesong, så bør det gå an å gi spilleren sjanse i en andre sesong. Duff har aldri snakket negativt om Newcastle, aldri dratt avgårde og ingen visste hvor han var. Duff har aldri gjort noe for å sverte Newcastles gode navn og rykte. Han har bare spilt svært dårlig, og hatt uhorvelig mange skader. Men han var ikke den eneste som var skadet forrige sesong.

Skal vi selge våre beste spillere, så blir det ingenting igjen av laget til slutt. De beste spillerne må få en sjanse til å vise at de faktisk er så gode som ryktet tilsier. Til tross for en dårlig start. Skal alle spillere bare få en sesong på å vise seg frem, så måtte vi ha skiftet ut nesten et helt lag hver sesong. Det er ikke alle som innfrir med en gang.

Jeg skjønner ikke helt kritikken mot Milner. Hva har han gjort galt? Innleggene har vært av variabel kvalitet, ja. Det har ikke vært Beckham-klasse over hvert eneste ett av dem. Men så har heller aldri innleggene vært Milners store styrke. Men hvis vi ser på hva Milner presterte i sin første sesong i klubben, så har han hatt en enorm fremgang denne sesongen. Og det er prisverdig å gå fra å nesten bli solgt, til å levere en meget, meget, meget god sesong, og være blant våre fire, fem aller aller beste spillere gjennom sesongen. Milner kommer garantert til å slå flere gode innlegg neste sesong, og kommer helt sikkert til å være like løpsvillig og bevegelig på kanten som han har vært i sesongen som gikk.

Vi skal selvsagt kvitte oss med søppel som Ramage, Babayaro og Carr. Og alle skjønner vel at de tre bør ut portene på St. James' Park LEEEEEEENGE før noen av de andre klassespillerne.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side

Skift til full visning