Newcastle United > Spillere og ledere

Disse kan Big Sam selge eller sparke

<< < (3/6) > >>

annern:
Det jeg reagerer mest på er milner. Han er en av de mest seriøse spillerne vi har. Står igjenn etter trening og øver på avsluttning og innlegg. Han er ikke uerstattelig, men han har hatt en god sesong, og blir stadig bedre.

Kristoffer:
Veldig uenig i det meste som står der.
For øyeblikket ser jeg gjerne at alle som står der blir. Når det er sagt, ser gjerne at Carr drar dersom vi får inn en ny back. Jeg syns ryktene om at Dyer skal satses på som høyreback er svært spennende. Han er opprinnelig høyreback, og har det meste som skal til for at han skal kunne bli en vannvittig god, offensiv høyreback som jeg tror vil kunne spille glimrende med Milner eller Solano.

-9shearer9-:
Ser at en del er positive til å selge Solano virker det som. Håpløst.... Ingen i Newcastle har bedre innleggsfot, skuddfot, bedre på dødballer, og ingen er smartere fotballspiller enn han. Var en skam da Robson solgte han. Han har opp gjennom årene vært en av de mestscorende spillerne våre. Fra midtbaneposisjon. Han har kreative stikkere som ingen andre kan matche. Og har vært i klubben i så lang tid og kjenner spillerne inn og ut. Vi får nok ikke spessielt mye penger for han med tanke på alderen heller så hvorfor skal vi egentlig selge Solano som nok burde spille fast førstelagsfotball. Jeg tviler ikke et sekund på at han kunne gjort en fenomenal jobb som sentral midtbane og styrt spillet vårt, samtidig som han kunne slått geniale stikkere til Owen/Martins. Pluss at det er gull verdt å ha en spiller som scorer såpass mange mål. Han har gode skudd, gode løp. Og vår beste innleggsfot. Milner er nok mer anvendig, og fungerer kanskje best som venstreving, da jeg mener innleggsfoten hans ikke er spessielt god. Hvertfall ikke hvis vi sammenligner med Solano. Han er bedre til å drible seg innover i banen, da han får brukt styrkene sine bedre.

Når det gjelder resten av laget. Håper jeg vi satser på å beholde mesteparten av spillerne. Nzogbia har jeg stor tro på framtiden. Luque kan bare bli bedre, og tror han med en ny sjanse kan bli en av kometene i PL. Hvorfor selge han, når markedsverdien ikke kan bli lavere enn den er blitt nå. Duff har vært litt plaget av skader, men er en av de bedre spillerne våre, og har stor tro på at han er en av de som kan få oss til å hevde oss i toppen. Milner kan bli god med årene, og Solano er vel den eneste som har noe å bidra med på crossballer og dødballer. Så han er etter min mening uaktuell å kvitte seg med. Når det gjelder Dyer og Emre, så er dette spillere som bare kan bli bedre. Men tror ingen av våre sentrale midtbanespillere noen gang vil bli gode nok til å hevde seg på toppnivå hvis vi skal kjempe om Champions League plasser hvert år. Men kvalitet koster, og det som må forsterkes nå er helt klart forsvaret. Vi trenger en ledertype der bak med rutine. Hyypa hadde vært midt i blinken, eller Sol Campbell. Taylor har en stor fremtid foran seg, og vi trenger helt klart bredde så vi slipper så mange idiotiske baklengsmål. Bernard var stor for noen år tilbake, men de siste årene har venstrebackplassen vært svak. Vi trenger kjøpe en venstreback av klasse. Se på Riise, Cole, og de andre backene som holder mye større klasse. Hadde også vært spennende å se Nzogbia eller noe på venstreback eller kanskje Dyer på høyreback. Spillere med ekstrem løpskraft og hurtighet. I og med at vi kan bruke Duff eller Luque på venstrekanten, eventuelt Milner, og har Solano og Milner på høyrekanten. Tenk hvor stor trussel vi hadde blitt offensivt.

Nordin:
Veldig bra innlegg, Shearer. Du har mye rett i det du skriver.

Det eneste jeg er litt uenig i er N'Zogbia og Dyer som backer. Har rett og slett ikke tro på at noen av dem skal bli såpass gode defensivt at de kan forsvare en plass i backrekka. Dette er to spillere som først og fremst har offensive kvaliteter. Vi helst ha Bridge og Geremi på backene. Disse spillerne har fysikk og taklingsstyrke, samtidig som de også kan behandle ballen og bidra offensivt.

bråkebøtta:
Nå mangler bare Bridge  ;)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side

Skift til full visning