20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 198587 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #945 på: 22. Aug. 2017, 21:10 »
Bra det er noen som er positive her inne da vedrørende stallen og mulighetene for å overleve i PL.

For min del er dette noe av den dårligste Newcastle stallen på mange år. Blir overrasket om vi klarer å holde oss dersom det ikke kommer inn 2-3 spillere av kvalitet. Ser vel egentlig ikke for meg at Benitez nok en gang blir med ned til championship heller.




Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #946 på: 22. Aug. 2017, 22:19 »
Chronicle sa vel at ingen klubber var interessert i å plukke opp Colback pga lønnen på £70k.. Det som er kilden min 😉

Så det samme selv, men det må jo være skriveleif?🙈 Har hvertfall ikke hørt noe om Colback og dobling av lønn!🤔

Uansett, så kan vel £35,000 også være for mye for en CC-klubb?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #947 på: 22. Aug. 2017, 22:40 »
Nja, er nok mange CC-klubber som har mange på høyere lønninger enn £35k..
Men Burnley og Swansea er jo interessert, de hadde lett betalt £35k i uka. Tror nok spillerne våre har mye høyere lønninger enn hva en del folk her tror.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #948 på: 22. Aug. 2017, 23:39 »
The Guardian linker oss i kveld til Munir El-Haddadi fra Barca.
Er vel en slik "kunne ha blitt noe", men overbeviste vel ikke voldsomt på lån hos Valencia i fjor hvis jeg husker riktig. Palace også interesserte.

Ønsker at vi heller går for noe litt mer proven, selv om det ikke er en nåværende PL-spiller. Kan spille både kant og spiss, er vel småkjapp tror jeg. Sånn sett vil han nok passe Benitez sine planer, men jeg er usikker på han.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #949 på: 23. Aug. 2017, 09:39 »
Me har jo under Ashley meir eller mindre etablert oss som eit botnlag i PL som av og til har ein midt på tabellen plassering. (12.plass,18.,CC,12.,5.,16.,10.,15.,18.,CC).
Slik sett er vel ikkje laget me har no so langt vekke i kvalitet for å oppretthalde denne posisjonen.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #950 på: 23. Aug. 2017, 11:39 »
Spoiler (hover to show)
Gode poeng. Jeg tror balansen i seg selv er god nok, men som deg er jeg ikke overbevist om at vi har 16 spillere i stallen som leverer godt nok for PL. Når jeg ser på benken vår de første to kampene så ser jeg likevel flere valgmuligheter og det er ok dybde selv om vi fortsatt mangler 1-2  for å være tilfredsstillende dekket.

Så er det jo opp til Benitez å våkne opp og ta disse i bruk (i tide)!  ;) Håper vi klarer å heve kvaliteten før første september, men tror nok det blir en kamp mot nedrykk likevel. Det tror jeg det hadde blitt nesten uansett hva vi realistisk sett hadde fått inn.

For min del så etterlyser jeg ikke mer positivitet nødvendigvis, det er jo ikke alt for mye å glede seg over. Jeg kunne likevel tenkt meg noe annet enn total negativitet som enkelte representerer. Jeg er der selv tidvis/ofte, men forsøker å gå en runde med meg selv før jeg kaster opp over omgivelsene mine. ::) Vi er få som svømmer i gråsonen, og selv den minste ting har en tendens til å bli krise/kremmaksimert.

- Atsu mister ballen på et dribleløp så er han ubrukelig, må byttes ut snarest.
- Tapt to kamper på rad så er nedrykket et faktum 36 runder før slutt.

- Motsatt vei så er Atsu en kremtapp fordi han plutselig får til et dribleløp.
- Vinner to kamper på rad så er alt annet enn poeng borte mot Liverpool for svakt. Når vi da taper denne kampen så er det ubrukelig og tilbake til nedrykksmodus.

Vi er nær sagt bipolare hele gjengen. ;D Av og til føler jeg at vi overprestere for at vi i det hele tatt skal klare å være fornøyde. Det gir lite lykke i livet.

Det er viktig å se en helhet, og ikke henge seg opp i enkelthendelser mener jeg. Det er en vanskelig øvelse da det krever litt distansering, men det gir en mye mer behagelig atmosfære for oss på forumet og for oss selv personlig om vi lykkes med det.

Spoiler (hover to show)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #951 på: 23. Aug. 2017, 11:48 »
Spoiler (hover to show)

Ikke supernegativ til Munir i utgangspunktet, men det er kanskje ikke det vi trenger nå. Ikke mer som kanskje kan hvis bare talentet tar steget. Ok som bonussignering, men det fordrer at vi like fullt henter 1-3 spillere som har levert varene.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #952 på: 23. Aug. 2017, 12:17 »
Nja, er nok mange CC-klubber som har mange på høyere lønninger enn £35k..
Men Burnley og Swansea er jo interessert, de hadde lett betalt £35k i uka. Tror nok spillerne våre har mye høyere lønninger enn hva en del folk her tror.

Sitat fra The Chronicle:
Newcastle have been trying to sell Riviere all summer and the striker, who earns £45,000 per week, finally looks set to leave.

Riviere og de Jong på vei ut altså. Greit å bli kvitt franskmannen, men skulle gjerne ha gitt Siem en sjanse til.
Men fint hvis vi blir kvitt de to, fort opp i mot £100k i uka der.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #953 på: 23. Aug. 2017, 12:42 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-still-trying-fill-13515794

Ifølge denne er vi fortsatt interessert i å styrke fire plasser i laget. Backup i forsvaret da Dummett kan være ute til november, spiss, kreativ midtbanespiller og til slutt er vi stadig ute etter keeper dersom vi blir kvitt Krul.

Stadig avhengig av å få ut daukjøtt. Nå ser det ut i dag som om både De Jong og Riviere endelig er på vei vekk, samt at Lazaar også kan bli solgt etter en avskjedskamp i kveld. Får håpe vi blir kvitt Colback i samme slengen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #954 på: 23. Aug. 2017, 12:48 »
Trodde virkelig at De Jong sku få sjansen sin denne sesongen, og hvertfall mtp manglende kreativitet fremover!

Men igjen, så virker han sliten og treig(ere), og hvis det gjør at nye spillere kommer inn så er det vel greit..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #955 på: 23. Aug. 2017, 12:59 »
Trodde også han ville få sjansen, spesielt siden han figurerte såpass mye i oppkjøringa. Har også vært av den formeninga at han har noe å bidra med, spesielt dersom du sammenligner med Perez som nå er vår 10er. Tror De Jong er en smartere spillertype som har større fysisk tilstedeværelse. Gayle og Perez funker dårlig da det blir for svakt fysisk, der tror jeg i større grad en De Jong kunne bidratt. Mer enn brukbar på hodet vel?
Men det er vel som flere nevner, at han kanskje blir for temposvak - og at Benitez mener det samme.

Er forøvrig kilder i Italia som melder at vi skal ha fått et bud på 19 mill euro avslått for Dennis Praet. Han har en utkjøpsklausul på 25 mill, som Newcastle neppe matcher.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #956 på: 23. Aug. 2017, 13:09 »
Veldig enig, Kristoffer👌 Perez og Gayle funker rett og slett ikke sammen! De Jong var nå hvertfall en habil hodespiller, og han er nok uansett bedre der enn Perez.

Men han er tydelig smittet av Diamesyndromet, så det er nok derfor RB velger å la han gå..

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #957 på: 23. Aug. 2017, 21:39 »
Står på sky sine transfer sider at De Jong har takket nei fra et tilbud fra Reading, drar til Ajax han da.

Mange jeg vil kvitte meg med før han, men det viktigste er at vi kvitter oss med spillere så Rafa får hentet inn spillere han tror kan gjøre en bra jobb for oss  ;) Dennis Praet eller Allan som erstatter for han hadde vært bra, hørt mye bra av de uten at jeg selv har sett de spille.


arekv

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 51
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #958 på: 24. Aug. 2017, 07:54 »
Står på sky sine transfer sider at De Jong har takket nei fra et tilbud fra Reading, drar til Ajax han da.

Mange jeg vil kvitte meg med før han, men det viktigste er at vi kvitter oss med spillere så Rafa får hentet inn spillere han tror kan gjøre en bra jobb for oss  ;) Dennis Praet eller Allan som erstatter for han hadde vært bra, hørt mye bra av de uten at jeg selv har sett de spille.

Ser mye Serie A, og en hel del Napoli da jeg har en kompis som følger de.
Allan er meget solid, men jeg kan ikke skjønne hvorfor han skulle ville gå fra å kjempe i toppen og spille CL til kamp mot nedrykk hos oss?

(Er forøvrig enig at der er andre jeg helst skulle sett gikk før De Jong. Veldig synd at skader skulle ødelegge så mye for han! :'()

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #959 på: 24. Aug. 2017, 10:28 »
Snakkes om at summen Newcastle selger siem for er 1.8 mill pund😱. Ajax har akkurat solgt Sanchez til tottenham for 42mill pund. Det er jo bare latterlig å gi bort Siem, som har vært helt grei i preseason.