20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00  (Lest 27352 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #15 på: 27. Okt. 2012, 12:57 »
Problemet med Odemwingie er jo at han er såpass ustabil, og at arbeidsmoralen hans sviktar rett som det er. Dette problemet ser ut til å ha minka under Clarke, og sånn sett er det kurant å la Lukaku vere ein som kan endre kampbiletet som innbytar i løpet av 2. omgang.

Kan vere med på det boris. seier om ein 4-5 år yngre Odemwingie. Eg synest i alle fall at det hadde vore artig med litt fleire potensielle 'game changers' enn Ben Arfa. Obertan har ekstremferdigheiter, Ferguson også, men desse er både ustabile og uferdige. Eg stolar ikkje på dei 100 % foreløpig. Marveaux verkar jo til å vere fullstendig ute i kulda, noko som eg personleg synest er ekstremt synd.

Gitt den spelestilen Pardew har sagt at han forsøker å innføre, så synest eg ikkje vårt offensive arsenal er meir variert enn nødvendig. Vi har eit hav av halvslipne slitarar (Mr. T, Bigi, Jonas, Perch, Gosling), éin pasningssentral (Cabaye), éin som foreløpig virkar betre som back enn CM (Anita), éitt trumfkort i Ben Arfa, to tankspissar (Ameobi, Ba), éin spiss som aldri har vore god utanfor boksen (Cissé) og ein bråte med talent som vi ikkje heilt veit kor gode vil bli.

Eg saknar fleire luksusspelarar som kan setje fart på oss når Cabaye el Ben Arfa uunngåeleg nok blir tekne ut av kampen (eller soner karantener/er ute med skade). Når vi først mistar grepet om kampane, blir resultatet like miserabelt no som det var i dei verste Hughton-kampane i PL.

Eg håpar vi kan grave fram ein Tresor Lomano-type, ein som vi kan setje inn på i trange tider, ein som er uredd og ukonvensjonell. Synest vi ofte rett og slett blir for spake når mottrekk skal iverksetjast (jf. skampletten mot Reading, paralyseringane mot manure sist og Spurs i fjor).

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 27. Okt. 2012, 16:53 »
Eg fryktar dette kan verte ein vanskeleg kamp der mi fort kan verta hardt straffa av wba på kontringar. Hugsar kampen frå forrige sesong. Då såg det ut som wba kunne skåra på kvar einaste angrep.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #17 på: 27. Okt. 2012, 20:06 »
Coloccini nemnte det vel i eit intervju forleden at Newcastle er fullt klar over kva ein gjorde feil heime mot WBA i fjor. Eg trur kanskje Pardew kjem til å ha ein litt meir forsiktig tilnærming til kampen. WBA er i alle fall eit lag ein ikkje skal gi alt for mange kontringsmuligheter.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #18 på: 28. Okt. 2012, 06:38 »
Angående formen til Cisse så tviler jeg på at den blir noe bedre av å sette han på tribunen... :koko:
La han spille seg i form sier no jeg..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 28. Okt. 2012, 09:06 »
Veldig klar for kampene idag nå. Mange spennende oppgjør.
WBA blir en tøff kamp. Tapte knepent for ManCity for en uke siden, men da hadde de hjemmebane. Har seirer mot LFC og Everton denne sesongen, samt en uavgjort mot Tottenham borte som de kanskje sterkeste resultatene.
WBA har fremdeles til gode å vinne borte. Står med 2 uavgjorte og 1 tap så langt. Tapet er mot Fulham.

NUFC har et godt tak på WBA hjemme. Tapte mot de forrige sesong, men siden de rykket opp til PL i starten av 2000 tallet står NUFC med 4 seire, 1 uavgjort og 1 tap i PL sammenheng. Vi møtte den også i CCC da vi var der, da endte deet uavgjort.

Angrepsrekka med Odemwingie, Long, Rosenberg og Lukaku er sterk. Gera, Morrison og Mulumbu på midten er også gode. Er vel i forsvaret de har de svakeste alternativene.

Jeg håper Pardew forandrer litt på laget til denne kampen. Jeg vil se Ben Arfa på topp sammen med Ba. Inn på vingen vil jeg ha Obertan. Han er en av formspillerne og har vært veldig god i E-cup kampene. MoM i de 2 siste der vel. Inn vil jeg også ha Ferguson. Han vil jeg ha på backen bak Obertan. Synes disse 2 utfyller verandre veldig bra og har spilt bra sammen i E-cupene.

Håper på følgende lag:

Krul

Santon - S. Taylor - Coloccini - Ferguson

Jonas - Bigirimana - Cabaye - Obertan

Ben Arfa
                                   Ba

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 28. Okt. 2012, 15:02 »
NUFC 4-4-2: Krul; Simpson, Williamson, Coloccini (c), Santon; Ben Arfa, Perch, Cabaye, Gutierrez; Ba, Shola Ameobi.
Benken: Harper, S.Taylor, Ferguson, Anita, Obertan, Sammy Ameobi, Cisse.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 28. Okt. 2012, 15:03 »
Hva er dette pisset med Williamson i stedet for Steven Taylor?? Greit nok at han var ok mot Sunderland, men det er da vitterlig klasseforskjell mellom de to.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 28. Okt. 2012, 15:06 »
WBA: Foster - Tamas, McAuley, Olsson, Ridgewell - Mulumbu, Morrison - Odemwingie, Gera, Dorrans - Lukaku

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 28. Okt. 2012, 15:08 »
Willamson er brukbar når de kommer til å klarere vekk ballen i bosken. Men han er er risiko med den holdinga og rivinga i drakter. Så er han helt ute å sykle når han blir utfordra langs bakken eller med fart.
lt;3 Newcastle <3

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 28. Okt. 2012, 15:20 »
Shola igjen. Halleluja...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 28. Okt. 2012, 15:23 »
Krul
Simmo-Willo-Colo-Santon
Benny-Cabaye-Perch-Jonas
Ba-Ameobi

Hvorfor Willo?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 28. Okt. 2012, 15:29 »
Ameobi, Jonas, Perch. Lukter ikke akkurat sjanseskaping og mål. Er vel Ben Arfa/Ba som må varte opp med noe denne gangen også. Det laget der ser faktisk nitrist ut med få unntak..

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 28. Okt. 2012, 15:32 »
Herre, vi trenger forsterkninger i januar om vi skal ha ambisjoner.. Her var det mye dårlig! Både dårlig bredden og selve laguttaket ødelegger.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 28. Okt. 2012, 15:36 »
Pardew viser med dette laguttaket at Newcastle skal møte et defensivt West Brom med fysikk og lange baller opp til Ameobi og Ba.. Dette lukter kjedelig kamp laaaaang vei og jeg er redd Newcastle ikke klarer å etablere et skikkelig press. Skrekk og gru om dette blir en kamp der Odemwingie skal kontre inn et tidlig mål og alt går til helvete... Sorry, men ble litt negativ nå..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 28. Okt. 2012, 15:43 »
Skeptisk!