20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea vs Newcastle, Lør 25.08 kl. 18.30  (Lest 27508 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Chelsea vs Newcastle, Lør 25.08 kl. 18.30
« på: 23. Aug. 2012, 21:18 »
I den andre av to mulige spiller vi igjen senkamp på lørdagen for å komme på tv. 

Denne gangen går reisen til Stamford Bridge, hvor vi forhåpentligvis skal klare å ta minst ett poeng med oss hjem til nord.  En kamp som kan bli skummel selv om store deler av antatt førstelaget vårt stiller uthvilt etter å ikke ha blitt med ut på tur i Europa.

Chelsea har kvittet seg med en del spillere i løpet av sommermånedene, men har også brukt endel økonomiske muskler på å hente inn nye spillere.  Mest av allt frykter jeg gjerne den som skiller seg mest ut til nå - Eden Hazard - som står med både noen assist, og har skaffet straffespark for klubben sin, på sine to første ligaopptredener i England. 

Hva forventer folket, og hvordan tror vi det går.  Klarer vi å utspille dem, og fortjent ta 3 poeng? Eller går vi på en velfortjent smell og må reise hjem med halen mellom beina?
Genius by birth. Slacker by choice.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Chelsea vs Newcastle, Lør 25.08 kl. 18.30
« Svar #1 på: 23. Aug. 2012, 21:35 »
Gleder meg til kampen og er med rette optimistisk på våre vegne i forkant. Vi vant fullt fortjent i fjor etter to uforglemmelige Cisse-perler og vant til og med året før, 4-3 eeo i Ligacupen. Før det hadde vi ikke vunnet siden 80-tallet en gang mener jeg. Vinden i seilene har snudd og brua er ikke lengre et uoverkommelig hinder på elven.

Jeg merket meg i gårsdagens kamp mot Reading at midtbanespillerne til Chelsea mistet ballen ofte. Spesielt Ramires, og Lampard virket treg. Nå vurderer jeg kampen riktignok ganske fargeblindt, altså svart/hvitt, men jeg mener at midtbanen vår rett og slett kan dominere mot Chelseas. Og duoen Ba og Cisse blir trøbbel for Cahill og en treg Terry. Backene til Chelsea er gode, så vi må satse på at HBA og eventuelt andre har en meget god dag på jobb, slik at spissene får mange baller å jobbe med. Håper Colo er tilbake, han er mer en god nok til å hamle opp med Torres, slik Torres framsto i går.

Vår største utfordring bli den defensive jobben på sidene. Chelsea har mange gode spillere som kan utfordre på siden, Hazard, Mata og Sturridge for å nevne noen. Det blir garanter problemer for Simpson og Santon om disse spillerne får utfordre en mot en. Nøkkelen ligger i å hindre Chelseas vingspill ved å vinne krigen på midten.

Er realistisk optimist, tipper 1-1, og er mer en happy med det utfallet før start.
Black and white since 1996

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23. Aug. 2012, 22:27 »
Ba, Cisse og Ben Arfa kan virkelig gjøre livet hardt for et rufsete chelsea-forsvar. Midtbanen vår burde være minst like sterk som deres midtbane, men som påpekt så vrenger alle innvollene mine seg ved tanke på Hazard vs Simpson.(Om Hazard spiller til venstre?)
« Siste redigering: 23. Aug. 2012, 22:30 av Cheik_Tiote_Fy_Fasan »
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 23. Aug. 2012, 22:28 »
Chelsea virker langt sterkere i år enn i fjor, og jeg tror vi kan få det tøft her. Jeg har dessverre ingen tro på at vi kopierer fjorårets orgasme.

Men på den annen side, Chelsea har møtt ganske begredelig motstand hittil, og levde farlig mot Reading. Så hva skjer når de møter et såpass sterkt lag som vårt?

Ingenting er gitt før kampen er spilt. Men jeg er som sagt noe pessimistisk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 23. Aug. 2012, 22:34 »
Så hvordan virker de da sterkere? :P

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23. Aug. 2012, 22:36 »
Så hvordan virker de da sterkere? :P

Hazard
Same old Shearer, always scoring!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23. Aug. 2012, 22:38 »
Utenom Hazard er vel ikke Chelsea så veldig styrket. Må også huske på at nå er ikke Drogba der når ting skurrer. Tøff kamp blir det nok uansett..

cybro

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23. Aug. 2012, 22:40 »
Eg er fornøgd med eit poeng, men tek meir enn gjerne tre poeng og tabelltopp.
* Newcastle 4 Ever :) *

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 23. Aug. 2012, 22:54 »
Hazard er nok en viktig grunn til at de virker sterkere. Men det er klart, det kan bare være et synsbedrag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 23. Aug. 2012, 23:02 »
Hazard virker rett og slett som pure klasse. En gullsignering!

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 24. Aug. 2012, 00:03 »

Jeg merket meg i gårsdagens kamp mot Reading at midtbanespillerne til Chelsea mistet ballen ofte. Spesielt Ramires, og Lampard virket treg. Nå vurderer jeg kampen riktignok ganske fargeblindt, altså svart/hvitt, men jeg mener at midtbanen vår rett og slett kan dominere mot Chelseas.
Veldig, veldig fargeblindt. Med vår midtbane på topp, og deres på bunn, er det mulig ja, alt annet er urealistisk, mener hvertfall _jeg_ :)
Og duoen Ba og Cisse blir trøbbel for Cahill og en treg Terry.
I beste fall, men duoen Cahill og Terry kan liksågodt bli trøbbel for Ba og Cisse. En treg Terry er ikke utslagsgivende i mine øyne, etterpå ingen av spissene våre er spesielt bakromshissige, der Terry har sin største svakhet.

Ellers enig i mye. Å stoppe Mata/Hazard blir nøkkelen i denne kampen, og dette er "lettest" gjennom å vinne midtbanekrigen.
Men jeg er såpass pessimitisk at vi må være over pari og Chelsea under pari for at dette skal gå vår vei.
Storfornøyd med 1 poeng her, men tar selvsagt helst 3 :D

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 24. Aug. 2012, 00:25 »
Hazard har selvfølgelig vært klasse, men de er fortsatt ikke noe bedre enn de var i fjor sålangt. Har ikke imponert meg overhodet verken mot Wigan eller Reading.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 24. Aug. 2012, 07:25 »
Slik jeg har sett har Chelsea svakheter i forsvaret. De gir bort utrolig mye rom. Offensivt har de vært svært farlige. Satser på et målerikt oppgjør, og at Newcastle i hvertfall klarer ett poeng selv om det blir meget vanskelig.

Håper på 11 elver:

Krul
Pearch-Taylor-Colo-Santon
    Cabaye-Tiote-Jonas
     Ben Afra-Cisse-Ba
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 24. Aug. 2012, 08:07 »
Tror dette blir en veldig underholdende kamp! Tipper 2-2. Enig med din startoppstilling Oyvind. Nå spørs det jo med Ba og Cisse, siden Ba ikke trives som kantspiss. Gleder meg til kamp, før kampen er jeg fornøyd med 1 poeng iallfall :)
Winning isn't everything, it's the only thing!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 24. Aug. 2012, 11:14 »
Jeg driter egentlig i at Ba ikke liker seg på venstresida i angrepet. Når 433 viser seg å være klart best, er alternativet for han å sitte på benken.