20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00  (Lest 51508 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« på: 04. Mars 2012, 22:20 »
Kanskje litt tidlig, men vi ha dagens skuffelse mot Sunderland så fort så mulig ut av hodet, og begynne å fokusere på ny kamp.

Arsenal har etter en tung periode kommet i en god flyt og ser du bort fra tapet mot Milan i CL er de inni en meget god periode. Med 2-1 seieren på Anfield siste kamp og 5-2 mot Tottenham nest sist kommer de til å være stinne av selvtillit i det fløyta går.
Vi derimot har vært fryktelig svake i det siste. Det ble vist tegn til bedring i 2. omgangen mot Sunderland, men det er veldig mye å gå på skal vi få med oss noe som helst fra London. Det offensive må sitte, og Ba må vise seg fra en mye bedre side enn han har gjort de siste kampene skal vi få noe med oss hjem. Cisse, Cabaye, Tiote og ikke minst Williamson må forbedre seg betraktelig. Willy har vært en katastrofe siste måneden, så hadde det ikke vært for at erstatteren er en 10 ganger større katastrofe hadde Willy vært godt plassert på tribunen. Shola hadde ett sterkt innhopp mot Sunderland, Ben Arfa likeså, så disse er spillere jeg kunne tenke meg var mye mer involvert mot Arsenal.

Vil se dette laget mot Arsenal:

-------Krul------
Simpson-----Willy-----Colo-----Santon
Ben Arfa-----Tiote------Cabaye------Jonas
---------------Ba-----------Shola(Cisse)

En 4-4-1-1 hadde også kunne funket bra med Ben Arfa bak Ba, men dette er urealistisk da Pardew aldri ville funnet på og bytte formasjon og taktikk.

Spent på å se hvordan laget reagerer nå etter 2 veldig svake kamper. Nå møter de et lag i medgang med masser av kvalitet. Kommer vi ikke opp på vårt høyeste nivå, får vi null og niks med oss hjem fra Emirates.
Tipper vi taper 3-1, men er selvfølgelig åpen for positive overraskelser!
« Siste redigering: 04. Mars 2012, 22:33 av Peter »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #1 på: 04. Mars 2012, 22:25 »
Denne blir hard, rett og slett! Nå var de ikke fantastiske mot LFC, heldige som fikk alle tre poengene med seg derifra. Men de er inni en fin flytsone etter to herlige seire mot Spurs og LFC. Redd for hva Van Persie kan stille i stand.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #2 på: 04. Mars 2012, 22:36 »
Når RvP har herjet så til de grader med Skrtel, King og Kaboul de 2 siste, er jeg spent på hvordan Williamson kommer til å hånderte ham.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 04. Mars 2012, 22:43 »
Lurer på hvor mange baklengs denne sesongen Willy har delvis eller direkte skyld i? Helt forferdelig med han baki der, og hadde vi kjøpt en klassestopper i januar tror jeg vi hadde lugget mye bedre an ift. 4. og 5. plass. Forsvaret har jo raknet med Willy. Håper på uavgjort, men tror vi taper.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04. Mars 2012, 22:45 »
Tap.

Håper Ben Arfa starter og at Cisse løsner. Hvertfall litegrann:)
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04. Mars 2012, 22:46 »
Håper Ba løsner. Cissé har jo ikke gjort det så verst i det siste, men Ba derimot...

Peter

• Gjest
« Svar #6 på: 04. Mars 2012, 22:46 »
Mariappa hadde nok helt klart vært en oppgradering fra Willy!
Det positive nå er at vi får trøste oss med at dette blir siste sesongen vi ser Willy fast, da vi garantert kommer til å kjøpe en stopper som holder høyt nivå i sommer.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04. Mars 2012, 23:01 »
Ryan Taylor kan hvertfall ikkje spille ving her! Er litt keen på at sette ut en av spissene til fordel for HBA i en hengende spissrolle, og Obertan på kant. Problemet med Raylor har at han aldri kan avansere med ballen, og må derfor slå innlegge veldig tidlig. Såg det veldig tydelig i dag. Om ikke Obertan alltid treffer med legga, så får han hvertfall ballen opp til dødlinja/boksen, og innlegg derfra passer spissane våre i langt større grad. Sånn som vi spilte i 1. omgang i dag, så hadde det vert langt bedre med Shola på topp en f.eks Cisse.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05. Mars 2012, 01:27 »
http://www.youtube.com/watch?v=m4G-7Ho31JA&feature=related

Lader opp til kampen med denne! Gleder meg til denne kampen, tror det blir en god kamp! 2-2!
Spørs egentlig veldig på Ba og Persie tror jeg, hvem av de som har dagen! For vi vet at begge ofte bare trenger 1 sjangse(selvom Ba har slitt litt i det siste)

:toon:
Winning isn't everything, it's the only thing!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 05. Mars 2012, 07:35 »
Dette blir stortap. Arsenal i form, og RvP i superform. Herre!
Nei.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 05. Mars 2012, 08:42 »
Skal vi ha sjanse på topp 4 MÅ denne faktisk vinnes. Noe som ikke er veldig realistisk. Men man vet aldri. Og endelig får Newcastle det perfekte kampbilde. Her blir vi nok liggende dypt og vi har flere magiske målscorere foran så om en eller flere av de har dagen kan det bli gøy. Jeg vil se dette laget: krul--- Simpson,colo, Willy, santon--- obertan, tiote, cabaye, Jonas--- Barfa , ba/ cisse.. Altså en 4-5-1.. Jeg har vært negativ til Barfa i det siste men han var god i går , selv om jeg nesten rev håret mitt da han dribler av to og kan bare legge ballen foran mål fra 5 meter og vi putter men så velger han å prøve en dragning til og vi får bare corner.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05. Mars 2012, 10:09 »
Før denne kampen må vi i det minste legge en plan. Skal vi spille lange baller, virker det fornuftig å starte med samme midtbane som mot Sunderland. Men da vil jeg ikke høre snakk om at Cissé og Ba starter på topp. Pøser en lange baller, skal Ameobi være på og vinne hodedueller. For det er han faktisk jævlig bra på.

Tar vi imidlertid sikte på å ha større grad av ballinnehav, er det rett og slett en nødvendighet at Ben Arfa tar plass på høyrekanten, og at Ryan spaserer ut på benken. Da blir vi plutselig et lag som er i stand til å komme rundt på kantene - så vel som at Cabaye og Tiote får mer rom sentralt, og jeg kan absolutt tenke meg å se Ba og Cissé på topp igjen.

altså:
Krul, Simpson, Willo, Colo, Santon, Ben Arfa, Cabaye, Tiote, Jonas, Ba og Cissé

eller:
Krul, Simpson, Willo, Colo, Santon, Taylor, Cabaye, Tiote, Jonas, Ba og Ameobi

Personlig heller jeg mest mot første forslag - basert på at jeg liker Ameobi bedre som innbytter enn fra start, og at Ben Arfa viste veldig lovende takter i går.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05. Mars 2012, 10:28 »
Vi har en liten fordel mtp alle skadene til Arsenal. I tillegg skal de møte Milan på tirsdag. Likevell får de nesten en uke hvile til mandag. Blir spennende å se hvem som er tilbake for arsenal.
http://www1.skysports.com/football/news/11670/7565778/Injury-problems-for-Wenger
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 05. Mars 2012, 14:09 »
Kan vi ikke spille 9-1 formasjon? Ref Arsenals formkurve.
Satan denne blir tøff.
Who else...... Alan Shearer

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 05. Mars 2012, 14:15 »
Kan vi ikke spille 9-1 formasjon? Ref Arsenals formkurve.
Satan denne blir tøff.

Er jo den formasjonen vi pleier å spille. :)