20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stenge forumet for medlemmer?  (Lest 13320 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Stenge forumet for medlemmer?
« på: 16. Juni 2011, 00:24 »
Det har vært et par supportere som har ytret meninger om at vi bør stenge forumet og kun la medlemmer av TAN få poste i det. Jeg må også innrømme at jeg har tenkt litt på dette, i og med at innmeldingstallene i supporterklubben er relativt skrale. Selv om vi sikkert er blant de 10 klubbene med mest fans i Norge, ligger vi helt nede på en 17. plass på SBFs ranking hva medlemstall angår, bak CCC-lag som QPR (ex), Nottingham og Derby. Det er klart at noe må gjøres siden så mange sitter på gjerdet. Vi kan ikke fortsette å drive en supporterklubb om kun 20 % av de norske tilhengerne slutter opp om vår nye redelige supporterklubb som har MEDLEMMENE og ikke profitten i fokus.

Til saken: Jeg har tenkt at en eventuell lukking vil bli økte innmeldinger på kort sikt, men at aktiviteten går ned som en konsekvens av at ALLE som poster her inne helt sikkert ikke melder seg inn. Vi er i så fall avhengige av at de fleste "bærebjelkene" (de mest aktive) betaler kontigenten slik at aktiviteten ikke dropper drastisk. Og så får vi håpe at mange av de ikke fullt så aktive også melder seg inn.

Hva synes dere? Jeg vil ha innspill av ALLE - så mange som mulig.  Både aktive forumbrukere, og debattanter som kun poster en gang i blant. Det spiller ingen rolle om du er medlem eller ikke. Det viktiste er å få til en bra debatt rundt emnet slik at vi kan bestemme oss for den beste løsninga!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #1 på: 16. Juni 2011, 00:33 »
Jeg synes absolutt ikke at vi bør stenge noen del av forumet. Da dabber nok interessen min for siden ganske så drastisk. Og jeg har betalt medlemskap for 3. året på rad, så har ikke noe med at jeg skal snylte meg innpå her.

Vi har vel hatt besøk av andre fans her også, da spesielt "mindre hyggelige" mackems. ;) Men også noen andre fans. Synes det har vært artig med kommentarer fra andre fans.

Veit ikke helt hvordan jeg skal argumentere for meg i denne saken, og den har vel vært oppe til diskusjon før. Jeg sier som da, at jeg er klart i mot stenging av forumet (Weiseth-style), og heller satse på å utvikle supporterklubben videre! For med den gjør du en kjempejobb!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Simmi

• Gjest
« Svar #2 på: 16. Juni 2011, 00:55 »
Helt enig med deg Anders.

Jeg skal få ræva i gir, og melde meg inn i løpet av uka. Håper flere andre også gjør det, det er den minste takken vi kan gi for all den fantastiske jobben Nordin gjør.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16. Juni 2011, 01:33 »
Jeg skal også melde meg inn. Vet også om en annen fyr som skal melde seg inn. Når det er sagt, er jeghelt imot stening av siden. La den være sånn at absolutt alle som vil kan se på den.

Og ellers så er jeg HELT enig med Anders.
Nei.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16. Juni 2011, 01:58 »
Jeg er enig med Anders, synes ikke vi skal stenge forumet for de som ikke er medlemmer.

Det er viktig å tenke på at evt nye medlemmer kan tenke seg å se seg rundt på forumet, før de evt handler et medlemskap, og ved å stenge forumet så fjerner man den glimrende muligheten vi har til å integrere ikke-medlemmer til å bli medlemmer.

Det er også gøy som Anders påpeker at supportere av andre lag er innom å kommenterer i ny og ne. Dessuten har jeg registrert flere her inne som er mer aktive i andre tråder på forumet, enn det som handler om Newcastle.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16. Juni 2011, 04:39 »
Gir vel ingen mening å stenge forumet for ikke-medlemmer? Lag heller et eget "sub-forum" for medlemmer dersom dette er av interesse.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16. Juni 2011, 05:32 »
Jeg er helt klart posetiv til dette, tror for det første flere ville meldt seg inn, og at det ville heva kvaliteten på forumet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16. Juni 2011, 06:33 »
Eg trur at viss ein gjere det, so får ein fleire medlemmar registrert.

Eg har rett og slett ikkje hatt tid å fornya medlemskapet mitt, og eg gløymer det heile tiden. Skal gjere det i helga.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16. Juni 2011, 08:58 »
Blir vel litt dumt å stenge forumet for medlemmer ?
Bør vel heller stenge d for ikke medlemmer :)

Det er fordeler og ulemper med begge ting, så må en veie opp hva som betyr mest, en god / stor / åpen diskusjon, eller 10-20-50 nye medlemmer ?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16. Juni 2011, 09:07 »
Hehe, er nok en feil i navnet på tråden :P
Er helt klart positiv til å stenge forumet. Er svært mange gratispassasjerer her.
Både Villa og West Ham har vel bevist at de ikke får færre medlemmer av den grunn. Går jo ann å ha en prøveperiode på 6 mnd feks. Kan jo ha 1 seksjon åpen for alle, slik at de som elsker å diskutere gpp med mackems kan fortsette med det.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16. Juni 2011, 09:28 »
Er absolutt både fordeler ulemper ved å stenge forumet for ikke-medlemmer. Synes selv alle bør kunne lese innleggene, men at det nok bør være begrensninger på hvem, som kan poste, ihvertfall i en del av trådene.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 16. Juni 2011, 10:18 »
En total utesperring tror jeg personlig er uheldig. Vi har et godt miljø her inne, og slik jeg ser det er det noe av den beste reklamen vi kan ha.

Jeg tenker som så at om vi sperrer forumet så forblir nok aktiviteten blant de mest aktive noenlunde lik. Jeg antar at brorparten av de som poster mye her inne har (eller er i ferd med å fornye) medlemskap allerede. Hvor mange av disse som er gratispassasjerer vet jeg ikke, men synes det blir en litt feil vinkling å ha. I mine øyne så er alle bidrag like velkomne om de kommer fra TAN-medlemmer eller andre, begge bidrar til godt miljø og aktivitet på sidene. Jeg tror absoultt ikke at vi er tjent ved å begrense adgangen til klubben/forumet i så stor grad at vi lukker det.

De som sporadisk sjekker innom og leser/poster vil da avta en del vil jeg anta. Man kan spørre seg om folk som ikke vet så mye om supporterklubben og newutd.no-forumet er villig til å slenge 250 kr i betaling for å se hva dette er for noe?

Jeg tenker da med en horisont som er litt lenger enn det kommende året. Tipper vi ved full sperring oppnår en økt rekruttering i de nærmeste månedene, mens vi på sikt isolerer oss fra en hel del potensielle medlemmer.

Skal også nevne at jeg reagerte (ikke positivt) når jeg ville titte innom West Ham sine forum for å se hva de synes om Nolan her om dagen. Nå hadde jeg nok ikke bidratt så mye til supporterklubben deres, men noen klikk og eventuelt noen spørsmål/svar kunne jeg godt funnet på å bidra med.

Heller mot å si meg enig med Jon87 om noe skal endres. Jeg tror at om noe skal gjøres så er veien å gå å gi alle som snubler innom muligheten til å lese alt som står her også kreve medlemskap for å poste. Så kan vi heller ha en åpen forumdel der vi har tråder om mackems, tv, fugl, fisk, vær og annet snadder som det er fritt frem å poste i. (Eventuelt kan det i tillegg være et lite delforum som kun er forbeholdt TAN-relatert materiale som også bare kan leses av medlemmer).

En slik løsning tror jeg at vil medføre følgende:
A: Trafikk inn for å lese på forumet, klikk for annonser etc. vil være tilnærmet uendret.
B: Medlemstall vil øke noe på kort sikt da de som poster en del og ikke er medlem av TAN melder seg inn.
C: Fremtidig rekruttering lider ikke av at vi isolerer oss i et mindre miljø.
D: Aktiviteten vil avta noe.

Om vi lukker alt tror jeg at vi derimot ser dette:
A: Trafikk inn for å lese på forumet, klikk for annonser etc. vil avta.
B: Medlemstall vil øke noe på kort sikt da de som poster en del og ikke er medlem av TAN melder seg inn. Muligens noe mer enn ved den andre løsningen, da kanskje noen av de som bare leser her inne betaler for å følge med, men dette tror jeg blir nesten neglisjerbart.
C: Fremtidig rekruttering lider da vi isolerer oss fra det som er noe av vår beste reklame, nemlig miljøet og aktiviteten.
D: Aktiviteten generelt vil avta ikke ubetydelig.

Til slutt får jeg vel si at dette er basert på mine antagelser etter kort gjennomtenkning så det er godt mulig at mine følelser rundt dette ikke medfører stor grad av riktighet og at det er en del ting jeg har oversett.  ;)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 16. Juni 2011, 10:47 »
Jeg ser helt klart dine synspunkter Hughie. Det kan jo være en ide å spørre disse andre supporterklubbene som har sperret forum om hvilke tanker de sitter igjen med i ettertid. Jeg har også irritert meg over å ikke kunne sjekke ut kamp- og spillertråder disse stedene, men det tror jeg de bryr seg veldig lite om.

Jeg ser også at det er svært mange gjester som leser, spesielt i transfertråden (ofte 30-40 stk). Hvem de heier på er uvisst, men tror det er veldig mange som heier på Newcastle som ikke gjør annet enn å lese det vi skriver. For dem "svir" det nok ikke så veldig om de får lov til å fortsette med det. Jeg synes derfor ikke vi skal ha det åpent for lesing engang.

Kanskje greit om de som skriver i denne tråden signerer som medlem eller ikke medlem? Vet at det er flere av tungvekterne her inne som ikke er medlem hvertfall ;)

Hilsen medlem!
« Siste redigering: 16. Juni 2011, 10:49 av Andy »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 16. Juni 2011, 10:54 »
Hadde det vært en ide at bare medlemmer kunne starte nye tråder forresten? Er det mulig å lage en grense for mange innlegg man kan poste i uka/måneden uten å være medlem?

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 16. Juni 2011, 11:03 »
For å si det sånn, jeg startet vel som en av de 30-40 stk leserne, og hadde nok aldri blitt medlem i TAN om det ikke var for at jeg gikk veien fra å lese og etterhvert poste på dette forumet. Kan hende jeg er unik, jeg tror iallefall ofte det fra midnatt og utover på lørdagene, men mistenker at jeg er sørgelig ordinær.

Av de som allerede kjenner til forumet og stikker innom og leser så er det nok noe medlemskap å hente vil jeg anta. Men tror at dette blir lite i forhold til alle de som i de kommende årene vil lete etter meningsfeller om Newcastle, men blir stoppet i døra med krav om 250 kr og medlemskap.

En skulder er god å grine på når sirkus Newcastle er på turné, men for å si det sånn... De færreste vil betale for det før de er sikre på at det ikke er Weiseth som står der og trøster med pølsefingrene i lommeboka di! :)
« Siste redigering: 16. Juni 2011, 11:06 av Hughie »