20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dublin  (Lest 757 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Dublin
« på: 30. Nov. 2010, 20:09 »
Ikke Newcastle-relatert, men legger den her alikevel :)

Ser ut som det blir en tur på meg og to kompiser i romjulen, og vi ser ut til å ende på en tur til Dublin.

Hva bør en få med seg når man er der? Noen med noen anbefalinger?

Peter

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Dublin
« Svar #1 på: 30. Nov. 2010, 20:29 »
Yes! Jeg var i Dublin i 2008, og dette er klart en spennende og ekstremt britisk by! Når du er der nede er det diverse ting du bør få med deg. Ikke at jeg så alt som er spennende, men en tur rundt Trinity College(er vel et av europas mest kjente) er jo morsomt å få med seg. Også å bare gå rundt nede i sentrum blant et yrende folkeliv, digge puber og erkeengelsk så det holder er å anbefale! Sett av en dag til det. Ellers var jeg på kamp med Irlands beste lag, Bohemians på Dalymount Park. Dalymount Park er vel fra svært tidlig 1900 tall, og det er sansynligvis den mest sjarmerende stadion jeg noen gang har sett! Fish'n chips på stadion er digg!

Gled deg!
wallah bror skjekk den schmø kæba der a

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Dublin
« Svar #2 på: 30. Nov. 2010, 21:20 »
Har vore i Dublin og skal tilbake no i desember...

Var i Dublin våren 2009. Det var ein klassetur, 2.året på Ingeniørhøgskulen i Bergen. Det er som Peter seier, ein veldig britisk by. Det er fantastisk gå ut finna seg ein pub, uansett tid på dagen, og ta seg ein pint. Trinity College er nemt. Ellers vil eg anbefala Guiness Storehouse. Og so har du vel Jameson Distillery, der har eg ikkje vore sjølv. Temple Bar District er å anbefala, det er kanskje ei liti "turistfella", men eg tykte det var fantastisk å få med seg live Irsk musikk på ein pub der. Mi vart fortalt av dei lokale at det var litt dyrare der. Mi var og ein tur ute på "landet" eit stykke utanfor Dublin, the Wicklow meinar eg området heiter. Fin natur og nokre kjente ruinar, men dette var jo på våren. Det hjalp veldig på formen den dagen ;) Jameson whisky er farleg godt...
Skal til Dublin med ein gjeng kameratar no i desember, 17-20. Gler meg!!!