20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leicester City - Newcastle United (30.januar 18:20)  (Lest 14953 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Leicester City - Newcastle United (30.januar 18:20)
« Svar #15 på: 29. Jan. 2010, 16:05 »
Det står i førsteinnlegget at den spilles på St. James... Men er nok bare en liten glipp fra Christians side. Vi må nok belage oss på bortekamp ja.
Godsanger™

Twitter: @BjerreP

Sogning

• Kaptein
  • Ashley out!
    • Vis profil
« Svar #16 på: 29. Jan. 2010, 17:23 »
Skulle gjerne vert i Bergen men har mye å gjøre for tida :-[ Hurra for TV-kamp ;D
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #17 på: 30. Jan. 2010, 11:00 »
Blir bra med TV kamp igjen. Håper og tror det blir seier idag, men vinner ikke med mer en 1 mål.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 30. Jan. 2010, 11:42 »
Tror første målet vinner her. Kan fort bli en kjedelig kamp. Vanskelig motstander og er derfor i utgangspunktet fornøyd med uavgjort.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 30. Jan. 2010, 12:16 »
Gi meg dette laget:

Harper

Raylor   Williamson  Coloccini  Kadar

Routledge    Smith    Guthrie    Jonas

Løvenkrands  Carroll

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 30. Jan. 2010, 12:21 »
Gi meg dette laget:

Harper

Raylor   Williamson  Coloccini  Kadar

Routledge    Smith    Guthrie    Jonas

Løvenkrands  Carroll

Enig, men jeg griner ikke hvis vi får se Nolan på banen da.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 30. Jan. 2010, 12:23 »
Etter hva jeg har lest, sett og hørt den siste tiden har Nolan vært fullstendig ræva. Han har nok godt av en tur på benken, selv om han garantert spiller i dag også...

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 30. Jan. 2010, 12:25 »
Etter hva jeg har lest, sett og hørt den siste tiden har Nolan vært fullstendig ræva. Han har nok godt av en tur på benken, selv om han garantert spiller i dag også...

Samma har jeg hørt og lest litt om Smith også, mest lest...har hverken fått sett eller hørt de siste kampene så.  :-[

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 30. Jan. 2010, 12:34 »
Satser på at Guthrie kopierer sist mål mot Leicester idag :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 30. Jan. 2010, 13:07 »
Bare vi har fått tak i  Moses ville jeg gjerne at vi stilte med dette laget når alle er tilbake.

Simpson   Williamson/Talyor    Colo        Jose

Wayne      Jonas      Guthrie         Moses

Løven      Carroll

Den midtbanen vil fungere  bedre enn den vi har i dag. Guthrie sentralt til å distribuere ballene. Jonas er jo sterk defensivt og har hatt denne rolla på landslaget. Han kan jo springe begge veier. Og når han setter fart, må motstanderen til slutt støte, og da kan jo han bare flikke til vingene som da har startet, effektivt og farlig.    Smith må ut fordi han ikke er god nok til å fordele ballene. Tror Jonas vil være like god bakover, fordelen er at han vil dekke et mye større område enn Smith. Guthrie foran Nolan rett og slett fordi han harr en ekstremt god pasningsfot (og yngre) som vi må begynne å dyrke nå. Så får det heller være at han av og til mister ballen unødvendig. Summa summarum har denne midtbanen mye mer bevegelighet og fart enn den immobile vi nå stiller med. Og vi kommer til å være i stand til å angripe fra begge kantene + midten.

kjetinho

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #25 på: 30. Jan. 2010, 13:13 »
Minner igjen om supportertreffet i Bergen i morgen.

http://newutd.no/index.php?option=com_content&view=article&id=2453:paminnelse-treff-i-bergen&catid=1:siste-nytt

Den viktigste plassen å møte er på skotten da vi for denne kampen har fått kastet ut Chelsea kampen og fått dem til å prioritere oss. Hvis dette skal skjer igjen må vi klare å stille en god gjeng på lørdag. og eg vil jo si at storskjerm på skotten med rabatt på mat og drikke er ganske mye bedre enn minilerretet med elendig kvalitet på fotballpuben.

Godt jobba! Eg må desverre jobbe, elles hadde eg stilt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 30. Jan. 2010, 13:17 »
Beklager, men jeg har null tro på en slik midtbane. Vil nesten påstå den er uforsvarlig å sette utpå :P
Jonas er en offensiv spiller, det skal ikke glemmes. Greit at han har en god work rate, men han er ingen god duellspiller og ingen spesielt taklingssspiller. Hvem skal holde igjen her?
Det der blir en alt for lett midtbane spør du meg. Du prata forøvrig også om at vi en gang i tiden hadde spillere som Lee og Ginola blant annet, som var så offensive og pressa tilbake et hvert lag. Problemet her er at du glemmer at vi hadde David Batty, som den gang var en av ligaens beste defensive midtbanespillere. Han var ingen stor ballfordeler. Forøvrig, hvorfor skulle vi forsaket vår beste relasjon der utpå - nemlig Enrique-Jonas? For min del, dersom Moses skulle ankomme, ville jeg komponert de to fremste leddene slik:

Routledge-Smith-Guthrie-Jonas
Carroll-Moses

Nolan og Løvenkrands ganske så sterke utfordrere da..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 30. Jan. 2010, 13:29 »
Får vi Moses så skal han spille spiss, det er der han er klart best. Tror han og Ranger kunne blitt et drømmepar på topp for oss med tid og stund. De spiller vel på topp sammen for U19 landslaget til England hvis jeg ikke tar feil.
Hadde vært konge. Moses som den lynraske bakromspissen, og Ranger som det store sterke oppspillspunktet. Tror det hadde vært dynamitt!
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 30. Jan. 2010, 13:30 »
Bare vi har fått tak i  Moses ville jeg gjerne at vi stilte med dette laget når alle er tilbake.

Simpson   Williamson/Talyor    Colo        Jose

Wayne      Jonas      Guthrie         Moses

Løven      Carroll

Den midtbanen vil fungere  bedre enn den vi har i dag. Guthrie sentralt til å distribuere ballene. Jonas er jo sterk defensivt og har hatt denne rolla på landslaget. Han kan jo springe begge veier. Og når han setter fart, må motstanderen til slutt støte, og da kan jo han bare flikke til vingene som da har startet, effektivt og farlig.    Smith må ut fordi han ikke er god nok til å fordele ballene. Tror Jonas vil være like god bakover, fordelen er at han vil dekke et mye større område enn Smith. Guthrie foran Nolan rett og slett fordi han harr en ekstremt god pasningsfot (og yngre) som vi må begynne å dyrke nå. Så får det heller være at han av og til mister ballen unødvendig. Summa summarum har denne midtbanen mye mer bevegelighet og fart enn den immobile vi nå stiller med. Og vi kommer til å være i stand til å angripe fra begge kantene + midten.

Nolan og Smith har no vore 2 av vore viktigaste spelarar denne sesongen. Jonas er ikkje like god bakøve som Smith er, og dessuten er Smith typen som går føre i krigen og derfor viktig av den grunn. Det er ein grunn til at vi har vore så trygge bakøve, og eg trur du garanterar at den tryggheiten forsvinn viss mi stille med den midtbana der! Nolan har kanskje vore svak i det siste, men han scorar viktige mål og er på sitt beste sjølvsagt føre Jonas og Guthrie på midten. Guthrie vil eg gjerne sjå sentralt, så slik sett kan han få ein sjanse. Og som du seier mi treng å "dyrke" han i rolla får at han skal verte endå betre. Men han er veldig variabel i prestasjonane sine.

Kampen i dag synest eg vi bør vinna. På tide med ein skikkeleg gjennomført kamp frå vår sida. Men alle skadane vi har kan setja ein stoppar for dette, trur det verte uavgjort. 0-0.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 30. Jan. 2010, 13:33 »
Smith er alt for lite bevegelig til å ha den rollen han har. I tillegg glemmer du en ting: Smith må som oftest takle pga at han er en treig spiller. Jonas springer opp motstanderen og stopper spilleren eller tar ballen fra ham uten å takle. Dette kan han gjøre fordi han holder følge med motspilleren  noe Smith overhodet ikke klarer. Derfor må sistnevnte satse alt på et kort: En takling så fort motstanderen kommer opp på siden.  Jonas har stoppa spillere på denne måten hele sesongen hvis jeg ikke tar helt feil.  Og begynner han å sentre til rett tidspunkt så vil Jonas utgjøre en bra våpen fremover i tillegg.