20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norge - Tyrkia  (Lest 7634 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #45 på: 19. Nov. 2007, 19:42 »
England spiller ikke absolutt alle kamper på Wembley. Hvorfor skal da Norge spille absolutt alle kamper på Ullevaal?

Selvsagt spilles ALLE England sine landskamper på Wembley.....det er bare det at de har spilt på andre stadioner mens Wembley har blitt bygget om...Da fikk til og med Turf Moor(Burneley sin hjemmebane) en landskamp....St. James fikk vel to-tre tror jeg...De fleste ble vel spilt på Old Trafford.....Men nå går rubel og bit av England sine hjemmekamper på Wembley.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Håvard

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 19. Nov. 2007, 20:06 »
Stemmer det. Men det spilles ikke ligakamper på Wembley. Det gjør det jo på Ullevaal og vi har jo sett hvordan gressmatta der ser ut av og til. Svært sjelden jeg har sett sånn på Stavanger Stadion.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Nikopolidis92

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #47 på: 19. Nov. 2007, 23:12 »
Stemmer det. Men det spilles ikke ligakamper på Wembley. Det gjør det jo på Ullevaal og vi har jo sett hvordan gressmatta der ser ut av og til. Svært sjelden jeg har sett sånn på Stavanger Stadion.

1.. Cup kamp i året.. synes du det er mye?
"Tenk om verdens beste fotballkamp ennå ikke er spilt" Arne Scheie

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 19. Nov. 2007, 23:44 »
Høh?
Det spilles dobbelt opp med seriekamper på Ullevål jo, ettersom både Lyn og VIF har hjemmekamper der. Pluss de hjemmekampene de to laga måtte ha i cupen pluss finalen, dersom vi skal pirke veldig,
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 19. Nov. 2007, 23:46 »

Ein cup kamp. ?
Nåvel om Lyn rykker ut på bortebane i 1 runde så. Men så spilles det 13 seriekamper også da.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 20. Nov. 2007, 00:06 »
Er Enga flytta til Bislett?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 20. Nov. 2007, 16:20 »

Du mener vel ikke at alt som spilles av klubbfotball på Ullevaal er cupfinalen? Da har du bommet totalt. Både Vålerengen og Lyn spiller sine hjemmekamper på Ullevaal. Det gjelder både for serie og cup. Og i tillegg kommer cupfinalen.

Og det er ikke bare i perioden mellom Wembley 1 og 2 at andre stadioner ble brukt. Jeg synes så bestemt å erindre at England har spilt landskamper på SJP, Old Trafford og andre stadioner også FØR gamle Wembley ble revet. Og da tenker jeg ikke på EM96.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nikopolidis92

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #52 på: 23. Nov. 2007, 15:13 »

Du mener vel ikke at alt som spilles av klubbfotball på Ullevaal er cupfinalen? Da har du bommet totalt. Både Vålerengen og Lyn spiller sine hjemmekamper på Ullevaal. Det gjelder både for serie og cup. Og i tillegg kommer cupfinalen.

Og det er ikke bare i perioden mellom Wembley 1 og 2 at andre stadioner ble brukt. Jeg synes så bestemt å erindre at England har spilt landskamper på SJP, Old Trafford og andre stadioner også FØR gamle Wembley ble revet. Og da tenker jeg ikke på EM96.

nei, er sef klar over da..   Erindre???

nå snakka me cup da

Håvard

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 23. Nov. 2007, 15:30 »
Erindre=huske...

Vi snakket ikke cup nei. ALLE kampene sliter nemlig på banen. Ikke bare cup-kampene.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Nikopolidis92

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #54 på: 21. Des. 2007, 14:48 »
Erindre=huske...

Vi snakket ikke cup nei. ALLE kampene sliter nemlig på banen. Ikke bare cup-kampene.

Men 1 kamp ekstra i orhold til uten om cupen er ikke mye.. De har jo gjort at damefinalen spilles på Bislett da er det bare èn kamp. Synes ikke det er mye nei

Håvard

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 21. Des. 2007, 16:13 »
Det spilles mye mer enn bare en kamp på Ullevaal... BÅDE Lyn og Vålerenga spiller nemlig hjemmekampene sine der. Så det spilles ca en kamp i uka der til vanlig, i motsetning til andre baner, der bare ca annenhver kamp spilles der. Altså blir det 13 seriekamper mer enn f.eks Lerkendal. Når du legger til cup-kamper og UEFA-cup/Champions League, så blir det en del. Så jeg forstår ikke helt hva du mener med ''en kamp ekstra i forhold til utenom cupen''...

Nikopolidis92

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #56 på: 01. Jan. 2008, 16:11 »
Det spilles mye mer enn bare en kamp på Ullevaal... BÅDE Lyn og Vålerenga spiller nemlig hjemmekampene sine der. Så det spilles ca en kamp i uka der til vanlig, i motsetning til andre baner, der bare ca annenhver kamp spilles der. Altså blir det 13 seriekamper mer enn f.eks Lerkendal. Når du legger til cup-kamper og UEFA-cup/Champions League, så blir det en del. Så jeg forstår ikke helt hva du mener med ''en kamp ekstra i forhold til utenom cupen''...

Sjønner du ikke a!?... I Tippeligaen pilles det ett visst antall kamper... i den Norske cupen er det kun èn finale.. det vil si èn kamp.. men så kommer tt par kamper til hvis Vif og Lyn har hjemmebane i de første rundene... Men i tillegg kommer ikke verken Lyn eller Vif videre i noe spill i Europa.. Derfor blir det ikke mer enn kanskje 4 - 5 kamper ekstra uten om tippeligaen.. det er ikke så sykt mye spør du meg... Verre for Rosenborg som må bruke banen over mye lengre tid å må bruke masse ressurser på vedlikehold...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 19. Jan. 2008, 13:25 »
Så det skal ikke brukes ressurser på vedlikehold av Ullevaal når landslaget spiller kamper i oktober, november, mars, april?
Lerkendal brukes av kun ett lag, og det brukes aldri til landskamper. Det er KUN Rosenborgs hjemmekamper i cupen som vil bli spilt der. Ullevaal brukes av Lyn OG VIF, som cupfinalearena og som landslagsarena. Jeg ser ikke hvordan det er så mye mer synd på Rosenborg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon