20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tyrkia - Norge  (Lest 4151 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Tyrkia - Norge
« Svar #30 på: 28. Mars 2007, 23:33 »
Er jo helt idiotisk av hareide å bruke en Thomas Myhre som ikke har spilt for klubblaget sitt på evigheter og var 3. valget. Han har ikke spillt lenge på et klubblag sider og husker også. Men kampen vart som jeg hadde regna med. Enten at Norge kom til å lede men, og ikke klarte å holde på ledelsen. Eller at det ble et stortap.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

“It wasn’t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.”

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 28. Mars 2007, 23:43 »
JA blir meget vanskelig.. men vinner norge resten av kampene er vi videre.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 29. Mars 2007, 00:33 »
Og som Mini sa, "jeg kan også teoretisk bli norsk landslagstrener"

Det er jo en trist trist dag for Myhre, har hatt stor respekt for den mannen i lang lang tid, men de 2 siste kampene har jeg vært nervøs når de bare har nermet seg målet... helt utrolig! God gammel matchvinner i årevis... men hva skjedde idag?

huff...

trengte bare 1 mål sjangse for å skåre 4 mål! det er jo helt utrolig!

Jeg vil ta en annen diskusjon. Martin Andresen! han er dårlig han. hva gjør han egentlig på det norske laget, hvis det er noen som holder laget sammen på midten så er det virkelig start duoen! (jeg er ikke start supportert, HEIA TIL) Jeg må si at det er godt å se Simen Brenne komme inn og kjøre Norge framover. Jeg kan se for meg en midtbane med Doffen og Brenne ilag, med strømstad og Gamst på vingene. Det tror jeg må bli formelen hvis vi skal starte å vinne kamper igjenn!

For hva gjorde egentlig Andresen idag bortsett fra et lykke treff på venstrefoten? vant kampen mot Emre? han ble jo rundspillt! huff
Han kom, ble mett og dett var dett....

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 29. Mars 2007, 00:46 »
Mye rart som er skrevet her.

Jeg er ikke den som bryr meg mest om det norske landslaget, men jeg håper selvsagt de skal vinne kampene. Thomas Myhre har spilt såpass mange gode kamper for Norge tidligere at jeg synes man kan være litt greie mot ham etter en slik kamp. Det skal selvsagt ikke skje, men alle kan ha en helt elendig dag på jobben i blant, og det vises selvsagt bedre om du er keeper.

Midtstopperne var meget gode i dag, lenge siden jeg har sett noen spille så bra på stopperplass. Totalt sett var det bra defensivt.

Offensivt skaper vi svært lite og er heldig som scorer to mål. Målet til Andresen var jo griseflaks.

Når det gjelder Skjelbred er jeg enig i at det ikke var riktig kamp for ham å komme inn i. Han burde blitt matchet forsiktig og fått spilt i treningskamper og mindre viktige landskamper først. Når det skal sies gjorde han seg ikke helt bort. Han jobbet bra og gjorde seg ikke helt bort når han hadde ballen. Når det gjelder Brannspillerne derimot er jeg ikke like imponert. Greit nok at Martin hadde en ok kamp i dag og et lykketreff som gikk i mål, men hva hjelper det når han suger i 9 av 10 landskamper. Og Thorstein Helstad var helt elendig i dag. Gjorde han noe utenom å stå i offside eller lage frispark? Mannen er vel rundt 30 og ganske rutinert. Man burde forventet mere av ham enn det man gjør av Per Ciljan.

Og så til deg Olav. Først skriver du om hvor mye det norske landslaget betyr og hvor viktig det er at de vinner osv. Og så ser du ikke kampen en gang?
Tidligere har du skrevet om at du ønsker Duff til Afghanistan +++++. Så er det plutselig galt at noen håper Myhre har det jævli i kveld? Skal du være vaktbikkje bør du passe på deg selv også :)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #34 på: 29. Mars 2007, 15:38 »
Andre S: Har ikke TV3, og dessuten funket streamen utrolig dårlig i går kveld, slik at det ikke gikk an å se på der heller.

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #35 på: 29. Mars 2007, 16:36 »
Emre hadde en god kamp btw...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 29. Mars 2007, 17:54 »
Nå var det jo sånn at Kristofer Hæstad av en eller annen merkelig grunn måtte ut da. Så er spørsmålet hvem som er best å sette inn i hans sted. Jeg synes det var tøft gjort av Hareide å sette inn Skjelbred. Jeg mener det var et bedre valg enn evt. å skulle sette inn Frode Johnsen på midtbanen. Vi hadde jo Nevland, Johnsen, Fredheim Holm og Skjelbred på benken av offensive spillere. Skjelbred er tøff i hodet, og gjorde seg på ingen måte bort. Når Hæstad først måtte ut, så synes jeg det var tøft av Hareide å satse på Skjelbred.
Reddet på streken en gang, og kunne med litt hell ha fått sparket i gang en kontring.
Skjelbred ble kastet rett inn i Champions League for Rosenborg også, og tok utfordringen på strak arm. Vi ledet 2-0 på det tidspunktet Skjelbred kom inn, og det var på ingen måte hans feil at det ble 2-1 og 2-2.

Thomas Myhre fortjener mer backing. Han har alltid vært sikkerheten selv bakerst for Norge. Det han gjør skal selvsagt ikke skje, men likevel så skjer det alle gode keepere en eller annen gang.
Bare så inn i hampen synd at det skjedde akkurat nå, i en så viktig landskamp. Men det er jo ikke sånn at Myhre planla å gjøre to generaltabber. Han hadde jo intet høyere ønske enn å stå som en levende vegg der bak. Dessverre så hadde han ikke Fru Fortuna på sin side. Disse tabbene gjør ikke Myhre til en dårligere keeper. Det gjør ham bare til et menneske.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 29. Mars 2007, 23:04 »
Hæstad var på ingen måte fenomenal igår. At han ble byttet ut skjønner jeg ganske godt. Han jobbet som vanlig bra, så innsatsen er det ingenting å si på, men det stopper også der for han. Han bidrar ikke med noenting offensivt, og er veldig enkel motastand for ballsikre tyrkere som triller ball i hatt mens han bare løper imellom.

Så det å sette inn Skjelbred for Hæstad var ikke noe dårlig bytte. Han er rent og ærlig en bedre fotballspiller på de fleste områder, og håpet var kansje at vi med han på banen skulle klare å skape noe mer offensivt.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #38 på: 30. Mars 2007, 12:21 »

Thomas Myhre fortjener mer backing. Han har alltid vært sikkerheten selv bakerst for Norge. Det han gjør skal selvsagt ikke skje, men likevel så skjer det alle gode keepere en eller annen gang.
Bare så inn i hampen synd at det skjedde akkurat nå, i en så viktig landskamp. Men det er jo ikke sånn at Myhre planla å gjøre to generaltabber. Han hadde jo intet høyere ønske enn å stå som en levende vegg der bak. Dessverre så hadde han ikke Fru Fortuna på sin side. Disse tabbene gjør ikke Myhre til en dårligere keeper. Det gjør ham bare til et menneske.
Enig. Han gjorde to generaltabber, men de siste årene er det ingen norsk keeper som har vært i nærheten av nivået til Myhre. Da bare en Espen Johnsen på sitt beste som har vært i nærheten(og det var vel sist i 2003-sesongen, eller hva Joakim?). Myhre leverte for første gang på lange tider en dårlig landskamp og får bøttevis med kritikk, mens Gamsten og Riise har underprestert så lenge jeg kan huske.

Det er slikt som skjer med en keeper en eller flere ganger i løpet av karrieren, Myhre kommer nok sterkt tilbake. Forøvrig, meget god førsteomgang av Norge, men Hareide la laget litt for lavt i andre omgang.
Carr har altfor få landskamper for England!