20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hadde Souness Rett?  (Lest 9341 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« på: 04. Okt. 2006, 12:58 »
Nå tenker jeg først og fremst på vårt nye treningsanlegg og det steinharde underlaget. Han flyttet anlegget pga alle hamstringskadene spillerene pådro seg. Etter at ungdomslaget begynte med treningen på det moderne anlegget, begynte ungdomsspillerene å få de samme hamstringskadene. Roeder mente at dette bare var tilfeldigheter når han tok over som manager, og flyttet spillerene tilbake på det moderne treningsanlegget. Nå viser det seg at hamstringskadene har kommet tilbake. Dagens skadenyhet er at Stephen Carr har pådratt seg en hamstringskade og ikke en kneskade som først antatt. Vi har som kjent Solano også ute med en hamstringskade. Dette er kun to av flere tilfeller denne sesongen.

Etter at det nye treningsanlegget ble bygd har Newcastle hatt 3 ganger så mange hamstringskader som gjennomsnittet i Premier League. Før dette hadde vi omtrent ikke hamstringskader. Tilfeldig?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #1 på: 04. Okt. 2006, 13:32 »
Det KAN være at det har noe med underlaget å gjøre. Men det KAN også ha noe med treningen å gjøre.

Forøvrig synes jeg dette er et innlegg som ligner mistenkelig på Roeder-kritikk. Roeder mente det Souness sa var tøys og fanteri. Nå sliter han selv med samme problem som Souness. Hah. In your face, sucker! Souness hadde rett. Ædda bædda. Souness er bedre enn Roeder. Tabbe å ansette Roeder. Souness burde fått fortsette. Og hele den pakka der.

Jeg håper jeg tar feil, men jeg oppfatter dette som dårlig skjult kritikk av Roeder.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #2 på: 04. Okt. 2006, 14:05 »
Sitat fra: "Joakim"
Det KAN være at det har noe med underlaget å gjøre. Men det KAN også ha noe med treningen å gjøre.

Forøvrig synes jeg dette er et innlegg som ligner mistenkelig på Roeder-kritikk. Roeder mente det Souness sa var tøys og fanteri. Nå sliter han selv med samme problem som Souness. Hah. In your face, sucker! Souness hadde rett. Ædda bædda. Souness er bedre enn Roeder. Tabbe å ansette Roeder. Souness burde fått fortsette. Og hele den pakka der.

Jeg håper jeg tar feil, men jeg oppfatter dette som dårlig skjult kritikk av Roeder.

Herregud å barnslig. Hadde tenkt å skrive på slutten av innlegget at det  ikke hadde noe med det å gjøre, men ga faen siden jeg tenkte at de fleste er voksne nok til å ikke svare slik som du gjør her. Skal huske på å legge til en ekstra setning neste gang.

Mulig at du ikke husker det, men jeg var i det minste voksen nok til å innrømme at jeg tok feil angående Souness. Du derimot kommer nok til å tviholde på Roeder og gutteklubben hans uansett resultater. Det virker som du oppfatter det meste som kritikk om dagen, og alle forsvarspiggene settes ut i full spenn.

Ellers er det tragisk at et moderne treningsanlegg til flere millioner ikke holder mål. Om det er grunnen vel å merke. Uansett hvilken manager som hadde tatt over Newcastle, ville han nok flyttet treningen tilbake til det nye anlegget.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Agurksaft

• Gjest
Hadde Souness Rett?
« Svar #3 på: 04. Okt. 2006, 15:56 »
Nja, hadde det stått eit kva som helst anna navn enn Asbjørn , så hadde ein ikkje tenkt på det som kritikk av Roeder.
Men sidan du alltid vinklar alt kritisk, negativt og pessimistisk så blir det vanskleg å luka ut "nøytrale" innlegg i massen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #4 på: 04. Okt. 2006, 17:26 »
Mulig jeg ligger litt etter her nå, og dummer meg ut med dette spørsmålet, men jeg har lite peiling på disse skadene, så jeg forsøker:
- Hva er egentlig en hamstring skade?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #5 på: 04. Okt. 2006, 17:29 »
Sitat fra: "chickenman"
Mulig jeg ligger litt etter her nå, og dummer meg ut med dette spørsmålet, men jeg har lite peiling på disse skadene, så jeg forsøker:
- Hva er egentlig en hamstring skade?

Du dummer deg slettes ikke ut. Det er en strekkskade på baksiden av låret. Det er en helvetes skade som ofte kan komme tilbake. Både Dyer, Bellamy og Luque har pådratt seg skikkelige smeller på baksiden av låret. Skaden kommer ofte når man spurter 100 prosent. Eksplosive spillere med korte muskler har lettere for å pådra seg hamstring skader.

Agurksaft

• Gjest
Hadde Souness Rett?
« Svar #6 på: 04. Okt. 2006, 18:57 »
Ergo Ameobi kan puse letta ut.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Hadde Souness Rett?
« Svar #7 på: 04. Okt. 2006, 20:44 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Nå tenker jeg først og fremst på vårt nye treningsanlegg og det steinharde underlaget. Han flyttet anlegget pga alle hamstringskadene spillerene pådro seg. Etter at ungdomslaget begynte med treningen på det moderne anlegget, begynte ungdomsspillerene å få de samme hamstringskadene. Roeder mente at dette bare var tilfeldigheter når han tok over som manager, og flyttet spillerene tilbake på det moderne treningsanlegget. Nå viser det seg at hamstringskadene har kommet tilbake. Dagens skadenyhet er at Stephen Carr har pådratt seg en hamstringskade og ikke en kneskade som først antatt. Vi har som kjent Solano også ute med en hamstringskade. Dette er kun to av flere tilfeller denne sesongen.

Etter at det nye treningsanlegget ble bygd har Newcastle hatt 3 ganger så mange hamstringskader som gjennomsnittet i Premier League. Før dette hadde vi omtrent ikke hamstringskader. Tilfeldig?

Spør du meg så er ikkje dette tilfeldig.
Hamstringskaden florerte då Me trena på det moderne treningsanlegget men etter Souness skifta treningfelt så vart det veldig lite snakk om hamstringskader at dei no begynner og komme igjen etter Roeder flytta dei tilbake er vel bevis nok på at dette har noke med underlagte og gjere.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Hadde Souness Rett?
« Svar #8 på: 04. Okt. 2006, 21:56 »
Sitat fra: "Agurksaft"
Ergo Ameobi kan puse letta ut.

Haha, dagens.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #9 på: 04. Okt. 2006, 22:54 »
Jeg fikk min første hamstringskade i en alder av nesten 21 år. Da var det gått ca 20 min av en kamp og jeg satte inn en full spurt. Det var på en litt spesiell kunstrgressbane som det var første gang jeg spilte på, så jeg ser ikke bort i fra at underlaget kan ha en stor betydning. Helvettes vondt var det også. Har også vært borti trege, tunge folk som har fått strekkskader.

Tunge og trege spillere kan fort få strekk på grunn av den belastninga vekten er på føttene, så tror ikke det er et fenomen kun for hurtige spillere. Carr for eksempel er ikke spesielt rask og det er ikke vår kjære Titus Bramble heller :)

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #10 på: 04. Okt. 2006, 22:58 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Jeg fikk min første hamstringskade i en alder av nesten 21 år. Da var det gått ca 20 min av en kamp og jeg satte inn en full spurt. Det var på en litt spesiell kunstrgressbane som det var første gang jeg spilte på, så jeg ser ikke bort i fra at underlaget kan ha en stor betydning. Helvettes vondt var det også. Har også vært borti trege, tunge folk som har fått strekkskader.

Tunge og trege spillere kan fort få strekk på grunn av den belastninga vekten er på føttene, så tror ikke det er et fenomen kun for hurtige spillere. Carr for eksempel er ikke spesielt rask og det er ikke vår kjære Titus Bramble heller :)

Trege spillere kan selvsagt få strekkskader, men hamstringskaden er litt spesiell og rammer ofte eksplosive spillere. Lyskestrekk og andre strekkskader er det mer vanlig at "gjennomsnittelig raske spillere" får.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #11 på: 05. Okt. 2006, 07:01 »
Det kan nok se ut som om det er underlaget som gjør det ja. Rart at de fortsetter å trene der når det er det rimelig "opplagt" at det er underlaget.

Har lest en studie fra en professor fra Australia om hamstringskader. Han har funnet en måte å redusere sjansene for slike skader ved spesiell trening. I hovedsak går det ut på "forlenge" musklene, han har visst blitt kalt inn til flere store NFL klubber og har hatt stor suksess der, noe for Newcastle?!  :wink:

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #12 på: 05. Okt. 2006, 09:47 »
Sitat fra: "kesse"
Det kan nok se ut som om det er underlaget som gjør det ja. Rart at de fortsetter å trene der når det er det rimelig "opplagt" at det er underlaget.

Har lest en studie fra en professor fra Australia om hamstringskader. Han har funnet en måte å redusere sjansene for slike skader ved spesiell trening. I hovedsak går det ut på "forlenge" musklene, han har visst blitt kalt inn til flere store NFL klubber og har hatt stor suksess der, noe for Newcastle?!  :wink:

Om musklene blir forlenget, så vil vel også eksplosiviteten bli lavere?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #13 på: 05. Okt. 2006, 10:45 »
Gjorde visstnok ikke det. Hvordan det hele fungerer er jeg ikke sikker på, men metoden ble også brukt på sprintere osv. Regner med at det hadde vært uaktuellt med et slik opplegg dersom eksplosiviteten hadde blitt dårligere.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #14 på: 05. Okt. 2006, 10:49 »
Sitat fra: "kesse"
Gjorde visstnok ikke det. Hvordan det hele fungerer er jeg ikke sikker på, men metoden ble også brukt på sprintere osv. Regner med at det hadde vært uaktuellt med et slik opplegg dersom eksplosiviteten hadde blitt dårligere.

OK, her snakker Dyer ut om sin hamstring skade, som har holdt han ute i 12 måneder.

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/tm_headline=injury-led-me-to-despair%26method=full%26objectid=17874815%26siteid=50081-name_page.html