20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilken av disse kommentatorene hører du helst?  (Lest 6192 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Hvilken av disse kommentatorene hører du helst?
« på: 07. Feb. 2006, 19:05 »
Hvem er din favorittkommentator? Holder personlig en knapp på Kong Arne Scheie.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1 på: 07. Feb. 2006, 19:16 »
Arne Scheie er kongen over alle fotballkommentatorer! Han er jo til og med nevnt i "bønda i fra nord". Det sier litt!

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07. Feb. 2006, 19:18 »
Hehe, du hadde bare trengt ett alternativ her, de andre folkene suger jo gymsokk i forhold til Scheie..! ManUtd supporter Stokke, LFC-guru Alsaker osv...Scheie er alltid nøytral, en mann vi hører altfor sjelden nå om dagen!

Kong Arne tilbake med engelsk fotball, det stemmer jeg for!

Bjørn - ingen over, osv
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

plebbster

• Gjest
« Svar #3 på: 07. Feb. 2006, 19:27 »
Arne Scheie er den beste fotballkommentatoren i Norge.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07. Feb. 2006, 20:49 »
Arne Scheie by a mile.
Derefter Fredheim.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 08. Feb. 2006, 01:42 »
Arne Scheie er og har alltid vært min klare favoritt. En utrolig dyktig kommentator. Dessverre får vi høre mindre og mindre fra han i store kamper. Foruten landskamper og en og annen kamp fra Bundesliga så har det vært lite Scheie de siste årene. Perioden som kommentator for engelsk 1.divisjon var trist, ikke fordi 1.divisjon er trist(den er jo faktisk ganske så underholdende), men fordi det ikke var Premier League. Jeg regner med at Scheie har fått en god del tilbud fra andre kanaler om å kommentere, men han er lojal mot NRK. Skal bli artig å høre han kommentere fra OL!

Ellers synes jeg Fredheim er en dyktig kommentator. Det samme kan jeg ikke si om Roar Stokke eller Ernst A. Lersveen. Begge passer bedre til å kommentere lokale 5.divisjonskamper framfor store kamper.
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 08. Feb. 2006, 18:30 »
Jeg vil forsvare Roar Stokke og si at det ikke er bare enkelt å skulle overta etter legendariske "Gle" (Knut Th. Gleditsch). "Gle" og Eggen Jr. var meget gode for TV3 i starten av Champions League.
Jeg synes forøvrig stokke er langt bedre å høre på enn Lersveen, selv om også Stokke kan la seg imponere av en enkel liten overstegsfinte.
Savner forøvrig Thor Eggen på denne lista.
Thor Eggen er faktisk en av de bedre norske kommentatorene. Og de som har tilgang til SportN hører han sikkert titt og ofte.

Men den beste er uten tvil Arne Scheie.
Han har i motsetning til mange av sine kolleger meget god greie på det han kommenterer, og er alltid veldig godt forberedt før en kamp, liksom han er før et hopprenn. Tysk fotball er ikke det samme med Olav Traaen. Bare så synd at ikke NRK kan finne en bedre makker enn Kalle Løken. Drillo, kom tilbake!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 08. Feb. 2006, 18:37 »
Sitat fra: "Bjørn"
Hehe, du hadde bare trengt ett alternativ her, de andre folkene suger jo gymsokk i forhold til Scheie..! ManUtd supporter Stokke, LFC-guru Alsaker osv...Scheie er alltid nøytral, en mann vi hører altfor sjelden nå om dagen!

Kong Arne tilbake med engelsk fotball, det stemmer jeg for!

Bjørn - ingen over, osv

Synes Alskaker er bra eg. Engasjert type med peiling. At han er litt prega av Liverpool driter eg i. Plagges ikkje av det under kampene.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09. Feb. 2006, 01:30 »
Henviser til innlegg et hakk lenger ned!

I
                          I
                          I
                          I
                          I

V
Tore Eikeland,

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 09. Feb. 2006, 01:31 »
Hvem husker vel ikke den fantastiske situasjonen da Norge slo Brasil i 1998-VM i Frankrike 2-1. Da det var straffe og Scheie hylte som en gal "Er det straffe?" flere ganger og den kyndige ekspertkommentatoren hver gang måtte opplyse Kongen om at det var straffe. Og da Rekdal satte ballen til venstre i mål (høyre for keeper) fikk jeg frysninger i hele meg, hårene reiste seg og tårene geleidet seg frem i øynene. Talen til Scheie etterpå er så og si på nivå med Lilleliens vanvittige mot England. Ja, takke meg til kong Arne. Kan jo samtidig nevne at jeg som ivrig hoppfanatiker synes han er en glimrende hoppkommentator også. Drillo tilbake til NRK og engelsk fotball tilbake til NRK. Da begynner det å ligne på noe! :)

Dette er for øvrig mitt innlegg nr. 100 her på forumet!!! Og det på 6 dager!  :D
Tore Eikeland,

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 09. Feb. 2006, 01:46 »
Hehe. Hvem var forresten ekspertkommentatoren den vannvittige kvelden da vi slo Brasil i Marseille?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 09. Feb. 2006, 08:13 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Hehe. Hvem var forresten ekspertkommentatoren den vannvittige kvelden da vi slo Brasil i Marseille?

Det var Lars Tjærnås som var ekspertkommentator. Han burde hatt kongens fortjenstmedalje i gull for at han klarte å redde Arne Scheie fra å hoppe ut av kommentatorboksen og ned i publikumshavet da Rekdal scorte!
Tore Eikeland,

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 09. Feb. 2006, 08:14 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"

Det var Lars Tjærnås som var ekspertkommentator. Han burde hatt kongens fortjenstmedalje i gull for at han klarte å redde Arne Scheie fra å hoppe ut av kommentatorboksen og ned i publikumshavet da Rekdal scorte!
Tore Eikeland,

sofateip

• Scum
  • Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 27. Feb. 2006, 15:45 »
Sitat fra: "journalisten"
Hvem husker vel ikke den fantastiske situasjonen da Norge slo Brasil i 1998-VM i Frankrike 2-1. Da det var straffe og Scheie hylte som en gal "Er det straffe?" flere ganger og den kyndige ekspertkommentatoren hver gang måtte opplyse Kongen om at det var straffe. Og da Rekdal satte ballen til venstre i mål (høyre for keeper) fikk jeg frysninger i hele meg, hårene reiste seg og tårene geleidet seg frem i øynene. Talen til Scheie etterpå er så og si på nivå med Lilleliens vanvittige mot England. Ja, takke meg til kong Arne. Kan jo samtidig nevne at jeg som ivrig hoppfanatiker synes han er en glimrende hoppkommentator også. Drillo tilbake til NRK og engelsk fotball tilbake til NRK. Da begynner det å ligne på noe! :)

Dette er for øvrig mitt innlegg nr. 100 her på forumet!!! Og det på 6 dager!  :D

Det fantastiske med Scheie er at han vet like mye om fotball, som hopp. klarer å engasjere akkurat like mye i begge sporter. dessuten er han kongen av "unødvendig statistikk". høydaren var når han kom med statistikk over antall seire Lillestrøm hadde med flomlys på Åråsen under en kamp i fjor=)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 27. Feb. 2006, 15:53 »
Unødvendig statistikk er jo genialt i kjedelige perioder da.
Det er ALLTID kjedelige perioder i løpet av en fotballkamp, og det er lett å miste litt konsentrasjonen. Enten du sitter på tribunen eller foran tv-skjermen. Da er det flott å ha Kong Arne der, til å opplyse om hvor mange kamper et lag har vunnet under de og de omstendighetene. Eller til å opplyse oss om noe vi overhodet ikke visste, og ikke trodde vi trengte å vite, om en spiller.

Forøvrig er Kong Arne en meget hyggelig fyr, som selvsagt frarådet oss å sparke Sir Bobby etter 03/04-sesongen. Men Shepherd hørte dessverre ikke på Arne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon