20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steve Bruce  (Lest 74788 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #285 på: 14. Jan. 2021, 21:13 »
Og så er det også et poeng at Rafa aldri har fått så mye midler etter opprykket til PL som det Bruce har hatt til disposisjon. Bruce handlet for nær 40 mill euro i sommer uten at det kom inn noen store salgssummer. Deriblant endelig en god spiss som Rafa aldri fikk kjøpe etter opprykket. Forrige sesong handlet Bruce for netto nesten 40 mill euro medregnet salget av Perez og Joselu. Vi har dermed faktisk netto brukt betraktelig mer penger enn hva Ashley normalt sett gjør når vi er i PL. Uten at det har ført til noen form for fremgang (dog kan det sies at de individuelle ferdighetene til Wilson og ASM har holdt oss flytende).

Til sammenligning brukte Rafa 8 mill euro netto 18/19-sesongen og 25 mill 17/18 hvor vi reetablerte oss etter nedrykk og faktisk havna topp 10. Rafa i PL betyr da net spend ca kr 33 mill euro vs Bruce med sine 80 mill. Altså har Bruce hatt dobbelt så mye midler til rådighet.

Så kan vi videre spørre oss hvorvidt Bruce har evnet viderutvikle både egne talenter og spillere vi har kjøpt inn slik at vi kan oppnå meravkastning. Det synes jeg virker hele tvilsomt - og da rakner jo hele forretningsmodellen vår.
Akkurat dette med hvor mye spenn Rafa fikk bruke, og hvor mye Stiv Brus har fått bruke, virker som om det henger litt sammen med hva de selv ville. Rafa var f.eks negativ til Joelinton (og vi skjønner jo alle nå hvorfor), og ville i stedet ha Rondon. Det gikk IKKE (C)Ashley med på. Den godeste Stiv Brus takket ja til Joelinton og da syns (C)Ashley det var greit å splash the cash, rett og slett fordi det var et kjøp som passet inn i forretningsmodellen. Tror rett og slett Rafa og (C)Ashley var litt for stae for hverandre.

Vi kan gjerne spørre oss hva Stiv Brus har klart å videreutvikle både av talenter og spillere. Og det er fort gjort å svare på, for det er fint lite.

Før kunne den godeste Stiv Brus forsvare seg med at han fikk resultater, og det var jo faktisk sant, kan alltids diskutere hvordan han fikk resultater (merkelig nok). Men det som ikke er diskuterbart er at nå får han IKKE resultater lenger. Alle piler beveger seg i feil retning. Jeg bare håper og ber på mine knær at Mike (C)Ashley lærte av tabben det var å ansette Steve McLaren, og at han denne gangen tar grep og sparker Stiv Brus før det er for sent. Men jeg setter ikke penger på det...

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #286 på: 14. Jan. 2021, 23:04 »
Ja får håpe han tar grep snart.

Også et poeng at dette jo må være en svært kritisk sesong å rykke ned i mtp Corona og de økonomiske utfordringene det bringer.

Når det gjelder overganger har jeg ikke så mye imot modellen til Ashley, eller rettere sagt så er jeg realistisk nok til å skjønne at den ikke vil, og kanskje ikke bør endres. Vi er der vi er og må som de fleste andre klubber i PL alltid tenke videresalg når det gjelder spillerkjøp. Hvor de pengene så evt blir av er vel det store spørsmålet. 40 mill var utvilsomt i overkant for Joelinton (hadde jo ikke noen statistikker i Bundesliga som forsvarte en sånn pris), men bomkjøp er og blir en del av fotballen. Som Kristoffer sier er vi da avhengige av managere som kan utvikle spillere og der faller Bruce igjennom igjen.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #287 på: 15. Jan. 2021, 12:30 »
Bomkjøp vil vi alltid oppleve, der var ikke Benitez helt plettfri selv heller. Det var vel han som ville ha Jacob Murphy, til var det £10 eller £13 mil.? Ser ut som det sitter langt inne og få en pen revenue på den også for å si det mildt.

Rundt 40mil. euro for Big Joe (som Stiv Brus kaller ham) ser foreløpig også ut som et bomkjøp, og jeg tror ikke det kommer til å endre seg heller. Men til gjengjeld ble han vel satt til å spille en annen rolle i NUFC enn den han hadde i Hoffenheim (her er det rom for et sarkastisk "Godt jobba!" igjen).

Men jeg leste akkurat denne: https://www.nufcblog.co.uk/2021/01/14/brutal-stuff-as-sheffield-utd-fan-discusses-delusional-steve-bruce-var-nufc-flops-in-1-0-win/
Denne er Spot-on fra en Sheffield U supporter: når du kommer til Bramall Lane og setter opp en så deffansiv formasjon som det Stiv Brus gjorde, da spiller det i bunn og grunn liten rolle hvem du kjøper.

Vi har alle sett at Callum Wilson scorer når han blir foret med baller og muligheter. Men jeg tror vi alle samtidig klarte å skjønne hvorfor han ble helt hjelpesløs mot Sheffield U!

Nei, drittlei hele Stiv Brus og hva enn det er han prøver å få til med Newcastle United. Til gjengjeld så jeg litt på Arsenal mot Palace igår kveld, og Roy Hodgsons Palace ser ut som et Champions League lag sammenlignet med Stiv Brus sitt Newcastle.  :-[

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #288 på: 16. Jan. 2021, 19:17 »
https://www.theguardian.com/football/2021/jan/15/gloves-are-off-steve-bruce-lets-rip-at-newcastle-players-amid-tactics-rift

"The gloves are off and we will do it my way"

Må jo undres hvorfor vi ikke har spilt "his way" opp til nå. Uansett flott å ha en manager som etter 17 kamper nå har en plan... KLOVN.

Mannen virker besatt av å påpeke at formen ikke er hans feil, men ligger i hvordan vi pleide å spille under Benitez. Hvordan denne mannen en gang var kaptein og leder under Sir Alex Ferguson er jo et mysterium. Makan til svak ledelse han nå viser.
« Siste redigering: 16. Jan. 2021, 20:53 av Andymag »

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #289 på: 16. Jan. 2021, 19:49 »
Bruce sin eneste plan er å legge seg flat når det går dårlig. Det er den enkleste ting i verden. Det er alltid vanskeligere å kritisere en som legger seg flat.

Han er i klubben på overtid, alle er vel enig om det. Nå er vi virkelig inne i nedrykksstriden. Spørsmålet er hvem i all verden som skal gidde å komme til klubben i dagens befatning. Lukter gammel traver lang vei. Tør jeg tippe Nigel Pearson?

Som vanlig er det bare en eneste løsning. Ashley ut.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #290 på: 16. Jan. 2021, 20:58 »
Føler fortsatt at selv med Ashley ved roret skal klubben ha nok ved seg til å tiltrekke en del managere. Troppen på papiret er ikke helt håpløs og det er fortsatt mer penger i kassa enn hos en del andre klubber. I tillegg er vi tross alt i PL og noen gode sesonger i Newcastle mtp hvordan eiersituasjonen er vil se bra ut på mange CV'er.

Blir jo bare synsing selvfølgelig og ansettelsen av Bruce kan jo tyde på at jeg tar feil, men man må jo tenke positivt på noen områder  :-X

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #291 på: 18. Jan. 2021, 09:55 »
Veldig enig i det som skrives her. Slik situasjonen er må vi innfinne oss med at modellen til Ashley nok er den mest fornuftige og realistiske måten vi kan drive på. Og det er også mulig å utvikle seg sportslig og økonomisk - men det fordrer at der er kompetente folk som skal utvikle både lag og enkeltspillere. Jeg tror jo også at det er mulig å få tak i habil manager under rådende forhold. Jeg mener faktisk vi kan sikte noen hyller over Bruce, som antakeligvis aldri hadde fått noen ny sjanse i en annen PL-klubb enn vår.

Det er vel egentlig også sånn sett ideell tid å sparke Bruce på. Midt i en jævlig periode hvor nye impulser hadde vært tiltrengt, samt at det enda er såpass god avstand til nedrykk at det bør være tid å snu det på.

Ellers blir jeg stadig like oppgitt over Bruce. Helt utrolig at en manager i PL meden og en halv sesong samt tre og et halvt transfervindu under beltet presterer si at han enda ikke har fått innarbeidet sine ideer, og latt spillerne i stor grad bestemme hvordan det skal spilles. Det er jo helt krise. Biter meg også merke i et par uttalelser de siste dagene han har kommet med i diverse intervjuer:

Sitat
“So, I’ll never, ever give up. I made a career out of being a bang average player, I got the best out of myself. The same is true in management, I might not be blessed with this, that and the other but I will always roll my sleeves up and get on it with. I’ll never walk away from a challenge, especially when you come under pressure."

Sier vel ganske greit at han er helt middelmådig som manager her? Dessuten stemmer det vel ikke at han aldri har gått fra en utfordring? Mener der er flere ganger han har gitt seg i diverse jobber opp igjennom karrieren.
Uansett - dette er jo alt annet enn betryggend.

Videre, dette i forkant av dagens kamp mot Arsenal:
Sitat
Steve Bruce will ask his players to get back to basics when they run out at the Emirates Stadium tonight.

But what are the basics Bruce means and what will he ask his players to do against the Gunners?

Bruce said:

"What are they?

"Turn up, have a bit of pride in your performance, pass the ball to each other, take part in the game.

"Forget about tactics or analysts, you need that too, but you have to do the basics as well.

"We certainly didn't do it at Sheffield United.

"At Arsenal and the games coming up, we have to get ready for a scrap and a fight because that's where we are at the moment."
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #292 på: 18. Jan. 2021, 10:18 »
Blir faktisk dårlig av å lese/høre intervjuene til Bruce. At det er mulig..

Håper virkelig at MA tar til fornuften før det er for seint og erstatter Bruce, og da helst med en "yngre" nytenkende. Må da være et par spennende navn i både Championchip, Bundesliga 1/2, Ligue 1, Seria A, La Liga, Portugal eller Nederland? På tide å gi en litt mer ukjent trener sjansen!

Orker ikke mer Bruce og resten av det resirkulerte avfallet som har gått igjen i PL de siste 10-15 åra..

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #293 på: 18. Jan. 2021, 18:00 »
Apropos dette med uttalelser, leste et sted i etterkant av Sheffield U. kampen at Stiv Brus sa noe sånn som «thank god for our centerbacks performing like that game after game» og noe ala at de redder denne sesongen for Newcastle. Sikkert motiverende for Darlow hvis han har fått det med seg.

Tenk på hva Ranieri av alle(!) klarte å få til med Leicester, og til sammenligning se hvordan klubben vi heier på synker stadig dypere og dypere.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #294 på: 18. Jan. 2021, 22:56 »
5-4-1 borte mot Sheffield U, men når man møter et Arsenal som er virkelig på gang nå, nei da skifter Stiv Brus til 4-4-2 og starter med tre spisser utpå der. Sku likt å få litt mer insight i den tankegangen....  :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #295 på: 18. Jan. 2021, 23:17 »
Vær så snill å spark mannen i tide. Ingen grunn til å utsette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #296 på: 18. Jan. 2021, 23:23 »
Er ikke noe særlig begeistret for Thorstvedt sånn generelt, men i dag er han spot on når han slakter Steve Bruce..

Mer tafatt manager skal man lete lenge etter, ganske utrolig å holde på i et yrke i så mange år og fortsatt ha null peiling

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #297 på: 23. Jan. 2021, 22:55 »
Svakeste manageren vi har hatt i PL bortsett fra Kinnear og Carver?

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #298 på: 23. Jan. 2021, 22:59 »
Nope. Bedre enn Benitez.
Nei.

smiro

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #299 på: 23. Jan. 2021, 23:00 »
Jeg har forsvart Bruce, men nå må han ut, han skifter formasjoner og spillere som en huggærn høne, han har ikke snørring på noenting om dagene, men hva kan vi få inn under denne eiern er jeg mer usikker på..

5-3-2 er jo håpløst, ham må kjøre inn ett system ikke bytte så jævlig