20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 191553 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1170 på: 31. Aug. 2016, 16:13 »
Einig! Er som du nemner nesten på lik linje med True Detective sesong 1 når det gjeld stemning, skodespel(!), manus og musikk. Er vel og hint av Stephen King og HP Lovecraft her. Har ikkje lese Lovecraft sjølv, men ein ven som er "ekspert" på han som sa det.

Tror nok du misforsto meg, for jeg synes ikke Stranger Things hadde noe som helst til felles med True Detective annet enn at jeg synes kvaliteten på serien og produksjonen er helt der oppe.

Jeg synes heller ikke at Stranger Things er veldig Lovecraftian på noen som helst måte, men True Detective derimot oser av Lovecraft. Stranger Things lener seg mer mot Steven Spielberg og Stephen King.

Kan fint anbefale H.P. Lovecraft. Glimrende lesning! Kjøpte den godbiten her på Outland for et par år siden, og den kostet nok ikke mer enn et par hundrelapper da. Får'n garantert billigere nå.

Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1171 på: 31. Aug. 2016, 18:30 »
Skjønte kva du meinte. Eg og meinar kvaliteten. Burde skreve på lik linje når det gjeld.... Kvaliteten på skodespelarane, kvaliteten på manus, kvaliteten på soundtrack osv. Det er og eit eller anna med stemninga hjå begge som grip fatt i ein og ikkje slepp taket.
Ja, kanskje eg skal det. Sett filmen The Witch?
« Siste redigering: 31. Aug. 2016, 18:33 av lgrinde »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1172 på: 31. Aug. 2016, 19:33 »
Da er vi ganske enige, vøtt.

Ja, har sett The Witch og elska den. Seigere enn sirup og enormt stemningsfull. Deilig film!
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1173 på: 01. Sep. 2016, 11:49 »
Hehe ja, den er kjempebra.

Gler meg til Westworld! Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood, James Marsden, Jeffrey Wright og Jimmi Simpson. Står vertfall ikkje på gode skodespelara. Har trua.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1174 på: 01. Sep. 2016, 17:07 »
Ser frem til Westworld, men jeg må innrømme at jeg er meget skeptisk. Filmen er jo helt fantastisk bra, og med tanke på at serien er direkte basert på filmen vil det bli naturlig å sette de opp mot hverandre. Men jeg håper på en skikkelig godbit, og om den bare er halvparten så god som filmen vil jeg bli rimelig fornøyd.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1175 på: 08. Nov. 2016, 18:41 »
The Expanse er virkelig noe for meg. En blanding av klassisk space opera og et skittent, dystert og brutalt neo-noir. Helt fenomenalt etter 8 episoder.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1176 på: 21. Mars 2017, 15:05 »
How bad editing ruined Iron Fist’s fight scenes
https://www.dailydot.com/parsec/iron-fist-fight-martial-arts-scenes-bad/

Jeg har med åra blitt såpass kresen på slossing at den scenen der ga meg kreft, og den heisscenen var ikke så veldig mye bedre. Det der er faen meg gjennomført dritt, og det er synd. Veldig synd. For som stor martial arts fan var det nettopp slossingen jeg gledet meg mest til når det kom til Iron Fist, spesielt etter å ha sett hvor godt de gjennomførte det i Daredevil. Men det der? Herrefred.


Og siden jeg allerede poster i denne tråden kan jeg jo legge med de siste seriene jeg har sett:

American Crime Story: The People vs. O.J. Simpson
Glimrende rettsdrama/krim med noen eldre helter som virkelig skinner i form av Cuba Gooding Jr. og John Travolta, men den virkelige stjernen her er Courtney B. Vance som skinner i rollen som den sleske, teatralske advokaten Johnnie Cochran . 8/10

A Series of Unfortunate Events
Jeg er veldig glad i filmen, men jeg er allikevel glad for at de har valgt og gå en annen retning med serien. Mer tro til bøkene. Mørk, rar voksen og gotisk svart komedie/drama. Neil Patrick Harris som egentlig alltid har vært skikkelig dritt (minus Dr. Horrible's Sing-Along Blog) gjør en overraskende god job som Count Olaf, men høydepunktet er Patrick Warburton som Lemony Snicket. Fantastisk! 8/10

Ninja the Mission Force
Akkurat hatt et gjennsyn med sesong 1 før jeg skal se sesong 2. Helt forjævlig absurd og dårlig, men en glimrende homage til z-grade ninja films og Godfrey Ho. De fleste vil fnyse å klø seg i hodet av en serie som denne, men jeg tar av meg hatten. Hysterisk! 8/10

Dirk Gently's Holistic Detective Agency
Kjempeabsurd og kjempebra. Kjemien mellom Samuel Barnett og Elijah Wood er helt topp. 8/10

Crazyhead
Leitbeint horrorkomedie som trykker på de fleste riktige knappene. Det blir aldri dritbra, men det er god, sukkersøt underholdning. 7/10

En immersion
Mørk, dyster og jævlig krim med en viss graphic novel-feeling over det hele. Rett og slett helt fantastisk. Tre episoder med skitten krim i svart-hvitt. 9/10

Hip-Hop Evolution
Kul dokumentar som tar for seg hip hopens utvikling. Dette er ikke banebrytende og den byr ikke på veldig mye ny info for de som allerede er kjent med hip hop, men dette var trivelig. Mange gode og underholdende intervjuer med folk som LL Cool J, Melle Mel, Grandmaster Caz, Russell Simmons, Kool Herc, Afrika Bambaataa, Grandmaster Flash, Sugarhill Gang, Ice-T, Ice Cube osv. Veldig bra. 8/10

Love, sesong 2
Sesong 1 var veldig bra, men sesong 2 er på et helt annet nivå. Realistisk skildring av to karakterer som ikke greier å la vær å drite på draget. Dette kunne godt vært en skildring av livet til meg, deg eller kompisen din. Deilige, realistiske karakterer som man elsker like høyt som man hater. 8/10
« Siste redigering: 21. Mars 2017, 15:09 av boris. »
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1177 på: 22. Mai 2017, 20:01 »
Helt sykt fett med Twin Peaks. De to første episodene av den nye sesongen står til terningkast SEX!
Nei.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1178 på: 25. Mai 2017, 17:29 »
Helt sykt fett med Twin Peaks. De to første episodene av den nye sesongen står til terningkast SEX!
Rooolig nå.... Hvor plukker den nye serien opp tråden?

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1179 på: 26. Mai 2017, 06:28 »
Den plukker opp serien 25 år etter den orginalt slutta. Ting har forandret seg, men er fremdeles det samme. For å si det sånn. Liker man Twin Peaks skal det være umulig å bli skuffa, for det her er Twin Peaks through and through. Helt forbanna bra!


Sitter også å ser Black Sails sesong 4 nå. Sesong 1 er ikke mer enn middels, og hadde det ikke vært for at jeg elsker pirater hadde jeg aldri plukket opp sesong 2. Men sesong 2 var helt fantastisk (9/10), sesong 3 briljant (10/10) og sesong 4 er etter 4 episoder hakket bedre enn sesong 3.

Black Sails gikk egentlig fra å være et lettbeint eventyr med pregløse karakterer og keitete dialog til å bli et stort, stort karakterdrevet drama med dødsfete karakterer og latterlig god dialog over natta. Eneste serien i nyere tid som ikke bare kan matche Game of Thrones beste sesonger, men som på sitt beste (s3) faktisk har vært bedre. Helt kanon!
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1180 på: 28. Sep. 2017, 21:11 »
Noen som tenker seg en tur til utlandet for å se Game of Thrones Live Concerts Experience i 2018? Kjøpte akkurat billett til konserten i Sverige. Hvis det bare blir 1/100 så bra som på videoene som ligger ute på youtube snakker vi jo om tidenes event. Ser helt hinsides ut!
Nei.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1181 på: 17. Nov. 2017, 16:20 »
Ser at filmpolitiet kaller den nye Netflix-serien Godless den beste western-serien siden Deadwood, og gir den 6 p[ terningen. Blir spennende!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1182 på: 17. Nov. 2017, 17:46 »
Ser andre folk som har hatt tilgang på serien mene det samme. Har max trua!
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1183 på: 18. Nov. 2017, 11:40 »
Gler meg!

Kan nemna at det visstnok kjem ein Deadwood-film.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1184 på: 01. April 2018, 09:30 »
Noen som ser på Black Mirror? Episodene "The entire history of you", "White christmas" og "Nosedive" er de beste jeg har sett så langt.