20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 269839 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1725 på: 03. Juni 2014, 21:35 »
Svar til den siste setningen din Hakiki.
Under Ashley, så vil jeg si ingen. Kanskje en slik avtale med Hangeland der han går gratis. Til og med det er vanskelig nok. Stod enten i Chronicle/Journal at om Mbiwa ble solgt så håpet man at Streete skulle steppe opp. Eller Ashley måten, satse på Colo,Williamson og Taylor nok en sesong. Altså ingen erstatter for Mbiwa.
Vanskelig å bedømme hvilket nivå Hangeland ligger på. Eneste jeg vet er at alle våre midtstoppere ville sett like fæle ut som Hangeland i årets Fulham lag. Ikke en spiller som tar oss nye steg, men slike spillere har vi vel alle gitt opp under dette regimet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1726 på: 03. Juni 2014, 22:00 »
Jeg blir så forbanna provosert, jeg. Over at vi gir opp Yanga-Mbiwa lettere enn jævla Gabriel Obertan ble gitt opp. Ny klubb, nytt språk, ny liga, osv. Første månedene i hans karriere i Newcastle kommer han inn på et lag som styrer rett mot nedrykk. Kommende sesong får han knapt tillit over tid i sin opprinnelige posisjon - må stort sett nøye seg med opptredener på høyreback når førstevalg er ute. Den perioden der han fikk spille stopper over noen matcher på rad så vi også hva som bodde i ham.
Allikevel skal vi altså kaste han på sjøen. Til fordel for en aldrende Colo som overhodet ikke har en oppadgående karrierekurve, en Williamson som jeg tror vi aldri ser like god som sesongen vi nettopp har opplevd, og en Taylor som du kan regne med er skadefri en halv sesong.

Forbanna provoserende. Anser stopperplassen vår som den klart sterkeste lagdelen med 4 stoppere vi alle veit har PL-nivå inne, og et par talenter i bakhånd som er inne "with a shout". Så skal vi selge den mest lovende, og heller se middelmådige Williamson og Taylor bli i klubben. Jeg for min del ser faktisk ikke poenget i å gjør endringer på stopperplass da vi har så mange andre områder i stallen hvor en jobb trengs å gjøres. Til nøds kunne Taylor vært bytta ut med noen yngre og mer lovende/Streete eller lignende.
« Siste redigering: 03. Juni 2014, 22:03 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1727 på: 11. Juli 2014, 13:30 »
Eikrem om han skjerper seg.. En god ballspiller... Og ikke en svekling på midtbanen... Dæhlie uten tvil... Han 15 åringen på godset virker lovende... Molde keeperen virker spennende, men å danke ut Krul vet jeg ikke.. Nordtveit kunne vært godt alternativ på stopper og def midtbane. Han 18 åringen i Juve virker meget spennende... Kanskje Henriksen.

smiro

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1728 på: 16. Mars 2015, 09:17 »
Ville hatt inn Stefan Johansen og Even Hovland

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1729 på: 16. Mars 2015, 11:14 »
Stefan Johansen gjør det utvilsomt meget bra i Celtic, men at han skulle være noe særlig bedre enn Jack Colback på noe stiller jeg meg skeptisk til.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1730 på: 27. April 2015, 15:17 »
Føler vel egentlig Stefan Johansen vil være en oppgradering fra Colback. Langt større pasningsregister. Veit vel ikke hvorvidt han er god nok for å dra oss virkelig opp på ønsket nivå sentralt - men jeg tror ikke Colback hadde slått Johansen i kampen om årets spiller i SPL dersom han var der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1731 på: 27. April 2015, 16:59 »
Johansen er jo i tillegg en helt annen spiller enn Colback. Hvis folk tror at Johansen er den samme spilleren som han var i Godset har de misset et par ting. Har spilt stadig oftere i 10'er rollen for Celtic i år og er også blitt betydelig mer målfarlig, selv om Celtic har flust av målscorere. har i tillegg en ekstremt god evne til å gjøre smarte bevegelser og variere mellom å ligge i mellomrom og å komme ned og hente ball. Er rett og slett en playmaker. Ingenting av dette har Colbakc og det eneste jeg vil si i hans favør er at han er proven PL-spiller, dog ikke noen topp 10 spiller.

Har virkelig troen på at Johansen kan klare seg i PL og det sier jeg ikke lett, få nordmenn har det som skal til, men han har et interasjonalt snitt over seg og det viser han jo i landskampene også. Er jo en av få nordmenn som skjønner at det kan hjelpe tempoet i spillet ved å rett og slett slå hardere pasninger og øke farten i kula.

Hadde vært fryktelig spennende om Johansen hadde blitt å se i en nufc-drakt, men er nok allerede utenfor prisnivået som Ashely ønsker å betale. At han er en nøkkel i Deilas videre Celtic-karriere er heller ikke noe som taler vår vei.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1732 på: 27. April 2015, 17:28 »
(...) men er nok allerede utenfor prisnivået som Ashely ønsker å betale.

Kva baserer du dette på? Om ein samanliknar med den prisen som ein var villig til å betale for Cabella, så er jo marknadsverdien til Johansen p.d.d. vesentlig lågare. Siem de Jong kom jo hit for noko rundt 6 mill. pund, og han hadde då prestert betre - over lengre tid - i ein klubb og liga som ikkje står noko tilbake for Celtic og SPL. Lønnsnivået i Skottland er jo også generelt lågt, og etter sigande ikkje ein gong konkurransedyktig mot lønnsnivået i nPower Championship. Det må jo vere eit pluss i boka for Ashley.

At Johansen går til United er nok uansett tvilsamt, spesielt i og med at der er andre posisjonar som er meir prekære å forsterke. Kantspelarar, midtstopparar, ein targetspiss, ein venstreback. Raskt ein seks-sju mann som må inn før vi byrjar å snakke om ein playmaker. Om Siem de Jong er 'fit' og kampklar frå neste sesong av, så er jo berre det ei enorm oppgradering når det gjeld kreativitet sentralt i banen.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1733 på: 30. April 2015, 12:49 »
Om han hadde spilt for en annen klubb i SPL så hadde det ikke vært noe problem.en Celtic har ikke noe behov for å selge spillerne sine billig. Og man ser jo på tidligere priser at de selger dyrt. I tillegg er han en av nøkkelstenene i Deilas planer for Celtic så han vil utvilsomt bli dyr vil jeg tro.

Cabella var fransl landslagsspiller og forsvarte dermed en prislapp på 10mp, de Jong nærmet seg emdt kontrakt og ønsket nye utfordringer, og etter lang og tro tjeneste var nok ikke Ajax så agressive i forhandlingene.

Johansen derimot er en nøkkelspiller om Celtic skal tilbake i CL og vil nok bli priset kunstig høyt. Baserer dette rett og slett på det Celtic pleier å gjøre.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1734 på: 30. Juni 2015, 05:26 »
Dæhlie? Litt skeptisk siden han ikke var ønska i Cardiff men viste jo gode tendenser der.
Johansen(?) sent på natta så mulig jeg skriver navnet litt feil, men denne Celtic midtbane spilleren er jo meget god.. Sikkert ikke rådyr, men utvilsomt om han ville hevet laget...
Ødegård på lån tror jeg kunne gjort en god innsats, på høyreving, og kanskje på sentral midtbane, siden han viser tegn på innsats og god til å vinne ballen.
Nordtveit kan vise seg som et godt anker? Men nok en spiller som ikke ville hevet laget tror jeg
Mange spennende talenter rundt om kring, han i Juventus, hvorfor får han ikke sjasen i norge.
En i portugal visstnok som er mega stort talent.
City har vel 1-2?

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1735 på: 14. Juli 2016, 03:36 »
samuelsen? ødegård? ajer? søderlund? johansen? han venstrebacken med utenands navn, på norske landskalget,,, omar på høyrebacken til norge, norske keepren,,, king(i den formen han byner vise), henriksen, mats møller dæli,, og alle talenter,,,

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1736 på: 20. Juli 2016, 10:46 »
Vil egentlig ikke ha noen norske på laget vår, alt for dårlig kvalitet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1737 på: 22. Juli 2016, 11:54 »
Samuelsen, Ajer, Ødegård, King?(har vist storform i PL i det siste), Omar Ebdoulaye, han venstrebacken på landslaget med det utenlandske navnet*jernteppe*...

I tillet kunne nok Stefan Johansen kanskje kjempet om en fast plass i 11eren, mens Henriksen, Helland, kunne nok gjort det samme..

Realsistiske? Samuelsen? Neppe... Ajer,,, gikk nettopp til Celtic.. Men etter ett oppryk kanskje?.. Ødegård? Hvor lenge vil Real vente på han?.. Eller,, er han i hele tatt så spennende som vi har fått inntrykk av? Jeg syns han vertfall virker spennende, og minner litt om Otzil... King har vært giftig i det siste,, men jeg syns vi skal satse på Mitrovic, som virker å finne mer og mer formen, og kan være en hodespiller, som kan variere angrepspillet vårt, og i tilleg er en god avslutter med beina, som kan bli en targetspiss, blant de bedre...Men en billig King i bakhånd, kunne vært en sterk utfordrer..Om han fortsetter formen han avsluttet ifjor..
Janmaat virker som en god spiller, men om han forsvinner er ikker Omar en dårlig erstatning..
Han nye ventrebacken til norge, med litt utenlandsknavn, virker meget spennende..
Så vil jeg nok tro Stefan Johansen kanskje kunne kjempet seg til en fast plass, uten å være noen direkte verdensklassespiller...
Mens Henriksen og Helland kunne vært spennende squad spillere..

Holdt på å glemme Rakik i Odd,,,, han hadde vært genialt å sikre oss...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1738 på: 31. Aug. 2016, 11:14 »
Norges beste spiller Stefan Johansen til Fulham... Nå har vi hentet så mye spennende midtbanespillere at dette neppe er noe å irritere seg over... Men absolutt en god spiller som kunne vært fin å ha spessielt en stund tilbake...

Nå blir han maks en squad player hos oss vil jeg tro, så om vi skulle hentet en norsk ville jeg gått for et av stortalentene..

Ødegård, Samuelsen, Ajer, Rakik, Celina(hvis han kan regnes som norsk),

King begynner virkelig vise form, og fortsetter han, ser jeg på han som en type som Gayle...Målfarlig hurtig..

Så lenge vi ikke har Krul kunne Jarsein sikkert gått rett inn på laget..Og sikkert Nyland også...

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1739 på: 22. Mai 2017, 14:55 »
Mer et spørsmål enn ønske: Hvor god er egentlig Sander Berge sånn i forhold til PL? Sånn ift stil burde han passe fint inn ved siden av Shelvey på midten. Men har han nivået? På sikt?

Og hva med Omar? Han vil vel spille i PL? Har han tatt nivået? Hva med Stefan Johansen? Klar for neste steg allerede? Vi må vel først og fremst få en bedre 11'er, men Johansen over Colback uansett.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."