20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 135524 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #15 på: 24. Feb. 2011, 19:28 »
Må legge inn dette innlegget fra RBKweb:

Sitat fra: Hedon
I følge en journalist på Twitter betaler Brann 6 millioner for Bentley. I mine øyne er dette overgangsvinduets verste handel. En spiller som er fra middels til svak 9 av 10 ganger, og som har vist seg å være litt av en type utenfor banen. Legger man på lønna betaler Brann 7-8 millioner for å bruke Bentley i én sesong. Han kunne kommet gratis etter sesongen. 250 000 for hver kamp, det.

Skulle vært bra dominerende i tippeligaen før jeg hadde godtatt at vi brukte så mye på én spiller i hans kontraktssituasjon.

Vet ikke om dette er sant, men om det er det bruker Brann helt utrolig mye penger på denne handelen.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #16 på: 24. Feb. 2011, 19:58 »
Alle bergensmediene skriver "rundt 4 millioner." De pleier å ha veldig god info når det gjelder Brann. Det er uansett selvsagt umulig å si om det er en god handel ennå. Blir han en flopp, er handelen veldig dårlig. Kan han erstatte Vaagan Moen/Huseklepp, er handelen veldig bra. Det var uansett en nødvendighet å få inn minst én etablert TL-spiller som erstatter. De er ikke spesielt billige.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #17 på: 24. Feb. 2011, 20:16 »
Har alltid sett på Bentley som en fantastisk spiller, og en av Odds klart beste. Og når Odd er såpass bra som de er, så sier det en god del av han. At frasen "middels til svak 9 av 10 ganger" kommer fra RBKNETT eller hva det heter er ikke akkurat så veldig overraskende. :D

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #18 på: 24. Feb. 2011, 20:19 »
Sannheten er vel at Bentley er en spiller som er VELDIG opp og ned. Fra det fantastiske til det helt håpløse. Det neste steget for Bentley må være å få de dårlige dagene opp et hakk eller to, men om Brann er den rette klubben for han pr. dags dato er vanskelig å si.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #19 på: 24. Feb. 2011, 20:22 »
Synes han er ekstremt god, og skulle gjerne sett han i Start. Fatter ikke hvordan han kan være dårlig i 9 av 10 kamper. Da må jeg ha sett den ene kampen flere ganger isåfall. Er heller ingen garanti for at han hadde gått gratis til akkurat Brann om 1 år, så blir litt feil med den analysen.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #20 på: 24. Feb. 2011, 20:28 »
Hvor god han er skal jeg ikke snakke om, han har vært god i kampene jeg har sett. Jeg hengte meg mer opp i hvor mye penger Brann faktisk bruker på ham om dette er sant.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #21 på: 24. Feb. 2011, 20:37 »
Er heller ingen garanti for at han hadde gått gratis til akkurat Brann om 1 år, så blir litt feil med den analysen.

Nettopp. Det ville tvert imot vært veldig lite sannsynlig at han hadde gått til Brann om et år, tror jeg. Dessuten er det helt essensielt at vi forsterker laget for å unngå nedrykksstrid i år. Det hadde hjulpet veldig lite med en bosmanspiller i 2012 for å nå det målet.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #22 på: 24. Feb. 2011, 21:22 »
SK Branns årsmøte er nettopp holdt, og supporterne lykkes i å "kuppe" begge styreplassene som var på gjenvalg. Jaja, vi får se hva det fører til...

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #23 på: 24. Feb. 2011, 21:58 »
Stabæk tar gullet i år! Bare vent og se :D Neida, vi gjør nok ikke det :P men det jeg har sett hittil i år har virket veldig lovende, og vi kommer garantert til å gjøre det bedre enn ifjor. Tror nok vi fort kan rote oss opp på topp 3. Tror vi har godt av å skifte ut trener, selv om jeg synes Jønsson var helt fantastisk for oss, og jeg har stor tro på Lennartsson. Han virker som en veldig sympatisk fyr, og ikke minst virker han å være en meget god trener. Vi har enda tilgode å tape preseason, og vi har spilt god fotball.

Mistet litt interessen for TL ifjor, da alle lag spilte begredelig fotball. Men har tro på at denne sesongen skal bli bedre :D

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #24 på: 24. Feb. 2011, 22:11 »
Cato Hansen er kanskje ikke verdens smarteste mann.

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article193393.ece

De fleste spillerne hadde forlatt feltet, inkludert det medisinske apparatet. En av dem som var igjen, tidligere Brann-spiss Cato Hansen, slo en salto og fikk skulderen ut av ledd. Han var ute i ukesvis i fjor av samme årsak.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #25 på: 24. Feb. 2011, 22:11 »
La godeste Terje Skjeldestad opp først foran denne sesongen? :P
Folkens - sørg for å holde annenrangsborgerne fra Tromsø langt unna de gjeveste plasseringene da :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #26 på: 24. Feb. 2011, 22:12 »
Usikker, men tror det fort kan bli veldig jevnt denne sesongen, alle slår alle.
Men virker som Start har løst den defensive gåten? Vi vet jo hva de kan offensivt.
Samt vist Tromsø utvikler det offensive spillet å noen scorer målene, ja da vil et av disse lagene tror jeg bli den store overraskelsen.

RBK og Vålrenga tror jeg vil kjempe om gullet, så kommer Viking, Molde, Start, Tromsø til å kjempe om de neste plassene.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #27 på: 25. Feb. 2011, 09:43 »
Folkens - sørg for å holde annenrangsborgerne fra Tromsø langt unna de gjeveste plasseringene da :)
Hadde det vært opp til meg hadde de rykket ned. Men jeg er redd vi ikke er så heldige.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #28 på: 25. Feb. 2011, 17:48 »
Folkens - sørg for å holde annenrangsborgerne fra Tromsø langt unna de gjeveste plasseringene da :)
Hadde det vært opp til meg hadde de rykket ned. Men jeg er redd vi ikke er så heldige.


Må nok skuffe dere begge to!

Er meget glad for at RBK sliter på overgangsmarkedet. Er visst ikke alle som vil til verdensmetropolen ved Nidelva kan det se ut til.
Dette gjør at årets TL vil bli jevnere enn på veldig veldig lenge. At arbeidsmiljøet på brakka lukter sur rullings og dårlig klonk gjør selvsagt heller ingenting. :P

Svenskene ved Nidelvas bredder blir nok VELDIG avhengig av at Prica holder seg skadefri og utenfor suspensjoner, at Henriksen utvikler seg videre og blir ennå mer stabil på høyt nivå samt at Skjelbred må begynne å score ennå mer.
Tror disse 3 blir helt avgjørende for RBK's evt suksess i år.

Når det gjelder de andre lagene så tror jeg Viking kommer sterkere tilbake i år, at Vålerenga får en liten nedtur og at TIL blir med i medaljestriden også i år. Har mistet kondiskongen Haugen og Kevin Larsen, noe som jeg synes var synd. Men heller det enn at Kara skal vasse seg våt på beina Nidelva. Med tanke på at klubben sliter økonomisk var det et klokt valg å kvitte seg med disse to. Midtbanen er likevel veldig godt besatt og Haugen ville nok måtte fortsette med å spille 3.-4. fiolin. Til det er han faktisk alt for god. Larsen kom bra tilbake etter en lang skade i fjor, men klarte aldri å utkonkurrere en av Tippeligaens mest undervurderte spillere, Hans Åge Yndestad. Når Ciss er her i år også har vi nok dekning også på venstrebacken.
Besparelsene dette medfører er nok et sted mellom 1,5-1,8 Mill NOK i året. Heller ikke det er ubetydelig.

Det har muligens også åpnet for et lån av Tore Reginiussen som jeg gjerne ser tilbake på Alfheim.

Nysigneringene tror jeg også vil bli positive tilvekster til klubben. Thomas Drage tror jeg vil kunne ta ennå noen steg denne sesongen. Men de viktigste spillerne i TIL denne sesongen er uten tvil Høgli, Yttergård Jenssen, Kara og Rushfeldt.

Gleder meg enormt til starten av Tippeligaen i år, som jeg skal følge ennå tettere enn tidligere sesonger. Har ikke hatt sesongkort på Alfheim siden 2004, men i år er det endelig på plass igjen! Blir nok noen timer i bil og noen flyturer i løpet av sesongen ja... :D

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #29 på: 25. Feb. 2011, 23:50 »
http://www.sognavis.no/lokal_sport/article5505495.ece

Fryktar langvarig Hansen-skade

Skulderskaden til Cato Hansen (21) kan i aller verste fall vera karrieretruande.

Veldig trist, med tanke på at han virket som en sympatisk type. Men når man gjør noe så komplett idiotisk har man vel ikke andre enn seg selv å skylde på. Jeg velger å være såpass kynisk og si at det var bra det skjedde etter vi fikk solgt ham til dere. ;)