20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 134975 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Tippeligaen 2011
« på: 23. Feb. 2011, 22:44 »
Så ikke en tråd for dette og tenkte at det kanskje var på tide med en tråd for dette årets tippeliga.

Vi går mest sannsynlig den minst forutsigbare tippeligaen i manns minne i møte. Ingen lag virker spesielt gode og det er vanskeligere å se store gullfavoritter. Rosenborg har et lag bestående av noen gode spillere, noen skadeutsatte og en haug med uprøvde talenter, det blir spennende å se hvordan Vålerenga klarer å følge opp sin gode sesong i fjor og hvilket lag som blir årets "Haugesund". Jeg holder en knapp på at Brann gjør det bedre enn folk tror, Vålerenga gjør det litt dårligere enn i fjor og at de nyopprykkede lagene fort kan være vel så gode som de etablerte lagene. Jeg tror ikke RBK klarer å ta et nytt seriegull om vi ikke forsterker med 2-3 førstelagsspillere før overgangsvinduet stenger.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #1 på: 23. Feb. 2011, 22:47 »
Hmm, ganske uenig med deg, men det er vel ikke noe nytt når det kommer til tippeligaen :P

1. VIF vinner.
2. RBK på andre plass.
3. Brann gjør det nok akkurat så dårlig som vi Brann-pessimister tror... tipper 12. plass.

men tror at Bentley vil være i stand til å forsterke oss kraftig offensivt, og det er jo positivt at vi er et lag som ikke stiller med en tung Eirik Bakke på topp lengre. Som jeg også har skrevet et annet sted; jeg tror ikke Jönsson er en så sterk fyr at han klarer å få RBK til å ta seriegull... han er rett og slett en annen type trener enn det Hamrèn feks var.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #2 på: 23. Feb. 2011, 22:51 »
Jeg har egentlig troa på Jönsson, men han trenger et bedre mannskap enn det han rår over pr. dags dato. Et toppet lag (-Moldskred) inneholder i dag Åsen, Bakenga og Wangberg, tre ungdommer som knapt hadde kamper seg i mellom i fjor, av disse er det nok bare Wangberg som er god nok enda.

Det er ikke det at Brann er så veldig gode, men jeg tror de er gode nok til å ta en 6.-9. plass, såpass tro har jeg på dere ;) Blir spennende å se VIF, men norske lag er så ustabile fra år til år at jeg slett ikke føler meg sikker på at de gjentar de gode prestasjonene fra i fjor.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #3 på: 23. Feb. 2011, 23:04 »
Jeg har ikke studert RBK så veldig mye foran årets sesong, men dere har vel bare mistet Iversen av nøkkelspillere? Eller tar jeg feil?

Vålerenga tror jeg tar gullet rett og slett fordi det ser ut som Martin Andresen er utrolig bra på å få ut det beste av den stallen han har. Og med Stoor i stallen, så har han et bedre utgangspunkt enn han hadde i fjor, og RBK er noe svekket fra i fjor mener jeg. :P

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #4 på: 23. Feb. 2011, 23:07 »
Har mistet Annan og Demidov i tillegg, så hvis du tar med at Stadsgaard forsvant så har vi mistet omtrent hele sentrallinja. Jeg er dessverre enig med deg i at det virker som Vålerenga har en bedre stall enn oss pr. dags dato.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #5 på: 23. Feb. 2011, 23:46 »
Får legge inn noen tips jeg også, så jeg kan slaktes på slutten av året:

- RBK vinner serien. Det kan de nesten ikke unngå. De gikk ubeseiret gjennom i fjor, og resten av lagene i TL er ubeskrivelig dårlige. Jeg ville ikke blitt overrasket om RBK fortsatt har en større egenkapital enn resten av de 15 lagene til sammen, og med et slikt økonomisk forsprang skal det strengt tatt ikke gå an å havne på 2. plass. Det eneste som i verste (beste) fall kan stoppe dem er noen fullstendig udugelige ansatte i sportslig avdeling, og det virker jo faktisk som om mye blir gjort galt. Men jeg frykter, og regner med, at RBk ender opp først i år også...
- Forutsatt at vi får inn en kapabel erstatter til Huseklepp så har Brann enda en kjedelig mellomsesong. Alle landslagsspillerne har forsvunnet (Solli, Huseklepp, Vaagan Moen), men vi har også blitt kvitt mye dritt. Dersom ikke alle nysigneringene flopper, tror jeg ikke det blir nedrykk. Å forhåpentligvis slippe å se Fritjof Fomlesen stå i mål enda en sesong skal uansett bli deilig.   
- VIF tar medalje, Molde havner ihvertfall på topp 5. VIF bør være forsterket fra i fjor, og jeg ser ikke helt hvilke andre lag som skal kunne utfordre RBK. Noen blir det selvfølgelig, da det alltid er et eller annet kokoslag som er med å kjemper om gull. Tromsø, kanskje?

Realistiske håp for sesongen:

- Brann rykker ikke ned
- RBK kommer ikke til CL
- VIF vinner ikke serien
« Siste redigering: 23. Feb. 2011, 23:48 av Berntsen »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #6 på: 24. Feb. 2011, 00:04 »
Kampen om seriegullet blir nok "the last team standing", med mindre Stig Torbjørnsen drar noen skikkelige påskeharer ut av hatten i løpet av en måned. Når Bouba Saré har dratt til Romania og Rosenborgs nye, søkkrike farmerklubb Cluj, så er det vanskelig å se hvor "forsterkningene" skal komme fra.

Da blir det ikke bedre av at klubben budsjetterer med et svært så optimistisk nullbudsjett (et par tusenlapper i overskudd) og at de ansatte kritiserer ledelsen for å være, sure, tverre, lukkede og gå på tvers av Eggens velkjente godfot-postulater.

Det er med andre ord bare fryd og gammen i RBK-leiren om dagen...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #7 på: 24. Feb. 2011, 00:18 »
Skulle ikke forundre meg om noen av de samme ansatte får en godfot i ræva snart. For jeg tviler på at RBK kan holde det gående i lang tid med så høye lønns- og adm-kostnader som regnskap 2010 viste (takk for link forresten, Geir).

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #8 på: 24. Feb. 2011, 10:17 »
Det virker jo faktisk som det blir tatt noen grep i og med at det i fjor ble gjort en del oppsigelser og det ser ut som det kommer enda flere etterhvert så forhåpentligvis får vi de enorme administrasjonskostnadene under kontroll om ikke altfor lenge (selv om jeg ikke helt vet om jeg tror på dette).

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #9 på: 24. Feb. 2011, 17:26 »
Bentley er blitt Brann-spiller. Spennende!

Forresten: http://img573.imageshack.us/img573/1606/sports.jpg

Ganske på kornet. Digger kommentaren til RBH på slutten der. :)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #10 på: 24. Feb. 2011, 17:30 »
– Han har fått mye lønn. Han har fått tre ganger så høy lønn som han har hatt i Odd. Det har han også vært ærlig på hele tiden, at han ønsket seg mest mulig lønn. Han har en familie i Nigeria å ta seg av, sier Fagermo.

Hvor mye snakker vi om i lønn her tro? Han har vel sikkert hatt en ålreit lønn i Odd også.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #11 på: 24. Feb. 2011, 17:34 »
Ifølge artikkelen jeg leste i BT har han 1,8 mill i lønn i Brann. I utgangspunktet ikke noen spesielt dårlig deal for oss det, synes jeg. Ihvertfall ikke om han kan fylle tomrommet etter Vaagan Moen eller Huseklepp.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #12 på: 24. Feb. 2011, 17:35 »
Syns det derre var passende for samtlige parter, jeg :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #13 på: 24. Feb. 2011, 18:33 »
Rade Prica holder koken ihvertfall.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #14 på: 24. Feb. 2011, 19:07 »
Ja, glimrende kamp av Prica. Om han holder seg skadefri i år tror jeg blir ekstremt viktig for laget som helhet, i dag er han nærmest angrepsspillet vårt og tilfører laget sårt tiltrengte muskler på topp.