20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum  (Lest 4496 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« på: 18. Juni 2019, 11:38 »
Siden TAN nå har fått tak i en egen kommunikasjonsansvarlig, har jeg lyst til å reise en liten problemstilling: Hvilke sosiale medier/plattformer skal TAN være på, og hvordan?  Riktig bruk av slike medier kan føre til økt aktivitet og flere medlemmer til klubben. Derfor tenker jeg at det er lurt at vi har noen bevisste tanker om hvordan vi skal gjøre dette.  Det jeg ønsker å fokusere på her er først og fremst hvordan TANs plattformer som gjør det mulig for medlemmer og andre til å kommunisere/debattere. Dvs. at jeg ekskluderer TANS flotte nyhetsartikler, forfattet blant annet av den eminente Kristoffer, som publiseres på TANS fremside.
 
Etter det jeg vet, foregår aktiviteten rundt TAN på to plattformer: Den ene aktiviteten foregår på Facebook. Nærmere bestemt publiserer TAN innlegg.  Typisk om overgangsrykter og mål i våre kamper. Disse publiseringene medfører facebookinnlegg fra TANS følgere.  Den andre aktiviteten er her på forumet. Det skrives innlegg om tilsvarende temas som kamper, overgangsrykter med mer.  Etter det jeg kan se, diskuteres det med andre ord identiske tema på to forskjellige plattformer.  Spørsmålet er om dette er hensiktsmessig.
 
På den ene siden kan det argumenteres for at all aktivitet på alle plattformer er en bra fordi det generer ekstra publisitet for TAN, og det er mulighet for brukere å ha valget mellom ulike plattformer å kommunisere på. De som liker forum kommuniserer der, mens de som foretrekker facebook kan skrive innlegg der. På den andre side kan det argumenteres for at slik vi har det i dag, resulterer at "ingen" vinner.  Vi får litt aktivitet på facebook, og litt aktivitet på forumet, i stedet for at vi har mye og god aktivitet ett sted.  Jeg er en av dem som har vært på dette forumet over lengre tid, og jeg synes aktiviteten på dette forumet har gått ned. Derfor sjekket jeg antall registrerte forummedlemmer for 2018 og 2019.  Etter at jeg etter beste evne prøvde å sile ut antall registrerte spambots, satt jeg igjen med 12 nye forumbrukere for 1,5 år. Disse 12 brukerne har skrevet totalt 34 innlegg, men det er en bruker som har skrevet flesteparten, dvs 25 (en annen har skrevet 7, og det er to som har skrevet ett hver. Med andre ord er det 8 brukere som har publisert 0 innlegg). Tallene kan altså tyde på at det ikke har vært en god rekruttering til forumet.  Det kan være flere årsaker til dette, blant annet er det ikke til å stikke under en stol at folk kanskje har blitt drittlei av en klubb som konstant er i kaos, og dermed har interessen for NUFC, og indirekte da TAN, dabbet av. Men kan det også tenkes at fordi vi også publiserer på Facebook, ender med en internkonkurranse, som gjør at folk ikke gidder å registrere seg på forumet, fordi de kan kommentere på Facebook? Dermed ender vi med litt aktivitet på Facebook, og litt aktivitet på forumet.

Hvis sistnevnte påstand stemmer, tenker jeg at vi bør gjøre noe. Jeg foreslår å "styre" debatten over til ett sted, dvs. forumet.  Dette fordi jeg synes forumet er «hjertet» i en supporterklubb, og TAN er tjent med å ha et aktivt og levende forum, (og da bedre tjent med det enn å ha to plattformer hvor det er litt aktivitet begge steder).  I et forum synes jeg det er mulig å få til kontinuerlig diskusjoner om et tema i en annen grad enn på facebook. Flere av medlemmene har «vanket» her i mange år, og litt flåsete sagt «kjenner» man dem i en annen grad, dvs. hva de står for om klubben, og deres holdninger til spillere, eiere med mer. Det gjør det mer interessant å diskutere. I tillegg er jo jeg ikke, i disse dataovervåkingstider hvor man nå må oppgi sitt brukernavn til Trump hvis man skal til USA, så begeistret for å publisere innlegg der. Til slutt, kan jo et forum skape en annen «lojalitet» til TAN enn facebook gjør kanskje. Dvs. flere betalende medlemmer (udokumentert påstand, men kanskje noen som sitter med medlemstallene kan sjekke dette?). 

Samtidig synes jeg at klubben må fortsette å bruke Facebook, da vi har følgere der, og TANS innlegg profilerer og skaper blest om medlemsklubben, garantert. Så hvordan er et da mulig å omforene disse to «sidene» slik at vi får det beste ut av to verdener. Da kommer vi over til mine forslag til tiltak:

1: Når ny sesong starter, fortsetter TAN å kommunisere på facebook. Men til i forskjell fra i dag, er følgerenes mulighet til å kommentere på innlegget skrudd av. I stedet lenkes det til TILSVARENDE tema i forumet. Er det et mål fra en kamp: Skriv noe a la: Mål av Rondon. Klinker ballen i motsatt hjørne. Har du lyst til å diskutere kampen, registrer deg i vårt forum, og diskuter her (sti til kamptråden i forumet)

2: For å øke antall registrerte medlemmer på forumet, kan vi ha en «innleggskampanje». Første nye medlem som når 100 innlegg, får et gratis medlemskap i TAN.  Vi kan for eksempel dele ut denne premien til la oss si 6 medlemmer (for mye eller for lite ? Tallet var tatt ut i løse luften) Jeg kan sponse to av disse nye medlemmene om ønskelig.

3. Innføring av årets debattant igjen. Vedkommende med premier med for eksempel TAN-medlemskap eller en drakt. Jeg kan også her være med å sponse deler av premien.

Det kan naturligvis være andre tiltak også. Uansett er jeg redd for at aktiviteten i forumet på sikt vil nesten forsvinne om noe ikke gjøres.  Premissene for min «diskusjon» om dette er naturligvis at et aktivt forum har en større «verdi» og vil medføre flere/lojale medlemmer/brukere og trafikk til TAN.

Hva tenker dere?
« Siste redigering: 18. Juni 2019, 12:02 av Thomas »

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #1 på: 18. Juni 2019, 11:52 »
Så lenge det finnes folk som vil drifte forumet, behold det for enhver pris! Denne plattformen er helt overlegen FB, finnes ingen sammenlikning.

Når du nevner dette med rekruttering, har jeg ingen tro på kausalitet mellom at flere er på FB og nedgang i forumaktivitet. La oss stikke fingeren i jorda; de eneste nye supporterne denne klubben har fått de siste årene er små stakkarer som blir pådyttet klubbtilhørighet av sine fedre (og mødre)! Snart kommer vi til å bli like gubbete som Leeds-gjengen. Og det er helt greit altså. Men vi trives her i vårt 90-tallsforum. Og om du er fan av klubben og ikke er her, ja da kommer du nok sigende etterhvert når du skjønner at all meningsfull diskusjon om klubben finnes på disse sider.

Å legge all aktivitet over på FB er veldig i tiden for alle typer lag, grupper og organisasjoner. Men jeg tror det er en misforstått "modernisering". Folk er faktisk interessert i lange diskusjoner om kompliserte spørsmål, ikke bare slenge opp en HWTL *emoji* *emoji" for likes på den møkkaplattformen. Tror jeg da. Kanskje er jeg blitt gubbete selv. Men håper forumet kan leve videre. Motstrøms FTW!

PS. Stor kudos til dere som drifter forumet. En virtuell blomsterbukett fra meg.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #2 på: 18. Juni 2019, 13:41 »
Du tar opp et tema jeg har tenkt mye på, Thomas. Jeg er en av de som har brukt forumet i mange år, og er innom daglig. Jeg bidrar ikke med så mange poster lengre, men liker å lese andres synspunkter på ulike tema rundt klubben vår. Har, til min store skuffelse, registrert at aktiviteten har dalt jevnt de siste årene. Kanskje har sosiale medier bidratt til at færre bruker forumet enn før, men som dere nevner er forumet overlegent for diskusjoner og debatter, kontra flåsete kommentarer på en setning.

Jeg støtter tanken om å stenge Facebookinnleggene for kommentarer og linke til forumstråden. Usikker på om vi vil oppleve en voldsom effekt av det, men synes det er en kjempegod idé! De andre forslagene er også gode, om det ikke fører til masse spam for å få grepet om et gratis medlemskap. ;)

Vi er nok, som lefsen nevner, blitt en gubbete gjeng som ikke bruker tida si på forum på samme måte som for ti år siden. Selv har jeg passert 30, men har en tvangstanke om at jeg må inn og sjekke forumet daglig i håp om at det har vært litt aktivitet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #3 på: 18. Juni 2019, 15:08 »
Helt greit med Facebook som en informasjonsplattform, men skal man kunne diskutere ordentlig, syns jeg forumet er overlegent. Vil absolutt foretrekke dette som diskusjonsplass. Facebook blir totalt uoversiktlig om man skal diskutere gjennom et overgangsvindu f.eks.

Og støtter teorien om at de siste års resultater og ustabilitet nok er grunnen for at aktiviteten har dabbet av på forum. Mange kamper jeg rett og slett ikke har gidda logge meg inn her sjøl. Imidlertid, etter at oppkjøpsryktene begynte å blomstre, mener jeg nå å ha sett at flere gamle profiler har begynt å røre på seg igjen. Det er positivt!  :)

Får vi litt mer positivitet rundt klubben med en ny eier, kan nok både gamle og nye medlemmer begynne å dukke opp.
No fate but what you make

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #4 på: 18. Juni 2019, 16:12 »
Takk for gode tilbakemeldinger Mlerbakk, og for konstruktive tilbakemeldinger fra dere andre 😉

Jeg tror det er en kombinasjon som gjør at aktiviteten er har gått ned. Vår eiers inkompetente styring har gjort folk apatisk, og derfor gidder de ikke delta på forumet. På den andre side så genererte en TAN-post på Facebook om salget 24 kommentarer. Så det er folk der ute som er engasjerte også. Ville det ikke vært bedre at all diskusjon ble samlet et sted? Jeg mener vi er en for liten supporterklubb til at vi kan 'spre' oss på måten vi gjør nå. Er enig i at aktiviteten her nok vil øke hvis klubben får en ny eier, men jeg liker ikke at det omtrent ikke er tilsig av nye og aktive forummedlemmer. Forumet er per dags dato  for avhengig av oss gamlinger synes jeg 

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #5 på: 18. Juni 2019, 18:47 »
Det er skrevet søtten sider med innlegg om salget her inne på forumet på en måned. Det er vel ganske så bra. Og vet man at de som kommenterer på FB ikke også er på forumet? Jeg kan finne på å skrive begge steder, men på FB blir det fort bare noen ord. Gidder ikke skrive langt der. Skjønner at du/dere vil ha alt samlet, men skjønner ikke helt hvorfor det er et problem at det finnes to platformer. Hver til sitt bruk tenker jeg. Og nok en gang, manglende tilsig har vel sin forklaring? Så en oversikt over endring i supportermedlemskap nå i dag. Newcastle er en av få klubber som har mistet medlemmer. Leeds f.eks har økt. Tror dette har direkte sammenheng med hvordan lagene presterer, ikke hvor synlig suppporterklubben er. Synd er det!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #6 på: 19. Juni 2019, 10:24 »
Eit tiltak for å få i gang litt meir aktivitet her inne, kan vera at det er nokre faste (admins?) som opprettar kamptråden. Og at den følger ein fast mal. Den må vera litt "proff" ;) Denne bør opprettast seinast eit par dagar før kamp.


Tino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 60
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #7 på: 19. Juni 2019, 11:01 »
Jeg er motsatt. Folk flest er på sosiale medier, slik er det og slik blir det. Forum som dette er for spesielt interesserte.

De store massene når dere på sosiale medier. Vil dere ha en aktiv supporterklubb er det der dere må rette skytset. Dette forumet er fint på mange måter det, men det er en (liten) terskel å registrere seg, et ekstra sted å logge inn ..

Personlig hadde jeg skrotet forumet og gått for Facebook.

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #8 på: 19. Juni 2019, 11:06 »
Behold begge ettersom hver plattform er til sitt bruk. Forumet skaper skikkelige diskusjoner på en måte Facebook aldri vil kunne gjøre, mens Facebook øker synligheten og publisitet på en måte forumet aldri vil kunne gjøre.

Noen liker det ene, andre liker det andre. Synes det er en god idé å linke til forumet på Facebook-innlegg, men hold kommentarfeltet åpent samtidig, forum er ikke for alle - slik er det bare.

At det er lite rekruttering på forumet må nok klubbens situasjon de siste årene ta en stor del av skylden for. En annen ting som stopper rekrutteringen kan nok være at det er en "fast gjeng" som diskuterer med hverandre her, og.mange nye vil nok være redde for at de ikke har noe fornuftig å bidra med og føler seg overveldet av de erfarne forumbrukerne.

Hvis alle faste gamle travere her inne bidrar med å svare på innlegg og kommentarer fra benkeslitere og flaskebærere på en positiv og oppmuntrende måte, så vil nok dette øke interessen.
Jeg mener ikke at man skal si seg enige med innlegg, men vær positiv og oppmuntrende i måten man svarer på:)

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #9 på: 19. Juni 2019, 12:38 »
Folk er på sosiale medier, og jeg er enig i at det må brukes. Men jeg mener det er umulig å få til en lengre diskusjon på facebook om et tema. Du svarer på et innlegg, gjerne kort som Lefsen nevner, og så forsvinner det ned i feeden din. Ergo blir det ikke en bra og sammenhengende diskusjon synes jeg.  Når det gjelder aktivitet her på forumet så var den en god del bedre før synes jeg  og det til tross for at vi også da hadde nedrykk med mer. MA har til tross alt vært eier av klubben i 10 år, og ila. denne tiden har vi opplevd to nedrykk. Før var det innlegg her hver dag, nå kan det gå dagevis uten noe nytt, og det mener jeg er synd.

For øvrig synes jeg navimers og lgrindes forslag til tiltak er gode og bør tas med videre.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #10 på: 21. Juni 2019, 13:47 »
Hei Thomas og alle andre!
Dette er en viktig problemstilling som jeg setter stor pris på at du tar opp. Her er mine tanker:

1) Vi har gjort en altfor dårlig jobb med rekrutteringen til forumet. Det er forholdsvis enkelt å inkludere en link til aktuelle diskusjonstråder i previews, referater og i innlegg på Facebook. Vi kan også i blant minne folk på FB om at vi faktisk har et forum. Det er sikkert en stor del av våre 2300 følgere som ikke en gang vet at vi har et fourm.

2) Forslagene til Thomas om å premiere årets debattant og nye medlemmer som poster er god. Jeg tenker vi kan finne en premie a la skjerf eller noe til en verdi av feks 200 kr, og gi dette til de første 5 nye medlemmene som når 100 innlegg. En slik premie er bedre enn medlemskap siden at de fleste sikkert er medlem fra før av uansett (og blir trukket automatisk hvert år). Det eneste jeg er litt redd for er at disse kommer til å kommentere på alt mulig med one-linere for å nå 100 snarest mulig. Er det noen annen måte vi kunne ha gjort dette på`?

Er også enig i lgrindes forslag om å ha kamptråder som alltid opprettes, gjerne ved hjelp av en mal. Disse bør publiseres minst 24 (helst 48) timer før kamp.

3) Det eneste jeg er uenig med Thomas med er tanken om å samle all diskusjon på en plass. I teorien høres det logisk ut, men Facebook er rett og slett for stort og viktig for oss. Tidene har forandret seg der folk styrer bort fra "nisjesider" som dette og heller kommenterer om alle mulige interessefelt direkte på Facebook. FB er en viktig markedsføringskanal for oss og vil alltid være den foretrukne kommunikasjonsmetoden til mange av de 2300 som følger oss.

4) Det som imidlertid er interessant er at FB og forumet kan tjene forskjellige formål. Mens FB fortsatt kan være den viktigste kommunikasjons- og markedsføringskanalen, kan vi alltids forsøke å styre til mer dyp debatt her på forumet. FB egner seg helst til å komme med korte kommentarer og enkel kommunikasjon. Kampdiskusjon er feks mye mer egnet til forumet, spesielt mens kampen pågår. I tillegg er det jo umulig for fansen selv å skape debatt på FB i og med at det er en side som vi administrerer og ikke en gruppe. Så jeg tror det er mulig å ha begge to. FB er og kommer nok til å forbli desidert størst, men forumet kan få et massivt boost om vi gjør ting riktig.

5) Jeg tror vi kan ha et bra symbiotisk forhold som holder liv i både forumet og som ikke påvirker det allerede høye aktivitetsnivet på FB i noen grad. Det jeg tenker er at det hadde vært flott om et par representanter her fra forumet fikk editor-rolle på FB der man kan linke til spennende diskusjoner (kamptråder, transfernytt osv), i hvert fall ukentlig. Man kan også feks. ta med sitater fra debatanter for å skape debatt. Feks "lgrinde mener at Newcastle bør gi Gayle en ny sjanse, mens Geordie heller vil at Newcastle skal hente inn en ny spiss. Hva mener du? Bli med i diskusjonen på vårt forum på NewUtd.no". Hva mener dere?

Vi i TAN-styret er for øvrig alltid på leit etter folk som vil bidra, uansett hva det måtte være! Er det noe dere ser som kan forbedres så tar vi imot all mulig hjelp :)
« Siste redigering: 21. Juni 2019, 14:02 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #11 på: 21. Juni 2019, 13:53 »
Veldig enig i alt Nordin!  :)
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #12 på: 21. Juni 2019, 19:08 »
Forumet her inne er overlegent FB rent diskusjonsmessig og jeg hadde blitt svært lei meg om det ble lagt ned. Nå er vel jeg også en del av klanen, som for et par år tilbake passerte 30 fylte år og som liker å lese gode debatter her inne selv om jeg ikke alltid deltar selv.

Facebook er veldig greit å bruke til nyheter, til kampdager, promotering etc. Men det er vanskelig å skape en skikkelig debatt der da kommentarfelt blir uoversiktlig. Enig at det heller bør linkes mer til dette forumet fra FB og evt. Premieres. Alle bør føle at de skal kunne bidra, gamle brukere som nye, uten at noen skal føle seg tilsidesatt eller latterliggjort. Om nye eiere kommer inn og Newcastle satser så vil det jo også komme mange flere til. Det er nok ingen tvil om at Ashley har senket diverse Newcastle forumer i Europa til bunnivå.

Vil også rette en stor takknemlighet til Nordin som faktisk startet denne siden for mange år siden. Han har til nå utført en jobb for denne siden som bør premieres fra øverste hylle. I løpet av de siste 10-15 årene jeg har vært her inne har han vært tilgjengelig for oss, han har gitt oss et mye bedre tilbud kontra en viss herremann med navn C. Weiseth, vært ærlig og gitt oss et utrolig godt tilbud i form av newutd.no. Hjertelig tusen takk til deg, Nordin  :)

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Dsves

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #13 på: 21. Juni 2019, 21:41 »
Nå føler jeg det er på tide å legge igjen en liten kommentar her. Det er kanskje fort gjort å tenke at jeg er et nytt medlem, og i den forstand at det er første gang jeg legger igjen et innlegg i forbindelse med en diskusjon på forumet kan jeg forstå det. Jeg er imidlertid ikke et helt nytt medlem, da jeg har lest og holdt meg oppdatert på forumet siden 2011 og opprettet bruker her i 2014.

Den siden her ligger konstant på "mest brukte" i nettleseren. Jeg har alltid en fane oppe, og det er en del av hverdagsrutinene mine å sjekke for oppdateringer om klubben jeg er glad i og har fulgt siden barndommen. Dette gjør jeg også på flere andre nettsider, men forumet her er det første jeg sjekker. Jeg beklager til alle dere debattanter at jeg ikke selv har bidratt i diskusjonen, men jeg har stor glede av å lese innleggene som kommer. Kanskje handler liten aktiv deltakelse om at takhøyden er stor for å hive inn et innlegg her og der, og at det er lite variasjon i postere, noe som fører til at det virker som at de som poster kjenner hverandre.

Jeg er i hvert fall av den oppfatning at dette forumet tilbyr noe helt annet enn sosiale medier. Jeg ønsker å lese kamptråd i forkant av matchen, og jeg ønsker å lese hva andre tenker underveis i matchene. Digg å lese at andre med svarte og hvite briller ser det samme som meg ;) Transfertrådene hadde vært bedre med en annen eier (forhåpentligvis endring snart), og jeg husker godt sommeren 2011 da vi hentet Cabaye (Min klare favoritt i nyere tid - for en spiller!) og aktiviteten på forumet her var stor. Jeg er klar over at jeg ikke er i en posisjon der mitt ønske nødvendigvis burde være gjeldende eller noen form for pekepinn, men jeg kan love at jeg skal prøve å melde meg på med noen innlegg i fremtiden. Ser forresten at det ofte er mange gjester som leser trådene, så det er kanskje potensiale for å dra med seg flere medlemmer, noe jeg ser flere andre påpeker. Det jeg egentlig vil si er at jeg synes det hadde vært leit om forumet ble lagt ned. 

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #14 på: 22. Juni 2019, 01:31 »
Mye gode forslag og innspill her, og sier meg helt enig med El Jefe (Nordin).

Forumet er for meg som bruker/medlem nesten det viktigste vi har, det er her vi får de beste diskusjonene og alle får delta like mye. I motsetning til FB-siden hvor vi "informerer" følgerne, og de kommer med enkle, korte kommentarer.

Samtidig er FB-siden det viktigste mediet vi har for å skape blest rundt supporterklubben, og forhåpentligvis tiltrekke nye medlemmer.
Og hva kommentarfeltet gjelder, føler jeg det er viktig å holde det tilgjengelig for kommentarer. Jeg har i store deler av forrige sesong hatt ansvaret for oppdatering før/under/etter kamp, og synes det er greit (moro?) med kommentarer på postene. Prøver å legge opp til det. Jeg synes også det er viktig å gi de som ikke er på forumet muligheten til å ytre seg, og gi de muligheten til å diskutere.

Det jeg er helt enig i, er at vi kan legge ved link til kamptråd i preview/referat på hjemmesiden, og så kan jeg legge ved link når jeg legger ut bildet av lagoppstillingen.
Vi kan også bli flinkere til å legge ut linker i saker om for eksempel Benitez, oppkjøp, transferrykter og slike ting. Dette er ting vi kan ta med tilbake til de flinke gutta som skriver saker på hjemmesiden.
Ang mal av kamptråder, så er en mulighet at det kun er moderatorer som kan opprette kamptråder? Selv om det har vært veldig høy kvalitet på enkelte første innlegg i kamptråder. Hvis vi fortsetter med previews, kan jo store deler av den bare kopieres inn (skader, viktig info ++) når previews legges ut (24-48t før kamp).

Når det gjelder premiering, er jeg veldig usikker på akkurat den delen. Er av den oppfatning av at kvaliteten på innleggene her blir høyest hvis motivasjonen er den riktige, men applauderer ideen! Dog er det ikke jeg som tar den avgjørelsen ;)
En ting som kan gjøres, er en aldri så liten sesongkonkurranse KUN på forumet. Tippekonk med resultat, første målscorer og lignende i hver kamp, med en premie ved sesongslutt (eventuelt skjerf hver måned, drakt ved sesongslutt?).


Men veldig bra med en slik diskusjon Thomas! Ikke bare for veien videre, men også for hvordan kvaliteten på det vi tilbyr skal være best mulig :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒