20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Luca Toni  (Lest 4257 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #15 på: 19. April 2006, 16:42 »
Jeg har fortsatt stor respekt til Bassedass, og at hans meget gode innstilling gjør at jeg ikke vil kalle ham møkk. Var vel også en av Argentinas aller mest populære spillere da han kom til oss. Synd at han aldri lyktes.
Marcelino er definitivt møkk, og jeg syns Viana er nærmere møkk enn Bassedass, da han lett gav opp. Det var uansett et forferdelig bomkjøp. Gavilan og Cordone er jo andre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #16 på: 19. April 2006, 17:06 »
Altså, det var kanskje litt dumt ordvalg når jeg sa "møkk". Jeg mener ikke at Bassedas er en møkkaspiller, men det var et vanvittig bomkjøp. Han gjorde jo akkurat som Luque å skadet seg med engang han kom.. Marcelino var en vandrende katastrofe, han var vel ute i 6uker pga en brukket finger!

Pistone hadde jeg heller aldri sansen for... Å herregud, Gavilian, han hadde jeg glemt, han fikk vel knapt 4 sjanser for oss? Cordone hadde vi vel bare på lån..

Uansett så er poenget mitt at selvom vi må ta sjanser når vi kjøper spillere så kan vi ofte redusere de sjansene ved å handle spillere som er "typisk engelske" i spillestilen.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #17 på: 19. April 2006, 17:49 »
Enig det Kesse sier her. Greit, Kuyt hadde vært en sjanse han også, men hva er ikke et kjøp enn å ta en sjanse. Er prisen under 1,5£ er det da en risiko? Her kommer alt ann på pengene. Vi må seffern punge ut mer enn dette for spillere har vi tenkt oss i toppen.

Men det er lov å legge sammen to og to, samtidig som man er fornuftig. Alt tilsier at Kuyt skal kunne bli en klassespiller. Jeg klarer faktisk ikke komme på en eneste nedlender som har floppet i PL. Mulig dere kan arrestere meg der, men flesteparten klarer seg fint. I form av f.eks Berkamp,Nistelrooy og Davids. Hvorofr det? Jeg tror det henger sammen med at spillerstilen er tilnærmet lik i Æresdivisjon(tror jeg den heter, hvis jeg ikke husker grundig feil) og PL. Tempoet er tilnærmet like høyt osv. alt er relativt. Teorien og fakta er jo til stedet. Slår man til i nederland er oddsen stor for at man også gjør det i PL. Dette er vel hovedargumentet for at Kuyt hadde vært en bedre signing.

Og man kan godt argumentere at Solano var en risiko, men slo igjennom. Men her kommer pengene inn igjen. Ville du kalt det like stor risiko å kjøpe Solano for det vi gjorde enn å punge ut med 200mill(de krever nok hvertfall det) for Toni? Jo høyere prisen er jo høyere blir risikoen.
Derfor er det lettere å innvistere safe(Kuyt). Kanskje det blir feil å skrive safe, men hvertfall safere(Toni) I tillegg ville jeg tippet at Toni blir dobbelt så dyr.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #18 på: 20. April 2006, 08:15 »
Det beste kjøpet i klubbens historie er uansett Carl Cort,haha
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

David 7

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 275
  • Goliath
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #19 på: 20. April 2006, 10:52 »
Enig til de grader. Ikke at jeg tror vi hadde satset på å kjøpe Toni heller, men jeg har idag mye mer lyst på Kuyt.

Og slik som mange tenker at vi må ha en erstatter for sir Alan Shearer, så er Kuyt en perfekte ersatter! Uten tvil.
Han er en hodesterk angriper, captein på Feyenoord, og en sikker straffeskytter. Hva mer skal til for å komme i nærheten an sir Shearer?!

Jeg tror også at kombinasjonen Owen og kuyt på topp blir bra :)
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

 Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

 Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

 HOWAY!

DanMan

  • Gjest
Luca Toni
« Svar #20 på: 21. April 2006, 10:49 »
Sitat fra: "kesse"
Er det forresten noen som husker Daniel Cordone!?:) hehe, det var en raring...


 :lol: Ja, han var visst involvert i noe våpen/dopskandale nede på kontinentet sitt, var han ikke?

Sitat fra: "Romance"
Er prisen under 1,5£ er det da en risiko?


ALLDELES IKKE! Mannen vil jo da være praktisk talt gratis! *pirke pirke* :wink:

Sitat fra: "Tommy Sten"
Det beste kjøpet i klubbens historie er uansett Carl Cort,haha


Uff, Cort ja. Stjernekjøp.  :lol: Nå skal det i rettferdighetens navn sies at han var stort sett skadet, men det er en grunn til at navnet han er det første som popper inn i hodet mitt når jeg tenker "ineffektiv spiss". Dog godt å se at han spiller bedre i Wolves.

folesvert

  • Gjest
Luca Toni
« Svar #21 på: 21. April 2006, 13:09 »
... var ikke Viana verre da? Cort skåret jo noen mål ... Viana surret bare rundt ute på høyrekanten.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Luca Toni
« Svar #22 på: 21. April 2006, 15:21 »
Viana spilte for det meste på venstrekanten.
Toon, Toon,
Black and white army