20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 198642 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #360 på: 11. Juli 2017, 01:46 »
Er 100% sikker på at vi signerer spillere, men måten de håndterte Abraham overgangen og tiden det tok å få inn Lejeune er kritikkverdig. Telegraph melder at Benitez krever at et forbedret bud blir lagt inn på Murphy.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #361 på: 11. Juli 2017, 10:25 »
Vinduet sålangt minner meg veldig om hvorfor det hadde vært fantastisk å fått Mike Ashley vekk altså.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #362 på: 11. Juli 2017, 10:55 »

Så tar det med knusende ro,.

Og det skal du få lov til. Men skjønner virkelig at folk stresser. Dette vinduer er foreløpig skremmende likt noe vi har sett før. Jada, for oss med begrensede midler gjelder det å vente ut og alt det der. Men baksiden er at våre mål snappes opp en etter en.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #363 på: 11. Juli 2017, 10:58 »
Sykt frustrerende til nå!
Alle vet at PL klubbene har sinnsyke summer å bruke denne sommeren, så markedet blir fort overpriset.

Men, veldig få lag som har hentet mye spillere enda. Blir fort en dominoeffekt etterhvert.

Rafa har jo krevd mye kontroll i klubben, men han har kanskje ikke noe med forhandlingene på pris å gjøre..?

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #364 på: 11. Juli 2017, 11:10 »
Realistisk drømme 11'er go!

                Reyna

Yedlin - Lejeune - Clark - Jonny Castro

          Kranevitter - Shelvey

Murphy - Mor - Aarons/Atsu

                  Bakambu

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #365 på: 11. Juli 2017, 11:11 »
Sykt frustrerende til nå!
Alle vet at PL klubbene har sinnsyke summer å bruke denne sommeren, så markedet blir fort overpriset.

Men, veldig få lag som har hentet mye spillere enda. Blir fort en dominoeffekt etterhvert.

Rafa har jo krevd mye kontroll i klubben, men han har kanskje ikke noe med forhandlingene på pris å gjøre..?

http://www.telegraph.co.uk/football/2017/07/10/rafa-benitez-demands-newcastle-improve-offer-england-u21-international/

Tvilsomt. Tror han bestemmer spillerne som skal hentes, men han tar nok ikke direkte del i forhandlingene klubbene mellom.
Eksempelvis ble det jo brukt ufattelig tid på å fremforhandle Lejeune-dealen på tross av at spilleren hadde release clause som jo også ble det endelige resultatet. Tror vel Rafa hadde vært foruten det dersom han hadde fått velge...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #366 på: 11. Juli 2017, 12:41 »
Renato Sanchez og Gnabry på lån fra Bayern ryktes det om. Sånn spillemessig er nok dette noe av de bedre vi kan få,MEN må si jeg er skuffet over hvordan klubben går fremover. Farmerklubb for større lag 😢 Vi er Newcastle United!! Trodde vi faktisk skulle vært der Everton har vært i sommer. Benitez skulle få masse midler osv. Vi har kjøpt Atsu og en stopper liksom. Vi drømte om shaw, Sigurdsson, Pickford osv . Alt er bare ræva om dagen! Første sesong på 25 år jeg har vært så likegyldig til. Skal vi virkelig konkurrere med swansea, burnley, huddersfield til året.?
Savner 90-tallet ...

Fælt å se vi ikke hopper inn i dealer som Iheanacho til 25 mill pund. Spillere vi kan ha i mange år. Bygge laget rundt. Og som har bevist de er gode nok for nivået i pl.Vi er enten linka til gamle travere på 30+ eller unggutter på lån. Sørgelig. Skulle faktisk ønsket vi pøsa ut med kroner. 50 mill pund på Sigurdsson. Ja prisen swansea har satt er helt vill, men da hadde hvertfall andre klubber tatt oss seriøst. Nå står vi på sidelinjen og ser spiller etter spiller gå til klubbene rundt oss. Må faktisk si jeg begynner å tvile på Benitez også , om disse vi er linket til er fra hans liste syns jeg han rett og slett ikke han har godt nok innsyn. Syns han har gjort mye rart i tidligere klubber også. Se de moderne managerene,( koeman for eks) kjøper jo kanonspillere. Vi havner bare lengre og lengre bak i rekka 😢
« Siste redigering: 11. Juli 2017, 12:53 av TooN »

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #367 på: 11. Juli 2017, 13:20 »
Ja, skulle ønske vi gikk for høyere kaliber, at vi hentet spillere som kansje ikke helt hadde fått det til i toppklubber, men kunne gjort en god jobb for oss.. som Benteke når han dro til Palace. Spillere som Batshuayi, Sturridge og nevnt Shaw kunne gjort en meget god jobb for oss (Kansje jeg sikter litt vel høyt, som TooN sin Sigurdsson  ;D).

Trodde vi hadde gått vekk fra ideen om å signere spillere fra utlandet for småpenger, og selge de med fortjeneste til "større klubber". Var rykter om Townsendt og Mccarty i januar, og nå som vi har rykket opp, er det kun rykter om spillere som er helt ukjent for meg  :P
 
Kunne sett at vi heller brukte de 80 mill £ som vi vistnok skal ha tilgjengelig på 4 spillere til 4x20mill£. Og selge unna litt for å kjøpe inn squad spillere.


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #368 på: 11. Juli 2017, 13:28 »
Deler mye av frustrasjonen, Toon. Tror nok Rafa har innfunnet seg med et alt for begrenset transferbudsjett og dermed har vært nødt til å finne litt tristere mål.
For min del håper jeg at vi får inn noen som har bevist seg i PL. Trenger ikke være enorme navn, men i dagens marked må man faktisk betale litt for spillere som er proven PL-kvalitet. Er for dårlig om vi ikke slår Owen-rekorden flere ganger i løpet av vinduet...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #369 på: 11. Juli 2017, 15:05 »
Helt enig. Alle disse låneryktene er irriterende. Renato Sanches er en ting, men vi klarer ikke engang komme til enighet om en middelmådig pool-ving

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #370 på: 11. Juli 2017, 16:11 »
Renato Sanchez og Gnabry på lån fra Bayern ryktes det om. Sånn spillemessig er nok dette noe av de bedre vi kan få,MEN må si jeg er skuffet over hvordan klubben går fremover. Farmerklubb for større lag 😢 Vi er Newcastle United!! Trodde vi faktisk skulle vært der Everton har vært i sommer. Benitez skulle få masse midler osv. Vi har kjøpt Atsu og en stopper liksom. Vi drømte om shaw, Sigurdsson, Pickford osv . Alt er bare ræva om dagen! Første sesong på 25 år jeg har vært så likegyldig til. Skal vi virkelig konkurrere med swansea, burnley, huddersfield til året.?
Savner 90-tallet ...

Fælt å se vi ikke hopper inn i dealer som Iheanacho til 25 mill pund. Spillere vi kan ha i mange år. Bygge laget rundt. Og som har bevist de er gode nok for nivået i pl.Vi er enten linka til gamle travere på 30+ eller unggutter på lån. Sørgelig. Skulle faktisk ønsket vi pøsa ut med kroner. 50 mill pund på Sigurdsson. Ja prisen swansea har satt er helt vill, men da hadde hvertfall andre klubber tatt oss seriøst. Nå står vi på sidelinjen og ser spiller etter spiller gå til klubbene rundt oss. Må faktisk si jeg begynner å tvile på Benitez også , om disse vi er linket til er fra hans liste syns jeg han rett og slett ikke han har godt nok innsyn. Syns han har gjort mye rart i tidligere klubber også. Se de moderne managerene,( koeman for eks) kjøper jo kanonspillere. Vi havner bare lengre og lengre bak i rekka 😢

Tror ikke vi er i nærheten av Everton økonomisk, dessverre. Om vi stabiliserer oss i PL og Ashley lar Rafa styre, kanskje om 2-3 år.
No fate but what you make

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #371 på: 11. Juli 2017, 16:20 »
Hvis dere seriøst mener at Gnabry og Renato Sanches på lån er for dårlige signeringer må dere løpe et par runder rundt huset gutta  ::)

Selv om jeg skjønner frustrasjonen din Toon så trenger vi jo ikke kaste oss på den enorme pengegaloppen. Mister vi Raffa derimot så klikker jeg i skækk vinkel!!!!! Det er nok en grunn til at mange klubber sitter litt på gjerdet foreløpig. Det som irriterer meg mest er at det virker å ta så lang tid å fullføre dealene våre. Det er for meg helt uforståelig at vi ikke feks er mer kontante med Jacob Murphy akkurat nå. Allikevel... skulle vi ende opp med Appelt Pires og Murphy før helga hadde det vært en godt start på vinduet mener jeg.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #372 på: 11. Juli 2017, 16:37 »
Renato Sanchez og Gnabry på lån fra Bayern ryktes det om. Sånn spillemessig er nok dette noe av de bedre vi kan få,MEN må si jeg er skuffet over hvordan klubben går fremover. Farmerklubb for større lag 😢 Vi er Newcastle United!! Trodde vi faktisk skulle vært der Everton har vært i sommer. Benitez skulle få masse midler osv. Vi har kjøpt Atsu og en stopper liksom. Vi drømte om shaw, Sigurdsson, Pickford osv . Alt er bare ræva om dagen! Første sesong på 25 år jeg har vært så likegyldig til. Skal vi virkelig konkurrere med swansea, burnley, huddersfield til året.?
Savner 90-tallet ...

Fælt å se vi ikke hopper inn i dealer som Iheanacho til 25 mill pund. Spillere vi kan ha i mange år. Bygge laget rundt. Og som har bevist de er gode nok for nivået i pl.Vi er enten linka til gamle travere på 30+ eller unggutter på lån. Sørgelig. Skulle faktisk ønsket vi pøsa ut med kroner. 50 mill pund på Sigurdsson. Ja prisen swansea har satt er helt vill, men da hadde hvertfall andre klubber tatt oss seriøst. Nå står vi på sidelinjen og ser spiller etter spiller gå til klubbene rundt oss. Må faktisk si jeg begynner å tvile på Benitez også , om disse vi er linket til er fra hans liste syns jeg han rett og slett ikke han har godt nok innsyn. Syns han har gjort mye rart i tidligere klubber også. Se de moderne managerene,( koeman for eks) kjøper jo kanonspillere. Vi havner bare lengre og lengre bak i rekka 😢

Årsak til din frustrasjon - Ashley

Du er vel einig i me fort treng 6-7 nye som kan gå rett inn på laget i PL for at me skal kunne unngå nedrykkstrid? Med dagens prisar, tilgjengelege midlar og noverande eigar er det jo veldig vanskeleg for Benitez å kjøpa frå øvste hylla. Dette er ikkje noko nytt under Ashley. Håpar verkeleg han selge klubben.
Og eg lurer jo samtidig litt på kor du har vore dei siste 10 åra me har hatt Ashley som eigar. Det er jo ingenting som tilseier at me skal kjempa mot Everton per dags dato. Me er nyopprykka denne sesongen. Me har har 2 nedrykk på 10 år og 1(?) topp 10 plassering. Everton er jo i ein heilt anna posisjon. Ny rik eigar blandt anna. Einaste me kan samanlikna er Koeman og Benitez. Viss me ikkje får ein ny styrtrik eigar er det lite realistisk at me skal kjempa mot for eksempel Everton.
« Siste redigering: 11. Juli 2017, 17:10 av lgrinde »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #373 på: 11. Juli 2017, 16:39 »
Hvis dere seriøst mener at Gnabry og Renato Sanches på lån er for dårlige signeringer må dere løpe et par runder rundt huset gutta  ::)

Selv om jeg skjønner frustrasjonen din Toon så trenger vi jo ikke kaste oss på den enorme pengegaloppen. Mister vi Raffa derimot så klikker jeg i skækk vinkel!!!!! Det er nok en grunn til at mange klubber sitter litt på gjerdet foreløpig. Det som irriterer meg mest er at det virker å ta så lang tid å fullføre dealene våre. Det er for meg helt uforståelig at vi ikke feks er mer kontante med Jacob Murphy akkurat nå. Allikevel... skulle vi ende opp med Appelt Pires og Murphy før helga hadde det vært en godt start på vinduet mener jeg.

Lån uten opsjon skal ikke en klubb så stor som Newcastle drive med. Må gjerne kjøre lån av u21 spillere, men da skal det være opsjon på kjøp. Vi skal da ikke være en farmerklubb for de største lagene vi egentlig hører hjemme sammen med.

Den enorme pengegaloppen som du sier, tror jeg det ikke finnes noen vei utenom dessverre. Har blitt slik pga de voldsomme summene alle lag i premier League får. Og det med at vi ikke kan konkurrere med de andre klubbene rent økonomisk er jo bare tull. Newcastle er vel en av få som faktisk drives godt. Penger finnes, men de skal liksom gni og vende på hver krone. Skal absolutt gjøre en kanondeal økonomisk hver bidige gang. Det sportslige driter de totalt i. De har ikke skjønt at det ofte henger sammen.

Jeg var en av få som har støttet Ashley. Han gjorde mye bra økonomisk for klubben. Med private rentefrie lån etc. MEN nå må vi komme videre. Og jeg tror om vi noen gang skal klare etablere oss i toppen med lag som city,manu,chelsea,arsenal må det trolig en brønn uten bunn i til. Jeg tar imot kinas rikeste mann med åpne armer.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #374 på: 11. Juli 2017, 17:30 »
Enig i mye av det du sier, TooN, men vi hører ikke hjemme sammen med Bayern og Real.. Sånn er det bare!

Hadde lett tatt imot en spiller som Sanches på lån, selv uten opsjon!