20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.  (Lest 6699 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #15 på: 13. Mai 2009, 23:10 »
Jeg kan også være tilbøyelig for å tro at Roar Strand kunne funnet på det, ja!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #16 på: 20. Sep. 2010, 17:01 »
Sitat
Runar Berg legger opp med øyeblikkelig virkning. 39-åringen har dermed spilt sin siste kamp for Glimt, og han forteller selv at beslutningen ble tatt etter kampen mot Sandnes Ulf søndag.

- Mot Sandnes Ulf ble jeg byttet ut med en 17-åring fra Bodø. Da jeg så Daniel Berntsen fosse ned til dødlinja for andre gang og la inn foran mål ble alt veldig tydelig for meg. Jeg kan ikke ta opp plassen på laget for en talentfull unggutt, sier Runar Berg til Avisa Nordland.

Nå skal Glimt-legenden jobbe med å hindre at Glimt går konkurs, ettersom klubben sliter med en gjeld på flere millioner.

- Den kampen Glimt står overfor nå er langt viktigere enn kampen ute på banen, sier Berg. Veteranen, som i løpet av sin lange karriere har spilt for Bodø/Glimt, Rosenborg, Tromsø, Venezia og Lyn, debuterte på A-laget til Glimt som 15-åring - i 1986.

Berg vant fire seriegull med Rosenborg i løpet av sine karriere, og han vant også to cupmesterskap med trønderklubben. I tillegg har han én cuptriumf som Glimt-spiller på merittlisten.

Han fikk også fem landskamper for Norge.

Tror jeg trenger antidepressiva nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #17 på: 20. Sep. 2010, 19:29 »
Mot Sandnes Ulf ble jeg byttet ut med en 17-åring fra Bodø. Da jeg så Daniel Berntsen fosse ned til dødlinja for andre gang og la inn foran mål ble alt veldig tydelig for meg. Jeg kan ikke ta opp plassen på laget for en talentfull unggutt, sier Runar Berg til Avisa Nordland.

Spør du meg er dette enda et bevis på den fantastiske klubbspilleren Runar Berg er, og jeg tror egentlig ikke du skal behøve antidepressiva. Jeg tror dette er bare positivt for Glimt. Selv om det sikkert aldri mangler på innsats fra evigunge Berg, så er det på tide å si stopp en gang. Både for han og Roar Strand. De er ikke så gode som de en gang var.

Men der Roar velger å tyne det aller aller aller siste ut av karrieren som backup på offensiv midtbane, indreløper, defensiv midtbane og høyreback, velger Runar Berg å legge opp når han ser at en 17 åring løper MYE fortere og spiller MYE bedre enn ham selv. Runar er kanskje klokere, men jeg tror Glimt trenger flair mer enn klokskap akkurat nå. Og hvis ikke Berg-familien greier å redde Glimt fra konkurs, så er det ingen som greier det.
Som Runar sier, den økonomiske kampen er langt vikigere enn den som foregår ute på kunstgresset for tida. Denne sesongen har vært en sportslig katastrofe uansett, bruk heller kreftene på å redde klubben fra konkurs, og sats på ungdommen. Det er de som er Glimts eventuelle fremtid. Ikke Runar Berg.

Runar Berg har hatt en fantastisk karriere, og det han har gjort for Glimt er ikke noe hvem som helst gjør for sin arbeidsgiver.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #18 på: 20. Sep. 2010, 19:36 »
Neida - valget er rasjonelt og fornuftig, det. Og bare nok et bevis på hvilken enorm spiller og person Runar er. Ekte kjærlighet til klubben, og ikke et bein i den kroppen er ondsinna eller egoistisk. Der flere Glimt-spillere er ufyselige utpå byen er denne karen helt herlig.
Men er lov å være trist allikevel. Sistemann for denne gangen i Berg-klanen som sprer gladfotball ut til folket. Runar står uansett igjen som en av de aller største klubbspillerne i Norge noensinne, og er elsket av et helt folk. Hyll hyll!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #19 på: 20. Sep. 2010, 23:36 »
Ja, Runar er sistemann i Berg-klanen (men det kommer da sikkert til noen nye Berg om en del år.), og det er trist å måtte ta et endelig farvel til denne fantastiske gjengen fotballspillere.

Runar er så definitivt en av de aller aller aller største klubbspillerne i Norge, og Rosenborg-supportere har nesten like mye å takke han for, som det Glimt-fansen har.

Ære være Ørjan og Runar Berg!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #20 på: 23. Sep. 2010, 10:33 »
http://pondus.no/Sport/Fotball/Runar-Berg-legger-opp/

JEg siterer :P

Sitat
Bergs store styrker som fotballspiller var en pasningsfot som kunne treffe en kleggs venstre testikkel på 60 meters hold og et overblikk som gjorde at han kunne oppgi antall gresstrå ved cornerflagget fra midtsirkelen. I tillegg hadde han en habil skuddfot og en spilleforståelse som gjorde at han ofte dukket opp i motstanderens 16-meter i akkurat riktig øyeblikk.

Mandag 20. september 2010 ble en trist dag for alle oss som elsker fotball generelt og Bodø/Glimt spesielt, det var dagen da en av norsk fotballs legender til slutt la opp. Runar Berg var en fantastisk fotballspiller, men også en person med en klubblojalitet det står respekt av.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #21 på: 23. Sep. 2010, 18:00 »
Amen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #22 på: 24. Sep. 2010, 23:25 »
http://nrkp3.no/banden/runar-berg-for-en-mann/

Var nødt til å lime denne inn! Morsomt, men fortsatt så sant :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #23 på: 29. Sep. 2010, 19:31 »
Runar Berg er vel det eneste som kan få Kristoffer til å være tilhenger av gudedyrkelse.
Som Jesus på Palmesøndag

Jeg antar at du vil nikke bekreftende til det han skriver i denne bloggen, Kristoffer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #24 på: 29. Sep. 2010, 23:01 »
Runar Berg virker virkelig som en utrolig bra type. Det er Roar Strand som har fått "snill gutt"-stempelet i norsk fotball, sannsynligvis mest fordi han har vært med så lenge og er diplomatisk og flink med media. Men det eneste jeg vet om han som person er at han stakk fra kone og barn for å knulle fysioterapeuten i RBK, hehe.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #25 på: 29. Sep. 2010, 23:04 »
Selvfølgelig. Og det stemmer jo - han er helt unik på alle mulige måter, og en av de beste klubbspillerne dette landet har sett i tillegg til å være genuint snill og hyggelig tvers igjennom. For meg større enn noen andre - inkludert Newcastle-spillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #26 på: 29. Sep. 2010, 23:12 »
Hehe. Roar Strand har vel fått snill gutt-stempelet fordi han er en veldig lojal spiller, som så og si aldri er innblandet i kontroversielle situasjoner, og svært sjelden pådrar seg kort.

Men ja, han stakk fra kone og barn for å knulle RBKs fysiske trener. Var en ripe i lakken hans det, men han er da en mann som så mange andre, som tror at gresset er grønnere på den andre siden :P
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #27 på: 29. Sep. 2010, 23:13 »
Runar Berg fikk jo masser av gule kort over mange år i TL, uten at han av den grunn noensinne var stygg i stilen da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Runar Berg - Et skoleeksempel på profesjonalitet.
« Svar #28 på: 29. Sep. 2010, 23:21 »
Runar og Roar er jo vidt forskjellige spillere. Og selv om Runar har blitt kjent som mannen med den millimeterpresise pasningsfoten, så var han nok også en litt tøffere spiller (uten å noen gang kunne sies å være i nærheten av stygg) enn Roar, som løper og løper til krampa tar han, men ikke er den som går i duellene og vinner ballen for RBK. Nå var jo forsåvidt ikke Runar noen ballvinner heller, men likevel en tøffere spiller, og ikke redd for å trå til i dueller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon