20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 147252 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #720 på: 04. Aug. 2018, 19:21 »
Ser mange klager på at det er lån osv. Synes ikke det er noen dårlig avtale. Vi får igjen Gayle neste sesong, og gjør han det bra i CS blir han lett å få penger for neste sesong. Eller vi har en bra spiss som vi kan bruke selv i CS. Gjør Rondon det bra så kan vi signere han "gratis" neste sesong. Problemet er om han gjør det veldig bra (ikke sånn veldig bekymret for det), så kommer andre klubber på banen og er det noe denne klubben (Ashley) ikke liker så er det budkrig.
Fortsatt et helt nitrist og patetisk vindu med tanke på pengesekken som ruger seg god og varm.

Edit: Ser ut som West Brom har opsjon på 1 år til på Rondon. Eller ikke? Mye rart ute og går nå
« Siste redigering: 04. Aug. 2018, 19:46 av Fluffy »

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #721 på: 04. Aug. 2018, 20:36 »
Edit: Ser ut som West Brom har opsjon på 1 år til på Rondon. Eller ikke? Mye rart ute og går nå

Jeg vil tro det stemmer at de har opsjon på 1 år til. Hvis ikke er det jo en veldig rar manøver. Å låne ham bort med kun 1 år igjen er jo som å gi ham bort (mot Gayle på lån i 1 år). Da ville det vært mer naturlig å selge i år, selv til en lav pris.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #722 på: 04. Aug. 2018, 20:45 »
N’soki spilte hele kampen for PSG i formiddagens kamp mot Monaco i den franske supercupen. Vi kan fortsatt ha lagt inn bud på han, men spørs om PSG vil selge.

▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #723 på: 04. Aug. 2018, 21:22 »
N’soki spilte hele kampen for PSG i formiddagens kamp mot Monaco i den franske supercupen. Vi kan fortsatt ha lagt inn bud på han, men spørs om PSG vil selge.

Noterte seg for to målgivende og! Hakket bedre enn Yedlin og Dummett offensivt🙊 Håper på han eller Bryan.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #724 på: 04. Aug. 2018, 22:39 »
Ja, hadde vært moro om vi hadde fått en av de. Gjerne N’soki for min del (meget lite kunnskap om Bryan og N’soki).

Dog, er vel hakket lettere å få målgivende pasninger som PSG-spiller, enn som Newcastle-spiller 🙄 selv om de møtte Monaco.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #725 på: 05. Aug. 2018, 09:30 »
Enig i at dette er to vidt forskjellige spillere, hvor Rondon antagelig er en bedre spiller for Rafa sine preferanser. Ikke dermed sagt at verdien på disse to bør være så himla forskjellig av den grunn, og mener fortsatt ikke vi bør betale fryktelig mye i mellom om det ender med en bytteavtale. 

Og er da inne på noe av det eneste jeg finner positivt med dette vinduet så langt. Fått dytta ut en del spillere som åpenbart ikke er gode nok/spilelrtyper Rafa ikke vil ha, og erstattet med spillere som Rafa mener passer bedre til måten han vil spille på. Hadde imidlertid seriøst forventa at vi la oss på et par hyller over på i hvertfall et par av spillerne. Får vi se om de siste par ukene kan endre på det inntrykket?

Hvilke spisser mener du er tilgjengelige og realistiske for Newcastle som er bedre enn Rondon?... Kanskje Ings...Jeg kommer ikke på fler...

Hadde Rafa fått bruke 25-30 mill pund på en spiss hadde han nok funnet noe adskillig bedre enn Ings og Rondon.

Ja fins bedre spisser i den prisklassen, men om disse ønsker seg til Newcastle er en annen sak....

Si et navn som faktisk vil til Newcastle,,,?... Jeg hører du snakker om summer. Jeg ber om konkrete navn istedet for Ings/Rondon...?

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #726 på: 05. Aug. 2018, 09:33 »
Eg mener no muto er en oppgradering i forhold til gayle og. Både gayle og mitro har vist at dei ikke har nivået til PL.

Mener Mitro absolutt har nivået. Har vært god de gangene han har fått sjansen for oss. Er ung. Var rågod i Fulham og VM,,,,en grunn til at vi faktisk tjente på denne spilleren...Skal nok savne Mitrovic når han gjør en god jobb i Fulham...Og kommer til å utvikle seg, med tanke på alderen og være en god spiller i mange år. En enormt god hodespiller, og i tillegg virker han ha potensialet til å bli en god målscorer med beina...Men til syvende og sist er det nok en uoverenstemmelse mellom Mitrovic og Benitez,,,og da er det bare la han gå...Det er nok til klubbens beste....

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #727 på: 05. Aug. 2018, 09:36 »
Hvis vi får Rondon mot Gayle og 3 mill er jeg fornøyd. Vi får en bedre spiller, kvitter oss med Gayle som ikke holder PL-nivå, og hans lønn, og vi sitter igjen med en god slump med penger som kan brukes til å hente forhåpentligvis Townsend eller en annen rask kant, og kanskje en spiss til.


Er jo noen rykter om at Newcastle vil kjøpe Tagliafico fra Ajax. Er offensiv i stilen han.
However, the Chronicle add that Tagliafico’s £8 million price-tag will likely see Newcastle look elsewhere, with a central defender and centre-forward also on the shopping list of the cash-strapped Geordie outfit.

Når klubben ikke kan bruke 8 millioner pund på denne spilleren så tror jeg ikke det kommer noen overganger inn over 10 millioner pund. Townsend koster nok mellom 15-20, så tror nok ikke det skjer.

Har et håp om at Newcastle kjøper Abraham og Ruben Loftus Cheek. Treffer en på de overgangene og spillerene utvikler seg slik jeg tror (Benitez er dyktig) så kan en fort ha 2 spillere i 50 millioner pund klassen innen kort tid.

Chelsea selger NEPPE Loftus Cheek. Skal være glad om de låner han ut.... En av spillerne som er vært i chelseas planer i mange år nå....Har jo blitt holdt igjen for å gis en sjanse på førstelaget en sesong, og virker å bli det denne sesongen og...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #728 på: 05. Aug. 2018, 09:40 »
Rykter om at vi nærmer oss Athony Limbombe fra Club Brugge! Høyrebeint ving som liker å spille på venstrekanten. Litt rart da det er på høyrekanten vi trenger forsterking..

Ryktes om Atsu til Huddersfield for å gjøre plass! Tanker om dette? Personlig så vil eg gjerne beholde Atsu.

http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/30/shock-exclusive-claims-belgium-international-will-join-nufc-with-atsu-joining-rivals-as-a-result/

Er vel venstrevingen som trenger forsterkning mest? Kenedy Murphy Richy, Atsu, Aarons er alle venstrebente, og vil tro alle disse er best på høyre.....Vi har ingen høyrebente spillere som kan gå innover på venstrekanten, som en moderne ving....

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #729 på: 05. Aug. 2018, 09:47 »
https://www.themag.co.uk/2018/07/mike-ashley-makes-positive-changes-to-newcastle-united-transfer-policy-that-go-beneath-the-radar/

Poster denne.
Swansea betalte £8 mill i leie for Renato Sanches og £5 mill i leie for Tammy Abraham. Lurer på hvor mye NUFC betalte for Kenedy...........
Jeg er imot å låne uten opsjon på kjøp, og etter denne artikkelen er jeg enda mer imot dette.

Synes det skulle vært noen regler på dette her. De klubbene med eiere som blar opp for alt av spillere for så å bare låne de ut til andre som må betale i dyre dommer. Chelsea for eksempel er ingen "storklubb", har bare en eier med en pengesekk som aldri blir tom.

Må få på plass noen regler som gjelder dette med utlån av spillere. Mer enn hva som er nå.
Før kunne ikke en spiller som er utlånt til en annen klubb møte klubben han var utlånt fra om de møtes. Vet ikke hvordan det er nå, men det blir jo også galt for "alle andre".

Vel, jeg tar heller Kenedy på lån uten opsjon, en ingen Kenedy på lån, da han er en spiller som kan heve oss DIREKTE...

Nå er det jo opp til klubbene å hente en haug med spillere og låne dem ut...De får igjen deler av lønningene, og får neppe solgt dem til tilsvarende pris, da de er ansett som overflødige ofte... Er nok ingen god bissniss for en klubb med eier som vil holde klubben i pluss...

Og jo man møtte sine egne spillere som var lånt ut..Glemt da Lua Lua scorte mot oss på utlån?...Klubbene som får klausul mot å bruke spilleren mot sin egen klubb sparer ca en ukelønn siden spilleren er utilgjengelig en uke....Og slipper dermed betale denne kampen om kontrakten inneholder en klausul. Det var grunnen til at vi ville tjene denne ukelønnen Portsmouth betalte for at vi lot Lua Lua spille mot oss. Tror det var snakk om flere ukelønner faktisk...Hvis ikke ville det jo vært totalt ulogisk...Så jeg forsvarer dette Lua Lua valget. Bare random at nettopp han utligna mot oss...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #730 på: 05. Aug. 2018, 10:03 »
Men akkurat her er deler av avtalen utenfor vår kontroll fordi WBA ikke vil matche Gayles lønn. I tillegg mener jeg det er lurt av Nufc å kreve at Gayles avtale gjøres permanent neste vår. Hvis ikke blir vi sannsynligvis sittende igjen med en dyr spiss som få PL- og Championshipklubber  vil ha fordi han holdsvis  ikke er god nok og for godt lønnet. Vi kan ikke ha en ny Colback

Om Gayle får fast spilletid i WBA vil han nok neppe redusere verdien han har pr dags dato,,,etter en svakere sesong enn jeg vil anta han gjør i WBA......Tror dette øker verdien hans og gjør et videresalg lettere...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #731 på: 05. Aug. 2018, 10:16 »
Mer jeg leser om Rondon mindre lysten blir jeg faktisk.
Snart 30 år, ute av kontrakt neste sommer. Merkelig west brom øker summen til rundt 25 mill i fare for å ikke få ei krone til neste år.

Rafa må klare å ha et bedre alternativ enn Rondon i hatten sin.
Ikke mange dagene igjen av vinduet, vi trenger en tanks.

Benteke
Mounie

Hadde vært flotte alternativer. Eller Solanke på lån med opsjon.

Solanke på lån.Ja takk..At Klopp gir oss opsjon kan vi bare glemme...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #732 på: 05. Aug. 2018, 10:19 »
Klarer ikke dy meg - men et lite hjertesukk angående Gayle som jo fremstilles som fullstendig udugelig på dette nivået føler jeg.
Er fullstendig enig i at han ikke er en god nok avslutter eller målgjører i PL. Dessverre. For jeg liker han, og mener at den klart største mangelen til Gayle på dette nivået er at han ikke er klinisk nok fremfor kassa. Kanskje litt det samme som Mitro.
Men, han var samtidig i mine øyne vår beste spiss sist sesong, og vi spilte best fotball når han var på topp. Jeg ser det snakkes om at vi endelig har fått en spiss i Muto med fart og bevegelse som evner skape rom - men det var nettopp dette Gayle bidro så bra med i vår i mine øyne. Alltid bevegelig og alltid søkende etter bakrom, alltid jagende som førsteforsvarer, og smart i bevegelsene. Shelvey hadde en fenomenal vår, mye på grunn av Diame, men også fordi Gayle skapte rom for ham fremover på banen.

Dette er ikke et innlegg hvor jeg poengterer at Gayle holder i PL - men det er en liten forsvarstale :)

Litt enig. Gayle jobbet faktisk hardt, og skapte litt trøbbel til tross for liten fysikk... God til legge opp for andre i enkelte tilfeller, og jobbet knallhardt. Likte han bedre enn Joselu, som til tross for sin størelse ikke vant en eneste hodeduell. Mens Gayle hadde mye uflaks med straffesituasjoner etc, hadde Joselu "mange" flaksemål som spratt inn..Og virket ikke jobbe like godt og binde sammen laget som Joselu...I tillegg hadde Gayle en viss (tendenser til) nese for mål noe jeg ikke helt så hos Joselu i hele tatt...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #733 på: 05. Aug. 2018, 10:24 »
Hvorfor 15-20 plass??
Hvorfor så negative.
slik ser jeg på saken:

Vi ble nr 10 i fjor
Vi er forsterket fra i fjor
Vi har enda Rafa
Spillerne er enda bedre i Rafa system.
Spillerene er mer samspilte

Vil tro vi er et enda bedre bortelag i år og hjemmelag mot de store lagene. Tror dette blir en kjempe gly sesong. Og de første poengene kommer i første runde mot Spurs. Passer oss perfekt

Summerer jeg opp alt dette blir vi nr 8-12 i år.
Tipper nr 9 for å være eksakt.

Først:

Wolves er klar 7 plass kandidat. Skal spy ut penger på spillere...
Everton klar 8 plass kandidat.
West Ham Leicester og Southampton 9 10 og 11....
Her føler jeg det er et "klart skille" i PL....
I tillegg virker de andre klubbene å generelt bruke mer penger enn oss...Så mener alt over 12 plass er overvurdering...I tillegg bruker klubbene "under oss" mer penger....Så vet ikke om jeg tør tippe 12 plass...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #734 på: 05. Aug. 2018, 10:29 »
Spennende om N’soki kommer ja!

Bernard hadde i utgangspunktet for høye lønnskrav for West Ham, men skal ha senket dem nå. Det vil si at han sikkert får dobbelt av hva vi kunne ha tilbydd han her. Så dream on 😉

Men for å være litt seriøs; både Max Meyer og Bernard har vært tilgjengelig gratis denne sommeren. Som sagt er nok lønnskravene høye der, men vi burde virkelig ha undersøkt muligheten mener jeg!!

Bernard har hatt en skyhøy lønn, og hatt ganske dalende forkurve fra å være en meget spennende spiller. At en klubb som West Ham ikke gidder gi astronomilønninger, som sikkert ikke er så alt for astronomiske for en gratis spiller, sies sitt om at dette er en spiller som har forfalt og fortsatt lever litt på navnet og "det uforløste potensialet"... Wolves henter han sikkert for moroskyld siden de gir faen i lønningene nå...