20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 146188 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #735 på: 05. Aug. 2018, 10:34 »
Jeg fant en artikkel fra Januar med oversikt over de best betalte i hver enkelt klubb. Der står Shelvey oppført med 80 000 pund/uke, mens Carroll er best betalt hos West Ham med sine 90 000 pund/uke. Dette kan jo være annerledes nå, men la oss anta at Max Meyer eller Bernard hadde krevd 150 000 i uken, da er det en merkostnad på 70 000/uke, sammenlignet med lønnstaket vårt. Dette tilsvarer en merkostnad på 3,6 millioner pund i året. La oss videre anta at vi hadde solgt videre etter 3 år i klubben, da tilsvarer dette en ekstra lønnskostnad totalt på nesten 11 millioner pund, som ikke er allverden, tatt i betraktning at spilleren er på free transfer (man må nok legge til en del i sign on-fee også).

Med mindre jeg overser noe opplagt, burde det altså være mulig å tiltrekke seg spillere med lønnskrav over lønnstaket vi opererer med, gitt at kostnadene ved signering ikke er for høye.

Tror du ikke dette ville fått hele laget til å reagere? Når en spiller krever skyhøy lønn kontra nr 2 på listen, så kommer flere etter. Alle ville krevd å få høyere lønn. Derfor Liverpool ga slipp på Can i frykt for at andre spillere skulle kreve urimelige lønninger...Syns dessuten 11 mill pund for en forfalt Bernard totalt inkl overgangssum og lønn er bortkasta penger... Må finnes bedre alternativer å bruke pengene på....

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #736 på: 05. Aug. 2018, 16:30 »
Synes det er ganske bastant å kalle Bernard for avdanket 😁 brukbare stats i fjor, men litt skadeplaget. En gamble er det, men på den hyllen vi leter tror jeg det hadde vært en veldig spennende signering. Forutsatt at han ikke krever mer enn de 80 tusen Shelvey får. Vlasic i Everton og Andreas Pereira er også to spennende realistiske
 alternativer.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #737 på: 05. Aug. 2018, 19:05 »
Hvorfor 15-20 plass??
Hvorfor så negative.
slik ser jeg på saken:

Vi ble nr 10 i fjor
Vi er forsterket fra i fjor
Vi har enda Rafa
Spillerne er enda bedre i Rafa system.
Spillerene er mer samspilte

Vil tro vi er et enda bedre bortelag i år og hjemmelag mot de store lagene. Tror dette blir en kjempe gly sesong. Og de første poengene kommer i første runde mot Spurs. Passer oss perfekt

Summerer jeg opp alt dette blir vi nr 8-12 i år.
Tipper nr 9 for å være eksakt.

Først:

Wolves er klar 7 plass kandidat. Skal spy ut penger på spillere...
Everton klar 8 plass kandidat.
West Ham Leicester og Southampton 9 10 og 11....
Her føler jeg det er et "klart skille" i PL....
I tillegg virker de andre klubbene å generelt bruke mer penger enn oss...Så mener alt over 12 plass er overvurdering...I tillegg bruker klubbene "under oss" mer penger....Så vet ikke om jeg tør tippe 12 plass...

Når det gjelder pengebruk på transfermarkedet er jeg enig i din topp 11 liste. Men fungerer ikke slik. Jeg tar gjerne et veddemål på Newcastle vs wolves i år. Føler med ganske sikker på at de ikke vil bli topp 10 i år. Og Newcastle blir jo topp 9 😜

Wolves blir nok å regne med i årene som kommer men i år tror jeg Jota, neves og de andre får seg en voldsom realitetssjekk. Og spillere som Moutinho (33) tror jeg må ha tilvendigstid de ikke har tid til 😂

LEste mye av det samme i fjor på 2 veldig satsende west ham og everton. Blir ikke så enkle sesonger for dem. Selv om spillere som Sigurdsson, chicarito osv var signert.
« Siste redigering: 05. Aug. 2018, 19:07 av TooN »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #738 på: 05. Aug. 2018, 19:43 »
Toon:

Ja, vi er forsterket fra seriestarten i fjor. Såvidt.
Men prøv å ta av deg Newcastle-brillene i et par sekunder.

Mange av lagene som havnet under oss har forsterket kraftig. Du sier det er ikke sikkert alle kjøpene slår til, men vi har heller ingen garanti for at våre kjøp er gode. Kenedy har imponert i 6mnd av karrieren, og Dubravka var det ingen som hadde hørt om før han kom til oss. Schär er en meget god stopper, men kan være litt for dristig. Kommer det til å koste oss poeng?

Poenget er at jeg mener vi er dårligere stilt enn seriestart i fjor, sammenlignet med de andre lagene i ligaen. Det er MIN mening, og TVILER på at vi kommer topp 10 for å si det pent. Villig til å ta et veddemål på det?

PS: tror heller ikke vi rykker ned, men det er kun takket være en viss spanjol med en liten kulemage!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

laaars

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #739 på: 05. Aug. 2018, 20:59 »
Salomon Rondon is on Tyneside to complete his move to Newcastle, Sky Sports News understands.

Gayle + 2 mill pund.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #740 på: 05. Aug. 2018, 21:02 »
Rondon er i byen, og installert på Hilton Hotell Gateshead. Gayle er visstnok i Birmingham for samtaler med WBA.

Vil tro denne går gjennom i løpet av en dag eller to. Lån begge veier, vi betaler i tillegg 2 mill pund ryktes det.

Overhodet ikke hva jeg håpte på, men er vel bedre enn ingenting. Og får håpe dette er ansett som en nødløsning av Ashley før han selger klubben.

Edit: ser laaaars var litt kjappere enn meg :)
No fate but what you make

laaars

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #741 på: 05. Aug. 2018, 21:07 »
La litt mer sjel i innlegget du  :D Lov å være 2 min etter da!

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #742 på: 05. Aug. 2018, 21:35 »
La litt mer sjel i innlegget du  :D Lov å være 2 min etter da!

Hehe, takk, takk 😊

Går nye rykter fra Northern Echo om at vi også prøver oss på Ings, låneavtale med opsjon om kjøp. 15 mill i fremtidig beløp.
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #743 på: 05. Aug. 2018, 21:46 »
Toon:

Ja, vi er forsterket fra seriestarten i fjor. Såvidt.
Men prøv å ta av deg Newcastle-brillene i et par sekunder.

Mange av lagene som havnet under oss har forsterket kraftig. Du sier det er ikke sikkert alle kjøpene slår til, men vi har heller ingen garanti for at våre kjøp er gode. Kenedy har imponert i 6mnd av karrieren, og Dubravka var det ingen som hadde hørt om før han kom til oss. Schär er en meget god stopper, men kan være litt for dristig. Kommer det til å koste oss poeng?

Poenget er at jeg mener vi er dårligere stilt enn seriestart i fjor, sammenlignet med de andre lagene i ligaen. Det er MIN mening, og TVILER på at vi kommer topp 10 for å si det pent. Villig til å ta et veddemål på det?

PS: tror heller ikke vi rykker ned, men det er kun takket være en viss spanjol med en liten kulemage!
Ja og jeg ser den men er ikke enig. Eks wolves. Kommer nyopprykket, og kjøpt et par gode gamlingser som aldri har spilt engelsk fotball. DET er risk det! Vi har forsterket med kenedy, dub og japansk landslagsspissen. Det jeg mener er vesentlig her at at dub og kenedy visste seg å være kruttsigneringer. Så de to er meget trygge. Bare de er klar forsterkning i forhold til seriestart 1 år siden.

Andre lag som forsterker kan gå alle veier, men det som dr helt sikkert er at ca  50-60% av dem vil floppe. Noen % vil få skader osv. Jeg frykter ingen.

Og dessuten er jeg uenig i at Benitez har liten kulemage. Nærmere 14 dager til fødsel enn liten kule i mine øyne 🤪😎

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #744 på: 05. Aug. 2018, 23:04 »
Rondon og Muto holder ikke, vi må ha inn mer målfarlige spillere. Ings med opsjon på kjøp er vel bra tatt i betraktning den dritteieren vi har.

Toon, vi kan selvfølgelig komme over lag som har større ambisjoner og satser mer penger enn oss i enkeltsesonger. Men i det lange løp ender det opp med nedrykkskamp og et par nedrykk. Ashleys 10 jævlige år i Newcastle er et empirisk faktum som understreker dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #745 på: 05. Aug. 2018, 23:17 »
Leser at Ings er lån med kjøpetvang hvis vi holder oss. Håper det er noen kamper inne i bildet der også, da summen nevnt er £25m.
Sansen for Ings, men han MÅ holde seg skadefri.
Henter vi Ings og Rondon (som er i Newcastle nå), må jo Muto være tiltenkt en 10’er-ish rolle.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #746 på: 06. Aug. 2018, 00:03 »
Vi må inn en spiss/10er i tillegg til Rondon. Vi gambler mye om vi ikke makter det.

Vi har vel brukt opp kvoten vår på lån. Uansett om vi legger inn en må kjøpe ved sesongslutt klausul. Iallefall det Chronicle skrev.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #747 på: 06. Aug. 2018, 00:25 »
Vi kan låne flere enn 2 så lenge de ikke er fra PL såvidt jeg har skjønt. Fint om noen har anledning til å sjekke? Sitter på en mobil på et hotell 😊
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #748 på: 06. Aug. 2018, 01:04 »
Lært meg de regla godt nå 😉

Man kan låne to spillere fra PL-klubber, så lenge de ikke er fra samme klubb (maks 1 pr klubb, maks 2 fra PL).
Utenfor PL kan vi låne så mange vi ønsker.
Mener også å huske at en kamptropp i PL ikke kan inneholde mer en 5 lånespillere da, men det veit jeg ikke om er tilfellet lenger. Vil vel heller ikke ha noe å si for oss, skal vel ikke låne 4 til håper jeg 🙄

Bottom line: vi kan låne Ings (med og uten opsjon), Rondon og Kenedy uten problemer :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #749 på: 06. Aug. 2018, 01:10 »
Ings Rondon og Kenedy blir vel tre?