20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 146277 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #390 på: 16. Juli 2018, 23:00 »
Joshua King: litt usikker på hvor god King egentlig er. Hadde en voldsomt god vår i 2017, men litt så som så etter det. Ble dog ikke blitt brukt riktig forrige sesong, og jeg mener han tilbyr oss en oppgradering. Har også erfaring fra PL, bevist at han kan score. Godkjent signering i mine øyne, og kanskje en type spiller Rafa vil foretrekke? Jeg synes også det er positivt at han er "homegrown" 😉

Origi: Frode oppsummer det greit. Slitt voldsomt i PL/Liverpool, men kan nok få mere tid i Newcastle. Ikke en dårlig spiller, og moro hvis Rafa får ut potensialet!

Arrascaeta: aldri hørt om, gadd ikke se Uruguay i VM 🙈 men positiv til en kreativ midtbanespiller inn!

Bazanu & Strelec: totalt ukjente for min del, men utrolig positivt dersom vi faktisk ender opp med to store talenter.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #391 på: 17. Juli 2018, 00:06 »
En del litt heitere rykter ute å går i kveld:

1. Ritchie i samtaler med Stoke og åpen for å gå: http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/16/sky-sports-claim-club-are-now-in-advanced-talks-to-sign-nufc-star-player-open-to-the-move/

Reporter i Sky som rapporterer visstnok. Har vi dermed en deal for Townsend på plass? Ryktes Antonio inn som erstatter for han i CP.

2. Påstås Rondon kan bli klar for en lån før kjøp i løpet av neste uke: http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/16/exclusive-claims-salomon-rondon-will-join-nufc-next-week-as-west-brom-agree-cut-price-deal/

Håper i så fall det er en "option to buy" fremfor en "obligation to buy".... Skal overbevise gjennom en sesong før jeg blir overbevist i hvert fall.
« Siste redigering: 17. Juli 2018, 00:09 av Geordie »
No fate but what you make

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #392 på: 17. Juli 2018, 08:40 »
Håper virkelig det ikke er noe i Rondon, spesielt fordi jeg mener vi har en lignende og bedre spiss I Mitro

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #393 på: 17. Juli 2018, 09:34 »
Lån er kurant nok det, og som Geordie påpeker; så lenge det er option og ikke obligation to buy, hjelper det oss i det korte løp.

Får håpe det blir en rask avklaring rundt Rondon og Ritchie/Townsend. Så vi får kommet oss videre, og forsterket andre plasser også.
Men kan ikke fatte og begripe at Mbemba, Sels, Colback og Mitro fortsatt er i klubben. Må da få solgt noe snart?....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #394 på: 17. Juli 2018, 10:05 »
Welbeck for en fornuftig penge? Ryktes at han ikke er med i planene til Unari.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #395 på: 17. Juli 2018, 10:21 »
Kontrakten går ut neste sommer også, så han blir nok ikke svindyr. Selv om Arsenal må hente inn igjen litt penger. Men tviler på at vi prøver oss, er ikke den målmaskinen mange trodde han skulle bli.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #396 på: 17. Juli 2018, 11:27 »
Mener også at Rondon sin kontrakt går ut til neste år. Skulle nesten tro WBA vil selge og ikke leie ut da. Da må det i så fall være et lån med obligatorisk kjøp. (Noe som er kjipt om han skulle floppe)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #397 på: 17. Juli 2018, 11:39 »
Jeg finner også at kontrakten hans går ut neste sommer. Mulig West Brom har en opsjon på forlengelse, eneste logiske.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #398 på: 17. Juli 2018, 11:46 »
Jobber godt begge veier, og er nok en oppgradering av både Gayle og Joselu. God i lufta også. Ikke fått allverdens tillitt fra Wenger som har hatt bedre alternativer da.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #399 på: 17. Juli 2018, 12:22 »
Føler du glemmer noe veldig vesentlig. Newcastle var på randen til konkurs. Uten Ashley hadde vi trolig vært i 4-5 divisjon sammen med Wimbledon.
Nei. Dette er tull, med mindre du klarer å belegge påstanden med noen gode kilder. Gjeld er ikke lik konkurs...

Nei, det er nødvendigvis ikke tull. Vi har diskutert dette i det uendelige i Ashley-tråden, så les deg gjerne opp igjen. Den gjelden Newcastle hadde kan ikke ha vært bærekraftig eller håndterbar på sikt for klubben, kapital måtte komme og det gjorde det heldigvis. Eller påstår du at Ashley var så altruistisk at han påtok seg selv gjeldsbyrden for å være koselig? Det må ha vært tvingende nødvendig etter mitt syn.

Gjeld er ikke lik konkurs, men den gjelden tror jeg var lik konkurs når vi ser på regnskapet (som må være en brukbart god kilde). Hvilke gode kilder belegger du din påstand om at det er "tull" å snakke om konkurs?

Ser også at flere kan virke til å lide av amerika-syken der man tror at høy omsetning er eneste målestokk på finansiell suksess og soliditet. Se på omsetningen til Lehman Brothers, Enron eller General Motors før konkursene. Det er selvsagt ikke tilfelle at god topplinje må gi en god bunnlinje, og det var det heller ikke i Newcastle den gangen.

Uteblivende sportslig suksess har imidlertid kostet dyrt, og Ashley kan ikke skylde på en elendig økonomi som han etter eget utsagn har ryddet opp i. Det som var god (nødvendig) drift tidligere har vært horribel drift de siste årene. Det er tydelig at Ashley kun evner å drifte klubben på et minimum og ikke klarer å skape sportslig suksess. Det virker som man ikke tør å satse og da kommer man seg heller ingen vei. Det har han nok også skjønt, og vil derfor selge. Bare synd at han undervurderer hvor mye redningsoperasjonen og manglende sportslig satsning har kostet og kanskje forlanger for mye for klubben i forhold til markedet.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #400 på: 17. Juli 2018, 12:33 »
Welbeck for en fornuftig penge? Ryktes at han ikke er med i planene til Unari.

Welbeck tror jeg kunne levert bra for oss. Han er ikke en spiss for Arsenal, men tror han kan gjøre en god jobb i et svakere lag der han relativt sett er god. Tipper han ender i utlandet et sted.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #401 på: 17. Juli 2018, 12:57 »
Føler du glemmer noe veldig vesentlig. Newcastle var på randen til konkurs. Uten Ashley hadde vi trolig vært i 4-5 divisjon sammen med Wimbledon.
Nei. Dette er tull, med mindre du klarer å belegge påstanden med noen gode kilder. Gjeld er ikke lik konkurs...

Nei, det er nødvendigvis ikke tull. Vi har diskutert dette i det uendelige i Ashley-tråden, så les deg gjerne opp igjen. Den gjelden Newcastle hadde kan ikke ha vært bærekraftig eller håndterbar på sikt for klubben, kapital måtte komme og det gjorde det heldigvis. Eller påstår du at Ashley var så altruistisk at han påtok seg selv gjeldsbyrden for å være koselig? Det må ha vært tvingende nødvendig etter mitt syn.

Gjeld er ikke lik konkurs, men den gjelden tror jeg var lik konkurs når vi ser på regnskapet (som må være en brukbart god kilde). Hvilke gode kilder belegger du din påstand om at det er "tull" å snakke om konkurs?

Ser også at flere kan virke til å lide av amerika-syken der man tror at høy omsetning er eneste målestokk på finansiell suksess og soliditet. Se på omsetningen til Lehman Brothers, Enron eller General Motors før konkursene. Det er selvsagt ikke tilfelle at god topplinje må gi en god bunnlinje, og det var det heller ikke i Newcastle den gangen.

Uteblivende sportslig suksess har imidlertid kostet dyrt, og Ashley kan ikke skylde på en elendig økonomi som han etter eget utsagn har ryddet opp i. Det som var god (nødvendig) drift tidligere har vært horribel drift de siste årene. Det er tydelig at Ashley kun evner å drifte klubben på et minimum og ikke klarer å skape sportslig suksess. Det virker som man ikke tør å satse og da kommer man seg heller ingen vei. Det har han nok også skjønt, og vil derfor selge. Bare synd at han undervurderer hvor mye redningsoperasjonen og manglende sportslig satsning har kostet og kanskje forlanger for mye for klubben i forhold til markedet.

Amen 👍

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #402 på: 17. Juli 2018, 13:10 »
Skal sjå me endar opp med lån på alle so kjem inn ::)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #403 på: 17. Juli 2018, 13:21 »
Skal sjå me endar opp med lån på alle so kjem inn ::)

Ikke utenkelig. Rafa om han må selge før han kjøper:

Sitat fra: Rafa Benitez
I think it’s normal for us now to be like that…unfortunately we wheel and deal, it’s the way for us. We have to be realistic with our budget, maybe sell some players and then buy some players.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #404 på: 17. Juli 2018, 14:08 »
En eller annen som skrev at West Brom var desperat etter å få Rondon av lønningslisten og at de derfor var villige til å gå med på låneavtalen. Men nå tjente vi nesten en og en halv milliard sist sesong. Lurer virkelig på hva vi skal bruke pengene på om spiss signeringen vår også er et lån. Eller hvorfor gidder jeg å spørre. Pengene blir ikke brukt..