20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Cheick Tioté  (Lest 143731 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #30 på: 20. Sep. 2010, 08:39 »
Poenget er vel at pasningsration er 100% bedre enn Smith sin, minst :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #31 på: 20. Sep. 2010, 16:15 »
Om du ser på ratioen til Smudge er den ikke fullt så god denne sesongen, men langt fra avskrekkende slik du kanskje vil ha det til. At pasningene fortsatt er mer av "Makelele"-standard - mao veldig liten risiko, er en annen sak.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #32 på: 20. Sep. 2010, 16:18 »
100% treffsikkerhet på pasninger er meget imponerende mot en så god midtbane som Everton sin. Det blir spennende å se hvor mye spilletid Tioté får fremover mtp. hvor mange sentrale midtbanespillere vi har.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #33 på: 20. Sep. 2010, 16:44 »
Om du ser på ratioen til Smudge er den ikke fullt så god denne sesongen, men langt fra avskrekkende slik du kanskje vil ha det til. At pasningene fortsatt er mer av "Makelele"-standard - mao veldig liten risiko, er en annen sak.

Det som er avskrekkende er antall pasninger smudge har hatt totalt. Om du ser på kampane i år har eit snitt på 25 og Tiote hadde 43 i løp av kampen mot everton. Det viser at han er meir beveglig. Da trenger ikkje alt fra han heller og vere offansivt så lenge man for trillet kula fra side til side noko som til slutt vil åpne rom. Dette er svært viktig. En mann som smith står der kun ikkje blir ikkje med i det oppbyggande spelet noko som gjer det lettare og ta ut dei andre spelararne

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #34 på: 20. Sep. 2010, 16:48 »
Du har rett der, jeg er helt enig. Smith er en veldig begrenset spiller offensivt, og tilhører den gammeldagse ankerrollen. Det har jeg aldri sagt i mot.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #35 på: 20. Sep. 2010, 17:31 »
Hvordan uttales egentlig navnet hans?
Nei.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #36 på: 20. Sep. 2010, 17:36 »
Det er ikke bare det at Tiote virker mer pasningssikker enn Smith, men han var mye raskere opp i situasjonene slik at han aldri kom på etterskudd og måtte lage tåpelige frispark, noe Smith gjør støtt og stadig. Må si at Tiote imponerte meg stort!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #37 på: 20. Sep. 2010, 19:19 »
Tiote imponerte stort, og virket mye mer rolig og sikker i alle situasjoner, enn det Smith gjør. La knapt nok merke til han. Og hvis du knapt nok legger merke til lagets defensive midtbanespiller, da har han gjort en kanonbra jobb. Du merker fort når Smith er på banen, for å si det sånn...

Vi må ha en defensiv midtbanespiller i startoppstillingen i så og si hver kamp. Og hvis Tiote er den beste defensive midtbanespilleren, så skal han starte så og si hver kamp. Enkelt og greit.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #38 på: 21. Sep. 2010, 22:03 »
Hehe, rått kitman. Tiotes inntreden viste hvor begrenset smith er. Det er så utrolig viktig å ha en bevegelig defensiv midtbane som også er rask nok til å komme opp i motstanderen før han får vendt opp. Det gjorde tioute. Han hindret den sentrale midbanen i å stå rettvendt og dermed stoppet ballfordelingen. Men jeg sa vel det om Smith forrige sesong også, hehe. Tioute har bevist at jeg har rett igjen, hehe ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #39 på: 21. Sep. 2010, 22:53 »
Jeg har skrytt i det vide og brede om Anthony Annan, som er en svært talentfull defensiv midtbanespiller, men selv Tony kommer til kort mot den nøyaktig en måned eldre sjeiken fra Elfenbenskysten. Jeg bøyer meg i støvet, tar av meg hatten og alt mulig for Cheick, og håper han, i likhet med Ben Arfa, bare vil bli bedre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Filla

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 312
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #40 på: 23. Sep. 2010, 23:39 »
Nå syns jeg at Smith gjorde en bra jobb i går, men Tiote viste i kampen mot Everton at han er en mye bedre fotballspiller enn Smith...Tiote gjorde vel ikke den beste innsatsen på høyrebacken i går, men det er vel fullt forståelig siden han er mer vant med en defensiv midtbanerolle. Tiote syns jeg bare skal brukes der han er best og det er som midtbanespiller.
Har stor tro på denne mannen. Han har oversikt, bra passninger, et enormt taktomslag og god timing i taklingene. Kommer til å bidra til at våre andre midtbanespillere kan bidra mer offensivt og gå mer helhjertet i kontringene våre siden vi har et stabilt midtbaneanker.
Meget bra kjøp av CH.

andrtve

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 189
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #41 på: 04. Okt. 2010, 13:38 »
Nok en bra prestasjon av Cheick i helga. Usikker på om jeg synes han eller Jonas var banens beste.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #42 på: 04. Okt. 2010, 13:50 »
Jeg synes Tiotè var best, det ser man også på mine ratinger på kampreferat. Jonas ble borte etter pause, tror han ble sliten rett og slett.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #43 på: 04. Okt. 2010, 17:09 »
Tiote var helt klart banens gigant.
Adam Johnson kan bare ta seg en bolle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #44 på: 04. Okt. 2010, 17:12 »
Vil nok en gang i tillegg til Tiotè dra frem Barton! Han har hatt en glimrende start på sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida