20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1070122 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1110 på: 05. April 2011, 19:21 »
Veldig enig. Vi trenger minst en soleklar forsterkning på spissplass, en som kan gå rett inn i laget og forsterke angrepet vårt, og aller helst en til som kan konkurrere med Ameobi. Best blir backup, Løven blir backup HVIS Ranger lånes ut. Hvis Ranger ikke lånes ut, så kan Løven selges.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1111 på: 05. April 2011, 19:35 »
Jeg vil ha inn én skikkelig god spiss, og én anvendelig offensiv spiller, som gjerne kan spille både som en av to spisser eller på vingene. Så må vi erstatte alle som eventuelt forsvinner, og er det penger igjen kan stallen utvides med unge lovende rotasjonsspillere.  ;) Så enkelt er det!  :D

amt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 765
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1112 på: 05. April 2011, 19:48 »
Skjønner ikke hvorfor du mener at høyreback plass er viktigst å forsterke. Spiss er klart viktigst, der MÅ vi få inn en kvalitetsspiller.

Var det noen som så Saylor sin kamp mot Everton?? Jeg satt ringside på stadion og kan fortelle at han mest sannsynlig aldri kommer til å bli satt der igjen.Hvem andre har vi å sette på høyreback om simpson blir skadet?? collocini? Raylor? nei skal en konkurere med de beste så er en ikke bedre enn sitt svakeste ledd!! Og vi har bevist at vi kan skåre mål med de spissene vi har. bare man utd som har skåra mer mål enn oss. Og det er klart carroll må bli erstattet. Men gi meg en god høyreback før vi brenner av alle penga på spiss. men kan være enig at det er viktigere med en spiss enn høyre midtbane om Barton blir.
Andreas Martins

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1113 på: 05. April 2011, 20:29 »
Kan jo hente Fredrik Stoor og Ujah da? Så er laget komplett =)

Simmi

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1114 på: 05. April 2011, 20:48 »
Fortsatt uenig med deg amt. Spiss er mye viktigere enn back, da Simpson har gjort en god sesong. Det eneste som plager meg med Simpson er rygginga, men den har også bedret seg noe fra i fjor og året før der. Er helt enig med deg når det gjelder backup, men det syntes ikke jeg bør være 1.pri.

Ang. det med mål, så har våre nåværende spisser scoret 15 av 48 mål. Leon Best er den eneste spissen som kan få godkjent med tanke på scorede mål. Han har 6 mål på 10 kamper. Shola har 5 mål på 22 kamper, mens Løven har 4 på 18. Det er fryktelig lite. Så hvis du ikke har skjønt det: VI TRENGER SPISS;)

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1115 på: 05. April 2011, 21:14 »
Og vi har bevist at vi kan skåre mål med de spissene vi har. bare man utd som har skåra mer mål enn oss.

Ikke for å være vanskelig, men i PL har vi scoret 47 mål. City har 50, Chelsea 54, Arsenal 59 og ManU 68.

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1116 på: 05. April 2011, 21:42 »
Er jo latterlig om vi ikke kjøper spiss! Trenger en som virkelig kan score mål, og som er en frykt for motstanderne. I tillegg bør vi prioritere kontrakter med f.eks. enrique. Er heller ikke feil med en god back til
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1117 på: 05. April 2011, 22:12 »
Jeg ser at vi trenger ny venstre back også på den listen, men Enrique er beholdt. Jeg er usikker på om jeg ønsker meg venstreback, eller om jeg ønsker at Ferguson skal få den rollen som Enriques utfordrer på backen. Tavernier ser jo ut til å nærme seg laget på høyreback. Jeg synes Perch holder nivået som høyreback erstatter. Synes ikke han er så dårlig som mange skal ha det til, samtidig som jeg tror han kan få seg et skikkelig løft når han går inn i sin andre Newcastle sesong. Simpson var jo relativt dårlig ifjord, og han har jo virkelig tatt steget i år :)

2 Spisser og en ving og jeg er rimelig fornøyd :) ellers så er jeg åpen for knalltilbud :)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1118 på: 05. April 2011, 22:37 »
Hvis han er så fantastisk god, går han vel for samme sum som Mame Biram vel? Hvis ikke mer, siden noen her mener han er bedre? Da snakker vi 50 mill, og da er det jo plutselig ikke småpenger lenger...

Manu sin overbetaling får de selv stå for. Ingen andre klubber gir så mye penger for en Tippeligaspiller (Mikel er unntaket, selv om det jo var snakk om storforbrukerne Chelsea her).

Hehe, skal huske på at TIL i følge dagens VG satser på å cashe inn mellom 40 og 50 mill for Kara, og dersom det skal være representativt for hva de beste spillerne i TL vil koste, så er det veldig stive priser ute og går!

Amt, vi er ikke ypperste PL-klasse på høyreback, men vi er ikke i noen nød der heller - og Simpson har allerede bevist at han er habil. Saylor har en kamp som høyreback der denne sesongen, men alle som husker etter veit at han sesongen vi rykka ned hadde flere gode kamper der - sågar såpass at noen mener han er bedre der enn på stopperplass.
Spiss er for meg en åpenbar førstepri, det har heldigvis Pardew langt på vei bekreftet i media også nå nylig. Jeg tror fortsatt Jose drar i sommer, så da blir ihvertfall venstreback også en langt viktigere prioritet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1119 på: 05. April 2011, 22:48 »
Kan jo hente Fredrik Stoor og Ujah da? Så er laget komplett =)

Skulle dette være et slags stikk? Morsomhet? Stoor har allerede vist han ikke duger i PL. Fatter ikke helt greia med denne posten.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1120 på: 05. April 2011, 22:51 »
Ujah var vel veldig nære en overgang til Mallorca nå i januar, og det tyder jo på at større klubber har fått øynene opp for han. Absolutt en spiller jeg synes kunne vært spennende å se i Newcastle!

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1121 på: 05. April 2011, 22:55 »
Hvis han er så fantastisk god, går han vel for samme sum som Mame Biram vel? Hvis ikke mer, siden noen her mener han er bedre? Da snakker vi 50 mill, og da er det jo plutselig ikke småpenger lenger...

Manu sin overbetaling får de selv stå for. Ingen andre klubber gir så mye penger for en Tippeligaspiller (Mikel er unntaket, selv om det jo var snakk om storforbrukerne Chelsea her).

Hehe, skal huske på at TIL i følge dagens VG satser på å cashe inn mellom 40 og 50 mill for Kara, og dersom det skal være representativt for hva de beste spillerne i TL vil koste, så er det veldig stive priser ute og går!


Klart klubbene ønsker mye penger for sine spillere:) Hva andre klubber er villig til å by er en annen sak. Når en spiller først vil vekk, vet alle at det omtrent ikke nytter å beholde...

For eksempel Annan og Huseklepp er vel spillere som har gått for langt under klubbenes først uttalte prisantydninger.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1122 på: 05. April 2011, 23:12 »
Kan jo hente Fredrik Stoor og Ujah da? Så er laget komplett =)

Skulle dette være et slags stikk? Morsomhet? Stoor har allerede vist han ikke duger i PL. Fatter ikke helt greia med denne posten.

Det var meningen ja, og jeg smiler litt ennå =)
Nei synes vi skal unngå one season wonders fra TL. Neste blir vel Ojo som blir nevnt her.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1123 på: 05. April 2011, 23:36 »
Kan jo hente Fredrik Stoor og Ujah da? Så er laget komplett =)

Skulle dette være et slags stikk? Morsomhet? Stoor har allerede vist han ikke duger i PL. Fatter ikke helt greia med denne posten.

Det var meningen ja, og jeg smiler litt ennå =)
Nei synes vi skal unngå one season wonders fra TL. Neste blir vel Ojo som blir nevnt her.

Slo an. Til nå ser det vel ikke akkurat ut som han er et one season wonder, eller? Tiden vil som alltids vise, men pr. nå er det ingenting som skal tilsi at han er det. Tvert imot.

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1124 på: 05. April 2011, 23:39 »
2 Spisser og en ving og jeg er rimelig fornøyd :) ellers så er jeg åpen for knalltilbud :)
Om Ben Arfa skal bli brukt bak èin spiss slik Pardew har antydet, holder det med èin ny spiss for min del, Ameobi har vist at han holder bra nivå, me har Ranger in-the-making, og til slutt Best, som er bedre enn både Ameobi og Ranger. Me kan kanskje hente enda eit bra spiss-talent aka Wickham om f.eks løven forsvinner ut dørene. Må kje glemme me har Phil Airey og til dels Donaldson på vent også i reservelagssammenheng.

Offanive fleksible spillere er det som må prioriteres etter spiss, og det er fint å bli linket med f.eks Perotti, Lens, Cavani, Gervinho med fleire. Om Campbell forsvinner trenger me ein ny midtstopper med høy klasse (Ikkje at Campbell e høg klasse, men ska me først forsterke, må me nettopp forsterke, og ikkje kjøpe dårligere enn det me allerede har) Og denne spilleren må gjerne være utility-spiller som også Pardew har nemnt - nåken som kan bekle fleire roller.

Me må ha ein god back-up for Tiotè og. F.eks ein gratis Nigel-reo-back-up hadde kje vært meg imot, men helst ein ung ukjent med fremtiden foran seg - slik som tiote. Ellers har me jo Dan Gosling som gjerne kan brukes i denne posisjonen. Eg er enig i at Simpson har forbedret seg, og ser ikkje at me trenger og forsterke der først, men gjerne om det er penger til det! Shane blir back-up neste år, og det viktigste for klubben nå er å tie-down Enrique og Barton, og signalisere ambisjonsnivået vårt! Til slutt, meinte du Erlend i slutten av innlegget ditt at du er åpen for knalltilbud med tanke på salg av egne spillere? Dette er eit brudd på dette ambisjonsnivået eg meiner me må ha...
Venter i spenning...