20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1067794 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #975 på: 21. Mars 2011, 14:32 »
Barton har jeg ikke nemnt. Selvsagt er han klar i vår beste ellever. Det jeg stille spørsmålstegn ved er den betydningen du legger på Ben Arfa og Ireland, den ene som ikke har fått sjansen til å vise hva han står for, og en som har strevd i to sesonger med å komme tilbake til gamle høyder. Ingen av dem er spisser, så Løven er ikke relevant å sammenligne med. Og Smith og Guthrie har ikke spilt veldig mye i den perioden vi diskuterer, for å si det sånn.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #976 på: 21. Mars 2011, 19:39 »
Det jeg stille spørsmålstegn ved er den betydningen du legger på Ben Arfa og Ireland, den ene som ikke har fått sjansen til å vise hva han står for, og en som har strevd i to sesonger med å komme tilbake til gamle høyder. Ingen av dem er spisser, så Løven er ikke relevant å sammenligne med.

Ben Arfa vil iallefall heve laget. Det kan man rent objektivt si når man ser hva han har prestert og vist av evner i sammenligning med andre alternativ i laget. Simpson på "ving"?

Med Barton ute så må jeg nesten spørre da, hvem ville vært et bedre alternativ på høyre enn Ben Arfa? Flytte Jonas over og Ferguson på venstre? Muligens, men minst like usikker på den som jeg er på om Ben Arfa vil prestere tilfredsstillende.

Ireland er jeg enig i at er noe mer usikkert, var elendig i Villa og viser ikke akkurat tegn på å være proff nok til å jobbe seg ut av det. Kan hende han finner tilbake, kan hende ikke. Har ikke helt gjort meg opp en mening på hvor jeg står i forhold til han.

Men Løven mener jeg det er høyst aktuelt å sammenligne med. Han har også spilt ving i noen kamper, men viktigst så har jeg stor tro på å bruke Ben Arfa sentralt. Da kan han ligge litt dypere enn spissen og fordele baller eller utfordre med fart. Dette er vel også den posisjonen Ben Arfa er regnet for å være best i.

Når det er sagt så er det selvsagt ingen garanti for at Ben Arfa ville vært bedre, men jeg tror de aller fleste er enige i at sjansen for at Ben Arfa ville prestert bedre enn Løven er større enn at han ikke gjør det.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #977 på: 21. Mars 2011, 19:50 »
Jeg også tror og håper at Ben Arfa vil styrke oss, men jeg synes det begynner å bli irrelevant når han har vært ute praktisk talt hele sesongen. Blir nesten som å si at "vi hadde ikke tapt mot Stoke hvis vi hadde henta den og den i januar".

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #978 på: 21. Mars 2011, 19:56 »
Irriterer meg at du skal bruke skade-kortet så uhemmet lite kritisk.

For å forsvare Inspector her litt.
De 2 siste kampene har Pardew vært maks uheldig med skader. I kampen mot Everton var både Barton og Enrique forventet å spille. Barton ble skadet under oppvarmingen til kampen mens Enrique måtte ut underveis. Da blir hele "gameplanen" ødelagt/forandret. Enrique og Barton er 2 av våre beste spillere og vi har heller ikke noen fullgode erstattere.
I siste kamp mot Stoke hadde Pardew og han assistenter også en tydelig plan. Men nok en gang måtte denne forandres da Enrique måtte ut, og da er det kansje heller ikke tilfeldig at det var nettopp fra vår venstrekant at Stoke fikk sitt første mål kun minutter etter at Enrique forlot banen.

Man kan selvfølgelig diskutere om ikke S. Taylor burde spilt istedenfor Campbell, men det er jo etterpåklokskap. Normalt sett skal Campbell være både sterkere, bedre i luftrommet og mer plasseringssikker.

Alle lag har skader og det må man jo også forvente. Men det å måtte forandre på laget og taktikken så tett optil kamper er jo aldri noe gunstig. Jeg er sikker på NUFC hadde opptrådt på en helt annen måte om de hadde visst på forhånd at de (Barton og Enrique) var utelukket til kampen(e) og at de måtte tenke alternativt, og fått noen treninger til å planlegge på.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #980 på: 22. Mars 2011, 19:18 »
Jeg også tror og håper at Ben Arfa vil styrke oss, men jeg synes det begynner å bli irrelevant når han har vært ute praktisk talt hele sesongen. Blir nesten som å si at "vi hadde ikke tapt mot Stoke hvis vi hadde henta den og den i januar".

Såklart bir det spekulasjoner å snakke om Ben Arfa den tid han har fått sesongen spolert av skader. Men nå diskuterte vi en gang hvorvidt mindre skader og uflaks på den fronten ville ført til bedre kvalitet i laget og sånn sett bedre prestasjoner.

Skjønner egentlig ikke hvorfor vi ikke skulle kunne diskutere hvorvidt andre valg i overgangsvinduet i januar kunne ført til at vi kunne tatt poeng i eksempelvis kampen mot Stoke? Det må da være rom for å stille spørsmål og vurdere rundt alternative hypotetiske handlingsforløp mener jeg.

Det blir som at man ikke kan diskutere overganger før spilleren har signert da det er irrelevant å diskutere noe usikkert.

At slike diskusjoner ikke fører lengre enn en debatt er jeg med på, og sånn sett lite relevant eller konstruktivt, men dette er et forum for fans og få er flinkere til å diskutere utopier og hypoteser enn oss! :)

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #981 på: 22. Mars 2011, 21:26 »
få er flinkere til å diskutere utopier og hypoteser enn oss! :)

Og dystopier!

Kjenner at eg ikkje orkar å tenke på kva vi kan forvente å hente i sommar før plassen evt. er sikra. Ekstra kvalmande at det er så langt mellom kampane, slik at forventingane blir skrudd opp ytterligare og nedturane blir enda større.

Blir det seier mot Wolves er det selvfølgelig verdt all ventetida, men blir det tap har tre timar med Newcastle-fotball faktisk ødelagt ein heil månad. Mars består av 744 timar, og tre av desse avgjør om måneden er dritt eller himmel. Må være usunt!

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #982 på: 23. Mars 2011, 22:00 »
Seriøs kilde?

Newcastle manager Alan Pardew is understood to have approached French club Lille about the possibility of securing both Moussa Sow and Gervinho on a deal which would see the pair spearhead a £40m-rated Toon attack next season.

http://newutd.no/diskusjon/index.php?action=post;topic=4042.1050;num_replies=1056

Dagens vits.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #983 på: 23. Mars 2011, 22:06 »
Seriøs link? ;D

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #984 på: 23. Mars 2011, 22:06 »
Seriøs kilde?

Newcastle manager Alan Pardew is understood to have approached French club Lille about the possibility of securing both Moussa Sow and Gervinho on a deal which would see the pair spearhead a £40m-rated Toon attack next season.

http://newutd.no/diskusjon/index.php?action=post;topic=4042.1050;num_replies=1056

Dagens vits.

Hva er kilden? Høres totalt idiotisk ut spør du meg! £40m?!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #985 på: 23. Mars 2011, 22:13 »
Kilden er metro.co.uk. Samme kilde som linket oss til Cavani for £30mill :)

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #986 på: 23. Mars 2011, 22:15 »
Britisk presse er latterlige. Tenk å få betalt for å skrive fiksjon, her dag. De må ha verdens enkleste jobb..

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #987 på: 23. Mars 2011, 23:02 »
Kilden er metro.co.uk. Samme kilde som linket oss til Cavani for £30mill :)

blir lovende med angrepsrekke til 70 mill...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #988 på: 23. Mars 2011, 23:03 »
Jepp, men såpass bør det jo være! :)

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #989 på: 24. Mars 2011, 16:41 »
Blir linka til så mange spennende spillere, men tipper vi ender opp med carlton cole/heskey.