20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1067655 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #810 på: 04. Mars 2011, 01:29 »
Ja, det er mange rare argumenter både for og i mot. Jeg gir faen i hvem som er mora, om vi blir Riises Newcastle i VG og at han starter setningene sine på en bestemt måte så lenge han presterer om han faktisk kommer hit.

Du om det, er ikke helt enig. Foretrekker en Shearer fremfor en Cristiano Ronaldo for å si det sånn selv om begge var/er verdens beste. Eller trekk linjen mellom Messi og Cristiano Ronaldo om du vil for bedre sammenlignbarhet. For meg så er det ikke bare det som presteres på banen som er viktig altså, men for all del så skjønner jeg at andre ikke har like prioriteringer.

Men som jeg har sagt, Riise er hjertelig velkommen han på tross av bagasjen sin.

Batty

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 536
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #811 på: 04. Mars 2011, 01:58 »
Joa. De som kaller Riise for den perfekte erstatter må väre födt noen mnd for tidlig.

Joa. PLerfaring, godt skuddbein og arbeidshest. Skal ikke begynne å grine om vi får Riise. Han håndterer media langt bedre nå, enn han gjorde tidligere, da han viste seg å väre en oppblåst idiot. En oppblåst idiot er han nok fortsatt, da han har fått det inn med morsmelka fra pattene til en annen idiot. Det kan han altså ikke gjöre noe med. Han burde gå til Blackburn så kan han få spille med norges nest störste idiot der.

 Han er dessuten gammel, men har som noen nevner brukbare år foran seg. Jeg synes vi skal tenke yngre. 

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #812 på: 04. Mars 2011, 07:33 »
Syns omtale i norsk media også er et relativt ubrukelig argument ift kjøp av spillere :D

Joa, det viktigste er jo at de presterer når de kommer. Men hadde vært fint om det hadde stått litt mer om newcastle i norske aviser.

Små notiser om Riises Newcastle - nei takk. Norsk media kan ikke PL - les på skikkelige sider heller.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #813 på: 04. Mars 2011, 09:09 »
Ja, det er mange rare argumenter både for og i mot. Jeg gir faen i hvem som er mora, om vi blir Riises Newcastle i VG og at han starter setningene sine på en bestemt måte så lenge han presterer om han faktisk kommer hit.

Du om det, er ikke helt enig. Foretrekker en Shearer fremfor en Cristiano Ronaldo for å si det sånn selv om begge var/er verdens beste. Eller trekk linjen mellom Messi og Cristiano Ronaldo om du vil for bedre sammenlignbarhet. For meg så er det ikke bare det som presteres på banen som er viktig altså, men for all del så skjønner jeg at andre ikke har like prioriteringer.

Men som jeg har sagt, Riise er hjertelig velkommen han på tross av bagasjen sin.

Jeg mener ikke at de spillere kan oppføre seg akkurat som de vil, men jeg trekker grensa ved at folk ikke vil ha hit en spiller fordi de ikke liker mora hans.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #814 på: 04. Mars 2011, 09:17 »
Syns omtale i norsk media også er et relativt ubrukelig argument ift kjøp av spillere :D

Joa, det viktigste er jo at de presterer når de kommer. Men hadde vært fint om det hadde stått litt mer om newcastle i norske aviser.

Små notiser om Riises Newcastle - nei takk. Norsk media kan ikke PL - les på skikkelige sider heller.
Kanskje ikke alle som er like stø i engelsk...

Men når det er sagt, så er jo det samtidig en ypperlig anledning til å lære seg engelsk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #815 på: 04. Mars 2011, 09:29 »
Argumentet for å si nei til Riise er først og fremst at han er på vei ned. Newcastle vil være et steg ned i forhold til Roma og Liverpool, han har få år igjen på toppnivå, og vil ikke bli bedre, men dårligere. I tillegg har han store defensive svakheter. Med tanke på hvor dominerende The Bull er defensivt, så vil John Arne Riise definitivt være et steg ned, også for oss.

Et steg ned for spilleren, et steg ned for klubben = to steg ned. En dårlig kombinasjon, med andre ord. Og den viktigste grunnen til at vi ikke bør kjøpe John Arne Riise.

Så har vi i tillegg norsk media, mora hans, broren hans og personen John Arne, som alle trekker karakteren ned, og bare forsterker inntrykket av at dette er no go.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #816 på: 04. Mars 2011, 10:18 »
Argumentet for å si nei til Riise er først og fremst at han er på vei ned. Newcastle vil være et steg ned i forhold til Roma og Liverpool, han har få år igjen på toppnivå, og vil ikke bli bedre, men dårligere. I tillegg har han store defensive svakheter. Med tanke på hvor dominerende The Bull er defensivt, så vil John Arne Riise definitivt være et steg ned, også for oss.

Et steg ned for spilleren, et steg ned for klubben = to steg ned. En dårlig kombinasjon, med andre ord. Og den viktigste grunnen til at vi ikke bør kjøpe John Arne Riise.

Så har vi i tillegg norsk media, mora hans, broren hans og personen John Arne, som alle trekker karakteren ned, og bare forsterker inntrykket av at dette er no go.


Tror de aller fleste er enig i at Riise vil være ett steg ned fra å ha José Enrique på backen, men har vi noen bedre som kjenner PL som det er realistisk at vil komme til Newcastle?

Som sagt, jeg er ingen stor Riise-fan selv, men mener at han er en av de bedre spillerne vi kan få til Newcastle pr dags dato. Det er mange klubber som har måttet gjøre noen "sånne kjøp" på sin vei oppover på tabellen, og vi kan dessverre ikke bare velge og vrake foreløpig. Mener Riises enorme erfaring fra PL er en veldig viktig faktor her. Vi skal huske på at José Enrique langt ifra presterte like bra i sin første sesong i PL som det han gjør nå!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #817 på: 04. Mars 2011, 13:32 »
Riise trenger ikke å være et steg ned fotballmessig. Enrique har vært god i år ja, men han han har svakheter som ikke Riise har og omvendt. Riise er f.eks mer plasseringsdyktig, mens Enrique er bedre mann mot mann. I tillegg taler Enriques alder til hans fordel. Men på den annen side er det få spillere som er mer profesjonelle enn Riise. Hans holdninger gjør at han helt sikkert kan spille på toppnivå i 2-3 sesonger til, så fremt han unngår skader. Riises lønn kommer også til være mindre enn Enriques. Og Riise er bedre offensivt enn Enrique. Et frispark utenfor 16 meteren er en god mulighet når man har Riise på banen. Hvis Enrique drar, kunne vi hentet inn Riise som erstatter og i tillegg har råd til å få inn en reserve. Riises holdninger gjør ham til et perfekt forbilde for våre yngre gutter.

Konklusjonen er at det finnes både for og motargumenter. Helst ser jeg at Enrique blir, men jeg vil heller ikke ha en umotivert spiller på banen. Tror ikke det vil være vanskelig å finne en back som er bedre fremover enn Enrique (Van Aanholt, Riise), spm er om vi klarer å finne en som er like god mann mot mann.  Sannheten er uansett at en venstreback er lettere å erstatte enn Tiote og Colo, som har en ballbehandling som er unik med tanke på posisjonene de besitter på banen

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #818 på: 04. Mars 2011, 15:22 »
Riise trenger ikke å være et steg ned fotballmessig. Enrique har vært god i år ja, men han han har svakheter som ikke Riise har og omvendt. Riise er f.eks mer plasseringsdyktig, mens Enrique er bedre mann mot mann. I tillegg taler Enriques alder til hans fordel. Men på den annen side er det få spillere som er mer profesjonelle enn Riise. Hans holdninger gjør at han helt sikkert kan spille på toppnivå i 2-3 sesonger til, så fremt han unngår skader. Riises lønn kommer også til være mindre enn Enriques. Og Riise er bedre offensivt enn Enrique. Et frispark utenfor 16 meteren er en god mulighet når man har Riise på banen. Hvis Enrique drar, kunne vi hentet inn Riise som erstatter og i tillegg har råd til å få inn en reserve. Riises holdninger gjør ham til et perfekt forbilde for våre yngre gutter.

Konklusjonen er at det finnes både for og motargumenter. Helst ser jeg at Enrique blir, men jeg vil heller ikke ha en umotivert spiller på banen. Tror ikke det vil være vanskelig å finne en back som er bedre fremover enn Enrique (Van Aanholt, Riise), spm er om vi klarer å finne en som er like god mann mot mann.  Sannheten er uansett at en venstreback er lettere å erstatte enn Tiote og Colo, som har en ballbehandling som er unik med tanke på posisjonene de besitter på banen
Selvsagt er Riise et steg ned fotballmessig. Defensivt, som strengt tatt er det viktigste, er Enrique en 10 ganger bedre spiller. Fremover har Enrique kommet seg såpass at jeg rater ham foran Riise der også. Motivasjon, altså psyke osv er en ting, men Enrique er en langt bedre spiller.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #819 på: 04. Mars 2011, 15:38 »
Jeg er og av den oppfatning at Riise nok pr- dags dato også er svakere enn Enrique i angrep. Enrique har tidvis hatt lekestue fremover på banen i Premier League som holder langt høyere tempo enn Serie A. Tror Riise vil bli en merkbar svekkelse offensivt og defensivt i forhold til spanjolen.

Når det er sagt så er nok Riise likevel et av de bedre alternativene som erstatter. Mener likevel at vi bør gå for Van Aanholt eller lignende som er langt yngre og således presenterer en mer spennende investering både på lang sikt, og med tanke på om man eventuelt skal selge om det ikke blir full klaff.

Geir: Er vel ingen som har sagt at man ikke vil ha Riise her utelukkende på grunn av mora hans? Iallefall ikke når du leser Joakim sin siste post. Jeg har forståelse for at folk synes at også utenomsportslige aspekt ved en spiller kan tale imot at vi signerer han, da også sirkuset som følger rundt. Klart det viktigste for min glede over en spiller er at han presterer på banen, men det finnes graderinger av disse også der forhold utover det sportslige spiller inn. Jeg gjentar, Riise må gjerne spille for oss om Enrique blir solgt, men av flere grunner så ser jeg helst at vi ser oss om etter andre alternativ før vi eventuelt hiver oss på denne overgangen.

laurits

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #820 på: 04. Mars 2011, 15:41 »
håper det ligger noe mer i ryktene om Hulk til newcastle. men er dette realistisk? ???

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #821 på: 04. Mars 2011, 15:49 »
Hadde Riise ikke vært norsk ville han nok blitt sett på som en ekstremt profesjonell spiller - vi hadde vel knapt hørt om de utenomsportslige eskapadene forutenom pengeproblemene. Det er jeg rimelig sikker på.
Sportslig sett - helt enig i Aanholt-argumentet, og det er derfor jeg ikke har han som noe førstevalg - han begynner bli gammel og har maks 3-4 år igjen på høyt nivå. Alt vi får inn blir en svekkelse kontra Jose Enrique da - for han nærmer seg stadig et nivå få i verden holder spør du meg. Vi får rett og slett ikke inn spillere av et slikt kaliber.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #822 på: 04. Mars 2011, 16:01 »
håper det ligger noe mer i ryktene om Hulk til newcastle. men er dette realistisk? ???

Ikke særlig realistisk tror jeg, hvor kommer ryktene fra? Uansett en spennende spiller, sterk fysikk, grei teknikk og god fart. Akkurat det legen foreskriver for Newcastle.

Hadde Riise ikke vært norsk ville han nok blitt sett på som en ekstremt profesjonell spiller - vi hadde vel knapt hørt om de utenomsportslige eskapadene forutenom pengeproblemene. Det er jeg rimelig sikker på.
Sportslig sett - helt enig i Aanholt-argumentet, og det er derfor jeg ikke har han som noe førstevalg - han begynner bli gammel og har maks 3-4 år igjen på høyt nivå. Alt vi får inn blir en svekkelse kontra Jose Enrique da - for han nærmer seg stadig et nivå få i verden holder spør du meg. Vi får rett og slett ikke inn spillere av et slikt kaliber.

Sant nok, man hører mer om privatlivet til folk fra eget land enn fra andre land. Men det endrer likevel ikke på at de utenomsportslige eskapadene er en bagasje som man kan ta hensyn til. Ellers 100% enig med det du sier her, oppsummerer mine følelser veldig bra.

laurits

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #823 på: 04. Mars 2011, 16:08 »
håper det ligger noe mer i ryktene om Hulk til newcastle. men er dette realistisk? ???

Ikke særlig realistisk tror jeg, hvor kommer ryktene fra? Uansett en spennende spiller, sterk fysikk, grei teknikk og god fart. Akkurat det legen foreskriver for Newcastle.



KILDE: NUFCBLOG

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #824 på: 04. Mars 2011, 16:12 »
håper det ligger noe mer i ryktene om Hulk til newcastle. men er dette realistisk? ???

Desverre ikke realistisk. Vil koste for mye og langt større klubber er sannsynligvis interessert.