20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1061835 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #315 på: 09. Feb. 2011, 08:15 »
Arsenal, Everton og Leeds er tradisjonelt gode på talentutvikling. Scum VAR gode på talentutvikling. Hvis å avle middelmådigheter kalles talentutvikling, har vi også vært gode på det området i mange år.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #316 på: 09. Feb. 2011, 09:01 »
Arsenal, Everton og Leeds er tradisjonelt gode på talentutvikling. Scum VAR gode på talentutvikling. Hvis å avle middelmådigheter kalles talentutvikling, har vi også vært gode på det området i mange år.

Jeg skjønner at manunited-hatet ditt sitter løst, men det her blir bare for dumt. De får faktisk kontinuerlig opp talenter som får spilletid på a-laget, og da må du også huske på at det er vanskeligere å få spilletid på Old Trafford, enn de fleste andre steder. Du sier Fletcher er en middelmådighet, men fakta er at han er en av de mest betrodde spillerne til Ferguson.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #318 på: 09. Feb. 2011, 10:22 »
Kuqi faktisk. Lurer på om han har noe fart igjen i beina?

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #319 på: 09. Feb. 2011, 12:16 »
Når Kuqi ikkje er god nok for Swansea, så gjer me han ffs ikkje sjansen i Newcastle!

Då har eg mykje meir tru på Ewerthon og han andre fjompen Al.... something!
Newcastlesupporter siden 1992

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #320 på: 09. Feb. 2011, 12:22 »
Arsenal, Everton og Leeds er tradisjonelt gode på talentutvikling. Scum VAR gode på talentutvikling. Hvis å avle middelmådigheter kalles talentutvikling, har vi også vært gode på det området i mange år.

Jeg skjønner at manunited-hatet ditt sitter løst, men det her blir bare for dumt. De får faktisk kontinuerlig opp talenter som får spilletid på a-laget, og da må du også huske på at det er vanskeligere å få spilletid på Old Trafford, enn de fleste andre steder. Du sier Fletcher er en middelmådighet, men fakta er at han er en av de mest betrodde spillerne til Ferguson.

Hehe, jeg er innbitt scumhater ja..Når du har vært med siden 92 og opplevd å bli snytt for gullet en rekke ganger på 90tallet så blir hatet sterkt.  Fletcher er en av de mest betrodde spillerne til Ferguson, men  det er ikke  samme som at han er en meget god spiller. Faktisk så illustrerer Fletcher hvor god manager Ferguson er når det gjelder å sette sammen et lag som passer.  Solskjær implementerer akkurat den samme fotballen som Scum i Norge forøvrig: mye bevegelse, pasninger langs bakken og RASKT spill ikke minst. Og det er akkurat der nøkkelen til scums suksess ligger: i motsetning til Chelsea som har lite bevegelse og mye possession, klarer scum å hele tiden vri spillet raskt og ballen går på få touch. Og det er der Fletcher kommer inn: Fordi hver spiller bruker har få touch på ballen avsløres ikke hans tekniske begrensinger. Derimot springer Fletcher mye fra boks til boks og er en god avslutter. Og dette passer ham godt siden spillet går fra kant til kant med innlegg i boksen eller 45 ut i boksområdet hvor da han kommer på sugende løp og avlslutter. Det er nettopp derfor Fletcher gjør det godt i Scum, men faller gjennom på det skotske landslaget. Der er han den store stjerna og blir  satt til å gjøre momenter  han egentlig ikke behersker med det resultat at Hoseth spiller ham ut på sidelinja. 

Med andre ord kan han passe utmerket godt inn i Scum, men ville ha gjort det ræv hos oss fordi vi har en annen spillestil. Han er en kompatibel spiller, akkurat som Løven, men med klare begrensinger.

Kniksen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 149
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #321 på: 09. Feb. 2011, 13:43 »
Kuqi faktisk. Lurer på om han har noe fart igjen i beina?

OM vi signer han håper jeg hvertfall vi får se denne fantastiske målfeiringen mange mange ganger (25 sek og utover)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #322 på: 09. Feb. 2011, 16:39 »
Arsenal, Everton og Leeds er tradisjonelt gode på talentutvikling. Scum VAR gode på talentutvikling. Hvis å avle middelmådigheter kalles talentutvikling, har vi også vært gode på det området i mange år.

Everton er under Moyes gode på talentutvikling og får frem flere spillere som får spilletid på A-laget.
Når det kommer til Leeds er jeg mer usikker. Så lenge jeg har fulgt med på engelsk fotball har de stort sett vært et "kjøpelag". Fra PL ble startet har laget dems vært stappet med spillere de har hentet fra andre klubber. Fra Cantona, Yeboah, Hasselbaink, til Fowler, Viduka og Kewell, osv. Det finnes noen unntak som jeg kommer på i farta, det er Milner, Smith og David Batty. De har sikkert kommet med noen flere også, men jeg tørr påstå at de er et godt stykke bak ManU hva talentutvikling angår.
Arsenal og Wenger har fått mye skryt for å ale frem talenter, men nå søker de også godt rundt om i verden og tidvis "stjeler" talenter fra andre klubber. Hvor mange engelske/britiske talenter har de egentlig produsert selv fra "barnealder"?


Greit at du hater ManU, det er også det laget jeg misliker mest og har ventet i en årrekke nå på at Ferguson skal gi seg. Men jeg må jo allikevel kunne være ærlig nok til å se realiteten og fakta og ikke låse meg inn i min egen "boble". ManU er et godt eksempel når det kommer til talentutvikling. Der har de et forsprang på veldig mange andre lag.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #323 på: 09. Feb. 2011, 16:50 »
Kuqi faktisk. Lurer på om han har noe fart igjen i beina?

OM vi signer han håper jeg hvertfall vi får se denne fantastiske målfeiringen mange mange ganger (25 sek og utover)


Joa, skal vi se på hvordan man feirer scoringene sine så er Kuqi vår mann.  :P

Av en eller annen grunn så tenker jeg liksom at det ikke er det viktigste akkuat nå, og "cancelled his contract with Swansea" er ikke veldig imponerende å ha på CV'en hvis du skal spille PL.

Men mulig det er bare meg.

Jeg føler egentlig at Ewerthon er den mest interessante av de som er nevnt. Han var i det minste aktiv frem til nyttår.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #324 på: 09. Feb. 2011, 17:14 »
Arsenal, Everton og Leeds er tradisjonelt gode på talentutvikling. Scum VAR gode på talentutvikling. Hvis å avle middelmådigheter kalles talentutvikling, har vi også vært gode på det området i mange år.

Everton er under Moyes gode på talentutvikling og får frem flere spillere som får spilletid på A-laget.
Når det kommer til Leeds er jeg mer usikker. Så lenge jeg har fulgt med på engelsk fotball har de stort sett vært et "kjøpelag". Fra PL ble startet har laget dems vært stappet med spillere de har hentet fra andre klubber. Fra Cantona, Yeboah, Hasselbaink, til Fowler, Viduka og Kewell, osv. Det finnes noen unntak som jeg kommer på i farta, det er Milner, Smith og David Batty. De har sikkert kommet med noen flere også, men jeg tørr påstå at de er et godt stykke bak ManU hva talentutvikling angår.

Man Utd er nok bedre i bredden ennhva Leeds har fått til, men hadde jeg vært Leeds-supporter hadde jeg nok tenkt på hvilket lag man kunne hatt for det er mange veldig bra spillere som har vært juniorer hos dem. Kewell kom veldig tidlig til Leeds og ble ikke hentet fra noen annen PL-klubb. Milner, Lennon, Smith og Paul Robinson var alle lokale spillere som ble solgt etter deres flotte økonomiske avgjørelser. I tillegg så var jo også Woodgate junior der. Har ikke hatt samme genrasjoner i nyere tid, men Delph og Danny Rose har blitt kjøpt til PL og nå ser Howson veldig bra ut.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #325 på: 09. Feb. 2011, 17:23 »
Arsenal, Everton og Leeds er tradisjonelt gode på talentutvikling. Scum VAR gode på talentutvikling. Hvis å avle middelmådigheter kalles talentutvikling, har vi også vært gode på det området i mange år.

Everton er under Moyes gode på talentutvikling og får frem flere spillere som får spilletid på A-laget.
Når det kommer til Leeds er jeg mer usikker. Så lenge jeg har fulgt med på engelsk fotball har de stort sett vært et "kjøpelag". Fra PL ble startet har laget dems vært stappet med spillere de har hentet fra andre klubber. Fra Cantona, Yeboah, Hasselbaink, til Fowler, Viduka og Kewell, osv. Det finnes noen unntak som jeg kommer på i farta, det er Milner, Smith og David Batty. De har sikkert kommet med noen flere også, men jeg tørr påstå at de er et godt stykke bak ManU hva talentutvikling angår.

Man Utd er nok bedre i bredden ennhva Leeds har fått til, men hadde jeg vært Leeds-supporter hadde jeg nok tenkt på hvilket lag man kunne hatt for det er mange veldig bra spillere som har vært juniorer hos dem. Kewell kom veldig tidlig til Leeds og ble ikke hentet fra noen annen PL-klubb. Milner, Lennon, Smith og Paul Robinson var alle lokale spillere som ble solgt etter deres flotte økonomiske avgjørelser. I tillegg så var jo også Woodgate junior der. Har ikke hatt samme genrasjoner i nyere tid, men Delph og Danny Rose har blitt kjøpt til PL og nå ser Howson veldig bra ut.

Du kan legge til Beckford på den lista også, dog litt usikker på om han kategoriserer som "egenutviklet" i Leeds...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #326 på: 09. Feb. 2011, 17:30 »
De har ihvertfall utviklet han fra en nivå 3-spiller til en PL-spiller, selv om mange kanskje mener han ikke hører hjemme der :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #327 på: 09. Feb. 2011, 17:48 »
Kuqi er jo ikke akkurat en fin spillende type. Det er vell  der swansea er. Jeg tror han kan gi bra med seng + at jeg elsker feiringa:p
Han kom, ble mett og dett var dett....

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #328 på: 09. Feb. 2011, 18:06 »
http://www.talksport.co.uk/sports-news/football/premier-league/transfer-rumours/5144/8/newcastle-could-lose-gutierrez-lazio-line-move
Newcastle face a battle to hold to Jonas Gutierrez with Lazio preparing a big-money summer bid for the Argentine winger.

Newcastle United are watching PSG striker Mevlut Erding.
The Turkey international is being discussed at Newcastle as a replacement for Liverpool signing Andy Carroll.
Erding has been on the shopping list of Toon chief Derek Llambias since Mike Ashley's buyout of the club.
The 23 year-old is tied to PSG until 2013
http://tribalfootball.com/articles/newcastle-watching-psg-striker-erding-1440371
Seriøs kilde.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #329 på: 09. Feb. 2011, 18:21 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6742998,00.html

Brazilian striker Ewerthon has shunned an initial offer from Newcastle, skysports.com understands.

Han ville ha lengre kontrakt enn det me vil gi han.

His British representative Barry McIntosh told skysports.com: "There has been an offer from Newcastle.

"However, the player is still considering his options - that is all we can say at the moment."

Står vel ingenting om kontraktsavslag såvidt jeg ser.