20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1071909 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #285 på: 08. Feb. 2011, 00:06 »
Selvfølgelig skal vi jobbe mot at spillere ønsker å bli hos oss så lenge som mulig. Jeg snakker ikke om spesifikt om Tiote. Min kommentar om å tviholde på spillere, var myntet til de som selv ønsker seg vekk, eller bruker "interesse" fra andre klubber til å pushe lønnen sin til hva vi pdd. ikke har råd til. Vi må bare akseptere i dag at det finnes spillere som har høyere ambisjoner enn det vi kan tilby.

Kapitulasjon er dine ord. Jeg bare maner til tålmodighet og realisme. Vi er nyopprykka og i en posisjon der vi bør forholde oss ydmyke enn så lenge. Vi er fremdeles en klubb med, det jeg vil tillate meg å kalle elendig administrasjon bak roret og en sullik som eier. Først må vi søke stabilitet, deretter kan vi heve ambisjonsnivået.

Og som du sier, tror jeg også det å skape et miljø og en arena der spillere trives og ser de kan utvikles, er nøkkelen.
Oscillons From The Anti-Sun

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #286 på: 08. Feb. 2011, 01:02 »
Enig med den belgiske barten her, ja. Sier mye rett. Vi må tørre innse at vi ikke kan tilby lønninger slik toppklubbene i PL kan, og e-cup-spill er også urealistisk enda, enten vi liker det eller ei. Men pengene vi får for Carroll kan bidra til å bygge videre for fremtiden. Vi får ikke en spiss av samme kvalitet, men vi kan i større grad spre kvalitet og bredde i utover i laget, og komme styrket fra det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #287 på: 08. Feb. 2011, 07:54 »
Når begynte mi med Sogndal Fotball sin politikk? Der mi skal fostra opp talent og overleva ved å selga dei vidare. Det kan sjølvsagt vera god butikk, men eg er litt ueinig i at mi plutsleg skal kvitta oss med våre beste spelarar so lenge prisen er "rett". For eksempel so er mi ikkje 100% sikra at mi greier erstatta desse. Mi er ikkje garantert å få ein ny Tiotê, spesielt ikkje at erstattarane sler til i PL med ein gong. Skal mi oppnå noko suksess so verte dette vanskeleg med ein slik styring. Viss mi i sommar står utan Carroll, Tiotê, Enrique og Colo, då reknar eg med at folk vil at mi skal invistera pengane for desse i talent. Men desse talenta treng tid, og det er ikkje gitt at dei verte like gode. Skal mi finne nokon som er like gode eller betre so trur eg det verte vanskeleg signera desse når ein ser på pris og løn ein må ut med.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #288 på: 08. Feb. 2011, 08:21 »
For de som sa Man Utd hadde kjøpt seg til suksess? IKke glem Owen Knetrøbbel Hargraves?
Den sommeren brukte de 1 milliard på 3 spillere, Nani, Anderson og Mr knetrøbbel.

Vi trenger å bygge steiner i denne klubben. Vi trenger å bygge et større scoutingteam som kan finne de beste talentene tidlig, vi trenger et academy som er i verdenstoppen, vi har en massiv mengde talenter i og rundt Newcastle området, vi trenger å finne de og forme de slik at de blir diamanter.
Ja, vi trenger å selge spillere av og til, ialefall når summen blir £35 mill med 7,5% tilbake ved videresalg, det er en helt syk avtale.
Dette er hvordan vi trenger og gjøre det, samt ha de profesjonelle spillerene med erfaring som kan være med å temme de unge som skal spille å utvikle seg.
Å vist vi gjør det sånn, samt at vi spiller god fotball så vil vi snart eller i løpet av en periode få det vi alle ønsker tror jeg...
En pokal 8)   (samt en klubb som drives med overskudd)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #289 på: 08. Feb. 2011, 08:22 »
Helt enig med barten jeg også. Og til deg Chris, scum skaffet seg suksess gjennom oppavlingen av beckham, giggs etc. Men de har ikke fått opp en eneste spiller i ettertid.

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #290 på: 08. Feb. 2011, 08:52 »
Helt enig med barten jeg også. Og til deg Chris, scum skaffet seg suksess gjennom oppavlingen av beckham, giggs etc. Men de har ikke fått opp en eneste spiller i ettertid.

Det stemmer vel ikke helt... Jeg er veldig enig i at de har brukt veldig mye penger på spillerkjøp, men de har også hentet unge billige talenter, som de trener opp til å bli gode spillere. Rafael og Fabio f eks, Evans er vel egenprodusert? Wellbeck? De har mange lovende unggutter som enten er helt egenprodusert, eller kjøpt inn så unge at de så å si går for å være det..

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #291 på: 08. Feb. 2011, 13:51 »
Newcastle United boss Alan Pardew wants to bring Charles N'Zogbia back to the club.
The France international left Toon under a cloud, but Pardew hopes to convince him to return to the Northeast in the summer, says the Daily Star Sunday.

Sunderland boss Steve Bruce is also keen as he seeks a new wing signing.
And Gerard Houllier, the Aston Villa manager, fancies N'Zogbia should he be forced to sell Ashley Young

Neeeeiiiiii, ikke det sutrehodet og den uprofesjonelle zombiaen der igjen (han var en av mine favoritter)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #292 på: 08. Feb. 2011, 13:55 »
Da kan jo vi hente Young, og så kan Houllier få Insomnia.

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #293 på: 08. Feb. 2011, 14:20 »
Jeg skjønner ikke helt hva vi skal med N'Zogbia, når vi nettopp har hentet Ben Arfa.
Oscillons From The Anti-Sun

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #294 på: 08. Feb. 2011, 14:41 »
Kansje HBA er tenkt en litt fri rolle rundt Ameobi/Ranger?
Vips, da trenger vi ny ving.
Han som vi snakket om her på forumet for noen uker siden? Traore. Byttet ikke han klubb nå i januar. Gikk til russisk fotball eller noe i den duren.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #295 på: 08. Feb. 2011, 14:47 »
Ble solgt til Kuban Krasnodar. Like greit, er ikke så voldsomt ivrig på spillere som er såååå store. Går ofte utover både det ene og det andre bortsett fra luftstyrke.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #296 på: 08. Feb. 2011, 14:53 »
Hmmm.
Carroll var jo ikke bare god på hodet. Hva med Kanu?
Kansje du ser for deg en Jostein Flo som stanger hodet sitt i skyen :P
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #297 på: 08. Feb. 2011, 14:57 »
Lacina Traore er 203 cm, altså type Jan Koller og Nikola Zigic.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #298 på: 08. Feb. 2011, 15:43 »
Ser Spurs er interessert i Josip Ilicic fra Palermo.. Her synes eg at vi burde prøvd oss! Og hvem vet, kanskje vi kan kapre en spiller foran nesa på spuds, og ikke omvendt :P

22år gammel, offensiv midtbanespiller med god teknikk og et smart fotballhodet!

, den er litt lang, meen...

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #299 på: 08. Feb. 2011, 15:47 »
Jeg skjønner ikke helt hva vi skal med N'Zogbia, når vi nettopp har hentet Ben Arfa.

HBA = Gud, og jeg regner med at han under kontraktsforhandlingene ytret at han gjerne ville spille offensiv midtbane, noe Castle åpenbart ikke turte å si nei til, logisk nok.

Hvis Insomia rykker ned med Wigan tar jeg ham gjerne. Han er god, og vi er blitt mye dyktigere til å ta vare på spillere nå enn før. Vi får vel ham for 10 mill ved nedrykk.. :)