20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 301256 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #450 på: 31. Mai 2019, 13:34 »
Klubben har vel aldri bekreftet at de har fått et offisielt bud, så hvor dere har det i fra vet ikke jeg. De har vel vedgått at det stemmer at denne gruppen til sjeiken er interessert og at de er enige om en prislapp, ikke at et bud er akseptert.

Skal huske på denne gruppen hevder at de har vist "proof of funds" helt tilbake i april, og at papirer underskrevet av Ashley og sjeiken skal være sendt til PL. Noe Premier League har avkreftet at de har mottatt.

Jeg ser dermed ikke at det nødvendigvis er feil det Chronicle hevder. Mye kan sies om at de kanskje ikke er helt oppdatert på ting utenfor sin lokale sfære, men de pleier være blant de bedre kildene til hva som skjer innad i klubben. Det er også slik at hva jeg anser som andre svært pålitelige kilder i England - SkySports og Luke Edwards i The Telegraph, også har vært langt mer lunkne i dekninga enn enkelte andre. Minner på at sjeikens fremstøt mot LFC endte opp som en farse og han ble sett på som for useriøst til at de gidda sette seg ned å forhandle med han. 2 milliarder pund som var nevnt for LFC er betraktelig mer - men en sjeik som tydeligvis driter peng må vel kunne hoste opp såpass...

Dermed forblir jeg skeptisk enda litt til.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida


Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #452 på: 31. Mai 2019, 14:18 »
Skal huske på denne gruppen hevder at de har vist "proof of funds" helt tilbake i april, og at papirer underskrevet av Ashley og sjeiken skal være sendt til PL. Noe Premier League har avkreftet at de har mottatt.

Det Premier League sier nå sist, er vel at de har mottatt et varsel om at noe kan skje. Men de har også uttalt at det ikke er deres oppgave å kommentere eventuelle oppkjøp. Så det eneste de sier, er "no comment".
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #453 på: 31. Mai 2019, 17:21 »
Tror ikke man skal legge for mye vekt på saken med Liverpool. Eierne der er svært lite interessert i å selge.
No fate but what you make

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #454 på: 31. Mai 2019, 20:07 »
Ja no er det fredag og me sku vel alle vert glade for eit offisielt salg som er i boks ?? For det er jo umulig at ein random fyr på twitter farer med løgn og fanteri  ;D ::)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #455 på: 31. Mai 2019, 21:30 »
Er jo en verifisert konto som skrev det, men det var bare wind-up. En eller annen Man Utd-supporter som køddet. Kildene i BZG fikk spørsmål om han, og sa de aldri hadde hørt om fyren. Så han bare køddet med Newcastle-supporterne.

(PS: skjønte den siste linja di var sarkasme.....)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #456 på: 31. Mai 2019, 23:28 »
Ja men det er vel ikkje så vanskelig å fikse ein vertifisert konto

Fekk opp ein memory på fb i dag. Skreiv visst dette for nøyaktig 10 år siden:
ASHLEY KLAR FOR OG SELGE HIPP HIPP HIPP HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!

Hadde vert på tide med eit salg no då ::)

Bra timing å legge spøken til nøyaktig 10 år etter ashley la klubben ut for salg 1 gang :P

« Siste redigering: 31. Mai 2019, 23:36 av Benson »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #457 på: 01. Juni 2019, 00:41 »
Er det ikke? :P
Trodde det var det jeg..

Håper og tror det kun er snakk om tid her nå. Vi får satse på at ting løser seg fort, og at Chronicle er helt på jordet hva alt snakket om manglende bud angår. Når BZG melder de har "agreed on terms", vil det vel i praksis si at de er enige om en pris.

Så får tro ting skjer fort, og helst at alt løser seg i løpet av de 2-3 første ukene i juni.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #458 på: 01. Juni 2019, 14:04 »
En grensekryssende og ihjelklausulert transaksjon i milliardklassen er ikke noe som er gjort på linje med å betale leiebil i Italia. Det er en omfattende prosess, så jeg antar at dette vil drøye før det er i boks dersom dette er konkret nok. Kan vanskelig forestille meg, at selv med enighet i dag at dette går i boks ila. juni. Det kan tenkes at dette også er noe av grunnen til at sjeikens representanter indikerer at det vil ta tid, i tillegg til alt annet som må på plass.

Har selv jobbet med remburs og det kan være tidkrevende da det er mange parter som skal ha sine data i orden. Nå var det bare for en mellomstor bank, så det er godt mulig at det finnes "finansmotorveier" mellom Midt-Østen og England som jeg ikke har oversikt over. Husk at vi bruker fort opp mot to uker på noe så enkelt som et boligoppgjør i Norge.

Jeg lever foreløpig i en svært avmålt optimisme. Personlig tror jeg at det er hold i denne overtakelsen, men samtidig så er det ganske mange hekker som skal forseres før vi er på mållinjen. Ser mørkt på at vi kommer i mål med det første i alle tilfelle.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #459 på: 01. Juni 2019, 15:16 »
En grensekryssende og ihjelklausulert transaksjon i milliardklassen er ikke noe som er gjort på linje med å betale leiebil i Italia. Det er en omfattende prosess, så jeg antar at dette vil drøye før det er i boks dersom dette er konkret nok. Kan vanskelig forestille meg, at selv med enighet i dag at dette går i boks ila. juni. Det kan tenkes at dette også er noe av grunnen til at sjeikens representanter indikerer at det vil ta tid, i tillegg til alt annet som må på plass.

Har selv jobbet med remburs og det kan være tidkrevende da det er mange parter som skal ha sine data i orden. Nå var det bare for en mellomstor bank, så det er godt mulig at det finnes "finansmotorveier" mellom Midt-Østen og England som jeg ikke har oversikt over. Husk at vi bruker fort opp mot to uker på noe så enkelt som et boligoppgjør i Norge.

Jeg lever foreløpig i en svært avmålt optimisme. Personlig tror jeg at det er hold i denne overtakelsen, men samtidig så er det ganske mange hekker som skal forseres før vi er på mållinjen. Ser mørkt på at vi kommer i mål med det første i alle tilfelle.

Godt skrevet.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #460 på: 01. Juni 2019, 21:23 »
Men viss det kun er overføringen som gjenstår burde det vel komt ein bekreftelse på enighet mellom partene? Ingenting og tape på det ashley..? om sjeiken ikkje får ordnet med betalingen så er det jo han som blir svarteper.

Virker som det har vert kontakt men at det (i beste fall) forsatt er i forhandlingsfasen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #461 på: 01. Juni 2019, 21:56 »
Men viss det kun er overføringen som gjenstår burde det vel komt ein bekreftelse på enighet mellom partene? Ingenting og tape på det ashley..? om sjeiken ikkje får ordnet med betalingen så er det jo han som blir svarteper.

Virker som det har vert kontakt men at det (i beste fall) forsatt er i forhandlingsfasen.

Sheiken har jo bekreftet det.
Ashley sier aldri noe til media.
Skal bli like deilig som pengene å ha en eier som informerer fansen litt.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #462 på: 02. Juni 2019, 18:46 »
Men viss det kun er overføringen som gjenstår burde det vel komt ein bekreftelse på enighet mellom partene? Ingenting og tape på det ashley..? om sjeiken ikkje får ordnet med betalingen så er det jo han som blir svarteper.

Virker som det har vert kontakt men at det (i beste fall) forsatt er i forhandlingsfasen.

Er vel ingen som tror at det bare er en overføring som mangler. Sier bare at om enighet er truffet så er ikke overtakelsen gjort på en dag. Derfor tviler jeg også på at det skjer med det første, og at vi må smøre oss med tålmodighet. Jeg er der at jeg håper vi rekker transfer deadline om det blir noe av overhodet.

Tipper også at det er signert NDA'er slik at det er ting man kan snakke om og ting man ikke kan snakke om. Her er sikkert klubber i PL under et strengere regime enn sjeiker med drøye lommebøker. Antar at det er regler  rundt dette, enten på Premier League sin side eller selskapsrettslig for alt jeg vet.

Enig i at det virker som om det er i en forhandlingsfase.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #463 på: 02. Juni 2019, 22:03 »
Ble nevnt i flere medier for noen dager siden at Ashley hadde signert på en såkalt NDA.
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #464 på: 02. Juni 2019, 22:09 »
En NDA (non disclosure agreement) blir vel signert så fort noen slipper inn i det såkalte "data room", altså får tilgang til finansielle dokumenter og lignende.

Vil tippe at Ashley har signert NDA’dokumenter med flere grupper, ikke bare BZG (det ryktes jo at flere er interesserte).
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒