20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 300900 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #255 på: 28. Des. 2018, 09:33 »
Meir potensielt håp... Trur ikkje noko før eg
skrevet svart på kvitt at ashley har solgt
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #256 på: 28. Des. 2018, 11:30 »
Tar alt med en septiktank med salt før det er skrevet i stein at klubben er solgt. har større tro på at vi må vente på at Ashley dør av naturlige årsaker før han forlater klubben.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #257 på: 30. Des. 2018, 17:34 »
The Sun (!) meldte i går at Kenyon var ute av bildet ang et oppkjøp, var kun villig til å by £300m hvis Newcastle kvalifiserte seg til CL innen 10 år (200 nå, 100 i klausuler).

Peter Graves sier ang er oppkjøp er "100% not dead!".


Veldig mye frem og tilbake, som vanlig.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #258 på: 30. Des. 2018, 18:37 »
The Sun (!) meldte i går at Kenyon var ute av bildet ang et oppkjøp, var kun villig til å by £300m hvis Newcastle kvalifiserte seg til CL innen 10 år (200 nå, 100 i klausuler).

Peter Graves sier ang er oppkjøp er "100% not dead!".


Veldig mye frem og tilbake, som vanlig.
Vil ikke ha inn en "fattigslusk". Vil ha inn en sheik eller noe som driter i 100 mill...

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #259 på: 31. Des. 2018, 02:51 »
De tror jeg ikke "finnes" lenger. Med FFP og alt det der, får man ikke lenger eiere som spruter masse cash inn i klubber. Det man kan håpe på, er at det kommer noen med litt penger til å styre skuta i riktig retning i starten.
Men så må jo klubben generere penger i stor grad selv. Sånn sett er ikke Ashley helt på viddene, der han ofte sier at han ikke kan konkurrere med "land" (City, Chelsea og PSG).
Problemet med Ashley, er at klubben ikke bruker de pengene den selv generer.

Men at det blir mange marquee-signings med en gang når (HVIS!!!!) vi blir kjøpt opp, det er det bare å glemme!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #260 på: 31. Des. 2018, 10:22 »
The Sun (!) meldte i går at Kenyon var ute av bildet ang et oppkjøp, var kun villig til å by £300m hvis Newcastle kvalifiserte seg til CL innen 10 år (200 nå, 100 i klausuler).

Peter Graves sier ang er oppkjøp er "100% not dead!".


Veldig mye frem og tilbake, som vanlig.
Vil ikke ha inn en "fattigslusk". Vil ha inn en sheik eller noe som driter i 100 mill...

Er ikkje anna å gjøre enn å vente å sjå. Men dersom det verken skjer eit oppkjøp eller Benitez blir backet i januar så må det mobiliseres i byen. Kan ikkje fortsette slik
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #261 på: 31. Des. 2018, 13:39 »
De tror jeg ikke "finnes" lenger. Med FFP og alt det der, får man ikke lenger eiere som spruter masse cash inn i klubber. Det man kan håpe på, er at det kommer noen med litt penger til å styre skuta i riktig retning i starten.
Men så må jo klubben generere penger i stor grad selv. Sånn sett er ikke Ashley helt på viddene, der han ofte sier at han ikke kan konkurrere med "land" (City, Chelsea og PSG).
Problemet med Ashley, er at klubben ikke bruker de pengene den selv generer.

Men at det blir mange marquee-signings med en gang når (HVIS!!!!) vi blir kjøpt opp, det er det bare å glemme!
Syns du er litt blåøyd her. Null problem for psg,city osv å pøse inn med kroner i klubben. For å sette det på spissen kan de lage en gull vip billett som koster 400 milliarder som eieren kjøper. Poenget er at de finner smutthull om de vil. Så ønsker meg en styrtrik eier etter mange år i sulten.
Gjerne Kinas/verdens rikeste mann som det har vært skriverier om før.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #262 på: 31. Des. 2018, 13:56 »
Med at de eierne ikke finnes lenger, mener jeg at det virker som folk/grupper ikke ser det som lønnsomt å legge masse penger inn i fotballklubber lenger.

Og det er ingen tvil om at FFP ikke funker som det skal, men det ligger der uansett.
Vi kommer ikke til å bli kjøpt opp av en riking, det beste vi kan håpe på er et konsertium med forståelse for klubben og byen/samfunnet rundt.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #263 på: 31. Des. 2018, 14:46 »
Finnes nok flere der ute. Gjerne en som ikke bryr seg om business delen. Bare vil leke gud med en fotballklubb.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #264 på: 31. Des. 2018, 19:40 »
Kan hende det, men det tviler jeg sterkt på. I så fall ville vi vært kjøpt opp for lenge siden...0
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #265 på: 31. Des. 2018, 23:53 »
Tror dessverre det ikke blir salg nå, og da lever vi farlig. Sentrallinjen vår er ok, men alt annet er alt for dårlig. I tillegg har vi dårlig dekning på alle plasser med unntak av op stopperplass. Lagene rundt oss kommer til å forsterke, noe vi sannsynligvis ikke vil gjøre om klubben ikke selges. Mao er det en reell fare for at vi da rykker ned, til tross for at Benitez er vår manager. Og rykker vi nå tror jeg vi må belage oss på å bli i den divisjonen en stund. Championship har blitt en tøffer og tøffere liga, samtidig som vårt lag da ikke er i nærheten av det for eksempel Chris Houghton rykket opp med mener jeg.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #266 på: 01. Jan. 2019, 15:02 »
Finnes måter for eiere å sprøyte inn mer penger, men kan ikke lenger gjøres som i gamle dager. Eksempler er som i City og Liverpool, hvor eierens andre firmaer inngår lukrative sponsoravtaler, og således blåser opp omsetningen. Problemet vårt er jo som det ble nevnt, Ashley lar ikke klubben bruke egne midler til å utvikle seg, eller benytter Sports Direct til å sprøyte midler inn i klubben. Det naturlige er at SD hadde betalt noen millioner pund i året for all reklamen.

Kontroversielt, men jeg syns faktisk stadionnavnet kan selges. Om det kan skaffe klubben ekstra millioner i kassa, forutsatt at disse midlene faktisk brukes til å utvikle klubben, syns jeg det er helt innafor.

Eksempler: https://www.theguardian.com/football/2011/jul/08/manchester-city-deal-etihad-airways

Ikke akkurat de beløpene jeg hadde forventet, men sier jo noe om potensialet som ligger der.

Og har jeg oppfattet ting riktig, kan en nye eier la klubben gå med saftig underskudd et år eller to? Er vel totalt overskudd/underskudd over en lengre periode som teller i forhold til fair play?
« Siste redigering: 01. Jan. 2019, 15:28 av Geordie »
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #267 på: 02. Jan. 2019, 14:59 »
Kan hende det, men det tviler jeg sterkt på. I så fall ville vi vært kjøpt opp for lenge siden...0
Tror dessverre det står helt på andre betingelser. Hadde vi ligget i London eks hadde vi nok vært mer attraktive

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #268 på: 02. Jan. 2019, 15:01 »
Tror dessverre det ikke blir salg nå, og da lever vi farlig. Sentrallinjen vår er ok, men alt annet er alt for dårlig. I tillegg har vi dårlig dekning på alle plasser med unntak av op stopperplass. Lagene rundt oss kommer til å forsterke, noe vi sannsynligvis ikke vil gjøre om klubben ikke selges. Mao er det en reell fare for at vi da rykker ned, til tross for at Benitez er vår manager. Og rykker vi nå tror jeg vi må belage oss på å bli i den divisjonen en stund. Championship har blitt en tøffer og tøffere liga, samtidig som vårt lag da ikke er i nærheten av det for eksempel Chris Houghton rykket opp med mener jeg.

Hvor tar du dette fra? Jeg vurderer ikke nedrykk i det hele tatt. Mer sannsynelig at vi vil klatre sånn jeg ser det, selv uten forsterkninger.
Huddersfield, Cardiff, Fulham,burnley er nok lagene som skal kjempe om overlevelse.

et artig funfact er at vi er mye bedre borte enn hjemme. vi er nr 11 på borte tab, mens vi er nr 19 på hjemme tab. vet jeg kaster bensin på bålet nå, men syns Benitez er utgått på dato. Kommer det Ny eier vil jeg også ha ny manager på sikt. Rett og slett kjedelig fotball under Bentiez
« Siste redigering: 02. Jan. 2019, 15:07 av TooN »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #269 på: 02. Jan. 2019, 16:01 »
Det ble lagt ut en link tidligere med et radioprogram fra BBC Newcastle, hvor tidligere Newcastlespiller Steve Howey sa at det var mulig det skulle komme nyheter om et salg av klubben før kompen mot Manchester United. Får vi se da, om noe skjer de neste timene. Holder ikke pusten.....
No fate but what you make