20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 668881 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1080 på: 06. Mai 2008, 13:41 »
Husker da spesielt en kamp, ikke mot hvem, men hvor han tidvis herjet helt alene mot motstanderlaget. Slik jeg husker det var han langt bedre enn sine motspillere.


Husker den kampen selv, men ikke motstander...


For sommeren krever jeg at vi kjøper følgende:

En targetspiss som kan over for Viduka.

En midtbanespiller som tar over for Geremi.

En midtstopperbauta. Tror Richard Dunne ville vært en god mann.

Jeg ønsker meg i tillegg:
En defensiv midtbanespiller, gjerne bedre enn Butt.
En ny venstreback. Gjerne Wayne Bridge, men ser ikke på det som krise om vi kjøper inn en som er backup for Enrique.
En høyreback ville også vært greit. Beye er mer enn god nok, men vi har ingen i backup hvis han blir skadet. En ung sulten spiller ville vært bra.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1081 på: 06. Mai 2008, 15:04 »
100% enig der, føler akkurat det samme.

At vi får inn ein ny Viduka-type er jævla viktig. Vi er rett og slett elendige offensivt når han ikkje er på bana. Har sett det gang på gang, sjølv om Viduka ikkje har dagen og han blir bytta ut, spelar vi alltid bedre før det bytte skjer. Eg veit ikkje heilt kven denne typen skal være, men eg vil tru at f.eks Peter Crouch kan være ein god erstattar. Men han må ihvertfall være stor og sterk og god teknisk, i tillegg til bra speleforståelse og evne til å samarbeide med Owen og Martins.

Det er litt rart det med Geremi også. Synes ofte han slurvar mykje, og det går treigt med han, likevel er vi best med Geremi på bana. Det understrekar kanskje kor viktig det er med rutine. I mine auge er som sagt Jimmy Bullard den perfekte erstattar. Og det er ikkje slik at han er ein middelmådig spelar berre fordi han er i Fulham. Han har nesten åleine berga laget fra nedrykk etter at han kom tilbake frå skade. Den som ikkje ser at dette er ein bra spelar har ikkje fulgt Fulham i sesongavslutninga. Men folk får være uenige, men personlig håpar eg KK delar mitt synspunkt.

Om vi skal skifte på midtstopparparet er det vel Faye som skal ut. Taylor har spelt seg stort opp i det siste, og eg har fått tilbake trua på gutten. Taylor kler rolla som ryddegut perfekt. Faye tek seg av duellane og har spelt meget bra, men eg syns ikkje han er god nok langs bakken, og har ikkje bra nok fart. Likevel ein god spelar som skal beholdast, men Dunne som har vore nevnt er minst like god, og kan ta på seg denne rolla. Så spørs det om han er interessert i å spele for ett svakare lag.

Når det gjeld den defensive midtbaneplassen bør vi få inn ein ung konkurrent til Butt. Ser for meg en sterk og rask afrikanar, med innsats og enorm fysikk. Alexander Song på Arsenal har fått lite tillitt i Arsenal, og kanskje kan han være interessert i ein overgang, sjølv om det er litt tvilsomt. Fulgte han i ACN for Kamerun og der var han absolutt glimrande.

Enrique klarar seg brukbart på venstreback om dagen, men eg trur han vil bli mykje bedre om han får tid på seg. Likevel trenger vi større dekning på denne plassen, og selfølgelig skal vi prøve å skaffe ein så god back som vi har mulighet på. Leighton Baines har vel fått lite speletid i Everton, kanskje han kan være noko?

På høgreback ser eg helst at vi hentar inn ein ung og tålmodig spelar, for eg forventar at Beye tar seg av denne plassen i minst tre sesongar til. Har ingen anelse om kven denne spelaren kan være.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1082 på: 06. Mai 2008, 15:38 »
Husker da spesielt en kamp, ikke mot hvem, men hvor han tidvis herjet helt alene mot motstanderlaget. Slik jeg husker det var han langt bedre enn sine motspillere.


Jepp men starta ikkje alt bråket etter denne kampen ? Han spilt 1-2 kamper og var heilt vill og så blei det bråk ? Og så fekk han eit par kamper til slutt etter og ha vert nedi afrika ? Dermed var han jo ikkje matchtrent i dei siste kampa.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1083 på: 06. Mai 2008, 15:48 »
Lure på om det var mot Molde han vart dominant.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1084 på: 06. Mai 2008, 16:16 »
blei nysgjeerig. Fant denne artikkelen http://avis.dn.no/artikler/avis/article7178.ece
Ein kan jo lure på om proffkontrakt først kan skrives ved fyllte 18 egentlig er til spillerens beste
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1085 på: 06. Mai 2008, 17:43 »
Sånn som jeg husker Mikel, så var han ekstremt god i én eller to kamper, i resten var han omtrent på nivå med de andre, kanskje litt bedre. Jeg husket først og fremst at han hadde individuelle ferdigheter som gikk utenpå alle andre, men at kvaliteten på spillet hans ikke nødvendigvis alltid var så mye bedre enn alle andre. Jeg synes ikke det var SÅ åpenbart at Mikel var TLs beste midtbanespiller den tiden han var i Norge.

Det var først etter at han kom til Chelsea, at jeg virkelig så hvor god Mikel er.

Hva angår dagens TL-spillere, synes jeg ikke Alanzinho virker som en PL-type. Jeg synes ikke jeg ser særlig mange slike typer i PL. Christiano Ronaldo var litt sånn da han først kom til ManU. Men bare litt. Har følelsen av at Alanzinho-typer kanskje verdsettes bedre i sentral-europa. Tyskland, Nederland, Frankrike etc.

Anthony Annan er et spennende prospekt. Men per dags dato er han overhodet ikke Premier League-materiale.

Jeg synes virkelig synd på Per Ciljan Skjelbred, som i mangel av et spillesystem i Rosenborg, blir nærmest tvunget til å bruke mange flere touch på ballen, enn det han er god på. Skjelbred er kanskje Norges beste på en- og totuoch-spill, som det er mye av i PL. Med noen måneder i styrkerommet, og på treningsfeltet, tror jeg Ciljan kan bli en meget god spiller i Premier League. Han vil beherske tempoet og spillestilen i England mye bedre enn Doffen Hæstad.
Tror absolutt han kan hevde seg på nivå med frk. Gamst Pedersen - og vil sannsynligvis være mer motivert for å yte sitt beste også for landslaget.

Når det gjelder hvilke typer vi trenger til neste sesong er det, som André skriver tre roller som peker seg ut.
En lyktestolpe på topp. Vi trenger en Peter Crouch lookalike. Men ikke Peter Crouch. Han er ikke god nok.
Midtbanegeneralen, som skal styre spillet med sine utsøkte pasninger og hovmesterblikket.
Forsvarsbautaen. Obersten. Richard Dunne er en våt drøm jeg håper blir virkelighet.

I tillegg bør vi ha en venstreback, høyreback og en som på sikt kan ta over for Butt, og fungere like utmerket i 4-4-2 som 4-3-3.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1086 på: 06. Mai 2008, 17:46 »
http://www.tribalfootball.com/article.php?id=91445

I følge L'Equipe har vi bydd på Sessegnon. Er ikke denne franske siden ganske seriøs?

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1087 på: 06. Mai 2008, 17:54 »
Arsenal skal visst være interressert i å hente Sessegnon som erstatter for Flamini..

L'Equipe er vel en av europas største sportsaviser og jeg tror den er ganske seriøs.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1088 på: 06. Mai 2008, 17:59 »
Det at Wenger er interessert, er et kvalitetsstempel uten like, spør du meg.

Og L'Equipe er meget seriøs.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1089 på: 06. Mai 2008, 22:49 »
Joda, bra analyse av Mikel, Jokke. Men ferdighetene var uten tvil langt bedre enn hans kolleger i TL, og når han jo også etterhvert lærte seg fotball i Chelski har han jo virkelig blitt dyktig.
Hva Annan angår, syns ikke han er så ekstremdominant enda. Glimt-midtbanen var langt bedre enn Stabæks midtbane med Annan og Alanzinho på på Aspmyra. Det hele snudde på mange måter da Bjarnarson gikk ut for Glimt, og ikke minst når Annan ble byttet ut mot Tchoy som jeg føler er vel så god enda.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1090 på: 06. Mai 2008, 23:28 »
Annan har ikke dei samme tekniske ballferdighetene som Mikel hadde. I Chelsea blir Mikel brukt som sweeper på midtbanen, og er så og si aldri over på motstanderen sin banehalvdel. Uansestt drillet han rundt med "kremen" av Norske spillere. Vil nok si at Annan har ett stort skritt igjen, som eg ikke tror han tar.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1091 på: 07. Mai 2008, 09:40 »
Noen som vet noe mer om Sessegnon??? Skal ærlig innrømme at jeg ikke vet en sheit om denne spilleren. Synes forøvrig det er veldig merkelig at vi byr en skarve mill under det klubben forlanger når vi vet at Arsenal lurer i kulissene. Er det ikke da om å gjøre å sikre seg denne spilleren fort som heite!!?? Er han tiltenkt en rolle på vår sentrale midt så er han lett verdt 5.5 som det vel var snakk om. Håper dette går i orden fordi jeg har hørt masse spennende om denne spilleren. Dessuten er han ung. Nå venter jeg bare på at vi hører at Joaquin er klar ;)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1092 på: 07. Mai 2008, 13:50 »
Spennende med Sessegnon. Aldri hørt om mannen, men som det blir sagt her, er Arsenal interessert, er det verdt å ta en titt..

Forøvrig er vel L'Equipe en av de mest seriøse/annerkjente sportsavisene i europa. Sammen med Marca el hva den spanske (?) heter..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1093 på: 07. Mai 2008, 15:15 »
Måtte søke opp dennen Sességnon på FM. Der er han offensiv midtbane, høyre, venstre, sentral og hans beste ferdighet var lange innkast :)

Var ikke imponerende god på FM, men det kan vi vel ikke legge vekt på. Er vel mer å stole på det kvalitetsstempelet at Wenger er ute etter ham. Den forrige spilleren Wenger snappa fra oss var vel Sagna, og han har jo slått til ganske bra i PL...

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1094 på: 07. Mai 2008, 15:46 »
Sånn ser han ut hos meg:

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg