20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 666005 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #210 på: 25. Feb. 2008, 22:50 »
jeg er ikke direkte skuffet over Beye. Jeg tror at når vi en vakker dag klarer å styre en kamp og forsvaret har kommet opp på normal pl standard vil de være lettere for ham å komme opp. Synes han har gjort det bra deffensivt sålangt ivertfall. At han var kaptein i marseille vitner også om at han har hodet på rett plass. Tror ikke vi er i nærheten av å ha sett Beye på sitt beste. Hans prestasjoner er ikke dårligere en noen andre på laget.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

borbis

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 461
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #211 på: 26. Feb. 2008, 00:20 »
Vil bare si en ting. Newcastle må slutte å kjøpe så mange spillere som er 29-30 år som nærmer seg slutten av karrieren. Få inn sultne/unge spillere som er mellom 20-25 og bygg laget fra bunnen. Man kan selvsagt kjøpe litt eldre og, men da skal døm faen meg være god også. Synes newcastle skal punge ut med £40-50m i sommer på 4-5 KVALITETSPILLEREsom vil løfte laget betraktelig, hvis dem ikke kommer over noen røverkjøp da. Men de må belage seg på bruke godt over £10m på en spiller. Man ser bare hvor mye topplagene har brukt unge spillere. Nani og anderson er godt oppimot £20m, eduardo kosta £15m, bale nesten £10m osv, torres £25m. Vil man være blant de beste må man bruke like mye penger som de beste.

Det viktigste blir jo selvsagt og kjøpe riktige spillere. Det er selvsagt ikke enkelt når man ser at 2/9 spillere som Sam kjøpte inn har vært gode hittil.

Nå ser jeg framover til neste sesong og håper keegan kan snu skipet og holde oss i PL.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

“It wasn’t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.”

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #212 på: 26. Feb. 2008, 08:31 »
LuaLua eyes Newcastle United return

Skal si til slik a?
Jeg ble litt skuffet da han dro, men jeg tror ikke jeg vil ha han tilbake på dette tidspunktet.
Greit nok at han har visse ferdigheter, men er vel ikke god nok for oss?
Jeg kan ikke se at han er bedre enn noen av de vi har.
Ka synes dykkan? ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #213 på: 26. Feb. 2008, 08:35 »
LuaLua eyes Newcastle United return

Skal si til slik a?
Jeg ble litt skuffet da han dro, men jeg tror ikke jeg vil ha han tilbake på dette tidspunktet.
Greit nok at han har visse ferdigheter, men er vel ikke god nok for oss?
Jeg kan ikke se at han er bedre enn noen av de vi har.
Ka synes dykkan? ;)

Nei takk.

Kråka

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 51
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #214 på: 26. Feb. 2008, 09:21 »
selger vi Ameobi og Viduka, så ja. selv om jeg gjerne skulle hatt en bedre spiss inn i stallen.
er det en jeg vil ha inn i spiss teamet så er det Pizarro. han har ikke akkuratt slått til i Chelsea, men er en veldig bra spiss når
han får de minuttene som trengs på banen. vi kan nok ikke sette oss høyere forventninger når det gjelder signering av spisser tror jeg.. vi er jo et midt på tabellen lag..

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #215 på: 26. Feb. 2008, 12:32 »
Jeg syns faktisk Beye har vært den soleklart beste forsvarspillern vår i år, sammen med Faye.

Når det gjelder alle disse unnskyldningene rundt forsvaret vårt om at keepern ikke er god nok til å organisere og at vi ikke har noen ledertyper og at folk ikke er som de var i sine gamle klubber, syns jeg det er rart at ingen trekker inn det organisatoriske. Har vi noensinne hatt gode defensive trenere? Pearson, McDermott, Roeder, Cox, Sadler... er de/har de vært gode nok? Uansett tror jeg det er et komplekst problem.. men det er ingen tvil om at en viktig faktor som skiller toppklubber fra røkla i dag, er å ha et topp profesjonelt apparat som tar for seg alt mulig. Det er lett å le av Martin Andresen og alle slavene hans i VIF, men det er ingen tvil om at dette er fremtiden. Toppfolk som tar seg av egne områder som fysisk trening, uttøying, taktikk, defensivt og offensivt arbeid, osv.

Jeg lurer litt på om Newcastle i litt for mange år har stått stille, mens andre har utviklet seg enormt innen administrasjon og støtteapparat.
Oscillons From The Anti-Sun

Filla

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 312
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #216 på: 26. Feb. 2008, 14:27 »
Syns også att Beye har vært blandt de bedre i år..Ingen grunn til å selge han. Trenger heller ingen ny høyreback..har jo Geremi som backup som jeg ser det.
Barton har skuffet meg enormt i de kampene jeg har sett han.Han er bare en skygge av det han var i Man City. Der var han en kreativ og målfarlig spiller som var enorm på å dra med seg hele laget når det buttet litt imot. Hvorfor kan han ikke gjøre det samme i Newcastle? Håper bare att det snur for Barton og att vi beholder han..Syns d bare er unødvendig å selge en spiller etter en sesong.Ihvertfall en som har enormt potensiale og som kan være en av englands beste midtbanespillere på sitt beste.

Om vi får 50 mill £ til sommeren og vi holder oss i PL så forventer jeg meg store navn og klassespillere som hever første 11eren..

Forsvar: En forsvarssjef som har alt en midtstopper skal ha.
Metzelder 6-8 mill £
Campbell 2-5 mill £
Heitinga   5- 7 mill £
Van Buyten 3-6 mill £

Ny venstreback som har erfaring fra PL
Bridge 2-4 mill £
Shorey 3-5 mill £

Midtbane:  Minst en sentral midt som er kreativ og målfarlig
Van der Vaart  10- 12 mill £
Källström   6- 9 mill £
Barnes   2-4 mill 3
Arteta   8- 10 mill £

Ving med fart og innleggsfot
SWP   6-8 mill £
Bentley 6-8 mill £
Odonkor  5-7 mill £
Arshavin  4-6 mill £

Def midt som jobber og er passningsdyktig
Carrick   7-10 mill £
Appiah   5-8 mill £
Alonso   5-8 mill £

Spisser som er målfarlige og enten oppspillspunkter eller raske
Klose   6-8 mill £
Zigic   6-8 mill £
Bianchi  4-6 mill £
Jones  4-6 mill £
Aguero  15- 20 mill £


Utover dette så håper jeg på noen nye talenter og att akademiet får fram noen virkelige utropstegn før neste sesong begynner.
 Vi kan kvitte oss med; Cacapa, Butt, Smith og Carr for min del..også Ameobi

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #217 på: 26. Feb. 2008, 14:47 »
Jeg syns faktisk Beye har vært den soleklart beste forsvarspillern vår i år, sammen med Faye.

Når det gjelder alle disse unnskyldningene rundt forsvaret vårt om at keepern ikke er god nok til å organisere og at vi ikke har noen ledertyper og at folk ikke er som de var i sine gamle klubber, syns jeg det er rart at ingen trekker inn det organisatoriske. Har vi noensinne hatt gode defensive trenere? Pearson, McDermott, Roeder, Cox, Sadler... er de/har de vært gode nok? Uansett tror jeg det er et komplekst problem.. men det er ingen tvil om at en viktig faktor som skiller toppklubber fra røkla i dag, er å ha et topp profesjonelt apparat som tar for seg alt mulig. Det er lett å le av Martin Andresen og alle slavene hans i VIF, men det er ingen tvil om at dette er fremtiden. Toppfolk som tar seg av egne områder som fysisk trening, uttøying, taktikk, defensivt og offensivt arbeid, osv.

Jeg lurer litt på om Newcastle i litt for mange år har stått stille, mens andre har utviklet seg enormt innen administrasjon og støtteapparat.

Var jo også dette Big Sam skulle innføre i klubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #218 på: 26. Feb. 2008, 15:01 »
Forstår ikke at Newcastle ikke henter mer britisk. Nede i Championchip er det en del bra spillere. Kanskje like greit å se innenlands. Everton er jo et lag som har dratt bra nytte av det.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #219 på: 26. Feb. 2008, 16:38 »
Forstår ikke at Newcastle ikke henter mer britisk. Nede i Championchip er det en del bra spillere. Kanskje like greit å se innenlands. Everton er jo et lag som har dratt bra nytte av det.
Vi har i stor grad trengt ferdige produkter, ikke uferdige talenter. Greit nok, vi kunne kanskje satset hardere på dette også. Men for Souness og Roeder var det viktig å forsterke førsteelleveren. De måtte jo oppnå resultater på kort sikt. De kunne ikke tenke langsiktig. Det ville ikke fansen tillate og det ville ikke Shepherd tillate.

Robson hentet jo Jermaine Jenas fra Nottingham Forest. Gullit hentet Kieron Dyer fra Ipswich. Disse to var unge, uferdige spillere, men likevel var de veldig dyre. Skal vi først kjøpe dyrt, så prioriterte våre managere å hente ferdige produkter. Spillere som forsterket førsteelleveren. Spillere som gikk rett inn på laget. Som Emre, som Luque, som Owen, som Martins, som Duff. Disse spillerne har selvfølgelig ikke hatt all verden å tilføre oss, men det er ikke nødvendigvis sånn at de beste spillerne fra Championship hadde gjort det så mye bedre. Jeg tror ikke det handler så mye om spillerne vi har kjøpt. Mer om hvilke managere vi har ansatt, og hvor kortsiktig vi bestandig har tenkt. Ingen managere etter Robson har fått tid.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daffen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 502
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #220 på: 26. Feb. 2008, 16:41 »
ja van der vaart på newcastle hadde vert tingen!!!tror ikke vi kan få tak i en bedre offansiv midtbane spiller enn han..forstår ikke at han ikke har godt til enn større klubb enn Hamburg..men men,snart går han jo til Newcastle ;D
Joey Barton 7

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #221 på: 26. Feb. 2008, 16:42 »
Mange spennende spillere du nevner Filla, men prisene på de fleste er nok alt for lave. F.eks. blir Klose aldri solgt for 7 MP.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #222 på: 26. Feb. 2008, 17:33 »
Mange gode forslag fra Filla, desverre tror jeg mange er umulige å få tak i. Hadde Bridge ville vært her hadde han nok kommet i sommer, Klose forlater neppe Bayern for oss, Metzelder er nok også veldig usansynlig for å nevne noen. Det fantastiske med Kevin Keegan er at han sikkert kommer til å prøve på hvem som helst av disse, eller Ronaldinho for den saks skyld.  ;D

Filla

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 312
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #223 på: 26. Feb. 2008, 17:52 »
Forstår att mange føler att disse spillerne er "usannsynlige" å hente, men skal vi bli ett storlag igjen, så er det nettopp disse spillertypene vi trenger..Og jeg er alltid optimist, selv i disse mørke tider, derfor tror jeg att Keegan har muligheten å bygge ett storlag igjen, som spiller underholdene og fartsfylt fotball..

En annen spiller jeg gjerne skulle likt å se i Newcastle-drakt er Franck Ribery..For en fart og totalt uforutsigbar..En virkelig entertainer..Spiller han i Marseille om dagen eller var det Bayern? Uannsett så må vi kunne forsøke å få inn spillere fra de litt "mindre" ligaene. Stjernespillere i tyskland,holland,belgia,frankrike har lyst til å spille i de største ligaene og de kan vi tilby, ihvertfall enn så lenge..

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #224 på: 26. Feb. 2008, 18:52 »
Mange spennende spillere her Filla, men eg trur du har underpriset mesteparten av dem, trur nesten alle vil koste mye mer enn det du har satt opp.
Newcastlesupporter siden 1992