20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 147643 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #60 på: 25. April 2018, 21:01 »
Jeg mener Slimani er den beste spissen, så der får vi bare være uenige.

https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-united-preparing-hand-rafa-14577520

25.april, og Chronicle har allerede begynt å skru opp forventningene til supporterne 🙄  Vi får nå se hva som skjer, selvsagt kommer vi til å kjøpe spillere. Men begynner å bli lei av at "kildene" til Chronicle sier at Newcastle kommer til å handle mye, bruke penger, for så å slakte Ashley når vinduet er over.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #61 på: 25. April 2018, 23:02 »
Ganske repeterende den runddansen til The Chronicle ja. Vi får nå se hva sommeren bringer, men skuffelsene bruker å komme på løpende bånd. Spillerne har jobbet og kjempet for drakten i flere kamper nå, men uansett hvor imponerende innsatsen har vert så trenger vi mer kvalitet, spesielt fremover. Spiss, ving/Kenedy og en offensiv kreativ midtbanespiller er helt essensielt.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #62 på: 26. April 2018, 00:04 »
Skulle gjerne sett en hback komme inn også! Hadde vært moro å prøvd seg på Darmian, men han er nok utenfor rekkevidde.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #63 på: 26. April 2018, 16:58 »
Jeg mener Slimani er den beste spissen, så der får vi bare være uenige.

https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-united-preparing-hand-rafa-14577520

25.april, og Chronicle har allerede begynt å skru opp forventningene til supporterne 🙄  Vi får nå se hva som skjer, selvsagt kommer vi til å kjøpe spillere. Men begynner å bli lei av at "kildene" til Chronicle sier at Newcastle kommer til å handle mye, bruke penger, for så å slakte Ashley når vinduet er over.

Ser det ikke er økonomijournalister som har skrevet saken i Chronicle ja. Man kan plusse på de 120 mill pundene fra TV-avtalen med noen titalls til i billettinntekter, reklame/sponsorer, spillersalg ++. Tipper Newcastle vil ha en total omsetning på 180-200 mill pund + spillersalg denne sesongen. (De tallene får vi ikke før våren 2019). Men, det koster noen pund å drifte en klubb også da kjære journalister. Det interessante er jo hva klubben går med i overskudd etter driftskostnader. Bør være ganske romslige tall det er snakk om her og, men tviler sterkt på at det er 120 mill pund. Lønn utgjorde ca 75 mill pund sesongen vi rykket ned + pluss andre driftskostnader ca 45 mill. Samt et antatt underskudd fra forrige sesong vil nok dekkes inn helt eller delvis av årets overskudd.

Uansett, om noen vil være med å tippe? Vil tro overgangsbudsjettet er på +/- 50 mill pund + spillersalg. Mitro, Mbemba, Colback, Darlow/Elliot + diverse rask, +/- 30 mill pund? Med god uttelling på salg, vil vi ved sesongstart ha brukt ca 80 mill pund. Trur eg!  :)

Forutsetningene der kan jo selvfølgelig endres totalt med en ny eier.
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #64 på: 26. April 2018, 21:51 »
Vi må selvsagt ta utgangspunkt i Ashley som eier ;)

£50m pluss salg må være innafor. Tror ikke vi skal håpe på noe mer enn det, samtidig kan det være at ikke 100% av pengene fra salg blir gjort om til overgangsmidler.

Men det er to ting som jeg finner interessant/jeg er spent på:

1 - Hvor "romslig" er lønnsbudsjettet? Hvis vi kvitter oss med Colback, Haidara, Gamez, Selz, Mitrovic ( :( ), Mbemba, Saivet, Gayle (?) Darlow/Elliot og kanskje noen andre jeg har glemt, vil det frigi relativt store lønningsposer. Det tatt i betraktning med at vi selvsagt er nødt til å øke det nåværende lønnsbudsjettet med økte inntekter, vil det kunne tiltrekke bedre spillere.

2 - Hvor tidlig begynner vi? Det har vært snakk om å signere Oguzhan Ozyakup fra Besiktas på free transfer, da kontrakten går ut i sommer. Nå vil sikkert agent holde ut lengst mulig i søken etter best mulig klubb, og mest mulig penger. Men en sånn signering tidlig vil kunne sende signaler om at vi er villige til å satse i sommer, selv om det er free transfer. Mike Ashley/Lee Charnley burde forstå viktigheten av å handle spillere veldig tidlig, da det både er VM i sommer, og transfervinduet stenger omtrent 2 uker tidligere enn vanlig.

▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #65 på: 01. Mai 2018, 13:26 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/what-newcastle-united-planned-goalkeeping-14595108

Mye som tyder på at Dubravka signerer, og med det blir vår førstekeeper. Virker som Rafa vil beholde Darlow også? Sels ut og Woodman ut på lån virker å være planen.

Linket til denne herren: http://www.nufcblog.co.uk/2018/04/30/agent-confirms-nufcs-interest-in-signing-e20m-rated-playmaker-this-summer/

Er vel en spillertype vi kunne ha bruk for, spennende type, virker imidlertid mer som agenten prøver å hause opp interesse?

Wolves interessert i Mitro? http://www.nufcblog.co.uk/2018/04/30/agent-confirms-nufcs-interest-in-signing-e20m-rated-playmaker-this-summer/

Og nei, http://www.nufcblog.co.uk/2018/05/01/ex-nufc-star-linked-with-summer-return-to-st-james-park-after-sky-confirm-furious-bust-up/

Vil ikke ha Carroll tilbake. Vist svært lite etter at han dro fra Newcastle, konstant skada og ryktes han er på ca 1 mill uka.
« Siste redigering: 01. Mai 2018, 13:37 av Geordie »
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #66 på: 01. Mai 2018, 23:07 »
Og ryktene går:

http://www.nufcblog.co.uk/2018/05/01/the-stoke-city-star-nufc-could-be-set-to-sign-if-they-go-down-this-makes-a-lot-of-sense/

Ikke sett all verden av denne fyren, men virker som Rafa har speidet han ganske nøye. Realistisk mål dette, men er han av en type spiller vi trenger mest nå?

http://www.nufcblog.co.uk/2018/05/01/the-in-form-winger-who-impressed-nufc-scouts-on-sunday-summer-bid-imminent/

Denne har rusla og gått en stund, noe i det? En spiller som Newcastle har speidet jevnlig i lengre tid, og ryktes vi har hatt bud inne i tidligere vinduer. Vi trenger ving-spillere.
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #67 på: 01. Mai 2018, 23:20 »
Garry Rodrigues har jeg hørt fint lite om, men virker spennende. Trenger bedre vinger ja!

Ellers skal vi visstnok ha hatt speidere på plass i Portugal lørdag, sett på Sporting CP - Portimonense. Da er det fort Bas Dost som har vært spilleren under lupen. Kjenner jeg fortsatt er ganske lunken til han altså.

Bra at Dubravka signerer, og at Darlow (sannsynligvis) forlenger. Selz og Elliot ut, Woodman til CC på lån.

Synes det har blitt veldig stille rundt Ozughan Ozyakup også, det er fort en spiller vi burde ha gått for. Selv om det blir mange sentrale med Diame, Shelvey, Merino, Hayden, Perez (10’er).
« Siste redigering: 02. Mai 2018, 00:31 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #68 på: 02. Mai 2018, 08:40 »
Ellers skal vi visstnok ha hatt speidere på plass i Portugal lørdag, sett på Sporting CP - Portimonense. Da er det fort Bas Dost som har vært spilleren under lupen. Kjenner jeg fortsatt er ganske lunken til han altså.

Ifølge Twitter-kontoen Scouts in Attendance (aner ikkje kor truverdig den er) så er det Shoya Nakajima som var den av interesse her. Southampton, Eibar og Sevilla hadde representantar der av same grunn som oss.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8659
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #69 på: 02. Mai 2018, 09:41 »
Hadde elska å se Shoya Nakajima i Newcastle.
Nei.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #70 på: 02. Mai 2018, 17:02 »
Nok en spiller jeg ikke har hørt om 🙄

Men kom til Portimonense i januar, og spiller primært på venstre kant ser jeg.
Kan absolutt være spennende nok han :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #71 på: 05. Mai 2018, 16:15 »
Stoke er ned etter tapet idag. Noen spillere derfra som frister?
Jeg kunne gjerne sett Jack Butland og Joe Allen i NUFC. Butland er fremdeles en ganske god keeper og en terrier som Joe Allen er noe noe alle lag trenger. Er veldig god med ballen også.

Stoke er jo en klubb som har brukt litt penger og hentet en del "spennende" spillere. Shaqiri, Martins Indi, Kevin Wimmer, Bojan, Muniesa, Imbula, Berahino, Jese, Zouma, Affelay, m.fl

I mine øyne er jo noen av disse fremdeles ganske "spennende" men også litt mer "gambling".

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #72 på: 05. Mai 2018, 19:18 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/rafa-benitezs-transfer-blueprint-more-14618126

Rafa med noen særdeles kloke betraktninger rundt sommerens vindu. Håper også vi kan få inn noen etablerte navn som med stor sannsynlighet vil prestere fra dag 1.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #73 på: 05. Mai 2018, 23:06 »
Stoke kommer nok neppe til å slippe Butland noe billigere enn hva Sunderland gjorde med Pickford. Så her snakker vi 30 millioner pund. Ser heller at vi får Dubravka inn og styreker laget andre steder.
Dersom Ashley fortsetter å knipe igjen har Benitez max 40-50 millioner pund til rådighet i sommer + salg.

Tar gjerne et nytt lån på Kenedy og i samme slengen kommer Zouma fra Chelsea på lån.

Så må det handles inn en ny spiss som skal være den nye nummer 9. En kreativ nummer 10. En ny ving og 1 back.

Noe mer tror jeg ikke vi skal håpe på.



Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #74 på: 06. Mai 2018, 16:16 »
Vi kan ikke låne både Zouma og Kenedy.

Butland eller Dubravka er vanskelig for meg å bedømme. Butland er nok bedre på strek og har alderen på sin side, mens Dubravka nok er bedre med ballen og solid nok keeper.

Prisen tatt i betraktning, ville jeg nok ha gått for Martin Dubravka.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒