20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fantasy Premier League 15/16  (Lest 30453 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

keegans

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Fantasy Premier League 15/16
« på: 28. Juli 2015, 20:46 »
Jeg fant ingen tråd for fantasy premier league, så da startet jeg en. Det er jo tross alt mange av oss som
skal kjempe om førsteplass og tur til Newcastle i sesongens TAN-liga. Personlig elsker jeg fantasy league og sesongen er ikke det samme uten! Men der er mange vanskelige valg å ta, og jeg har forandret laget mitt sånn omtrent en gang om dagen de siste to ukene :/

Så, noen som har noen gode tips? Hvilke NUFC-spillere velger folk? selv syntes jeg Aarons for 5.0 virker som et scoop, men jeg kommer nok til å vente til gameweek 8 før noen fra kjære Newcastle får være med pga et brutalt kampprogram.

Ellers syntes jeg spissplass er vanskelig. to dyre som har bevist at de kan bøtte inn blir et must, men som den tredje og billigere "jokern" sliter jeg med å velge. 

Troy Deeney har scoret 65 mål på de siste tre sesongene i championship, men spiller for en nedrykkskandidat. For usle 5.5 er han førstevalget mitt per i dag på denne plassen. For 6.0 finnes det
også spennede alternativer som Ulloa og Bamford, og for litt ekstra (6.5) Får man plutselig rå til spillere som Berahino, Cisse og Mitrovic. Hva mener dere?

Setter pris på gode råd :)


Milford

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #1 på: 30. Juli 2015, 17:25 »
Med det kampprogrammet blir det ingen NUFC-spillere på meg heller før tidligst GW9, så får vi se hvem av dem som har begynt å markere seg innen da.

De har vært griseflinke med å prissette i år. Vanskelig å fylle laget med flere av de store stjernene uten at det raserer restene av laget. Samtidig er det vanskelig å se forbi både Hazard og Aguero. Utenom Aguero går mine midler inn i midtbanen i år, der er det så mye 8.5m-gull å plukke fra. Sakho og Deeney får sannsynligvis de andre spissplassene.

Erfaringene fra i fjor (min første FPL-sesong) er uansett at man må tenke de nærmeste åtte kampene når man setter opp det første laget. Ingen av de jeg velger kommer til å forbli på laget hele sesongen uansett.

Klovnen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #2 på: 04. Aug. 2015, 23:16 »
Har TAN egen fantasy liga? Ka e eventuelt koden?

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #3 på: 04. Aug. 2015, 23:37 »
Du finner koden på medlemssiden. :)

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #4 på: 05. Aug. 2015, 12:45 »
Må bli naturlig å ha keepere og forsvarspillere fra topplagene som slipper inn minst mål, og gjerne backene som får assists og mål,, har tro på Shaw kan blomstre,,, om Bellerin får sjansen fremfor Debuchy er han ekstremt god offensivt,, Clyne og Moreno er skumle fremover,, Ivanovic også,, Tror nok alle ser Aarons til den prisen som et kupp, en joker til ekstreme mengder poeng, samme må sies om Ibe til ca samme pris,, Mitrovic var ikke alt for dyr,,, vi har god vane med å ha en storscorer i laget,, Sanches scorer ekstreme mengder mål og er oppført som midtbane noe som betyr enda mer poeng,, Sterling er også en som kan ta enorme mengder poeng og overkommelig pris. Coutinho har jeg også tro på kan være en joker. Naturlig å ha Coutouis som keeper da alle keeperne til topplagene er ca like dyre, og da Begovic som reserve, da det er naturlig at han kommer inn når Courtouis ikke spilller... Også lurt kjøpe spillere som man antar gjør det bra, men har lav verdi på grunn av klubben de spiller i ikke tilføyer dem nok hjelp...Som feks Beharino tror jeg tar en del poeng i Tottenham.Føler det er dumt av meg å røpe ideene mine, men kan godt oppgi hele laget, da jeg ikke kommer orka gjøre mye endringer utover,,, kanskje om jeg ser storparten av spillerne ikke får sjansen eller spiller som ventet,,, en gang,,, Hvis andre gjør det samme kan vi ha en konkurranse på forumet,, og for de som ikke er medlem og kan delta i konkurransen,,,

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #5 på: 07. Aug. 2015, 22:24 »
Hvordan ser laget ut dag før dagen?

Jeg har denne 11'eren nå:

                       Courtois

      Bellerin - Darmian - Azpiliqueta

Hazard - Depay - Chamberlain - Sterling

        Rooney - Wilson - Benteke

Benk: Krul, Wanyama, Baker, Wisdom

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #6 på: 07. Aug. 2015, 22:35 »
                    Courtois

        Huth - Azpilicueta- Mings

Hazard - Walcott - Milner - Sterling

        Rooney - Ighalo - Benteke

Benk: Butland, Dorrans, Richards, Alderweireld

Litt tynt i bakre rekker føler jeg. Blir sikkert en 4-5 panikkomrokkeringer når jeg får sovet på det en siste gang.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #7 på: 08. Aug. 2015, 18:01 »
Zaha på benken! Fantasy kan vera so utruleg frustrerande. Cabaye hadde eg og i starten men gjekk for Zaha.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #8 på: 08. Aug. 2015, 19:41 »
Courtois :D

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #9 på: 13. Aug. 2015, 07:23 »

Courtois
    £5.5

Butland
    £4.5

Ivanovic
    £7.0


Bellerín
    £5.5


Shaw
    £5.5


Clyne
    £5.5


Baines
    £6.5

Sterling
    £9.0


Aarons
    £5.0


Coutinho
    £8.0


Eriksen
    £8.5


Walcott
    £9.0

Cissé
    £6.5


Ayoze
    £5.5


Benteke

Benken ble dermed:
Butland

1. Clyne 2. Baines 3. Ayoze


Syns det er rart at så mange har med Azpilicueta da han sjelden få mål/assist. Chelsea holder mye nullen, men han er jo den eneste i bakre fiern som stort sett aldri tar poeng...Og om han storspiller defensivt gir det ikke noe mer poeng,, det eneste som gjelder er at Chelsea holder nullen...

Når det gjelder Beharino er han på vei til Tottenham, og tviler på at de vraker Kane med det første,, så når denne overgangen er i boks, er han i en bedre klubb, sånn sett bedre annlegg for å score mer,,, men tipper han blir benket så lenge Kane er frisk.......



Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #10 på: 13. Aug. 2015, 11:33 »
Syns det er rart at så mange har med Azpilicueta da han sjelden få mål/assist. Chelsea holder mye nullen, men han er jo den eneste i bakre fiern som stort sett aldri tar poeng...Og om han storspiller defensivt gir det ikke noe mer poeng,, det eneste som gjelder er at Chelsea holder nullen...
Så hvorfor har du med Shaw da?

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #11 på: 13. Aug. 2015, 20:47 »
Hei!
Sist gang jeg var med her (mener det var 2011/2012) kom jeg på premieplass uten å noen gang se snurten til premien. Håper det ikke gjentar seg (at premien ikke kommer altså ;) ).

Anyways, jeg elsker FPL! Jeg har endelig lært av mine feil og i år går jeg for gull (kom på 10k forrige sesong med mengder av elendige avgjørelser)!

Første GW var en nedtur for de aller fleste. Noen puntet på Mahrez (bravo!) og City-spillere (applaus). Selv gjorde jeg det helt ok med 38 poeng. Blir veldig spennende å se om GW2 kan gi flere svar enn spørsmål i motsetning til GW1. Regner med at mange er i samme båt som meg, nemlig å legge en plan for å få inn Aguero på bekostning av Benteke/Pelle/Rooney/Lukaku/Kane/andwhatnot og en Arsenal-mb (frigjøre midler). Jeg var fristet til å kvitte meg med Cazorla, men lot være da det langt i fra er gitt at billigere typer som Payet (mitt førstevalg), Andre Ayew, Young (venter uansett til transfervinduet stenger før han vurderes) eller Lens (er kanskje å banne kirken, men Lens med sine 0,9% i eierandel kan vise seg å være et magisk differential). Har falt ned på en beslutning at Azpilicueta har gjort jobben sin for meg, og trimmer troppen for litt verdi før Aguero kommer inn dørene i GW3 eller GW4 (mest sannsynlig). Mannen som kommer inn har fire gode hjemmekamper neste seks; nemlig Cresswell. Kanskje en noe merkelig transfer, men det er veldig vanskelig å legge en klar plan for fremtidige innkjøp, så forsterker der jeg kan og legger penger i banken.

Cech (Hennessey)
Darmian Gomez Cresswell (Huth 2nd sub, Targett 3rd sub)
Hazard Cazorla Chamberlain Ibe Mané
Rooney Benteke (Wilson 1st sub)

ITB: 3.0

Kommenterer gjerne andres lag og lytter på innspill.
Black and white since 1996

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #12 på: 13. Aug. 2015, 21:12 »
Syns det er rart at så mange har med Azpilicueta da han sjelden få mål/assist. Chelsea holder mye nullen, men han er jo den eneste i bakre fiern som stort sett aldri tar poeng...Og om han storspiller defensivt gir det ikke noe mer poeng,, det eneste som gjelder er at Chelsea holder nullen...
Så hvorfor har du med Shaw da?

Var det serriøst?.................

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #13 på: 13. Aug. 2015, 21:28 »
Syns det er rart at så mange har med Azpilicueta da han sjelden få mål/assist. Chelsea holder mye nullen, men han er jo den eneste i bakre fiern som stort sett aldri tar poeng...Og om han storspiller defensivt gir det ikke noe mer poeng,, det eneste som gjelder er at Chelsea holder nullen...
Så hvorfor har du med Shaw da?

Var det serriøst?.................
Ja. Hvor mange mål og assist har Shaw i karrieren?

bonoloy

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Fantasy Premier League 15/16
« Svar #14 på: 13. Aug. 2015, 21:46 »
Syns det er rart at så mange har med Azpilicueta da han sjelden få mål/assist. Chelsea holder mye nullen, men han er jo den eneste i bakre fiern som stort sett aldri tar poeng...Og om han storspiller defensivt gir det ikke noe mer poeng,, det eneste som gjelder er at Chelsea holder nullen...
Så hvorfor har du med Shaw da?

Var det serriøst?.................
Ja. Hvor mange mål og assist har Shaw i karrieren?

0 mål - 2 assist  :D :D