20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Al Jazeera Sport TV - Tilgang til samtlige kamper i Premier League  (Lest 75801 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Severin

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 99
    • Vis profil
Jeg bare skippa å registrere land, det gikk fint tydeligvis.

Vet ikke om det er mulig å se repriser? Noen andre som har sjekka ut det?

Kan ta screenshot neste gang det er PL-kamp.
Oppsummering etter å ha sett hele dagens match er at billedkvaliteten var meget bra i 1. omgang. I 2. omgang var det litt opp og ned, til tider forstyrrende dårlig. Mulig dette skyldes at jeg kjører Hola Unblocker og ikke en fullblods VPN-løsning ala overplay. Har lest litt forskjellige steder at gratis VPN-løsning ala Hola ikke får benyttet båndbredden fullt ut, mens betalingsløsninger som overplay o.l. skal funke opp mot vanlig kapasitet på nettet ditt. Noen som vet om dette stemmer?
I så fall, de fleste VPN-betalingsløsninger koster 5 dollar i måneden. Finner jeg ut at jeg trenger dette blir det uansett langt billigere enn sumo - og selvfølgelig, man får sett ALLE matchene.

Jeg har som jeg ga uttrykk for i guiden litt på følelsen at Hola Unblocker ikke er helt ideelt. Men man må for guds skyld ikke kjøpe seg VPN, men derimot smart DNS. Man skal med denne få brukt sin båndredde fullt ut.

Her er en video av kvaliteten på streamen jeg fant på youtube:

« Siste redigering: 12. Aug. 2013, 02:06 av Severin »

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Jeg har brukt VPN i alle år og har blant annet fått stabil HD-kvalitet på Sumo, så bare du skaffer en god VPN så skal det ikke stå på bildekvaliteten.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Severin

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 99
    • Vis profil
Jeg har brukt VPN i alle år og har blant annet fått stabil HD-kvalitet på Sumo, så bare du skaffer en god VPN så skal det ikke stå på bildekvaliteten.

Mulig det, men om man likevel skal betale for det, så er Smart DNS et smartere valg.

Mortinho

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 92
    • Vis profil
Noen som har prøvd dette ut på iPad? Tilbudet frister veldi men visst ikke det kan speiles fra iPad så tror jeg velger sumo.

PhilB

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 30
    • Vis profil
Noen som har prøvd dette ut på iPad? Tilbudet frister veldi men visst ikke det kan speiles fra iPad så tror jeg velger sumo.

Trenger vel strengt tatt ikke å speile med iPad vel. Jeg kommer bare til å kjære HDMI direkte fra PC til TV... (selvom jeg riktignok skulle ønske at jeg kunne bruke airplay, men det blir vel problemer med IP adresse fra Norge etc?)

Mortinho

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 92
    • Vis profil
Har såpass gammel macpro at det ikke er lyd i hdmi utgangen så da er AirPlay eneste aktuelle løsning

Espen84

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 186
    • Vis profil
Hvor finner jeg sånn smart dns? Og er det vanskelig å ordne?

Espen84

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 186
    • Vis profil
Jeg har en Al Jazeera app på en western digital tv live. Finnes det noe håp om å få brukt samme løsningen der på et vis?

Severin

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 99
    • Vis profil
Hvor finner jeg sånn smart dns? Og er det vanskelig å ordne?

Det er veldig enkelt, gå til www.overplay.com og følg instruksjonene.

Espen84

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 186
    • Vis profil
Ah.. da prøver jeg det. Hvis folk mener det er mer å hente på det kontra den add-onen i chrome?

cybro

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 271
    • Vis profil
Eg ble veldig usikker, fristende å finne stream foran hver kamp igrunn.
800 kr er veldig billig, men unødvendig om når folk eg kjenner er usikker på kvaliteten på sendingene.

Hva gjør folket?
* Newcastle 4 Ever :) *

Espen84

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 186
    • Vis profil
Jeg streamet tennis for morro skyld i dag, det var på en HD kanal og jeg vil si det var tilnærmet SUMO kvalitet. Ca 476 ganger bedre enn noen annen gratis stream jeg har funnet...

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Har folk planer om å ha både Al Jazeera OG Sumo eller er det bare jeg som ikke klarer å pakke hjernen min rundt dette subjectet?

Har Sumo i dag og frem til 1ste september, men er usikker på om det ikke er like dumt og bare ha Al J. Synes hele denne suppa med live-kamper er rotete i år. Hjelper sikkert ikkeno at jeg ikke fikk ferien min, men er nå litt sånn at jeg lener meg tilbake i soffan, hever skuldrene og rister lett på hodet.

Kan noen oppsummere saken for meg og gjerne gi meg noen *klare* anbefalinger? Please?

PS: Flott guide for hvordan gjøre denne løsningen her forøvrig  :thumbu:
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Tussler

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 50
    • Vis profil
Det ble spurt om repriser tidligere.
Sjekk under fanen "Catch-Up," der ligger det masse matcher. Så er selvfølgelig spørsmålet om de har rettighetene til å vise PL i reprise. Det får vi se førstkommende helg!

Ang. smart DNS (takk for påminnelsen om at det ikke er VPN jeg skal gå for), så velger jeg å vente til helga for å se an kvaliteten og så ta det derfra. Newcastle spiller jo ikke før til manda'n, så ingen hast!

Har folk planer om å ha både Al Jazeera OG Sumo eller er det bare jeg som ikke klarer å pakke hjernen min rundt dette subjectet?

Har tenkt tanken selv. I utgangspunktet håper jeg og klare meg med bare Al Jazeera. Så får jeg se om savnet etter norsk innpakning med Schau, Onkel Petter, Lundekvam og co blir for sterkt. I såfall har jeg i verste fall fortsatt tilgang til Serie A, La Liga, CL, Europacup, VM.kvallik m.m. Og ikke minst, er sikra å få sett alle NUFC-kampene. For 800 spenn i året. Uansett en god deal.

PS - Alt jeg har sett av engelsk fotball til nå, Community Shield, Championship og det som ligger i reprise på siden - har gode engelske kommentatorer. Var også bra innpakning i pause og etter kamp med engelske pundits. Håper og tror dette fortsatt står seg når det ruller en 5-6 matcher samtidig.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Jeg har dessverre så ustabilt og dårlig nett at jeg ikke gidderå betale for noe (siden alt fucker opp nå og da uansett), men jeg har jævlig lyst til å kjøre på med Al Jazeera selv. Virker som et suverent tilbud.

Sumo boikottes fre til de får et respektabelt tilbud.
Nei.