20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forumet  (Lest 113802 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

  • Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1221
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Sv: Forumet
« Svar #30 på: 12. April 2007, 20:32 »
Godt fornøgd med forumet eg, men eg lurte på om det er mulig å trykke på en knapp og få sjå alle innlegga i en tråd? Hadde vore litt praktisk når en skal lese i f.eks kamptrådar...

Det er jeg på mange måter enig med deg i, men slik forumet er lagt opp i dag skal det bare vises x antall innlegg per side i et emne, og jeg tror det er vanskelig å endre slike innstillinger for enkeltemner. Det må i så fall Christian se nærmere på, men jeg har nok mine tvil om det går.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #31 på: 16. April 2007, 14:27 »
Syns forumet ser bra ut nå ja, designmessig kunne det kanskje vært litt mer svarte og hvite striper ? Nå vet ikke jeg om det er mulig på et phpbb2-forum (dette er et sånt,right?), men det hadde gitt en større Newcastle-"feeling", hvis dere skjønner. Ellers er alt såre vel, "vis nye svar på dine innlegg"-knappen er en lifesaver.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #32 på: 16. April 2007, 18:15 »
Forresten, hva med hurtigsvar? Sparer masse tid på sånt.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #33 på: 16. April 2007, 21:18 »
hurtigsvar er bare tull. Folk har mer enn nok av tid til å trykke på svar-knappen, og skrive det de ønsker å skrive. Såpass bør folk klare. Begrenset hvor mye tid du svarer på hurtigsvar.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Sv: Forumet
« Svar #34 på: 16. April 2007, 23:59 »
Deilig at det ikke er hurtigsvar. Tenk hvor mange ettordsinnlegg vi ville fått da.
Toon, Toon,
Black and white army

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #35 på: 22. April 2007, 16:20 »
Ka med ein Chat til bruk under kamper ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Forumet
« Svar #36 på: 22. April 2007, 17:12 »
Smart ide, men siden mange av oss bruker forskjellige streams, liveoppdateringer, ser kampen på tv eller hører den på radio, er det ofte forskjell på hvor godt oppdaterte vi er, og da blir ofte spenningen ødelagt for mange av oss.

Streams kan gå fortere eller saktere en VG-live f.eks, og radio kan oppdatere deg fortere enn det igjen, sammen med de som ser kampen på TV.


Noreng

  • Gjest
Sv: Forumet
« Svar #37 på: 22. April 2007, 22:11 »
Bedre å prøve å feile, enn å ikke prøve i det hele tatt

Noreng - Realtivt god med ordtak! 8)

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #38 på: 22. April 2007, 23:48 »
"never try, never fail"
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #39 på: 23. April 2007, 22:28 »
er det bare meg eller har det forsvunnet en kategori? der vi diskuterte oddsen hvertfall..

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Forumet
« Svar #40 på: 24. April 2007, 00:59 »
er det bare meg eller har det forsvunnet en kategori? der vi diskuterte oddsen hvertfall..

Jeg fjernet gamlingseksjonen i dag. Den ble så sjelden brukt.

Alle innleggene er flyttet over til fotballforumet.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #41 på: 27. April 2007, 12:52 »
Hva med å ha en litt mer ryddig måte å poste innlegg på? Blir jo startet nye emner som omhandler så og si det samme hele tiden!?!

F.eks. under Transfers:
Dyer på vei til Spurs?
Forsvinner Dyer til sommeren???
Sidwell på vei?
Sidewll til Newcastle
Wes Brown til tyneside

osv, synes slike ting kan postes under Sommerens kjøp og salg, eller i tråden vi har om den aktuelle spilleren. Bør ihvertfall ikke være nødvendig med omtrent identiske emner eller temaer! Trenger vel ikke en slags konkurrans om å starte flest temaer eller emner!?!

F.eks. under transfers, så er det et emne som heter "Zog er dritt lei Roeder? ". Hva med å heller poste slike ting i tråden om spilleren, istedenfor å starte et nytt emne om denne spilleren i en helt annen kategori eller sted eller hva jeg skal kalle det!

Finnes masse eksempler på slike ting. Hva synes dere andre da? Er jeg pirkete eller har jeg et snev av å komme innpå noe fornuftig her?

nemo

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 304
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #42 på: 27. April 2007, 13:09 »
Du har så rett, så rett her, Frode!

Men det er slik at ikke alle leser gjennom alle innleggene før de poster nyheter.
Derfor kommer det alltids tråder som muligens handler om det samme.
Jeg tror det er nærmest umulig å få til et kontrollorgan for å sjekke opp dette i forumet, eneste muligheten blir vel som vi har hatt til nå;
Nemlig at observante forumbrukere gir beskjed til trådstarter om at det allerede finnes en tråd som omhandler denne nyheten.

Og måten for å holde det mer ryddig, er at en som vil starte opp en ny tråd tar og gjør litt detektivarbeid og sjekker om denne nyheten allerede ligger ute. Hvis ikke, kan han starte en ny tråd.

Ellers kan jo moderatorer gi beskjed til trådstarter om at det finnes allerede en tråd som handler om det samme, og deretter lukker den tråden slik at ikke andre trenger å poste innlegg dit lenger. Så kan man også legge ut en link til tidligere tråd.

Dette har vi også sett eksempler på tidligere.

Så kort svart:
Det du spør etter, Frode, blir litt vanskelig, tror jeg.
Det har fungert greit tidligere, men kanskje bare sklidd ut i det siste, siden folk ikke dobbeltsjekker tidligere tråder + at moderatorene har vært litt "slappe" med dette i det siste. ;)

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Forumet
« Svar #43 på: 27. April 2007, 13:37 »
Dere har helt rett. For å ha et så oversiktelig forum som mulig bør moderatorene være på pletten og rydde opp i slike ting.

Problemet er bare at vi moderatorer ikke alltid får med oss alt som skjer på forumet. Dette forumet har tross alt blitt utrolig populært med årene. Derfor er det bra at dere enten påpeker det her, sender meg en PM eller klikker på "rapporter innlegg" (selv om det ikke er noe regelbrudd å poste feil".
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Noreng

  • Gjest
Sv: Forumet
« Svar #44 på: 27. April 2007, 14:35 »
En annen ting som irriterer meg, enten så flytter dere trådene, ellers sletter dere dem! Mye bedre det enn å bare låse dem!