20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 146227 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Venter i spenning...

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #511 på: 26. Juli 2018, 12:19 »
Ut fra hva jeg leser, er vel Schar liten oppgradering av Mbemba.

Leste en beskrivelse et eller annet sted før i dag, han er god med ball, spiller seg gjerne ut av forsvar og ser etter åpninger og gode pasningsalternativer fremover. Viktig om vi fortsatt skal satse på kontringer som en viktig del av angrepsspillet. Tar imidlertid høy risiko til tider. God både som dødballtager og scorer en del mål med hodet om andre tar dødballene. Kan vi håpe på noen gode Shelvey - Schar øyeblikk?

Er nok en spiller som tidvis kan briljere og tidvis frustrere. Får vi se om Rafa kan plukke bort biten med høy risiko uten å begrense han alt for mye?


Som kommentert over her, om Muto nå kommer inn. Skal ikke se bort fra at kjøpene av Ki og Muto også er med baktanke om å heve profilen til klubben i Asia, noe som forhåpentlig kan øke markedsinntektene til klubben.
« Siste redigering: 26. Juli 2018, 12:39 av Geordie »
No fate but what you make

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #512 på: 26. Juli 2018, 13:29 »
Nå skal det vel legges til at Joselu hadde en bedre scoringsratio i Tyskland enn Muto.

Tolk det som man vil.

95% av motstanderene våre handler på hyller langt over våre egne.

Selv om det er vi som har en verdensklassemanager som kan utføre store ting om ting blir gjort som han vil.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #513 på: 26. Juli 2018, 13:50 »
Hadde me hatt rette eigaren kunne me kjempa om ligagullet komande sesong. Med tanke på slik ting er i klubben, er eg positiv til dei me har fått inn til no.

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #514 på: 26. Juli 2018, 15:27 »
Shär er en fornuftig signering. Han kommer billig, vi får bedre dekning bak (strengt tatt det samme som før salg av Mbemba) og vi får en spiller med mye erfaring fra internasjonal fotball.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #515 på: 26. Juli 2018, 15:43 »
95% av motstanderene våre handler på hyller langt over våre egne.

Litt uenig i dette.
Ser at en hel haug av klubber svir av enorme summer på middelmådigheter av noen fotballspillere som i tillegg er ganske så "uprøvd" i PL.
Ser på signeringene til Huddersfield, Brighton, Watford, Southampton, osv. Ikke bare gull og kjente spillere de andre lagene har signert heller.

Topplagene derimot med Liverpool i spissen har gjort en solid jobb i dette overgangsvinduet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #516 på: 26. Juli 2018, 15:47 »
Shär er en fornuftig signering. Han kommer billig, vi får bedre dekning bak (strengt tatt det samme som før salg av Mbemba) og vi får en spiller med mye erfaring fra internasjonal fotball.

Fabian Schar er i mine øyne langt bedre enn Mbemba. En oppgradering og utfordrer til fast plass på laget. Spennende, billig og lur signering.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #517 på: 26. Juli 2018, 15:59 »
Helt enig Frode! Schär er en veldig god oppgradering. Gleder meg også til å se Muto! Tror det er en fornuftig spiller i markedet som kan slå til godt i vår kontringsfotball. Kjent for å være veldig rask og har høy work rate. Spent på innspurten. Får vi solgt Mitro tror jeg det kommer 2-3 spillere til.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #518 på: 26. Juli 2018, 16:17 »

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #519 på: 26. Juli 2018, 16:27 »

Fabian Schar er i mine øyne langt bedre enn Mbemba.

I tilfelle du misforstod innlegget mitt, så mente jeg altså at vi i antall spillere ikke har forbedret dekningen pga salget av Mbemba. Men at Shär er en god, smart og spennende signering er vi enige i.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #520 på: 26. Juli 2018, 17:02 »
Leser at Scharr er dyktig i lufta, og det var kanskje der Mbemba var svakest. Han tapte for mange hodedueller  i egen boks synes jeg.

I tillegg håper jeg vi får takk i den japanske spissen. Målsnittet et ikke det beste, men han er fotballsmart, rask og arbeidssom. Vi har ikke hatt en slik spiss siden Bellamy, og Shearer fant tilbake til god gammel form fordi Bellamy sprang mye og smart, noe som igjen skapte rom for Shearer.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #521 på: 26. Juli 2018, 17:17 »
Ut fra hva jeg leser, er vel Schar liten oppgradering av Mbemba.

Leste en beskrivelse et eller annet sted før i dag, han er god med ball, spiller seg gjerne ut av forsvar og ser etter åpninger og gode pasningsalternativer fremover. Viktig om vi fortsatt skal satse på kontringer som en viktig del av angrepsspillet. Tar imidlertid høy risiko til tider. God både som dødballtager og scorer en del mål med hodet om andre tar dødballene. Kan vi håpe på noen gode Shelvey - Schar øyeblikk?

Er nok en spiller som tidvis kan briljere og tidvis frustrere. Får vi se om Rafa kan plukke bort biten med høy risiko uten å begrense han alt for mye?


Som kommentert over her, om Muto nå kommer inn. Skal ikke se bort fra at kjøpene av Ki og Muto også er med baktanke om å heve profilen til klubben i Asia, noe som forhåpentlig kan øke markedsinntektene til klubben.
Må legges til at KI er også en mann med gode innlegg/cornere osv. På 2-2 mot Hull er det KI som tar corneren. Nydelig slått👍 Gledesmeldinger jeg til ny sesong. Han Japanske spissen kan også spille i 10er rollen. Bak Rondon kanskje🤪 kommer Rondon nå så er jeg faktisk meget fornøyd med vinduet. Rafa kjøper typer, ikke navn. 👍 så kan vi le av både Liverpool og everton som kaster penger til haiene. Dub over alisson 10/10.. se antall skudd på mål og antall mål mot Brasil. Hårreisende ræva!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #522 på: 26. Juli 2018, 17:23 »
Mange eksperter tippa Newcastle langt nede på tabellen i fjor. De glemte av at vi har en verdensklassemanager. Helt sykt å se hvordan enkelte klubber som Everton hiver penger etter spillere som ikke har vist at de har prestert.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #523 på: 26. Juli 2018, 17:25 »
Schar sikkert ein god signering! Men vi trenger ein spiss som leverer 15+.
Er Muto ein slik spiss ? Neppe, men tanken på asiatiske investorer kan det være lurt.
Men ein stjernespiss hadde vært deiligt å fått inn, men neppe under M A det skjer.....

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #524 på: 26. Juli 2018, 17:42 »
Mange eksperter tippa Newcastle langt nede på tabellen i fjor. De glemte av at vi har en verdensklassemanager. Helt sykt å se hvordan enkelte klubber som Everton hiver penger etter spillere som ikke har vist at de har prestert.
De beste ekspertene sa 10 . Plass 🤪😂😎