20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Smith  (Lest 65527 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Zogbia

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 23
    • Vis profil
Alan Smith
« på: 27. Nov. 2007, 11:31 »
Hvor bør vi bruke Smith? Er han def midtbane, off midtbane, ving eller rett og slett spiss? Kjør debatt! 8)
« Siste redigering: 14. Sep. 2008, 00:07 av Daniel »
Shearer 9 Legend

Zogbia

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 23
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #1 på: 27. Nov. 2007, 11:32 »
Jeg er en av mange som syns det er merkelig at Big Sam hentet Smith. Var det fordi han mener han er en arbeidshest, en "utility"-man eller fordi han trodde han kunne operere som både def og off midtbane? For meg er han ingen av disse tingene, langt derifra. Alan Smith er en spiss.

Allardyce sa selv når han kjøpte Smith at "når en så god spiller ble tilgjengelig kunne jeg ikke overse det." Og ja, Smith er en bra spiller. Han ville ikke ha spilt i CL for Leeds og Manure og vært i englandstroppen hvis han ikke var det. Men jeg syns ikke at han kan spille der han Big Sam tydeligvis mener han kan spille. Han mangler løpsmønster på mitdbanen, spesielt mot pool ble han bare løpende i ingenmannsland kampen igjennom. Han har ikke spesielt god fart, kan ikke drible spesielt godt, har lite kreativitet og er ikke pasningssterk. Det eneste er at han er sterk i dueller TIL SPISS Å VÆRE. Når han brukes ut av posisjon, gjerne på en midtbane med Butt eller Geremi, blir han en svakhet hos oss fordi han ikke klarer å skape nok sjanser for spissene våre, noe som har vært en stor bekymring for meg denne sesongen.

Som spiss var han glimrende i Leeds og glimt vis i Manure. Hvis det er skade krise, javel bruk han på midtbanen. Men jeg mener Smith bør brukes som spiss ved siden av Oba/Owen og tilogmed Viduka, en kombinasjon som funket veldig bra i Leeds. Tror han kan score en god del for oss, og la heller de naturlige mitdbanespillerene få spille på mitdbanen og skape sjanser for Smith :)
Shearer 9 Legend

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #2 på: 27. Nov. 2007, 11:45 »
Sagt det i andre tråder. Smith er spiss, og bør spille spiss sammen med en av våre andre tre målscorere. Han vil passe med samtlige av de. I Leeds beviste han at han kan spille med Viduka, og han er en utrolig duellsterk spiller som også vil komme til sin rett med Owen eller Martins også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #3 på: 27. Nov. 2007, 12:16 »
Bør spille spiss, KUN spiss. Jeg for min del ser gjerne at han og Viduka roterer på å spille sammen med enten Owen eller Martins.

BallaJazz

  • Gjest
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #4 på: 27. Nov. 2007, 12:29 »
Enig med kesse her..Smith må såklart brukes som spiss og thats it

Jani

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 223
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #5 på: 27. Nov. 2007, 12:42 »
helt enig at Smith er spiss. mye av grunne til at Big Sam bruker han på midtbanen tror jeg er at det var for di manu gjorde det

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #6 på: 27. Nov. 2007, 13:10 »
Slenger meg på og mener bestemt at Smith bør få sjansen som spiss fra start i noen kamper.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #7 på: 27. Nov. 2007, 15:25 »
Smith blei kjøpt for å vere den all-overspilleren som Dyer var. Men synes helt klart vi kunne funnet en bedre erstatter for Dyer enn Smith.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #8 på: 27. Nov. 2007, 17:12 »
Jeg var skeptisk til å se på Smith som erstatter for Dyer, og det står jeg fremdeles ved.
Men han kan spille sentral midtbane uten veldig store problemer, så lenge han har en Emre eller Barton ved siden av seg. I mine øyne er han den soleklare backup for Viduka som den store, sterke spissen, og han er en finfin backup for Butt som anker på midten. Han kan, i nødstilfeller, brukes som ving, men da må vi ha en plan for hvordan vi skal utnytte hans sterke sider. Ellers blir han bare løpende rundt som en hodeløs kylling. Og det er vi overhodet ikke tjent med. Smith trenger overhodet ikke spille hver kamp, og han bør hovedsaklig være backup i mine øyne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #9 på: 27. Nov. 2007, 18:38 »
Smith har ikke ferdighetene som Dyer hadde å kan ikke ta hans potetplass.
Smith skal helst dyrkes som spiss, sammen med Martins\Owen. Han er best som spiss. Ikke alt for dårlig som defensive midtbanespiller\kriger heller. Vi må begynne å spille han i en possisjon, så kan han til nød steppe inn som kriseløsning på en av plassene..
Smith er iallefall IKKE høyreving.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #10 på: 27. Nov. 2007, 19:50 »
Smith skal aldeles ikkje brukast på midtbane, han SKAL spele spiss, der han høre heime. Vist vi ser dei siste kampane, så ser ein tydeleg at spissane våre er alt for dårleg i presset. Der er Smith flink.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #11 på: 27. Nov. 2007, 22:56 »
Smith er for meg primært to ting. Spiss og backup som holdende midtbanespiller. Mot Sunderland gjorde han vel en grei jobb som ryddegutt fremfor forsvaret, og det har han også egenskapene til å gjøre. Men Alan Smith kan overhodet ikke spille ving, det blir å kaste vekk hans kvaliteter på samme måte som Sir Bobby kasta vekk Lee Bowyer kvaliteter. Og jeg savner faktisk Lee Bowyer mer enn jeg savner Dyer, når jeg skal være ærlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #12 på: 27. Nov. 2007, 23:05 »
Lee Bowyer savner jeg også. En mann som alltid ga 110%, men med gode tekniske ferdigheter. Et godt skudd, løpssterk, og brukbar med ballen i beina. Men Nicky Butt er ingen dårlig erstatning defensivt, og Barton er litt samme typen offensivt. Men det er selvsagt synd at én spiller må erstattes med to. Men sånn er det jo også for Alan Shearer, som vi kanskje må ha tre mann for å erstatte fullt ut.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #13 på: 28. Nov. 2007, 08:43 »
Skjønner hva du mener Joakim. Jeg savner også slike spillere som alltid spiller på grensen. Men mot slutten av karrieren for Bowyer i Newcastle var jo mannen direkte tam, å var ikke den samme gammle som da han spilte i Leeds å rett etter han kom til oss.
Men vi har vel allerede rekorden ang gult kort for midtbanespillere i Smith som har 7\8 å Butt som har 6\7, det er for mye spør du meg ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #14 på: 28. Nov. 2007, 15:00 »
Smith og Butt får jo gult kort i hver kamp omtrent, og det er selvsagt for mye. Men det blir fort sånn når de to er de eneste som jobber og gir 100% i en kamp.
Og noen av disse kortene har jo vært direkte tåpelige dommeravgjørelser. Som veldig mye av det dommeren i Portsmouth-kampen foretok seg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon