20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 146220 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #405 på: 17. Juli 2018, 14:53 »
Pengene går rett til Mash Holding.

Lånet klubben har er vel fremdeles like stort og Ashley skal garantert ha igjen rentene han har betalt. Det eneste Ashley kommer til å gjøre om økonomien ser bedre ut er å kreve mer penger for klubben. Prise den ut av markedet.

Mener fremdeles at Ashley er det værste som har hendt denne klubben.
Ja, økonomien var råtten da Ashley tok over, men jeg tror ikke han var den eneste potensielle kjøper i hele verden. Tror ikke Newcastle hadde gått konkurs.

10 år med Ashley har vært totalt bortkastet for alle andre enn han og bedriften hans.

Er nok bare til å nyte nok en sesong på sparebluss og takke av Benitez for jobben etter sesongen når han forsvinner.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #406 på: 17. Juli 2018, 15:28 »
Føler du glemmer noe veldig vesentlig. Newcastle var på randen til konkurs. Uten Ashley hadde vi trolig vært i 4-5 divisjon sammen med Wimbledon.
Nei. Dette er tull, med mindre du klarer å belegge påstanden med noen gode kilder. Gjeld er ikke lik konkurs...

Nei, det er nødvendigvis ikke tull. Vi har diskutert dette i det uendelige i Ashley-tråden, så les deg gjerne opp igjen. Den gjelden Newcastle hadde kan ikke ha vært bærekraftig eller håndterbar på sikt for klubben, kapital måtte komme og det gjorde det heldigvis. Eller påstår du at Ashley var så altruistisk at han påtok seg selv gjeldsbyrden for å være koselig? Det må ha vært tvingende nødvendig etter mitt syn.

Gjeld er ikke lik konkurs, men den gjelden tror jeg var lik konkurs når vi ser på regnskapet (som må være en brukbart god kilde). Hvilke gode kilder belegger du din påstand om at det er "tull" å snakke om konkurs?

Ser også at flere kan virke til å lide av amerika-syken der man tror at høy omsetning er eneste målestokk på finansiell suksess og soliditet. Se på omsetningen til Lehman Brothers, Enron eller General Motors før konkursene. Det er selvsagt ikke tilfelle at god topplinje må gi en god bunnlinje, og det var det heller ikke i Newcastle den gangen.

Uteblivende sportslig suksess har imidlertid kostet dyrt, og Ashley kan ikke skylde på en elendig økonomi som han etter eget utsagn har ryddet opp i. Det som var god (nødvendig) drift tidligere har vært horribel drift de siste årene. Det er tydelig at Ashley kun evner å drifte klubben på et minimum og ikke klarer å skape sportslig suksess. Det virker som man ikke tør å satse og da kommer man seg heller ingen vei. Det har han nok også skjønt, og vil derfor selge. Bare synd at han undervurderer hvor mye redningsoperasjonen og manglende sportslig satsning har kostet og kanskje forlanger for mye for klubben i forhold til markedet.
Toons påstand var at vi hadde vært i 4.-5. divisjon uten Ashley...

Hvor mange store fotballklubber har gått konkurs de siste 20 årene? Leeds og Rangers havnet under administrasjon, og det står tross alt relativt greit til med begge om de skal regnes som verst tenkelige utfall. Til og med katastrofen Portsmouth spiller i dag i League 1, og det er ingen klubb jeg sammenligner oss med.

Vi hadde stor gjeld, men inntektene i fotball økte samtidig som en rakett. I verste fall kunne vi kanskje bli satt under administrasjon, og jeg tror faktisk ikke vi hadde merket store forskjellen sammenlignet med Ashleys styre.

Enig i ditt siste avsnitt, og det er hovedpoenget mitt også. Ashley har vandrevet klubben, og fortjener ikke å sees på som en redningsmann eller god forretningsmann. Han har holdt en potensiell storklubb nede, ikke av mangel på kapital men på grunn av dårlige valg.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #407 på: 17. Juli 2018, 15:31 »
Pengene går rett til Mash Holding.

Lånet klubben har er vel fremdeles like stort og Ashley skal garantert ha igjen rentene han har betalt. Det eneste Ashley kommer til å gjøre om økonomien ser bedre ut er å kreve mer penger for klubben. Prise den ut av markedet.

Mener fremdeles at Ashley er det værste som har hendt denne klubben.
Ja, økonomien var råtten da Ashley tok over, men jeg tror ikke han var den eneste potensielle kjøper i hele verden. Tror ikke Newcastle hadde gått konkurs.

10 år med Ashley har vært totalt bortkastet for alle andre enn han og bedriften hans.

Er nok bare til å nyte nok en sesong på sparebluss og takke av Benitez for jobben etter sesongen når han forsvinner.

Har han tatt ut penger fra klubben til andre selskap? Har ikke sett noe om dette, men regner med du har det så setter pris på om du kan dele det. Kunne være interessant å lese hvordan det er rettferdiggjort overfor styret og revisor. Vil i tilfelle anta at det måtte redusere gjeldsordning i tilfelle?

Gjelden er nok høyere enn den gang tror jeg. Over en halv milliard er vel skutt inn i driften etter det jeg husker i farten. Jeg tipper at han tradisjonen tro holder dette som gjeld uten at jeg vet noe sikkert.

Tror heller ikke Newcastle rent faktisk hadde blitt slått konkurs og avviklet. Men tror kuren hadde kostet mer uten en Ashley enn med en Ashley. Se på Leeds som vel var de facto konkurs.

Eierskapet til Ashley har kostet betydelig for ham det er det vel lite tvil om? Det er nok også grunnen til at han desperat forsøker å få mer for klubben enn det markedet er villig til å betale. Katastrofeinvestering etter alle solemerker, så hvorfor det ikke er bortkastet for Ashley vet jeg ikke med mindre han mener det var verdt kostnaden.

Han dreit på draget, kjøpte katta i sekken og har i en årrekke ansatt feil mennesker til å ta klubben videre. Kort sagt ikke egnet til å drive en fotballklubb. Men Newcastle har definitivt fått noe ut av det, men det er på høy tid at skilsmissen finner sted.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #408 på: 17. Juli 2018, 15:57 »
Føler du glemmer noe veldig vesentlig. Newcastle var på randen til konkurs. Uten Ashley hadde vi trolig vært i 4-5 divisjon sammen med Wimbledon.
Nei. Dette er tull, med mindre du klarer å belegge påstanden med noen gode kilder. Gjeld er ikke lik konkurs...
Toons påstand var at vi hadde vært i 4.-5. divisjon uten Ashley...

Hvor mange store fotballklubber har gått konkurs de siste 20 årene? Leeds og Rangers havnet under administrasjon, og det står tross alt relativt greit til med begge om de skal regnes som verst tenkelige utfall. Til og med katastrofen Portsmouth spiller i dag i League 1, og det er ingen klubb jeg sammenligner oss med.

Vi hadde stor gjeld, men inntektene i fotball økte samtidig som en rakett. I verste fall kunne vi kanskje bli satt under administrasjon, og jeg tror faktisk ikke vi hadde merket store forskjellen sammenlignet med Ashleys styre.

Enig i ditt siste avsnitt, og det er hovedpoenget mitt også. Ashley har vandrevet klubben, og fortjener ikke å sees på som en redningsmann eller god forretningsmann. Han har holdt en potensiell storklubb nede, ikke av mangel på kapital men på grunn av dårlige valg.

Nei, svaret mitt var jo mer myntet på at du viser til at gjeld ikke er lik konkurs, og at det dermed var tull at klubben var på konkursens rand. Jeg tror iallefall det var hovedpoenget i posten til Toon og ikke om det hadde blitt andre, tredje eller femte nivå.
 
Konkurs i en bedrift som Newcastle betyr ikke nødvendigvis opphør fra jordens overflate, GM heter GM enda (fra Corp til Org eller noe slikt), Lehman og Enron er delt på flere selskaper. Men det har kostet, og at det er uten betydning å bli satt under administrasjon er jeg svært uenig i. Leeds har vel lagt betydelig verre an enn oss i Ashley-perioden?

Det er jo "what-ifs" så for så vidt en meningsløs øvelse, men jeg tror vi hadde vært i en situasjon der spill i PL hadde vært "best case" i stedet for der vi er nå at nedrykkene er katastrofe.

Portsmouth endte jo fallet på fjerde nivå, Rangers på tredje (det laveste som var mulig i Skottland) så etter mitt syn viser disse eksemplene at det neppe er tull at Newcastle kunne spilt på et betydelig lavere nivå. Leeds ble jo til slutt reddet fra et styggere fall enn til nivå tre av en investor, og til syvende og sist fra enda større tullebukker enn Ashley utrolig nok.

Er en lang rekke klubber som har vært de facto konkurs i vår tid, de fleste reddet av eiere, investorer eller banker som taper mer på konkursen enn ikke. Skrekkeksempelet er jo Parma, men det er en annen og lang historie. :)

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #409 på: 17. Juli 2018, 16:32 »
Siden jeg startet som supporter på tidlig 2000 tallet så har klubben bare blitt fattigere og fattigere  :-X... Så Dyer gikk ut og sa at han fikk samme lønning som en internasjonal spiller ønsket å ha i 2018 (Tipper det var Rose).

Nå har vi fått inn 10 millioner pund, og kjøpt for 4 millioner pund, allikavell må vi selge før kjøper..
Det viser vel at Plea budet bare var tull, skulle ikke bli akseptert.. skulle bare gi håp slik at sesongkort ble solgt..

Sitter her, håper på at Rondon/Ings/Fonte.. typ spillere signerer.. om det måtte være på lån.
Redd det bare blir lån inn.. Rafa forsvinner om 12 mnd.. og de som er på lån forsvinner og vi sitter igjen med championship spillerene.

Men.. tv-pengene kommer vel inn nå som chronical repporterene sa.. får håpe det endrer noe, og at Mbemba avtalen snart går i havn (Han sa farvell for 2 uker siden nå..). At Mitro forsvinner (har vel bare 2 år igjen på kontrakten nå?)
Og at Hayden forsvinner (Pga. familiesituasjonen hans), sånn at vi får penger inn for å handle

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #410 på: 17. Juli 2018, 21:28 »
Har ikkje litt tru på at me ser noke til desse tv-pengane. Rafa seier jo sjølv at han ikkje har midlane som er vorte lova. Det er berre å lesa dagens intervju. Det er nok ein gong snakk om 3-4. val og nedøve på lista. Er jo ikkje rart me endar opp med ein Joselu.

Ashley gjer det same mot Rafa som han gjorde mot Keegan.

ASHLEY OUT!
« Siste redigering: 17. Juli 2018, 22:40 av lgrinde »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #411 på: 18. Juli 2018, 00:19 »
"I told Mike and Lee Charnley (MD) and Justin (Barnes, Ashley’s lawyer). They know that if we do the right things then I am keen to stay here for five years or whatever."

Skjønner virkelig ikke problemet? Virker som Ashley tar det hele personlig og skal vinne kampen først der Benitez signerer kontrakten før Ashley gir midler (eller bare for å ha Benitez sikret på en langtidskontrakt og at han kan fortsette å dulle med han hvert vindu. Ikke vet jeg). Får Benitez midler å bruke så signerer han kontrakten. Har virkelig vert en ganske banal dag dette på Benitez/Ashley siden. Ser mange journalister knyttet til nufc som begynner å vinkle fjøla mot Ashley, og det helt med rette.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #412 på: 18. Juli 2018, 09:56 »
Kan forstå ønsket om å rydde i egne rekker før nye spillere hentes inn, mye dyrt daukjøtt vi sliter med å bli kvitt i dagens stall. Imidlertid, når overgangen til f.eks. Sels strander på 500.000 pund, som er småpenger for Newcastle, og som de ville spart inn i løpet av 4-5 måneder på lønnsbudsjettet, viser at det er noe seriøst galt her etter min mening.

Skjønner heller ikke hvorfor man ikke kan kjøpe fri en spiller som f.eks. Colback? Har igen 1 år på kontrakten, og er ferdig i klubben. F.eks. betal han mellomlegget av hva han tjener i Newcastle og hva Forest vil betale han i lønn. Får Newcastle en dyr spiller av lønnsbudsjettet og Colback kan få en noe bedre deal med Forest eller noen andre på fri transfer.

Syns og både klubben, og litt til dels Rafa, har spilt korta sine helt feil også. Man kan ikke proklamere så tydelig at spillere må ut før nye kan hentes inn. Hva gjør kjøpende klubber da? Sitter bare å venter på at Newcastle blir desperate nok til å kaste spillere etter dem. Litt kritikk til Rafa for å heller ikke til en viss grad bruke daukjøttet som innbyttere en gang i ny og ne på tampen av sesongen. Tipper det ville vært litt lettere å bli kvitt f.eks. Mbemba om han hadde fått noen bytter å vise seg fram i. 

For å synse litt basert på hva jeg har lest senere årene, syns jeg hele overgangssystemet i Newcastle setter klubben i en dårlig posisjon. Man kjøper kun spillere med oppgjør der og da, men selger spillere med betalingsavtaler over flere sesonger f.eks. Sissoko som betales over 5 seonger ryktes det. Dette er en ganske vanlig måte å betale overganger på i andre klubber. Newcastle har økonomi og omsetning høy nok til å kunne ta en større overgang eller to med samme finansiering. Greit nok, det drar kanskje prisen opp noe å finansiere kjøpene på den måten, men det får man igjen med antatt bedre spillere, høyere posisjon på tabellen, høyere anseelse, fornøyde fans og ikke minst en fornøyd Rafa. 


Får håpe det blir fortgang i flere av disse potensielle avtalene: https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/henri-saivet-rafa-benitez-provides-14919855
« Siste redigering: 18. Juli 2018, 10:35 av Geordie »
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #413 på: 19. Juli 2018, 08:48 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-news-transfers-live-14925454

Ser mer og mer ut som det er Rondon vi ender opp med. Ikke akkurat hva jeg håpte på, men får stole på at Rafa vet hva han gjør og får det beste ut av han. Tipper han vil brukes til å holde spillet oppe samt herje med motstandernes midtstoppere, og lage rom for Kenedy, Ritchie, Ayoze m.fl. å herje i. 
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #414 på: 19. Juli 2018, 09:03 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-news-transfers-live-14925454

Ser mer og mer ut som det er Rondon vi ender opp med. Ikke akkurat hva jeg håpte på, men får stole på at Rafa vet hva han gjør og får det beste ut av han. Tipper han vil brukes til å holde spillet oppe samt herje med motstandernes midtstoppere, og lage rom for Kenedy, Ritchie, Ayoze m.fl. å herje i.
Fungerte for Frankrike med Giroud 😜

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #415 på: 19. Juli 2018, 09:45 »
Er jo litt paradoxalt at (nesten) alt daukjøttet vi må kvitte oss med er i klubben fordi Ashley lar klubben gå for lut og lunka vann...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #416 på: 19. Juli 2018, 09:50 »
Har gitt opp heile vinduet.. Blir berre deppa over å sjå korleis andre klubber gjør spennende signeringer mens vi leiter på bunn etter mulige  låneavtaler. Grusom behandling av Rafa
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #417 på: 19. Juli 2018, 11:39 »
Har gitt opp heile vinduet.. Blir berre deppa over å sjå korleis andre klubber gjør spennende signeringer mens vi leiter på bunn etter mulige  låneavtaler. Grusom behandling av Rafa

Enig i det, men vi har jo signert keeper, kenedy og KI.
Ja Westham har signert masse spennende, men det gjorde de i fjor også. Og det gikk jo nesten galt. Kan gå begge veier. Håper på en spiss og Townsend så får resten være opp til Benitez. Om spissen koster 1 mill pund eller 100 spiller ingen rolle. Bare han leverer. Og Rondon kan fort levere knall under Benitez.

De fleste her inne kjøper journalistenes vinkling om Benitez/Ashley. Er lov til å være litt kritisk både til kilder og vinkling. For alt vi vet har de et meget godt forhold. Og ny kontrakt til Benitez kommer. Kanskje drøying med transfers er en plan. Vi får vente å se.


Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #418 på: 19. Juli 2018, 12:06 »
http://www.skysports.com/football/news/11661/11440521/summer-transfer-window-state-of-play-where-each-premier-league-club-stand-ahead-of-new-season

Flere klubber som ikke har henta all verden, blant annet Everton som kjøpte "alt" i fjor. Men, fattig trøst all den tid troppen til Rafa skriker etter oppgraderinger.
No fate but what you make

Skogis

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #419 på: 19. Juli 2018, 13:34 »
Det er en stor logisk sprekk i hele denne diskusjonen, og alt koker ned til den store gjelden som vi hadde når ashley tok over klubben. Denne gjelden er jo her fortsatt?

Jeg mener helt klart Ashley har tatt ut MYE cash av klubben. Jeg har ikke lest regnskapene, og går utfra det ikke er utdelt såkalt konsernbidrag opp til eier, men selskapet har jo helt blitt offer for en Transfer pricing-modell som er helt på tur på alt av kommersielt. Ashley har nok tappet klubben for et par hundre millioner NOK på nettopp denne fronten som jeg ser det. Jeg regner med at grunnen til at revisor og myndigheter ikke har reagert på denne er så enkel som at han shifter profitter innenfor england og får derfor symmetri skattemessig. Det vil si at det ikke har noe å si om han skatter i holdingselskapet eller i driftselskapet, skatten blir lik uansett og betales i england.

Heile greia er bare tragisk. I år går fotballturen til Barcelona.