20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 132484 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Tippeligaen 2012
« på: 08. Des. 2011, 23:08 »
På tide å starte en ny tråd ettersom kampoppsettet for 2012 begynner å bli klart.

Nok en start mot Brann for vår del, tør vi håpe det går bedre enn det gikk i år?
Hvem blir denne sesongens overraskelse?
Kommer Tromsø til å klare et nullbudsjett eller går det mot en ny emisjon til Alfheim XIV?

Det ser ut som klubbene skal prøve å holde budsjettene på et mer edruelig nivå i år? Hvordan tror folk det vil slå ut?

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #1 på: 08. Des. 2011, 23:15 »
Jeg tør i hvert fall ikke håpe på at seriepremieren blir noe bedre denne gang.

Når det gjelder pengebruken - var ikke stort sett alle lagene ganske edruelige i år? Brann var i hvert fall ekstremt forsiktige, og har vel signalisert at det er rom for å øke satsningsnivået litt igjen nå. Vi har allerede signert en svensk U21-landslagsspiller, i tillegg til at vi får inn Nordkvelle og Sokolowski, og det er visst ikke slutt ennå. Jeg tror vi får rasket på plass en veldig spennende stall uten å bruke noe særlig med penger. Frykten er at vi mister Austin eller Ojo i vintervinduet, det kommer vi eventuelt til å rase ned mange tabellplasser på.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #2 på: 08. Des. 2011, 23:15 »
FFK har ikke en krone å handle for, så må si jeg er meget spent på hvordan neste sesong vil bli. Kommer til å bli tøft, men håper klubben kan dra opp noen overganger ala Hussain og Horn også denne vinteren.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #3 på: 08. Des. 2011, 23:18 »
Artikkel om budsjettering for TL-klubbene på nett i dag.

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article216619.ece

Stabæk må kutte noe helt enormt, mens Brann, Lillestrøm og Fredrikstad ligger på de samme summene. Rosenborg kutter 10 millioner. Halvparten av det var vel lønna til Skjelbred og om Prica drar i vinter er vel den andre halvparten dekket.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #4 på: 08. Des. 2011, 23:28 »
Interessant artikkel, og det ser ut som om det er en del lag som fortsatt er bekymret for egenkapitalen, ja. Men hvor stor andel av budsjettet man har klart å kutte i ikke-sportslige avdelinger er vel så interessant synes jeg. Jeg vet at Brann har foretatt seg en god del på dette området, og at vi har mer å bruke på det som er viktigst neste år. Det vil jeg tro det også er en del andre lag som har vært opptatt av.

Det blir også spennende å se om talentsatsingen mange lag satte i gang ved starten av finanskrisen begynner å bære frukter i Tippeligaen neste år.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #5 på: 08. Des. 2011, 23:33 »
Det er et lite problem for oss at det virker som alle kutt går på det sportslige. Vi trenger 3-4 nye spillere i vinter om vi tenker å ta gullet samt ha et slagkraftig lag i Europa, ettersom stallen i år har vært altfor tynn. Om i tillegg et par juniorer kan ta steget hadde det vært fantastisk da det virker som juniorsatsningen vår er den aller beste i TL, men både Henriksen, Svensson og Bakenga mer eller mindre faste i 11eren.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #6 på: 08. Des. 2011, 23:53 »
Nå har vi jo investeringsselskapet med laksemillionærene fra Frøya da, som jeg vil tro kommer til å stå for brorparten av innkjøpene. At Rosenborg kutter i sportslig avdeling er jo ikke noe nytt, det har de alltid gjort, så lenge Terje Svendsen og Nils Skutle har fått bestemme, og det er jo også de som utformer 2012-budsjettet, så det må man jo bare regne med. Håpet er at man kan oppleve bedring fra 2013, med ny daglig leder og ny styreleder. Men så var det dette med den nye Rosenborg-kulturen da...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #7 på: 09. Des. 2011, 10:29 »
Ja, jeg vil tro det er de som kommer til å stå for kjøpene også, uten at jeg kan si jeg liker det særlig, men om de kan skaffe oss Jerry Bengtsson og en ny høyreback (Thiago Ryan?) så er det vel greit.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #8 på: 09. Des. 2011, 10:53 »
Status for Rosenborg

Vi ha:
  • Ny venstreback
  • Ny høyreback
  • Ny midstopper
  • Ny spiss

Avhengig av hvilken formasjon vi skal kjøre kunne også trengt en ny keeper, nok en midtstopper, defensivt anker (bedre enn Issah) og en trequartista.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #9 på: 09. Des. 2011, 10:58 »
Ja, det oppsummerer det ganske godt egentlig. Den venstrebacken kommer vi dog ikke til å få og vi må slite med Dorsin i samtlige kamper i 2012 også. Hoftun tenker at vi har nok midtstoppere og derfor får vi ingen ny der heller. Høyrebacken er det faktisk ingen vei utenom ettersom vi kun har en skadeplaget Høiland som kan spille der og på spissplass må vi sette vår lit til en 19-åring om vi ikke får inn noen nye.

Jeg skulle likt å se en ny venstrekant inn også da det virker å være plassen vi bare setter en eller annen spiller som egentlig er bedre et annet sted på.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #10 på: 09. Des. 2011, 11:00 »
Jeg skulle likt å se en ny venstrekant inn også da det virker å være plassen vi bare setter en eller annen spiller som egentlig er bedre et annet sted på.
Haha, true story. Har enda et lite håp om at Fredheim Holm kan gjøre det godt der neste sesong.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #11 på: 09. Des. 2011, 11:04 »
Jeg har egentlig et aldri så lite håp om at en skadefri Fredheim Holm kunne blitt en veldig god treqartista i en 4-2-3-1 ettersom jeg synes han har et mye bedre overblikk enn Chibuike, så kunne Chibuike tatt den venstre kantrollen som en dribleving, mens Dockal sørget for bredden på høyre.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #12 på: 09. Des. 2011, 11:16 »
4-2-3-1 håper jeg er veien Jönsson tar med det mannskapet vi har i dag. Enig i Chibuike på kant, med Fredheim Holm sentralt. Med noen forsterkninger kan dette laget fungere godt, ihvertfall offensivt...

----------------------Örlund---------------------------
Høiland/NY----Larsen----Wangberg/NY---Dorsin/NY
--------------Issah-------Svensson/NY----------------
Dockal-----------Fredheim Holm------------Chibuike
----------------------Bakenga-------------------------

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #13 på: 09. Des. 2011, 11:20 »
Ja, det der var faktisk akkurat det laget jeg så for meg. ;)

Det virker dessverre som vi har et lag som hadde vært atskillig bedre om vi fremdeles hadde hatt Hamren som trener. Jeg tror han kunne fått mye ut av en oppstilling som det der.

Peter

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #14 på: 09. Des. 2011, 16:37 »
Prica da? Han er da fortsatt i RBK?