20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Favorittmat  (Lest 28210 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Favorittmat
« på: 04. Mars 2007, 20:54 »
Hva er deres favoritt mat?

jes liker komler best. Det er utrolig god hvis man ikke har det for ofte.
Taco er bankers, som man kan ha hver helg. snadder! 
Kebab er dritgodt etter en tur på byn

hva liker dere?

EDIT av Aslak: Ord delings feil i overskrifta.
« Siste redigering: 08. Mars 2012, 12:10 av Aslak »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

plebbster

  • Gjest
Sv: Favoritt mat
« Svar #1 på: 04. Mars 2007, 21:52 »

jes liker komler best. Det er utrolig god hvis man ikke har det for ofte.

Enig her.

Pizza er godt. Taco blir jeg ikke lei av. Grillspidd med valgfritt (wow!) tilbehør er det beste. Godt grilla.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #2 på: 04. Mars 2007, 22:16 »
Grandiosa!

djmattis

  • Gjest
Sv: Favoritt mat
« Svar #3 på: 04. Mars 2007, 22:34 »
Taco og Tikka massala og shish av fast food mat

Men ingenting, absolut ingeting er bedre enn MAMMAS KÖTTBULLAR MED SPAGHETTI OCH BRUNSÅS OCH VINBÄRSGELE!!!

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #4 på: 04. Mars 2007, 22:51 »
Ja endelig, mat er noe som engasjerer meg. For jeg liker mye mat, men det er en del mat jeg ikke liker så godt også. Her kommer ihvertfall litt av hva jeg foretrekker, og ikke foretrekker!

For å ta litt av det jeg ikke liker først her, og det er REKER! Det tar jo 10 minutter minst å skrelle nok reker til skiva, fingrene dine stikker og lukter, du kan ikke ta på noe uten at det blir gris. Og værst av alt, hva gjør du om du klør i ansiktet? Kliner de grisete fingrene dine over "trynet"? Det tar 1 minutt å spise, for 10 minutters jobb med skrelling!! UFF

En annen ting jeg ikke liker, det er LUTEFISK! Kan ikke skjønne at noen spiser en forderva gammel tosk, som har hengt ute så lenge at den er blitt til en seig klump gele. Måkene har sikkert flydd over området fisken har hengt på å dritt gjentatte ganger ned på denne "såkalte delikatessen", som vi omtrent kun spiser i Norge. Men det gjør vel ingenting, fisken blir jo vasket etterpå? Og hva spiser vi til, jo baconfett og ertestuing. Dette skulle vært ulovlig å servere!

Men så, hva liker jeg? Jo, noe av det beste jeg vet, det er biff! Om det er fløtegratinerte poteter, bakte poteter, frityrstekte poteter, stekte poteter, ovnsbakte poteter eller kokte poteter som er til har ingenting å si, fordi jeg elsker poteter! Å da må man selvølgelig ha en god saus, og til dette foretrekker jeg peppersaus eller bearnesaus. Kan til nød bruke rødvinsaus, men helst en av de 2 første. Og av grønnsaker til dette måltidet synes jeg broccoli og tomat er skikkelig godt! Tenk dere en stor biff med fløtegratinerte poteter, kokt broccoli, stekt tomat og masse saus. Da mangler bare øl, og jeg foretrekker Heineken! Da er alt klart til dette fabelaktige måltidet!


Noreng

  • Gjest
Sv: Favoritt mat
« Svar #5 på: 04. Mars 2007, 23:12 »
som frode sier, det er litt kjeit med mat med forarbeid, som fisk, poteter og reker
Jeg liker fisk veldig godt. Reker, laks og torsk. Men lutefisk :-X

Grøt er godt. Pizza er godt. Taco er godt. Kylling er godt. Og noe annet slags kjøttsnadder er godt.
Poteter er best når de er bakte, eller noe. Normale poteter er bare skrelling og kjedelig smak. Smaker jo nesten ingenting!!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #6 på: 05. Mars 2007, 15:46 »
Sitat fra: annern
jes liker komler best. Det er utrolig god hvis man ikke har det for ofte.
Stakkars, stakkars mann.
Hold deg langt unna den driten der. Det smaker jo pyton!

Biff er veldig, veldig godt. Det har du evig rett i Frode. En godt tilbredt biff med riktig tilbehør er veldig viktig. Jeg er ikke særlig glad i poteter, så jeg foretrekker pommes frites eller fløtegratinerte poteter til. Selvsagt med en god saus. Helst peppersaus eller bernaise, ja. Broccoli smaker det ingen verdens ting av, og tomater er ikke spesielt godt, så jeg klarer meg uten det. Og for all del spar meg for løk. Server heller det som betyr noe, ikke alt det andre som bare er til for at det hele skal se så mye penere ut.

Jeg spiser maten uansett, og da har det veldig lite å se hvordan det ser ut, så lenge jeg vet at det smaker. Dessuten vet jeg at det som ser overdådig flott ut smaker gammel skosåle. Så nei, jeg venter meg ingen invitasjon til Slottet i nær fremtid.

Ellers går det mye på pizza, lasagne, taco og ikke minst nachos for min del.

Og sånn til hverdags kan jeg godt koke meg grøt, steke pannekaker eller få mormor til å lage kjøttkaker med en skikkelig god brun saus til. Da snakker jeg trønderske kjøttkaker. Hjemmelagede. Uten for mye fiksfakseri. Rene, gode, hjemmelagete kjøttkaker fra mormors kjøkken.

Av fisk går det KUN på laks/ørret (selv om det hender jeg spiser makrell i tomat på brødskiva), om ikke jeg får servert fiskepinner, fiskegrateng eller min barndoms favoritt fiskeboller i hvit saus.

Og det er kun i ekstreme tilfeller (som ved å være på besøk hos en fantastisk god hobbykokk) at jeg kan driste meg til å spise annen fisk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

  • Gjest
Sv: Favoritt mat
« Svar #7 på: 06. Mars 2007, 20:09 »
Sitat fra: annern
jes liker komler best. Det er utrolig god hvis man ikke har det for ofte.

Ellers går det mye på pizza, lasagne, taco og ikke minst nachos for min del.
Hvordan kunne jeg gleme lasagne!!!

borbis

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 461
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #8 på: 06. Mars 2007, 23:54 »
Går mye i Taco, pizza, lasagne. Synes pølser er vanvittig godt. Pølse og potetstappe kommer dermed høyt oppe på listen. Hjemmelaget stroganof med indrefile er supert. Indrefile(villt kjøtt, skutt selv), poteter og skikkelig viltsaus med tyttebær som er laget fra bunnen er det beste jeg får tru jeg.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

“It wasn’t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.”

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #9 på: 07. Mars 2007, 18:08 »
Fiskegrateng !! NAM NAM NAM
Laks
Makrell i tomat
Krabber
Steinfisk kaker
Fylt Rødspette
(Joda jeg kommer ikke fra kysten)

Ellers:
Pizza
Pasta
Bruchetta
Lasagne
(Nei jeg kommer ikke fra Italia heller)

Ellers så er det ikke noe som slår Quiche. For de som ikke vet hva det er så er det fransk pai med egg, ost og skinke.

Også er burgerne på Fridays veldig gode, men er ikke noen fan av burgere generelt
Pommes Frites er godt da, så også potetnøtter og alle andre varienter av poteter stekt. Bakt potet er også godt. Vanlige poteter er ikke noe særlig.
Men gulerøtter er kjempegodt!

Frokostblandinger er jeg også fan av.

Kylling er ganske godt. Elgkarbonader også. Stekt and smaker også fortreffelig. Meste av kjøtt er godt egentlig, men sauene er først og fremst for ull produksjon mener nå jeg da.

På brødskiva er syltetøy, baconpostei (bacon er også godt) samt skinke favoritter. Men spiser mest knekkebrød da.

Må også nevne Pølser....med potetstappe da såklart


Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #10 på: 08. Mars 2007, 01:04 »
Min favoritt er lammesteik med en god saus og stekte potetbåter, litt grønnsaker og mintgele.

Pinnekjøtt er en god nummer to.


Er egentlig glad i det meste. Spiser mest kyllingfilet og pasta, kjøttdeig og spagetti, biff, lasagne, mousakka, svinekjøtt, hjemlaga pizza og laks når jeg lager meg mat selv...

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #11 på: 08. Mars 2007, 16:10 »
Bakt potet med skagenrøre :o Godt... Meget godt..

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #12 på: 08. Mars 2007, 16:18 »
Pinnekjøtt og italiensk pizza. Og karamellpudding til dessert.

De har mye godt på McDonalds også :)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #13 på: 08. Mars 2007, 16:18 »
Aner ikke hva komler er, det må jeg prøve en gang.

Frarådes på det sterkeste fra meg i hvertfall.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #14 på: 08. Mars 2007, 16:30 »
Aner ikke hva komler er, det må jeg prøve en gang.
Nei! Hold deg langt unna komler. Det er til ditt eget beste, Olav.

Komle er til opplysning også kjent som raspeballer eller klubb, og er i all hovedsak potetballer. Poteter, salt og mel er hovedinngrediensene.
Og serveres gjerne med stekt flesk til.

Se Wikipedia: Potetball
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon