20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvilken midtbane ville du foretrukket?

Duff - Parker - Emre - Solano
12 (57.1%)
Duff - Parker - Emre - Milner
5 (23.8%)
N`Zogbia - Parker - Emre - Milner
1 (4.8%)
N`Zogbia - Duff - Parker - Emre - Solano
3 (14.3%)

Stemmer totalt: 20

Avstemning er avsluttet: 13. Sep. 2006, 22:18

Skrevet av Emne: Midtbaneduellen  (Lest 2939 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Midtbaneduellen
« på: 13. Sep. 2006, 22:18 »
Hvilken midtbane ville du foretrukket?

Får ikke tatt med alle mulighetene, så hvis din ikke står her, skriv den inn som et innlegg!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Midtbaneduellen
« Svar #1 på: 13. Sep. 2006, 23:19 »
Helt klart alternativ 1: Duff - Emre - Parker - Solano

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Midtbaneduellen
« Svar #2 på: 13. Sep. 2006, 23:25 »
N`Zogbia Emre Parker Duff

evt.

Duff Zoggie Parker Solano

Saken stiller seg vel annerledes om Dyer noen gang kommer tilbake i gammelt slag...

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Midtbaneduellen
« Svar #3 på: 14. Sep. 2006, 10:54 »
Sitat fra: "André Sylthe"
N`Zogbia Emre Parker Duff
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Midtbaneduellen
« Svar #4 på: 14. Sep. 2006, 13:30 »
Det eneste alternativet som ikke var:
N`Zogbia Emre/Dyer (i godt gammelt slag) Parker Duff

Duff kan da spille høyrekant han.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Midtbaneduellen
« Svar #5 på: 14. Sep. 2006, 13:46 »
Foretrekker Solano fremfor Milner. Milner roter bort ballen hele tiden, og med ham på banen får vi ikke inn noen skikkelige innlegg.

Agurksaft

  • Gjest
Midtbaneduellen
« Svar #6 på: 14. Sep. 2006, 14:05 »
N`Zogbia Emre Parker Duff


Eventuellt vrake Zogbia til fordel for Dyer, om dyer er i slag.

Brewcastle

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 365
  • Toon Angel
    • Vis profil
Carr bør holde seg bak på banen.
« Svar #7 på: 14. Sep. 2006, 14:06 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Foretrekker Solano fremfor Milner. Milner roter bort ballen hele tiden, og med ham på banen får vi ikke inn noen skikkelige innlegg.

Vil tilføye til ditt innlegg at Carr gjerne må være mindre offensiv for min del. Han kan la Solano ta seg av det offensive/innleggene på høyrekanten. Carr presterer alt for ofte håpløse innlegg, om han da ikke kommer med like håpløse skuddforsøk.
Livet er svart/hvitt!

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Midtbaneduellen
« Svar #8 på: 14. Sep. 2006, 15:14 »
Det er faen vanskelig å si. Det kan være alt fra Solano-Parker-Emre-Zoggy til Milner/Dyer-Parker-Emre/Zoggy-Duff/Zoggy.

Vi har et luksus problem  :lol:

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Midtbaneduellen
« Svar #9 på: 14. Sep. 2006, 17:08 »
Luque da?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Midtbaneduellen
« Svar #10 på: 14. Sep. 2006, 20:52 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Foretrekker Solano fremfor Milner. Milner roter bort ballen hele tiden, og med ham på banen får vi ikke inn noen skikkelige innlegg.

Da kan du ikke ha sett dagens kamp.
Flere kvalitetsinnlegg fra Milner i dag. Og Milner har god ballkontroll, og roter ikke bort ballen unødvendig. Det hender han mislykkes når han prøver å få forbi motstandere ja, og det kan hende at innleggene blokkeres av og til, eller at spissene ikke når frem på innleggene bestandig, men de fleste av innleggene til Milner er av høy kvalitet, og han har mye mer å bidra med enn Solano for tida.

Jeg synes det er veldig bra at Carr er såpass offensiv som han er. Nei, han har ikke all verdens til innlegg, men det er viktig at han overlapper, spesielt når Solano spiller, ettersom Solano ikke eier hurtighet, og det er ikke alltid at tidlige innlegg er det beste. Skulle selvfølgelig gjerne hatt en offensiv høyreback som var bedre defensivt og som har bedre innlegg enn Carr, men i øyeblikket er Carr av stor verdi.

Men når Milner spiller - som han bør gjøre mer eller mindre fast, ettersom han er vår beste høyreving - så kan Carr i større grad "stoppe" ved midtstreken, og konsentrere seg mer om det defenisve. Men selv med Milner vil det være gull verdt med dobling på kant. Trenger ikke alltid bruke ham, men han binder opp forsvarsspillere, og kan åpne rom for Milner, som kan gå innover og forsøke en stikker til Oba eller et skudd.

N'Zogbia vil uansett spille mange kamper denne sesongen, men jeg mener gutten har godt av ikke å være fast inventar. Det er fort gjort å slite ut gutten.

Jeg skulle gjerne sett Dyer istedetfor Emre sentralt, men det får vi ta når Dyer evt. blir skadefri, og holder seg skadefri.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Midtbaneduellen
« Svar #11 på: 14. Sep. 2006, 21:47 »
Savner et alternativ med Nicky Butt.

Så lenge Glenn Roeder har tenkt å fortsette og spille med Titus Bramble, trenger vi et bindeledd mellom backfirer og midtbane for ikke å bli for sårbare bakover.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Midtbaneduellen
« Svar #12 på: 15. Sep. 2006, 00:17 »
Ja, butt har spilt bra, men skjønner ikke helt hvem han skal erstatte i en 4-4-2 formasjon. Må bli i en 4-5-1 , men da er det Zogbia som kommer før han...

lucky_luque

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 420
    • Vis profil
Midtbaneduellen
« Svar #13 på: 15. Sep. 2006, 14:28 »
--------Parker---------
Duff---------------Zog
---------Dyer---------

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Midtbaneduellen
« Svar #14 på: 15. Sep. 2006, 17:38 »
Vanskelig å gå for et konkret alternativ. Føler det kan variere nesten fra kamp til kamp, avhengig av motstander og formen til spillerne. F.eks Emre kan gå fra å være helt usynlig i en kamp til å dominere den neste igjen.

På høyresiden bikker jeg mot Milner ganske klart. Han blir bedre og bedre av å få spille og dermed utvikle seg. Sentralt er Parker bankers, blant annet bare fordi han er kaptein. Men også fordi han aldri spiller en dårlig kamp. Slik det er nå er Emre et selvfølgelig valg, men kan få konkurranse av en frisk Dyer, gjenstår riktignok å se hvor lenge det vil vare da men.
På venstrekanten er det umulig å sette ut Duff. Og dermed har jeg valgt min 4'er, men satt bort N'Zogbia som etter fjorårssessongen har blitt en personlig favouritt. Riktignok også fordi Shearer hang skoene på hylla.
Ellers er jeg enig med Jarle som ville sett et alternativ med Nicky Butt der. Jeg vet ikke med Jarle, men min mening er at vi noen ganger kan være bedre tjent med Parker og Butt sentralt, noe som betyr at Emre må vike plassen. Dette vil være i kamper hvor vi møter lag som er klart bedre enn oss. Da kan vi trenge en kriger på midten, og Butt fyller også en deffansiv rolle forholdsvis bra. I vanskelige kamper kan vi være like godt tjent med Butt som Emre, men normalt sett vil Emre være å foretrekke.

Kan vel egentlig oppsummere med at vi har bra dekning på midtbanen. Riktignok er det eneste stedet på banen i tillegg til keeperplassen hvor vi har god nok dekning, men det er en annen sak. Når skadehelvete setter inn som verst har vi også unggutter som kan få en og annen sjelden men fortjent mulighet på førstelaget.