20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Tror dere Benitez signerer ny kontrakt?

Ja
2 (20%)
Nei
7 (70%)
Vet ikke
1 (10%)

Stemmer totalt: 10

Avstemning er avsluttet: 14. Juli 2019, 13:11

Skrevet av Emne: Rafael Benitez  (Lest 94384 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #330 på: 27. Juli 2019, 15:59 »
Brenner litt no for ashley og sportsdirect må ver litt alvor når han går til media  ::)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #331 på: 27. Juli 2019, 22:59 »
Tykte George Caulkin fekk sagt da:

«That Mike Ashley interview is desperately and depressingly familiar; the self-pitying, the delusion, the contradictions and the inconsistency. It’s always this way. The club says nothing and it’s terrible and then when the owner does speak it’s actually worse.»

Og themag går gjennom kommentera ein del hovudpunkt.

https://www.themag.co.uk/2019/07/must-read-mike-ashley-interview-attack-on-rafa-benitez-answered-point-by-point-newcastle-united/
« Siste redigering: 28. Juli 2019, 10:31 av lgrinde »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #332 på: 28. Juli 2019, 16:50 »
Skysports har jo en interessant historie om Benitez. Benitez krevde 50% lønnsforhøyning. Ashley mener han ville ha penger og dro til Kina. Noen av oss har vel vurdert denne hypotesen før også 😎
Ja, du og Ashley er omtrent like troverdige  ;)

Troverdig eller ikke. jeg sluker hvertfall ikke alt man får servert fra Rafa.
Jeg la ut hypotesen om Benitez lenge før Ashley snakket med media. Syns egentlig det virket veldig logisk iog med Rafa signerte og dro til Kina.

Han omtales som en Gud her inne. Stikk fingeren i jorda a gutter. Han valgte penga. Som kristoffer skriver så fint "Man drar ikke til Kina om man har store sportslige ambisjoner.

Sannheten ligger selvfølgelig et sted i mellom det Benitez og Ashley sier. En sak har alltid to sider. De begge er kun ute etter å komme best ut av det selv!

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #333 på: 28. Juli 2019, 17:08 »
Skysports har jo en interessant historie om Benitez. Benitez krevde 50% lønnsforhøyning. Ashley mener han ville ha penger og dro til Kina. Noen av oss har vel vurdert denne hypotesen før også 😎
Ja, du og Ashley er omtrent like troverdige  ;)

Troverdig eller ikke. jeg sluker hvertfall ikke alt man får servert fra Rafa.
Jeg la ut hypotesen om Benitez lenge før Ashley snakket med media. Syns egentlig det virket veldig logisk iog med Rafa signerte og dro til Kina.

Han omtales som en Gud her inne. Stikk fingeren i jorda a gutter. Han valgte penga. Som kristoffer skriver så fint "Man drar ikke til Kina om man har store sportslige ambisjoner.

Sannheten ligger selvfølgelig et sted i mellom det Benitez og Ashley sier. En sak har alltid to sider. De begge er kun ute etter å komme best ut av det selv!

Vi du si Rafa har gjort noe galt?
No fate but what you make

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #334 på: 28. Juli 2019, 18:49 »
Vi du si Rafa har gjort noe galt?

Ikke nødvendigvis, men jeg hyller ikke akkurat avgjørelsen. Han velger eksil i en sportslig bakevje, og da er det kun ett motiv som kan være gjeldende. Krever ikke stor mental kapasitet for å skjønne hva det skal være.

Benitez må enten erkjenne at han ikke henger med sportslig til å få en "god" jobb i Europa eller innrømme at pengene fristet. Det er et forståelig valg om du sakker akterut sportslig, men disse menneskene som reiser til land som Kina for en final payday får ikke laud av meg.

Å forlate Newcastle er jo forståelig, men når du velger Kina så viser Benitez at han selv regner seg for å være over middagshøyden. Det valget gjorde tapet for Newcastle enklere å svelge etter min mening, og der synes jeg faktisk Benitez gjorde noe galt.

smiro

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #335 på: 28. Juli 2019, 18:50 »
Rafa tenkte kun på seg selv og vil legge all skyld på Newcastle styret, skjønner nå mer og mer hvorfor dem ikke ga han mer penger.
Han gjorde det bra hos oss, men når han dro til Kina så mistet jeg mye av hans respekt..
Han sier han elsket Newcastle, men i mine øyne var det kun en jobb for han,, så han kunne få ett navn igjen

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #336 på: 28. Juli 2019, 19:04 »
Så alle som klager over at Rafa valgte Kina ville selv ikke gått for en bedre betalt lønn hvis en jobbet under mildt sagt elendige forhold?

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #337 på: 28. Juli 2019, 19:20 »
Håpløs sammenligning etter min mening. Disse karene tjener penger på et nivå som tilsier at de har mer enn de noen gang behøver. Så lenge du har en ambisjon om å bli god og å utrette noe på en fotballbane så er valget åpenbart for de fleste, heldigvis.

Hadde Ronaldo vært like stor om han gikk til Rubin istedenfor Madrid i sin tid? Ville det vært et godt karrierevalg for de Ligt eller Rashford å gå til Shanghai nå dersom de hadde betalt tredobbel  lønn? Med ditt premiss så burde det være et fornuftig valg. Jeg tror folk flest hadde ristet på hodet.

Jeg mener at Benitez kunne oppnådd bedre lønn enn i Newcastle, i en klubb i Europa av en slik størrelse at man er i EL/CL i en av de store ligaene, og til langt bedre kår enn i Newcastle. I verste fall kunne han fått et tophalf klubb i PL å pludre med. At han velger Kina er for meg uforståelig, med mindre han selv mener han ikke henger med sportslig til en slik jobb og dermed vil melke det han kan på sin fallende stjerne. Uansett så blir resultatet det samme, det er synd at Benitez drar til en slik liga.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #338 på: 28. Juli 2019, 23:23 »
Nemlig!!

Ikke for å støtte eieren vår, men tenker Ashley har et godt poeng når han sier Rafa ønsket 50% lønnsforhøyning, og det sportslige kom i rekke 2.

Rafa har jo hele veien sagt motsatt offentlig, men føler han brenner seg med å dra til Kina. som de andre her også påpeker. Man drar ikke akkurat til kina for sportslig suksess.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #339 på: 29. Juli 2019, 07:19 »
Sånn som Newcastle blir drevet burde Rafa forlanget minst 200% lønnsforhøyning. Heia Rafa!
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #340 på: 29. Juli 2019, 10:38 »
Når ble noe som helst av det Ashley har sagt til media angående Newcastle United troverdig? Mannen er en serieløgner, beviselig sådan etter dommen mellom klubben og King Kev.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #341 på: 29. Juli 2019, 16:07 »
Blir litt paff av hva enkelte skriver om Rafa her nå.

Jeg og ble overrasket over at han forsvant til Kina. Imidlertid, at han ikke forlenger med Newcastle er fullt forståelig, da han beviselig ikke har kunnet stole på lovnadene fra Ashley. Eks. han ble forelagt planer for oppgradering av treningssenteret for 3 år siden, det eneste klubben gjorde var å male veggene. "Every penny", noen som husker det intervjuet med Ashley?

Påstander om at han har sviktet klubben, fansen, og at han bare går etter pengene, blir for meg bare piss. Han kunne gått etter nedrykket i 2016, og fått seg en godt betalt tullejobb allerede der. Men, han ble fordi han så et potensial han likte, og en by og fans som han klikka godt med.   

Noe annet mange overser, er vel at ingen større klubber i Europa har vært ute etter å ansette ny manager i sommer? Hvorfor ikke da ta et år eller to i en godt betalt jobb i en Donald-liga?

At Rafa kan være krevende bør ikke være en overraskelse for noen, og det er nettopp derfor han også har fått de resultatene han har fått. 

Tipper Rafa er tilbake i Europa etter 1-2 år, får seg jobb i en middels stor klubb, West Ham f.eks., og skaper fine resultater for de.
« Siste redigering: 29. Juli 2019, 16:14 av Geordie »
No fate but what you make

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #342 på: 29. Juli 2019, 17:12 »
Er litt paff jeg også. Hvorfor denne hangen til å hylle den smarte økonomien i å gå til Kina? Jeg synes det er skuffende.

Kan ikke si at det er særlig overraskende at Rafa forlot skuten, og han skal ha honnør for at han holdt ut så lenge som han gjorde. Fullt forståelig at beger nummer tre var fullt. Jeg synes derimot at å trekke denne elsken for byen, klubben og fansen frem i hver eneste vending begynner å bli gammelt nytt. Særlig siden det gjerne trekkes frem som totalt ubetydelige faktorer når en ansetter Steve Bruce.

Jeg opplever heller ikke at det er så mange andre som synes det er rart at det ble skilsmisse nå, men andre får snakke for seg.

Han går til Kina for pengene sies det. Hva annet kan det være? Jeg synes det er skuffende av en manager av et slikt kaliber å fatte det valget, har enda til gode å se ett godt argument for noe annet. Jeg mener han var noen skonummer for stor for Newcastle, og det er (unntatt lommebok) noen skonummer mindre med Kina igjen. Han gjør det utelukkende for pengene, hvilken annen betegnelse enn grådighet kan vi gi på en slik handling? Ikke "oppsigelsen" i Newcastle, men altså valget å gå til Kina.

Han runder 60 snart, og har ikke all verdens av tid å ta av som relevant manager. Om han mener at han er god nok for å trene de beste så går det an å vente i mer enn 20 minutter på en ny jobb dersom det ikke finnes en eneste spennende jobb i Europa p.t. Tipper det i løpet av de neste 6 månedene kan dukke opp både det ene og det andre som rent sportslig burde vært av interesse. For meg så lukter det nedtrapping lang vei, og det er synd for jeg mener at Benitez har noe å fare med på et høyere nivå enn Kina eller West Ham om 2-3 år for den del.

Er ikke flust av  spillere eller managere som kommer tilbake i toppen etter noen år i eksil selv om det ikke er uhørt.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #343 på: 30. Juli 2019, 01:10 »
Blir litt paff av hva enkelte skriver om Rafa her nå.

Jeg og ble overrasket over at han forsvant til Kina. Imidlertid, at han ikke forlenger med Newcastle er fullt forståelig, da han beviselig ikke har kunnet stole på lovnadene fra Ashley. Eks. han ble forelagt planer for oppgradering av treningssenteret for 3 år siden, det eneste klubben gjorde var å male veggene. "Every penny", noen som husker det intervjuet med Ashley?

Påstander om at han har sviktet klubben, fansen, og at han bare går etter pengene, blir for meg bare piss. Han kunne gått etter nedrykket i 2016, og fått seg en godt betalt tullejobb allerede der. Men, han ble fordi han så et potensial han likte, og en by og fans som han klikka godt med.   

Noe annet mange overser, er vel at ingen større klubber i Europa har vært ute etter å ansette ny manager i sommer? Hvorfor ikke da ta et år eller to i en godt betalt jobb i en Donald-liga?

At Rafa kan være krevende bør ikke være en overraskelse for noen, og det er nettopp derfor han også har fått de resultatene han har fått. 

Tipper Rafa er tilbake i Europa etter 1-2 år, får seg jobb i en middels stor klubb, West Ham f.eks., og skaper fine resultater for de.

Hughie har tydeligvis tanker som jeg deler. Syns ikke det kan forsvares at han drar til kina. Rafa har hele veien sagt at mangel på sporstlig fremgang/støtte fra Ashley var spikeren i kista. Også går han til Kina Raskere enn en  Express sending. også kommer intervjuet til Ashley som bekrefter at Rafa ønsket mer penger. Da bør det vel ringe ei bjelle hos de fleste.

 Rafa ble med oss ned. Han hadde ikke rare valget i mine øyne. Sparket i to toppklubber. ble ansatt i Newcastle. Og klarte ikke redde oss. Hadde han kastet inn håndkle da, kunne han likesågodt gitt seg som manager. Da ville han jo skutt seg selv i leggen.

Rafa har gjort mye bra i klubben, men han bruker media og sirkus Newcastle til sin fordel selvfølgelig. Lett å stikke med æren i behold når han kan skylde på at treningsfasiliteter og sportslig satsning var langt under pari. Et styre/eier som hates blant fans.
Problemet hans er at han forteller oss at det bare er tull ved å dra til Kina.
« Siste redigering: 30. Juli 2019, 01:13 av TooN »

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #344 på: 30. Juli 2019, 01:59 »
Hughie har tydeligvis tanker som jeg deler.
Nei. Hughie har et poeng som er bra (Rafa skuffer ved å dra etter pengene etter at han fikk nok av Newcastle), selv om jeg er uenig.

Du derimot, kommer bare med tull.

1.
Rafa ble med oss ned. Han hadde ikke rare valget i mine øyne.
Dette trenger man ikke si noe mer om, det står fjellstøtt for seg selv i all sin dumhet.

2.
Sparket i to toppklubber. ble ansatt i Newcastle. Og klarte ikke redde oss.
Du er faktisk ikke til å tro. Han ble ansatt i mars. Vi gikk de siste seks matchene uten tap. "Klarte ikke redde oss"??

3.
Lett å stikke med æren i behold når han kan skylde på at treningsfasiliteter og sportslig satsning var langt under pari. Et styre/eier som hates blant fans. Problemet hans er at han forteller oss at det bare er tull ved å dra til Kina.
Som Hughie påpeker, fult forståelig at begeret var fult. Men du mener altså at han dro uten ære etter å ha blitt løyet til av Ashley over flere år. Spør deg igjen: Mener du alle har en plikt å bli i forhold eller jobb når man over tid blir sviktet av den andre parten, eller gjelder den regelen bare Rafa?