20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 270873 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1050 på: 15. Nov. 2009, 17:16 »
Sjekket VG-børsen nå (som vel er den beste målestokken vi har når vi har sett et fåtall av kampene), og Sokolowski er meget høyt. De eneste landslagsspillerne som er over han på listen er forøvrig Jon Knudsen og Huseklepp. Hauger, Hæstad og Skjelbred er langt bak.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1051 på: 15. Nov. 2009, 20:03 »
Sokolowski er også en spennende spiller, men en litt annen type spiller enn Hauger synes jeg. Sokolowski er jo en meget pasningsikker spiller med noen kanoner av noen skudd. Han bidrar mer offensivt og er kansje mer en tilrettelegger.
Hauger er også utrolig pasningsikker men er vel i motsetning til Sokolowski mye mer defensiv. Det så vi vel i gårsdagens landskamp der han til tider fungerte som en 3. midtstopper og vant noen utrolig viktige dueller foran egen 16 meter.

Jeg vil ha begge disse i NUFC fremfor mange av de midtbanespillerne vi har i klubben idag. Både Hauger og Sokolowski er bedre spillere enn Butt, Geremi og de fleste andre av de sentrale midtbanespillerne som betales av NUFC pr dags dato.
« Siste redigering: 15. Nov. 2009, 20:05 av Frode »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1052 på: 15. Nov. 2009, 20:10 »
Tja...Nolan, Guthrie og Smith mange ganger før jeg velger Hauger eller Sokolowski.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1053 på: 15. Nov. 2009, 20:53 »
Nolan er en god boks til boks spiller og scorer mye mål og er derfor ganske viktig for NUFC. Guthrie derimot er ikke i mine øyne bedre enn enn Sokolowski og Hauger. Synes faktisk Guthrie har stagnert i forhold til hva det kunne forventes av han. Smith var ikke god for oss i PL, men er bra med i CCC. Han er som så mange andre tidligere NUFC spillere på vei ned, desverre. Ikke noen stor pasningspiller er han heller, men en god ballvinner.

Er bare Nolan som jeg ikke vil bytte ut i vår midtbane. Barton kunne vært god men viser ikke dette for NUFC.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1054 på: 16. Nov. 2009, 19:00 »
Tom Høgli?

velger å sitere en smart kommentar litt lengre opp her?:P

Han har jo spillt bunnsolid de siste sesongene, og har jo virkelig imponert på høyresia... han tør å utfordre, har god fart i føtterne, grei passningsfot og god arbeidsvilje... jeg har faktisk ganske stor tro på han... tror han skulle danka ut Simpson lett:)

Så får han 6mnd å tilpasse seg engelsk fotball før vi rykker opp, kan kanskje bli vår nye Beye?:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1055 på: 16. Nov. 2009, 19:08 »
Jeg tror også Høgli hadde danka ut Danny Simpson som bare spiller på gatelaget Newcastle og er på utlånt fra Man U og har spilt både i Blackburn og i Sunderland hvor noen av stedene har han til og med spilt fast.
Det er jeg helt sikker på at Tom Høgli også hadde greid. Han dominerer jo Tippeligaen! La oss hente ham.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1056 på: 16. Nov. 2009, 20:54 »
haha du høres nesten surken ut Peter :P skjønner at det var sarkasme, men du høres faktisk veldig surken ut :P

du har flere glad gutt kommentarer her ser jeg ;D

Jeg tror han kan bli en stjerne  ;)
Han kom, ble mett og dett var dett....

sheaer1

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 183
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1057 på: 16. Nov. 2009, 21:03 »
Jeg er ikke veeeeeldig imponert over det Simpson har prestert til nå, gjør mye rart i enkelte kamper. Mener ikke at han har vært dårlig, men ikke veldig bra heller :P Hadde hvertfall vært arti å sett hvordan Høgli hadde prestert på et høyere nivå.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1058 på: 16. Nov. 2009, 21:03 »
Peter, den teorien din om at spillere skal vurderes utelukkende fra hvor de spiller er helt fullstendig idiotisk.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1059 på: 16. Nov. 2009, 21:11 »
Syntes Høgli er spennende. Har bra fart og det er viktig for en back. Litt uferdig enda, men syntes han helt klart har stort potensial.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1060 på: 16. Nov. 2009, 21:14 »
Høgli er en simpel møkkajudas, men skal innrømme at han i motsetning til Reginiussen har tatt det internasjonale nivået ganske bra, og han er derfor et spennende navn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

sheaer1

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 183
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1061 på: 16. Nov. 2009, 21:19 »
Når vi en gang er innom Tromsø, hvorfor ikke bare ta med oss Ruben Yttergård Jenssen? :P

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1062 på: 16. Nov. 2009, 21:31 »
Soko har vært veldig uheldig med skadet i år, og har ikke fått maks ut av sesongen med et viking lag som har slitt veldig. Hver gang semb kommenterer viking snakker han om at Soko er en spiller som kan ta steget opp på landslaget.

Om han ville blitt en hit i newcastle tviler jeg på. Han er ikke særlig kreativ, men en god til å strø pasninger rundt seg. Men det har vi mange spiller som kan. Alle spillerne som blir nevnt: Soko, Ciljan, Hauger ville vært gode alternativ til Geremi og Butt og veldig mye billigere sådan. Men eneste som kan forsterke laget på sikt er Ciljan tror jeg.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1063 på: 16. Nov. 2009, 21:42 »
Grunnen til at jeg er spesielt hypp på Ciljan er drivet og tempoet han besitter. Det vises så jævla godt på et høyere nivå hvor godt han faktisk takler dette. Så er han en glimrende en-touch-spiller som alltid er fenomenal når han spiller i sin egentlige posisjon!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1064 på: 16. Nov. 2009, 21:48 »
Skjønner ikke at han liksom skal ha vist så ofte at han er god på et så høyt nivå jeg:

1. Han er dårlig i TL.
2. han har vært GRUSOM når jeg har sett han på landslaget.