20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stoke (Premier League) - 16.09.17, 16:00 - Sumo  (Lest 17258 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Stoke (Premier League) - 16.09.17, 16:00 - Sumo
« Svar #135 på: 17. Sep. 2017, 18:46 »
Mane trur eg er tilbake. Er cupkamp og før me møter dei. Me kan slå kven som helst på vårt beste ;) Alt det her tek me når eg har laga kamptråd til den kampen. Held jo fram med det so lenge me ikkje taper.
« Siste redigering: 17. Sep. 2017, 18:50 av lgrinde »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Stoke (Premier League) - 16.09.17, 16:00 - Sumo
« Svar #136 på: 17. Sep. 2017, 18:55 »
Du skal få lov til å fortsette med kamptrådene! 👌🏼
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Stoke (Premier League) - 16.09.17, 16:00 - Sumo
« Svar #137 på: 17. Sep. 2017, 19:05 »
Mane er tilbake ja. Pool har CL i midtuka først, kan kanskje håpe på noen skader/slitne spillere
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Stoke (Premier League) - 16.09.17, 16:00 - Sumo
« Svar #138 på: 17. Sep. 2017, 22:21 »
Sånn sett er det et perfekt tidspunkt å møte dem på. Blir helt ok å sitte ringside på SJP da.  :D

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Stoke (Premier League) - 16.09.17, 16:00 - Sumo
« Svar #139 på: 18. Sep. 2017, 10:07 »
Føler vel at Stoke er et lag som vil ligge nærmere midten av tabellen enn i bunnen utover sesongen. Derimot kan vi vel anta at Huddersfield, Swansea og Hammers vil være nærmere bunnen av de lagene vi har møtt.

Etter 5 kamper kan vi vel egentlig si at kun kampen mot Huddersfield var skikkelig svak av oss. Selv der var det veldig "første målet vinner".  Kampen mot Tottenham var godkjent frem til Shelvey fikk hjerneblødning, og vi hadde gode muligheter til både 1 og 3 poeng der. Så jeg mener at de reelle prestasjonene våre faktisk står i stil til plasseringa i serien sålangt. Det er åpenbart viktig at vi foruten Huddersfield har slått de lagene vi er forventa å ligge rundt på tabellen. Lover godt.

Ellers mange gode poenger her. Helt åpenbart at Rafa har gjort en ellevilt god jobb med å organisere dette laget, og en spiller som Ciaran Clark syns jeg fremstår som en bauta i PL. For ett år siden så jeg på Clark som en fin rotasjonsspiller i Championship, nå er han for meg bankers på laget. Dette til tross for at stopperplassen er vår klart sterkest besatte. Velger å gi Rafa mye av æren her. Samme for Lascelles. Man kan jo bare anta hva Rafa kunne gjort dersom han hadde fått jobbet med en ung Steven Taylor.

Ellers tenker jeg at det som virkelig hadde pusha oss til det neste nivået var at vi hadde hatt en bedre spiss. Klart største mangelen i stallen vår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Stoke (Premier League) - 16.09.17, 16:00 - Sumo
« Svar #140 på: 18. Sep. 2017, 11:18 »
Det viktigste vi kan gjøre er bare å få signert Merino så fort som mulig...

Var det opsjon på kjøp?

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Stoke (Premier League) - 16.09.17, 16:00 - Sumo
« Svar #141 på: 18. Sep. 2017, 11:32 »
Det viktigste vi kan gjøre er bare å få signert Merino så fort som mulig...

Var det opsjon på kjøp?
Tror han blir vår automatisk etter 20 kamper. Så han er nok i boks alt.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Stoke (Premier League) - 16.09.17, 16:00 - Sumo
« Svar #142 på: 18. Sep. 2017, 12:03 »
Vi har en forpliktelse til å kjøpe Mikel Merino etter et visst antall kamper. Spekuleres i at det antallet er 20 ja.

Grunnen til at der gjøres slik er nok pga vårt stramme overgangsbudsjett. Vi hadde ikke råd til å kjøpe han nå, men kjøper han neste år i stedet. Ser ofte slike dealer, hvor spillere lånes ut med en forpliktelse om å kjøpe.
Mbappe, James Rodriguez, Merino. En smart måte å gjøre overganger på, hvis man ikke har pengene tilgjengelig i gjeldende vindu.
Så Merino-dealen er vel 90% i boks, forutsett at vi sikrer ny PL-kontrakt og han fortsatt vil spille for oss neste år :)

Enig Kristoffer! Er mange spillere jeg gjerne skulle sett Rafa jobbe med. Tayls, Ben Arfa ++
Leste forresten at gjenomsnittsalderen på våre utespillere er 24.4, yngst i ligaen! Regner med at det gjelder de som har spilt kamper (kan være troppen), men det er meget positivt.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Stoke (Premier League) - 16.09.17, 16:00 - Sumo
« Svar #143 på: 18. Sep. 2017, 12:52 »
Helt enig. De rene talentene i stallen har vært ganske mye større før, kunne nok blitt storspillere under Rafa.

Vi er knallgodt organisert. En fryd å se på. Og helt enig Kristoffer. En mer klinisk spiss hadde iaffall scora på en av Joselus sjanser. Men kan fortsatt Mitro bli den mannen? Det er jo det vil alle håper. Kanskje Rafa får det til å skje.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Stoke (Premier League) - 16.09.17, 16:00 - Sumo
« Svar #144 på: 18. Sep. 2017, 13:19 »
Helt enig. De rene talentene i stallen har vært ganske mye større før, kunne nok blitt storspillere under Rafa.

Vi er knallgodt organisert. En fryd å se på. Og helt enig Kristoffer. En mer klinisk spiss hadde iaffall scora på en av Joselus sjanser. Men kan fortsatt Mitro bli den mannen? Det er jo det vil alle håper. Kanskje Rafa får det til å skje.

Mitro er langt i frå ein klinisk avsluttar per dags dato, men håpar han motbeviser meg med hjelp frå Rafa. Og han kan godt starta med det mot Lpool ;)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Stoke (Premier League) - 16.09.17, 16:00 - Sumo
« Svar #145 på: 18. Sep. 2017, 16:09 »
Jeg er i hvertfall ikke i tvil om at Mitro passe mye bedre inn i vår måte å spille på nå, enn hva feks Gayle gjør. Selv om vi får en del mer bakrom enn i fjor, synes jeg vi er mye flinkere til å komme til innlegg og rundt på kantene.

Jeg er heller ikke i tvil om at Mitro er den beste spissen vi har, på lang sikt. Viste både i første sesongen for oss, og i det siste for Serbia, at han veit hvor målet står. I mitt hode er det lite som skiller Joselu og Mitro. Mitro er kanskje en bedre avslutter (marginalt), mens Joselu har mer erfaring og er ikke truende til å gjøre de dumme tingene Mitro har gjort et pr ganger.

Men vår spillestil basert på de 5 første kampene, tyder på at en type som Mitro/Joselu er det vi bør benytte.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒